Thaimaahan muuttaminen ja ehkä naimisiin

vaintiedustelua

Olemme suunnitelleet naisystäväni kanssa jo jonkin aikaa että muuttaisin häntä lähemmäksi. Miessä on ollut vielä naimisiin meno mutta mitä hyötyä sillä on thaimaassa asuessa. Terveydenhuollon saa ehkä helpommin ja halvemmalla.
Täällä on varmasti henkilöitä jotka ovat menneet naimisiin ja tietävät hyödyt ja haitat. Haittana monet ovat varmaan pitäneet että eron tapahtuessa omaisuus jaetaan. Se taas ei haittaa minua kun omaisuuteni tulee olemaan aika minimaaliset. Asunto on kuitenkin se suurin omaisuus mutta kokeilen aluksi kuitenkin vuokrausta. Kulkupelit ja pakolliset asuntoon liittyvät tarvikkeet on kuitenkin hommattava ellei vuokratessa saa kaiken. Suomen omaisuuteni jää suomeen ja siihen ymmärtääkseni tulevalla vaimollani ei ole oikeuksia. Thaimaassa en pidä suurta omistusta joten siitä mahdollisesta erosta ei vaimo paljoa kostu.
Lähinnä kiinnostaisi noin yleisesti että mitä hyvää ja huonoa on mennä thaimaalaisen kanssa naimisiin.
Toivon että turhat ja lapselliset kommentit upotetaan jonnekin muualle kuin tähän topikkiin.

20

263

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyyy999

      tuota!olen thaikun kanssa naimisissa.asun buriram.minä henkilökohtaisesti vihaan suomea.kaikki pelaa täällä paljon paremmin kuin suomessa.siis korostan kaikki!menin naimisiin bangladesha. ja thai naimisiin meno on eri asia..buhhda on täällä iso asia.mitä omaisuutesi tulee,et voi omistaa maata täällä.minä voin,olen naimisissa thain kanssa.suomen ja thain lait eivät ole samoja.kärjistäen.täällä olet naimisissa,suomessa et.

    • kyyy999

      anna sposti osoite.lähetän sinulle kuvia from thai.

    • kyyy999

      kirjoitan lisää.olen ollut thaikkujen kanssa vuosia.mieti.thaimaalainen luonne on täysin eri kuin suomalainen.se vaatii pirusti päättäväisyyttä,siis ymmärrystä.minulla meni noin kolme vuotta että tajusin.jos sinulla on thai muija,pidä kiinni,ja lujaa!olemme käyneet thaikuissa noin 9 kertaa,ja taas menemme,huhtikuu!vittu,olen rakastunut,thai!

    • Perhejasukuhyöty

      Anna palaa vaan! Aina kannattaa pitää omaisuus erillään, jos naimisiin mennessä on iso ero puolisoiden omaisuuksien välillä. Yhteinen asunto on eri juttu, jos siinä asutte molemmat niin kodin kuuluukin olla yhteinen. Näin minun mielestä ... eikä liity siihen kumpi tienaa enemmän, varsinkin jos nainen hoitaa kodin ja lapset niin kyllä sille kuuluu myös osa kodista, vaikka mies olisi hankkinut ne rahat. Äläkä turhaan mieti mitä hyötyä on mennä naimisiin, koska se hyöty on tunnepuolella eikä voi mitata rahassa.

    • vaintiedustelua

      Ensiksi kiitän hyvistä ja fiksuista vastauksista!

      Olen kysellyt asioita monelta taholta ja pikkuhiljaa alkaa valoittumaan ne perusasiat jos thaimaahan muuttaa. Vastaamme tuli myös kysymys talonkirjoista. Nainen on nyt kirjoilla isaanissa ja jos muutamme yhdessä jonnekin muualle niin nainen pitäisi kuitenkin itsensä nykyisessä osoitteessaan. Ihmettelin sitä kovasti kun tuntuuhan se ihmeelliseltä jos asumme yhdessä mutta nainen on kirjoilla kuitenkin kotonaan. Eikö thaimaassa muuteta helposti talonkirjoista pois vai mikä siinä muuttamisessa on vaikeaa. Onko naiselle tärkeämpi olla talonkirjoissa isaanissa kuin jossain muualla. Saako nainen paremmat edut kun on vanhempiensa talonkirjoissa?

      • kyyy999

        asu nyt ensin,thai rouvasi kanssa.itse olen asunut jokusen vuoden.minä en henkilökohtaisesti ymmärrä kaikkea thaista.rouvani on kirjoilla kotonaan bangladeshissä,siis syntymäkodissaan..vaimon siskon tyttö muutti meille tammikuussa,hän on kirjoilla kotonaan bangkokissa.älä kysy,en ymmärrä.asumme buriramissa.täällähän ei sitten ole sosiaaliturvaa kuin suomessa.kaikki maksaa,tosin edullista.


    • Kolhak

      Olin suhteessa pari vuotta thai-tytön kanssa. Se alkoi pyytelee naimisiin niin sitten mulle selvis, että sulhanen maksaa vaimon vanhemmille myötäjäiset. Multa pyydettiin 20.000 euroo myötäjäis rahaa ja vielä ois pitänyt häät kustantaa. Silloin laitoin vaimokkeen lätkimään. Nyt käyn vaan Pattayalla pitämässä hauskaa ja pidän huolen, ettei sama naama nouse kahta kertaa mun sängystä.

      • fyssari

        Tuohan on melkein kuin omasta elämästäni. Pyydettiin minultakin sellaisia summia, että ei tullut mieleenkään maksaa. En ole pihi enkä pienituloinenkaan, mutta liika on liikaa yhdestä thai muijasta. En osta monella kymmenellä tonnilla euroja muijaa, vaikka olisi kuinka kaunis jne. Pano ja aamulla saa lähteä, se on siinä.


    • khonkean88

      vain typerä maksaa niin paljon myötäjäisrahaa.itse onnellisesti naimisissa ja myötäjäisraha vain 1000 egee.se on pieni raha hyvästä vaimosta ja kun vielä vertaa Suomalaisiin laiskoihin rokkinorsuihin;)

    • kolhak

      Joo, siksipä en ko. summaa maksanutkaan. Se myötäjäisraha määräytyy miehen varallisuuden mukaan. Jos ne näkee et ei tuolla ole rhaa, niin ei ne paljoa pyydäkkään. Minun on hankala piilotella varallisuuttani, kun olen tottunut elämään leveästi.

    • Thaimaantalollinen

      Sin Sot, jota myötäjäisrahaksi kutsutte, kuuluu Thaimaalaisiin traditoihin ja sen maksavat myös Thaimaalaiset avioituessaan, morsiamen perheelle. Siellähän meidän tuntemaamme virallista avioliittoa ei useinkaan solmita, siis vahvisteta paikallisilla viranomaisilla. Suuruus vaihtelee, riippuen monestakin asiasta, kuten perheen varallisuudesta, morsiamen koulutuksesta, onko aiemmin avioitunut, onko ennestään lapsia jne. Yleensä kaikki summat maan ja taivaan välillä ovat mahdollisia ja tietenkin vielä neuvoteltavissa. Lisäksi sulhanen ostaa morsiolleen kultaa useamman batin.
      Tabianbaanissa on oltava jossain ja yleensä ovat kotonaan, minunkin vaimoni oli vanhempiensa tabianbaanissa, vaikka asui Suomessa, talon rakennettuamme hankki kylläkin oman talonkirjan, johon voi lapsetkin sitten lisätä.

      • ikäukkeli

        Paljonko pitää maksaa baaritytön perheelle, jos aikoo tytön kanssa naimisiin. Perhe on Isaanin köyhiä viljelijöitä, eikä tytöllä peruskoulua kummempaa koulutusta. Mä voisin ottaa tytön vaimokseni, kun on kiltti ja kauniskin.


      • noudatatätä

        Suomalaisessa kansanperinteessä morsiamen isä maksaa häät kaikkine kuluineen.


      • aarme
        noudatatätä kirjoitti:

        Suomalaisessa kansanperinteessä morsiamen isä maksaa häät kaikkine kuluineen.

        Thaimaassa isät ovat köyhiä,ja länkkäri siksi toivottu vävy, kun voi laittaa hänet maksamaan tyttärestään ja koko perheelle saa siten myös rahoitusta.


      • Thaimaassa-avioitunut
        ikäukkeli kirjoitti:

        Paljonko pitää maksaa baaritytön perheelle, jos aikoo tytön kanssa naimisiin. Perhe on Isaanin köyhiä viljelijöitä, eikä tytöllä peruskoulua kummempaa koulutusta. Mä voisin ottaa tytön vaimokseni, kun on kiltti ja kauniskin.

        Mikäli tytöllä ei ole lapsia ennestään, luulenpa ettei alle sadantuhannen THB:n kannata asiasta keskustella ja tietenkin hääkulut ja kulta morsiolle.


    • vaintiedustelua

      Thaimaantalollinen (selle):

      Kiitos sinulle tiedosta joka koski Tabianbaania.
      Sin Sotit ja muut rahastukset on tiedossa joten muitten ei kannata ottaa murheita siitä. Nainen on aikaisemmin ollut naimisissa mutta on eronnut aikoja sitten. Sen seurauksena sin sotia ei tarvitse maksaa ja ei niitä pyytäjiäkään enää montaa ole, ovat jo tuonpuoleisessa elämässä. Eli kaikki on kyllä tiedossa, epätietoisuus oli vain hyödyistä ja haitoista kun naimisiin mennään, JOS MENNÄÄN.

    • KolmastiNaimisissa

      Myötäjäisrahoissa ei ole kyse pelkästä rahastuksesta vaan siitä että ostat naisen pois hänen entisestä elämästä. Hän tulee siis yleensä menettämään omat tulonsa mennessään kanssasi naimisiin ja samalla hän menettää mahdollisuuden elättää esim äitiään, lapsiaan tai muita sukulaisia. Elatusvelvolliseksi muutut sinä siinä kohtaa ja se on täysin ymmärrettävää. Summat todellakin vaihtelevat.
      Suomessa keksikokoiset normaalit suht vaatimattomat sadan hengen häät maksaa tuollaisen 10-12 tuhatta egeä bändeineen.
      Jokainen maksakoon tilanteen, varallisuutensa tai harkintansa mukaan tai jättäkööt menemättä naimisiin..Yhtä tapausta ei voi verrata toiseen.
      Onnellinen tyytyväinen vaimo tarjoaa kuitenkin parempaa palautetta kuin epävarmuudessa rypevä tyttöystävä. Avioliitto on lupaus niin Thaimaassa kuin Suomessakin yhteisestä tulevaisuudesta. Siihen ei pidä ihan kepeästi lähteä.

    • lomaavielä4kk

      Thaimaassa voi mennä naimisiin, samoin kuin suomessa maistraatissa. Ei tarvitse pitää mitään kutsuja kellekkään. Kokemusta on kaveripiiristä.
      Täällä näyttää olen sellaista porukkaa jotka eivät tiedä muuta kuin miten toimitaan baaritytön kanssa. Mutta jos liikkuu tai asustaa jossain muussa paikassa kuin Pattayalla niin ympyrät laajenevat aika lailla ja silmätkin avautuvat. Suosittelen käymään jossain muuallakin kuin hotellin lähellä olevissa baareissa.

      • Thaimaassa-avioitunut

        lomaavielä4kk, ehkäpä ei ole perehtynyt todellisuuteen riittävästi. Nimen omaan hääjuhlat kuuluvat Thaimaassa asiaan ja vietetään suurena juhlana, johon yleensä tulee paljon väkeä, tietenkin juhliakin on monentasoisia ja -hintaisia, sekin sovittavissa, mutta yleensä haluavat näyttävät. Avioituminen voidaan tehdä Thaimaalaiseen tapaan muutenkin, siis ilman virallisia paperiseremonioita(rekisteröintiä), nykyään yleensä rekisteröivät. Ulkomaalaiset tuon rekisteröinnin suorittavat Bangkokissa, Amphöö Banglassa, Thaimaalaiset kotipaikkansa Amphöössä.


    • Muutama vuosi sitten myötäjäisinä maksoin 100 000 bahtia ja kultakäädyt maksoivat n.50 000 bahtia.
      Vaimon suku järjesti ja maksoi hääjuhlat,jotka vietettiin vaimoni talossa.
      Nämä hää traditiot kannattaa,vain hyväksyä.
      Ei se Suomessakaan ole ilmaista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      58
      2352
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      73
      1980
    3. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      176
      1782
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1747
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1651
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1629
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1534
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1367
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      7
      1321
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1228
    Aihe