Kahden koiran kouluttaminen

kandeeko

Mahtaakohan siitä tulla mitään, jos ottaa remmirähjän taloon, jossa on jo yksi keskeneräinen koira?

Eli asia on niin, että kaverini on luopumassa koirastaan erottuaan miehestään. Koira on muuten aivan ihana, ainoana miinuksena on, että rähjää muille koirille lenkillä. Olen aina tullut tämän karvakaverin kanssa toimeen ja mietin jopa että minähän voisin tarjota sille uuden kodin. Mutta sitten taas itselläni on jo entuudestaan nuori (2v) koira, jonka koulutus on vielä kesken. Oma koirani ei ole remmirähjä, mutta tapaa vähän kieppua hihnassa vastaantulijoiden kohdalla (tai oikeastaan heidän mentyä ohi). Eli siis ei ole mikään mahdoton, muttei todellakaan täydellinen. Itse kuitenkin olen huomannut huomattavaa edistystä siihen nähden, mitä koira oli vuosi sitten, meidän kulmilla kun on päiviä, joina ei välttämättä tule ainuttakaan kävelijää/pyöräilijää/koirakkoa vastaan.

Kysymys kuuluukin, kannattaako yrittää kouluttaa kahta nuorta koiraa samaan aikaan? Onko kelläkään kokemuksia kahden koiran samanaikaisesta kouluttamisesta?

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Westiesk

      Jos aika ja kärsiväällisyytesi riittää!Edisty päivä kerrallaan .

    • ddddddddddd

      Voi onnistua, tai sitten ei. On hyvin mahdollista, että kohta sulla on kaks rähjäävää koiraa, kun toinen ottaa mallia. Rähjääminen myös syö ihmistä, jos tajuaa hävetä.

    • vaikeavalinta

      Jos saat koiran ilmaiseksi voi olla ihan hyvä tilaisuus ottaakin toinen koira taloon. Mikäli siis suunnitelmissa on ollut hankkia toinen jossain vaiheessa. Katso nyt kuitenkin miten tulee toimeen oman koirasi kanssa. Käy lenkillä kaveris koiran kanssa soolona. Ei välttämättä rähise sun kanssa muille koirille. Mieti kuitenkin tarkkaan ja punnitse kaikki vaihtoehdot. Hyvin sanottu edelliseltä postaajalta "rähjääminen syö ihmistä, jos tajuaa hävetä" eli mikäli otat koiran ja se rähiseekin niin älä ainakaan rupea häpeämään sitä:D lol

    • Kärsivällisyydellä

      Mulla on yksi hyvin kulkeva koira ja sitten toinen, joka kiskoo koiria kohti ja saattaa haukkuakin. Jos haukkuu, myös tämä hyvin kulkeva saattaa yhtyä kuoroon. Aion ruveta käyttämään tätä kiskovaa versiota koulutuslenkillä vielä erikseen. Ehkä voisit tehdä yhteislenkkejä, kun on hiljaista, ja sitten erikseen koulutuslenkit ruuhka-aikoihin, jolloin tulee paljon toistoja ja oppimista tapahtuu. Itse varmaan sinuna ottaisin tuon kaverin koiran, jos kerta pidät siitä, ja sinä ja koirasikin olette sille tuttuja :)

      • Tossa on tosiaan jyvää. Niin mäkin oisin kehottanu et räyhän kaa yksinään lenkille. Opettaa sen toisen kulkee nätisti ja sit yhdessä. Huonoilla tavoilla kun on pahatapa tarttua, niin eläimillä kun ihmisilläkin...


    • kandeeko

      Kiitos asiallisista vastauksista!
      Koissut tuntevat toisensa siis jo entuudestaan ja hyvin ovat tulleet toimeen, kun ovat vapaina ollut. Pari kertaa olen vienyt tätä mahdollista uutta perheenjäsentä lenkille, silloin jo ennen kun kerkeää aloittaa rähjäämisen olen pysähtynyt ja käskenyt koiran istua. Kyllähän se yhä jännittynyt oli ja pari haukahdustakin kuului, mutta pysyi kuitenkin paikallaan. Eihän nuo muutama istuminen ja odottaminen ole vielä missään näkynyt, mutta oman koirani kanssa olen tehnyt noin jo pitkään ja ihan toiminut.

      "Ehkä voisit tehdä yhteislenkkejä, kun on hiljaista, ja sitten erikseen koulutuslenkit ruuhka-aikoihin, jolloin tulee paljon toistoja ja oppimista tapahtuu."
      Kiitos vinkistä! Meillä on vielä semmoinenkin mahdollisuus, että jos kävelee tuonne pidemmälle (noin 2km), niin siellä alkaa enemmän asutusta ja täten enemmän koiria ja ihmisiä.

      Mutta kaverin mukaan koiralla ei ole vielä mikään kauhean kiire, eli minulla on vielä aikaa harkita ja suunnitella asiaa tarkemmin. (:

    • sdgdsjgdsfg

      Kaikki on mahdollista, mutta en itse kyllä suosittele.

    • Minkä kokoisia koiria? Pointti on mun mielestä siinä, että HALLITSETKO sinä koiria siten psyykkisesti/fyysisesti, että niiden kahden yhtä aikainen ulkoilutus olisi mahdollista (?)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5679
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      486
      3615
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      162
      3422
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      171
      2657
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2449
    6. 273
      2072
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1527
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      107
      1452
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1399
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1180
    Aihe