Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mitä tehdä huutavalle opettajalle?

HämmäStynyt

Kävin tänään paikallisessa koulussamme aamulla. Hämmästyin, kun ulos asti kivitalosta kuului naisopettajan rähjääminen luokkansa oppilaille, jotka ilmeisesti oli aamuväsyneitä. Näinkö nykykoulussa opetetaan? Miten opettaja voi kuivtella helvetillisen huutamisen ja negatiivisen puhetavan hyödyttävän oppityötä?
Kun keskustelin asiasta koululla tapamani vanhemman kanssa, hän sanoi että ko. naisopettaja on aina huutanut ja alistanut oppilaita. Luokassa osa kuulemma kärsii ahdistuksesta, mutta koulu ei ole tehnyt asialle mitään.Opettaja kun on rehtorin suosikki juuri.
Eläke kuitenkin on tulossa kesällä. Miten ihmeessä tällainen on voinut jatkua vuodesta toiseen? Uskomatonta!

55

209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alsiljskjfal

      Olikohan kyse Tamperelaisesta ala-asteesta? Siellä huudetaan aamusta iltapäivään myös naisopettaja. Ystävällisen pyhimyksen näköinen, mutta käytännössä kuin piru.

      • kiith

        oli kanssa karmee ruotsin ope aikanaa mistä näitä sikiää


      • PSjostunnistaa
        kiith kirjoitti:

        oli kanssa karmee ruotsin ope aikanaa mistä näitä sikiää

        Miten sattuikin, itsellä kanssa todella ikävä muisto eräästä ruotsinkielen opettajasta. Tamperelaisen koulun ylä-asteella toimi aikoinaan.
        ( muut opettajat kyllä olleet aina hyviä elämässäni, varsinkin ala-asteella, kiitos heille siitä.)


    • asdadsadsd

      Olikohan kyse Tamperelaisesta ala-asteesta? Open naama kuin madonnalla, mutta luonne kuin pirulla. Kyllä opettajissa on myös mielenterveysongelmaisia, ja monesti ihmettelen, että miksi joku heikkohermoinen edes haluaa opettajaksi. Syynä lienee vallankäyttö ja pitkät kesälomat.

      • petteriina

        Poikaystäväni tai oikeammin miesystäväni on kuvataiteiden opettaja. Olen kyllä havainnut hänellä mielenterveysongelmia, joihin hän ei kuitenkaan hae apua. Liekö ego-ongelma tjtn... Salilla käy pungertamassa ja vetää jauhoja ja muuta sontaa sisuksiinsa. Narsistinenkin on, vaikkei sitä itse tietenkään myönnä. Ja hermot pettää herkästi. Sellainen perusrakenteeltaan hento mies, joka koittaa salilla ja mömmöillä kasvattaa kuorta, vaikka sisus on turhankin herkkä. Kyseinen herra herkkähipiäinen. Siinä yksi opettaja oikeasta elämästä.


      • Ainenopettaja

        Itse yläkoulun aineenopettajana totean, että meikäläisellä on huomattavasti kärsivällisyys lisääntynyt yläkouluikäisiä opettaessa. Täytyy kyllä sanoa, että olen minäkin muutamia kertoja karjaissut oppilaille luokassa. Miksikö? Koska opettaessani uutta asiaa, jotkut oppilaat vain keskustelevat keskenään aivan toisesta asiasta suureenkiin ääneen eivätkä he välitä yhtään mitään opetuksestani. Välillä lopetan opetukseni ja olen ihan hiljaa. Toisinaan se tepsii, mutta toisinaan ei. Tälläkin hetkellä opetan mm. poikaluokkaa, jossa 1/3 yrittää opiskella loppujen höpötellessä aivan jostain muusta. Olen todennut useaan otteeseen, etten halua jaella nelosia, jotta kannattaisi kuunnella opetusta. Suurimmalle osalle puheeni menee korvasta sisään ja korvasta ulos. Ne, jotka eivät ole koskaan opettaneet yläkoulussa, voi olla väärä käsitys teini-ikäisistä. He osaavat koetella opettajaa, jopa kiusata. Useasti saan kuulla kyseisen opetettavan aineen turhuuden. Nostan hattua jokaiselle yläkoulun opettajalle, koska he jaksavat tehdä työtä sen raskaudesta huolimatta. Minä nautin työstäni yläkoulussa, koska rakastan olla haastavien murkkujen kanssa. Edellisessä työpaikassani yläkoulussa eräs seiskaluokkalainen oli syksystä lähtien härnännyt minua huonolla käytöksellään. Keväämmällä hän kysyi, miksen koskaan hermostu. Sanoin, että tykkään heistä ja yläkouluikäisistä. Niin, keväällä sitten muutaman kerran karjaisin metelistä. Pääosin teen työni ilman huutamista, mutta joskus oikein kovan metelin yltyessä karjaisu auttaa ja tietysti se saarnaaminen. Ymmärrän toki, että vuosikausia yläkoulussa opettaneet opettajat voivat väsyä eikä hermot enää kestä. Ehkä silloin olisi aika vaihtaa toiseen opinahjoon, esim. motivoituneita aikuisia opettamaan. Itse päätin jo alakouluikäisenä haluavani opettajaksi. En rahan takia, enkä kesälomien. Minulla on aina ollut halu opettaa ja innostaa muita. Jatkan vakituisen työn metsästämistä edelleen...


    • turhaa.meteliä

      Turha täällä hämmästellä. Tee hallintokantelu aluehallintovirastoon. Tämä tietenkin vain jos olet oikeasti huolissasi asiasta.

    • huutolainen

      Mitä sinne AVI:n kannattaa mitään kanteluita tehdä. Eihän ne ole huolissaan edes siitä, että lapset viettää aikansa saastuneissa syöpävaarallisissa rakennuksissa jotka 80-luvulla olisi varmasti suoralta kädeltä purettu.Avoin sisäilmatiedottaminen on nykyään Top Secret. Koululaisten hyvinvointi ei aidon oikeasti kiinnosta Suomessa ketään. Lapset ja nuoret on valmiiksi leimattu häirikköAdHd ja pikkurikollisiksi kakaroiksi, joihin opettajat vain vaativat isoon ääneen lisää toimivaltaoikeuksia.

      • Pikkupyöreä116

        Nyt taidat haukkua väärää puuta, kun syyllistät taas opettajia. ADHD-diagnoosit eivät ole heidän aikaansaannoksiaan! Pikkurikollisia yläkoululaisten joukossa kyllä on, onneksi kuitenkaan ei kovin paljon. Heistä osa tekee rikoksia myös koulussa - ja näitä rikoksia opettajien tulisi selvitellä hyvin vähin valtuuksin.

        Esimerkiksi sisäilmaongelmien ratkaisussa tarvittaisiin paljon enemmän vanhempien aktiivisuutta - ja varmaan koulun henkilökunnankin. Sen enempää vanhemmat kuin koulun henkilökuntakaan ei kuitenkaan ihan helposti voi muuttua rahaksi, joka kuitenkin on ainoa keino ongelmien ratkaisemiseksi.

        Minun käsittääkseni koululaisten hyvinvointi kiinnostaa kyllä erittäin suuresti sekä heidän vanhempiaan että opettajia. Parhaansa kai kaikki yrittävät kuitenkin tehdä. Kyse onkin hyvin paljon siitä, että oikeasti tehdään ratkaisuja sen sijaan, että nimimerkin "huutolainen" tavoin vain räksytetään ja kateellisuuksissaan (!) haukutaan opettajia.

        Ylivoimaisesti suurin osa koululaisista on tavallisten perheiden tavallisia suhteellisen hyvin kasvatettuja lapsia ja nuoria. Ikävä kyllä erilaisten ongelmaperheiden lukumäärä taitaa kasvaa koko ajan. Näiden perheiden asiat syövät opettajien ja muiden heidän käytettävissään olevien auttajatahojen resursseja ihan tolkuttomasti - valitettavasti toisinaan melko laihoin tuloksin.


      • huutolainen

        Juuri noin! "Ei sinne kannata, se mihinkään johda kuitenkaan jne." Kuinka helppoa onkaan piiloutua tuollaisen taakse ja olla tekemättä mitään. Ja sitten voikin jatkaa kirjoittelua netissä ollen muka huolissaan tilanteesta.


      • homekaanikko

        Homekoulu on homekoulu opettajillekin. Kaikki kärsii sisäilmaongelmista, itsekin työskennellyt "hometalossa" joka vuosien tuloksettoman saneeraustyön jälkeen asetettiin lopulta käyttökieltoon ja henkilökunta sijoiteltiin mistä tilaa saatiin.


      • Voiko_muuta

        olla tarjollakaan kuin homekouluja nykyisillä koordinaateilla? Kaikki, siis kaikki, julkinen inframme rakennetaan laadullisesti heikommin kuin yksityisellä puolella. Kun julkishallinnon hankintaohjeet ohjeistavat urakkakilpailutusta siten, että halvin urakkatarjous valitaan, yleensä näin, niin useinkaan tarjouskilpailua ei voita laadukkain toteutus. Edullisin, todennäköisesti tietämättömin, suunnittelee sen koulun, halvin, kenties ammattitaidottomin, toteuttaa suunnitelman asioista täysin pihalla olevan valvonna alaisena. Missä vaiheessa se laatu pääsee nousemaan tuossa ketjussa? Saamme juuri sitä mistä olemme valmiita maksamaan, vaikka sitten homekoulun, josta on "iloa" vauvasta vaariin kun sieltä saa jonkun elinikäisen kiusan luku- ja laskutaidon kiilaksi.


    • nykykouluahdingossa

      Kyllä, opettajat ovat niin ylimielisiä kun kukaan ei heitä vahdi, että tekevät mitä lystäävät, mussuttavat viinerietä, lukevat lehitä ja hiippailevat korkkareissa pitkin käytäviä, sillä aikaa avustaja opettaa ja autttaa oppilaita. Hyvä se on nostella ylisuuria palkkoja, pitää jättikesälomia ja laiskotella, kun joku muu tekee työt kun itse ei osaa. En ymmärrä miten opettajankoulussa ei opeteta vastuuta käytöstapoja ja muuta, pelkkää laiskottelua.
      Opettajat pitäisi testat kuukauden välein, sillä monet menee pitkien lomia ja pöalkkojen takia kun mitään ei tarvi tehdä, päivä voi olla 2 tunnin pituinen ja avustaja tekee työt, opettaja itse syö viineireitä ja yrittää iskee oppilaiden isiä.

      • Tumppimaakari

        Lissulle on suljetulla annettu kokeeksi näppis takaisin. Voi sentään!


      • jeez

        Huh huh mitä tekstiä.... tiedätkö muuten oikeesti opettajien palkan? Se ei hurjan suuri ole koulutukseen ja vastuuseen nähden, ja ei nuo lomatkaan talviaikaan kovin ihmeelliset kun samat lomat mitkä koululaisilla... niin eiköhän ANSAITTUA lomaa jää kesäajalle ihan oikeutetusti. Ja opettajien työ alkaa sitäpaitsi jo ennen kuin koululaiset palaavat lomilta. Opettajien ammattikuntaan tuskin kuuluu sen enempää hulluja "kovan palkan perässä olevia" kuin mihin tahansa muuhunkaan ammattikuntaan! Ja hei, jos olet jotekin katkera, niin se on kuule AVK eli ammatinvalintakysymys! Ja ootko oikeesti kyyläämässä opettajien työtunteja?? Ja mitkä työtunnit on vielä illalla kotona...
        Nimimerkillä sh


      • alikessullekuulakalloon

        Opettajat menkää itteenne vitun narsistipaskat. Olette olevinanne jtn yli-ihmisiä.... joo hei yeah, komennellaan epä-inhimillisesti jotain 13v lapsia...samanmoisia vitun pellejä on esim.puolustusvoimien kantahenkilökunta täynnänsä!! Vitun luuserit!!!!


      • viinieriahdingossa

        Syövät viiniereitä? taitaa tässä nyt olla huudon paikka kun niin valtavasti oli kirjoitusvirheitä nykykouluahdingossa- nimimerkin tekstissä.


      • eläkeope

        Enpä ole kanssasi iha samaa mieltä.Nyt työeläkkeellä ollessani muistan, että minulla on ollut vain avustaja käyttettävissä, kun olen opettanut erityisluokkia.Se kuuluu jo lakiin, että avustaja pitää olla.Enpä muista kertaakaan, että olisin jättänyt avustaja yksin, ja mennyt kahvlle kesken oppitunnin.Useimmiten on ollut niin, ettei ole ehtinyt käymään kahvilla ketaakaan kiireisen pivän aikana.


      • tanajärkeevähän

        -Hyvä se on nostella ylisuuria palkkoja-

        No rajansa se on provoillakin-lol. Opettajilla ylisuuret palkat? Eihän ne raukat pääse kuin niukasti keskituloisten kastiin.


    • Ehdottelija

      Olisit koputtanut luokan oveen, astunut sisään ja kertonut, että rouva opettajan huuto kuuluu ulos asti. Olisit kysynyt olisiko hänellä mitään muuta keinoa pitää järjestystä luokassa, sillä nykyinen tyyli aiheuttaa desibeleillään oppilaille kuulovamman.

      • e.v.p-huuto

        kyllä viher-vasuri oppi kun kävin pojan luokassa


    • hoitoonohjausta

      kantsaa huutaa kasin. Huutavalla opettajalla on mielenvikaa, kannattaa ohjata hoitoon. Ei ihme että lapest saa traumoja kun opet kärsii omasta mielenvikaisuudesta

      • Kilttiopettaja

        "kantsaa huutaa kasin" Anteeksi, kuinka?

        Et viitsisi diagnosoida, siihen sinulla ei ole kompetenssia.

        Minä opettajana huudan oppilaille suunnilleen 2-3 kertaa lukuvuodessa, ikinä en aiheetta. Syytä olisi useamminkin, mutta eipä näillä palkoilla kannata. Olen pannut merkille, että jotkut oppilaat eivät noteeraa tavallista sanomista sanomiseksi lainkaan, ainoastaan hyvin kovan äänen ja vihaisen ilmeen ja äänensävyn. Minulta he eivät ole tätä käytäntöä oppineet, ehkäpä kotoa.


      • Ehdottelija

        Opettaja, joka huutaa on menettänyt auktoriteettinsä oppilaiden edessä. Kannattaa kokeilla muita tekniikoita. Kyllä sinä voit vihaiseltakin näyttää, mutta huutaminen ei kannata.

        Muistan omista kouluajoistani sen, että eniten arvostusta nauttivat ne opettajat, joiden ei tarvinnut koskaan huutaa luokalle. Huutajia pidettiin hermovikaisina hulluina.


      • Kilttiopettaja
        Ehdottelija kirjoitti:

        Opettaja, joka huutaa on menettänyt auktoriteettinsä oppilaiden edessä. Kannattaa kokeilla muita tekniikoita. Kyllä sinä voit vihaiseltakin näyttää, mutta huutaminen ei kannata.

        Muistan omista kouluajoistani sen, että eniten arvostusta nauttivat ne opettajat, joiden ei tarvinnut koskaan huutaa luokalle. Huutajia pidettiin hermovikaisina hulluina.

        En satunnaisesta huutamisestani huolimatta ole menettänyt auktoriteettiani. Yleensä sana kyllä tehoaa, useimmiten pelkkä kulmien kurtistus tai paheksuva silmäys - juuri sen vuoksi ei tarvitse usein huutaa. Suuri merkitys on myös sillä, millaisia lauseita isoin kirjaimin puhutaan! Oppilaat eivät pidä minua hermovikaisena hulluna, olemme varsin hyvissä väleissä.

        Minusta on jotenkin hassua, että sellainen ihminen, joka ei ilmeisestikään työskentele koulussa, neuvoo, kuinka minun tulisi luokassa toimia. En oikeastaan tiedä, olisiko arvostus se, mihin työssäni pitäisi pyrkiä. Tähän asti olen pyrkinyt siihen, että oppilaat oppisivat - sekä opettamiani aineita että kunnolla olemista noin yleensä.


      • Ehdottelija

        Voihan se olla hassua, mutta hassuinta on se, että sinähän et tiedä minun ammattiani, etkä sitä kuinka lähellä koulumaailmaa olen. Miksi luulet minun kirjoittavani tälle kyseiselle palstalle, jollei ammatillisessa mielessä?


      • eioikein
        Ehdottelija kirjoitti:

        Opettaja, joka huutaa on menettänyt auktoriteettinsä oppilaiden edessä. Kannattaa kokeilla muita tekniikoita. Kyllä sinä voit vihaiseltakin näyttää, mutta huutaminen ei kannata.

        Muistan omista kouluajoistani sen, että eniten arvostusta nauttivat ne opettajat, joiden ei tarvinnut koskaan huutaa luokalle. Huutajia pidettiin hermovikaisina hulluina.

        Näin on.Huutamalla ei saa kuria eikä oppilaat opi mitään.Johan siinä menee hermot huutamista kuunnellessa.Aivan sama kun vanhemmat huutavat pikku lapsille vaikka hyvin kyllä pitäisi tietää että asiallinen keskustelu auttaa paremmin.Ei kukaan työpaikassakaan halua huutajaa pomoksi.Itse olisin mennyt luokkaan kuuntelemaan opetusta,siihen on oikeus vanhemmilla.


    • TämäOnTotuus

      Kasvattakaa ne kakaranne kunnolla ja opettakaa käytöstapoja niin opettajien ei tarvitse huutaa. Aloittaja on joku pullamössösukupolven edustaja.

      Pelkkä huutaminen ei riitä. opettjien pitää saada antaa myös fyysistä kuritusta niin kuin ennen.

      • mekkk

        Koskaan ei ole opettaja saanut lain mukaan kurittaa ketään mutta kun sitä ei ole valvottu ja kuinka paljon 40-50 lapsista on mielenterveysongelmia kun lapsena on selkään annettu ja välillä ihan muuten vaan. Eihän mies tai vaimo väkivaltaa köytä jos toinen on eri mieltä asioista. Itsellä jo aikuinen lapsi ja ei koskaan tarvinnut minkäänlaista väkivaltaa kasvasvatuksessa käytää ja kun lapsella ik'' tulee niin vaputta ja vastuuta sopivassa suhteessa ja pitää touhuta niiden lasten kanssa kaikkea kiva yhdessä niin tulee normaaleja henkilöitä yhteiskuntaan.


    • Jaahas......itselläni aikoinaan, kauan, kauan sitten, oli muutama huutolaisopettaja , miehiä kummatkin.....tai ainakin toinen oli huutolainen.....kun se hermostui, sen huuto kuului kauas.....kun nyt olen (oletettavasti) nähnyt tämän kyseisen opetta- jan, hän on yllättävän rauhallinen, tuskin enää on opettaja....ja opettaja, joka huu- taa turhaan oppilailleen, tai tietylle oppillaalle, on kiusaaja !!! Ja juuri sellaiset o- pettajat on ehdottomasti erotettava, on sitten jonkun suosikki, etenkin, jos on juuri reksin......ja he ovat todella häpeäksi kaikille ! Heillä on isoja ongelmia kotonaan tai töissä. Omat lapset tai joku niistä, ovat häiriintyneitä skitsoja. Ja hulluja ! Sai- raita ! Eikä tämä opettaja välitä heistä tippaakaan, antaa heidän vain juoksennel- la ulkona muita ihmisiä kiusaamassa ja huutelemassa roskaa......ja hävyttömyyk- siä....turhaan ! Ja heidän lapsensa ovat usein myöskin koulukiusaajia, tai -kiusat- tuja. Mutta opettajavanhempi ei välitä !!

      • Bassokieli

        Et ilmeisesti tiedä, mitä sana 'huutolainen' tarkoittaa. Se oli aikansa sosiaalihuoltoa, toisinaan erittäin kyseenalaista toimintaa.


    • mekkk

      Se johtuu siitä kun suurin osa niistä opettajista on entisis' koulukiusaajia ja jatkavat sitä kun pääsevät opettajiksi ja harvalla pääkoppa kestää nyajan koululaisia ja kun vanhaksi tulee niin ei osata uudistua ja opetella uudet opetusmetodit. Opettajista kouluissa vaikka 30 kpl niin soveliaita on jotain 2-5 opettajiksi muut ovat vain kouluttautunut opettajiksi mutta eivät sovellu ammattiiin.

    • etteshäpeä

      Kakaroilta ajoissa pelit ja vehkeet pois ja pää tyynyyn, kunnollinen aamiainen ja sit virkeenä kouluun, SE on kuules aloittaja sitä lapselle parasta, mut teettää kyllä hiukan töitä vanhemmille huolehtia kakaroistaan, nykyvanhemmille on helpompi jättää että yhteiskunta kasvattaa ja vielä kehdataan nurista joka asiasta.

    • joilletotuuseiriitä

      Oletan, ettei kukaan vastaa, mutta systeemi on sellainen työnkin elämässä. Tai, no, jos sinne on ihan pakko lähteä, niin ehkä monsters.fi, riittää korruptioinuusuuden osoittamiseen,

    • iätiäiti

      Kun tyttäreni kavereineen muutama vuosi sitten kertoi opettajansa karjuvan luokassa niin, ettei tunneilla uskalla vastata kysymyksiin, otin välittömästi yhteyttä sekä k.o opettajaan että koulun rehtoriin. Rehtori lupasi selvitää asian, opettajalta tuli ensin puollusteluja, sitten anteeksipyynnöt. Minun tyttärelleni huutaminen loppui heti, mutta muulle luokalle "räjähtely" jatkui. Otin uudelleen yhteyttä sekä rehtoriin, että opettajaan ja ilmoitin että minulle on kerrottu huutamisen jatkuvan edelleen. Lupauduin tulemaan tunneille auttamaan järjestyksen pidossa jos muu ei auta..(en toki olisi voinut mennä, työssä käyvä ihminen ;) ), mutta uhkailu tehosi. Kevätlukukausi meni rauhakseen ja seuraavana syksynä opettaja "oli vaihtanut työpaikkaa".

    • eläkeope

      Olen työeläkkeellä oleva opettaja, ja täytyy kyllä myöntää, että minäkin olen törmännyt pitkän urani aikana valitettavasti ilkeisiin opettajiin.Onneksi kylläkin hyvin harvoin.Tällaiset henkilöt ovat myös hankalia koko työyhteisössä.Olen huomannut myös, että näihin ihmisiin ei ole puututtu rehtorinkaan osalta.Minulla itselläni oli kansakoulussa myös tällainen kauhuopettaja ekalla ja tokalla.Oli niin järkyttävää, että muistan hänet vielä nykyäänkin.Päätin silloin, että jos minusta tulee opettaja, en koskaan huuda oppilailleni, vaan tavallinen keskusteluääni riittää.Se on kyllä tepsinytkin.

    • peukaloruuvi

      Omalta muinaiselta kouluajaltani muistan, miten asiansa osaava mutta muuten ihan nössö ope savustettiin koulusta pois - ja saatiin tilalle tuuraajaksi joku vääpeli evp., jonka tunneilla ei totisesti pelleilty. Tiedän, että jo 11 - 12 -vuotiaat voivat saada opettajan romahduksen partaalle, ellei hän osaa / pysty niinsanotusti ottamaan luokkaa haltuunsa.

    • wiwiwiwiwi

      Olin aikoinaan töissä ipkerhossa, jossa vastuuohjaajana toimi 'huutaja'. Itse ei tiedostanut huutavansa, mutta lapset eivät uskaltaneet välttämättä edes kysyä saako mennä vessaan, kun pelkäsi että ko. ohjaaja alkaa räyhätä. Vaikeita lapsia oli tuossa kerhossa kyllä, ja minulta meni auktoriteetti siinä kun vanhempi nainen huusi lapsille ja minä nuorempana yritin keskustella asiat halki.. osa lapsista ei yksinkertaisesi vain jossain vaiheessa enää totellut minua kun en huutanut heille. Toki sain monta kertaa kuulla olevani kivempi ohjaaja, mutta se ei paljoa lohduttanut silloin kun oli jokin "tilanne päällä"..

    • OppiJaIkäJaKaikki

      Hittojako siinä valitat, hakeudu itse alalle :)

    • ewrtretgq2g

      Opettakaa kakaranne käyttäytymään siten että opettajan ei tarvitse huutaa.
      Ei siihe nsen ihmeempiä tarvita.

    • viieerestäseurannut

      Aloittaja olet täysin väärässä. Nykymaaila on pullanössö sukupolvi. Myös nykytyöelämä on sitä. Homekoulutkin korjattaisiin, jos joku niissä palavereissa huutaisi. Ilman huutamista ei mikään edisty. Tarvitaan patruunajohtamista. Homekoulujen korjaamiskokouksia saa pitää maailmantappiin asti. Mitään ei juuri korjata, kun kukaan ei huuda.
      Onhan se opettajaa kohtaa todella loukkaavaa, että aamulla oppilaat haukottelee ja nukkuu istuallaan. Antakaa hyvät pullamössövanhemmat opettajan huutaa kurittomille, tyhmille ja laiskoille kakaroillenne.
      Olkaa ylpeitä siitä, että teillä on äänekäs ja vaativa opettaja, kun ette itse siihen pysty. Ilman kuria ja huutamista teipän kakaroista kasvaa laiskoja, feisbookriippuvaisia, sokeritautisia, lihavia, sipsinsyöjiä, cokistalipittäviä koirankusettajia.

      • hulluope

        En menisi kyseisen opettajan tunnille.Jos ei osaa puhua normaalisti niin olisi hiljaa.Ei kenenkään tarvitse alistua kuuntelemaan huutamista ilman aihetta.Korottaisi ääntä vain tarvittaessa.Tottakai oppilaat ovat nääntyneitä jo aamusta kun huutamalla aloitetaan päivän työ.Eiköhän kannustava keskustelu olisi parempi keino.


    • asutusmalli

      Kyllä korpeutuminen auttaa moneen vaivaan

    • dfghjkhgfgfdfgh

      ei opelle tarvii tehä mitään,mielummin palkankorotus!!!!!!!!!!!!!!!!
      mitä tehdä tälle räkäpääteinin tasolle jääneelle valittajahuoraämmälle??????sata raipaniskua!!!!!!
      räkäpääkakaralle kymmenen karttakepin iskua näpeille,oppii huoranpenikka arvostamaan opeja!!!

    • MLR

      Vastaavassa tilanteessa huutavalle opettajalle soitin ja pyysin selitystä käytökselleen. Myönsi huutonsa ja lupasi parantaa tapansa. Yleensä suora toiminta on paras. Asia minun ja lapseni kohdalla päättyi hyvin. Ja varmaan muidenkin lasten kohdalla, ainakin toivon niin. Ei ne asiat tälläsillä keskustelupalstoilla parane ja selän takana jupisemalla. Jos on asiaa, pitää puhua niiden kanssa keitä asia koskee.

    • opettajalomena

      kiva juttu. minä tykkään huutavista opettajista. enemmän randomi oppijoita luokassa ja tasa väkisempää mitä persoonallisempia opettajia.

    • Tierän

      Teirän pitäis piiskata ne lapset kotona ja lisäksi sallii se että Open ei tarttis huutaa, vaan piiskata ne.

      • Tierän

        Siis unohin mainita, että paljaalle perseelle, se on ainoo mikä vaikuttaa :)


    • kurre1

      OTA RITSAT JA TUPAKKA VEHKEET POIS JA NAPAUTA KARTTAKEPILLÄ KYNSILLE JA SITTEN LAITA 2TUNTIA JÄLKI ISTUNTOON,N.S. ARESTIIN!!

    • antaa-huutaa

      Minua opettaja kiusasi, ei ymmärtänyt kiusaavansa. Eikä huutanut. Eiköhän nuo nykymukulat ole tottuneita tuollaiseen, antaavat open huutaa ja varmasti olevat omiaan.

      Ja kesään on lyhyt aika, jos todella jää eläkkeelle. Oppilaalle karjuminen ei ole pahinta kiusaamista, jos se on tälle opettajalle arkipäivää. Sen kuka tahansa kuitata, noh, taas se huusi.
      Hiljainen silmätikuksi nostaminen on ollut pahasti traumatisoivaa. Se kuristaa kaulaa vieläkin. Ja ope luuli tekevänsä hyvää, sanoi, tiedäthän sinä, sano nyt vaan...

    • mnlo

      minä en kyllä usko että se opettaja välttämättä huusi
      Ihmisten arvostelukyky on heikko usein
      Mistä tietää mitä teille tapahtui, mitä koitte oletteko totuudenmukainen

      Hän oli vanha eläkkkeestä päätellen
      Hänellä ehkä on tunteet kuten vanhan ajan ihmisillä
      rehtorin suosikki
      joten hän on fiksu
      Tunteet ja äly sehän hienoa

      Mistä tiedätte mitä kusipäitä siinä' luokass aoli?????
      Ent'ä jkos itsenne juuri hakattiin ja raiskattiin luokassa
      ja kukaan ei reagoisi ? opettaja hymyilisi vaan nätisti

    • 13vuotiastyttö

      kyl oppilaissa jotain vikaa mut kyll niit hullujakin löytyy jotka räyhää turhast

    • jäsen79

      Meillä oli 60 ja 70 luvulla koulussa opettajina Sodan käyneitä vihasia miehiä.Opetus meni totisesti perille auktoriteetin sekä kunnioituksen vallitessa.

      Luokassa oli hiljasta,voin sanoa..

    • höpöheikki

      huutamalla ei asiat parane

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2173
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1829
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1565
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 60
      1396
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1319
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe