Kiinteistötahkola kokemuksia

Eiasuntoa

Minkälaisia kokemuksia teillä muilla ihmisillä on kiinteistötahkolasta? Itse nyt vuokra-asuntoa hankkiessa sain hyvää palvelua aluksi, kunnes se kääntyikin päälaelleen. Minua hoputettiin päivän varoitusajalla päätöksistä ja asunnon hakupapereiden kanssa. Nyt kun tarkoitus olisi tehdä jopa sopimusta, törmäsin seuraavaan ongelmaan: opiskelijana minulla pitäisi olla vanhempien takaus. Olisin muuttamassa toisen henkilön kanssa asumaan ja molemmille tulee valtion ainakin 80% tuki, sen lisäksi itse käyn koulun oheilla töissä niin paljon kuin mahdollista. Vanhempani eivät tähän suostuneet, sillä heidän mielestään oli outoa että täysi-ikäinen tarvitsee sekä takuuvuokran että takauksen (joka tarkemmin ottaen minustakin on outoa), luottotietoni ovat kunnossa. Siskoni on saanut 16 vuotiaana vuokrattua asunnon ilman takausta. Olo kuin juoksutetulla pikkutytöllä byrokraattisen lestapiirin keskuudessa.
Toisinasanoen; kannattaa välttää kyseistä firmaa jos haluaa kämpän saada vuokrattua ilman ongelmia. Nyt mitä olen kuullut useammalta taholta, ei välitysfirmoihin ole luottamista. Etsin siis yksityiseltä.

11

5977

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vacanza

Olen hakemassa ko. firmalta asuntoa ja nämähän ovat tosiaankin yksityisten sijoitusasuntoja, joita ko. firma välittää eteenpäin ja saa siitä itselleen välityspalkkion - ei siis tule (ainakaan suoraan) vuokralaisen maksettavaksi. Vesimaksu arveluttaa itseäni näissä asunnoissa. Jostain keskustelupalstalta luin, että joku pariskunta oli saanut hulppean tasauslaskun (lähemmäs tonni), vaikka olivat maksaneet 18€/kk/hlö ennakkoa. Miten lie toimii huolto, jos sattuu esim. jääkaappi hajoamaan... ei kuulu tahkolalle vastuu vaan vuokranantajalle - eli sille sijoittajalle... Paljon näyttää Oulussakin olevan tahkolalla asuntoja välitettävänä, joten kertokaa ihmiset kokemuksianne.

• Anonyymi

Mikään ei toimi; jättävät tekemättä korjaukset, vaikka osakkaat velvoittaisivat ne hoitamaan. Tasauslaskut eivät perustu todellisiin kulutuslukemiin. Perustelut virheellisille laskuille valheellisia. Ei voi luottaa tällaiseen touhuun.

• poismuuttanut

Ei toimi heillä palvelu. Vuokrasopparin onnistuvat usein tekemään hoputtamalla, kuten ketjun aloittaja Eiasuntoa kertoi. Ja sitten ei perästä päin kuulukaan mitään, jos kaikki ei ole kunnossa tai asioita pitäisi hoitaa. Ja kuten kommentoit itsekin, asunnot ovat sijoittajien, mutta hoito / vuokraaminen yms. tahkolan firman kontolla, vaan sitähän eivät oman voittonsa (palkkio vuokralaisen löytämisestä) enää hoidakaan. Kannattaa siis välttää ko. firman välittämiä vuokra-asuntoja! Niin ainakin nukkuu yönsä rauhassa!

• jkkjbbkbk

Kopsaa vuokrasopimus ehdotus tänne niin kerron tarkasti miksi näitä lestadiushuijareita pitää välttää.
      Oliko määräaikaine sopimus tarjolla?

• Kiinteistölahtaus

En suosittele, taloihin muuttaa tahkolan toimesta epäilyttävää ainesta, kaikenmaailman hermoraunioita, sekä valittajia.

Kaikenhuippuna tahkolan isännöitsijät uskoo kaiken mitä niitten asukassivuilla kirjoitellaan lomakkeella toisista asukkaista.

oma mielipide: VÄLTTÄKÄÄ KUIN RUTTOA

• Anonyymi

Aivan hirveä yritys. En tietenkään jokaisesta toimistosta voi puhua. Kokemuksia vain kahdesta. Eivät hoida velvollisuuksiaan, syyttävät muita omista virheistään, uhkailevat, kyttäävät, huutavat puhelimeen ja puhuvat päälle, puhuvat perättömiä asioita osakkaista, uhkaavat juristeillaan hallitusta.. listaa voisi jatkaa. Itse kierrän kaukaa tästä lähtien. En halua olla missään tekemisissä koskaan enää kyseisen lafkan kanssa. Vaarallista touhua, joka käy lopulta mielenterveydelle. Oma elämä nykyään paljon helpompaa, kun isännöinti hoidetaan asiallisesti niin, että osakkaiden omaisuus turvassa ja sitä tosiaan huolletaan ammattitaidolla. Ainiin, kirjanpito hyvin epäselvästi hoidettu, laskuja tekaistaan jälkeenpäin ja kirjataan sellaisia laskuja maksetuiksi, joita ei koskaan ole edes lähetetty. En muuta sano, kuin hyi.

• Anonyymi

Kuulostaapa oudolta.Itselläni tosi hyviä kokemuksia.Ei välittäjälle kuulu kuin välitys.Vesilaskut ottaa kiinteistöhuolto joka on ne lukenut ja lähettää isännöitsijälee.Joskus mittarit voi olla vanhat ja näyttää lukemat väärin.Välittäjällä on vastuu vuokranantajalle, että ei tule huonoa vuokralaista .Niit kun on niin paljon ja saavat paljon pahaa aikaan.

• Anonyymi

Ei työnantaja voi aina tietää millainen työntekijä on.Ilmoittakaa pomolle niin eiköhän asiat muutu.Naurettavaa aina haukkua tietyn suunnan ihmisiä.kyllä laestad. ovat rehellisiä ihmisiä ,ellei ,silloin he eivät niitä ole vaan jotain muuta.Yleistys ei tunnu kivalta

• Anonyymi

Asunnosta muutosta 2vk ja takuuvuokraa ei kuulu vieläkään.

• Anonyymi

takuu tuli kun otti yhteyttä

• Anonyymi

Olen yrittänyt saada autopaikan lämmitystolpan avaimia jo kuukauden, ilmoitukset merkataan selvitetyiksi vaikka avaimia ei ole tullut... Myös tv antenni pistoke ei toimi ja lähettivät kaverin katsomaan joka totesi ettu juu ei toimi, vien asian eteenpäin. Pari päivää myöhemmin ilmoitus merkittiin ratkaistuksi vaikka vittu mitään ei ole ilmoitettu minulle mitä seuraavaksi...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      26
      2866
    2. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      25
      2058
    3. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      112
      1568
    4. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      76
      1329
    5. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      7
      1258
    6. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      138
      1196
    7. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      1036
    8. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      954
    9. Ollaan kuin yö ja päivä

Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.
      Ikävä
      70
      901
    10. Oletko joskus lähestynyt jotakin

väärällä identiteetillä? Miksi?
      Ikävä
      102
      877
    Aihe