Minkälaisia kokemuksia teillä muilla ihmisillä on kiinteistötahkolasta? Itse nyt vuokra-asuntoa hankkiessa sain hyvää palvelua aluksi, kunnes se kääntyikin päälaelleen. Minua hoputettiin päivän varoitusajalla päätöksistä ja asunnon hakupapereiden kanssa. Nyt kun tarkoitus olisi tehdä jopa sopimusta, törmäsin seuraavaan ongelmaan: opiskelijana minulla pitäisi olla vanhempien takaus. Olisin muuttamassa toisen henkilön kanssa asumaan ja molemmille tulee valtion ainakin 80% tuki, sen lisäksi itse käyn koulun oheilla töissä niin paljon kuin mahdollista. Vanhempani eivät tähän suostuneet, sillä heidän mielestään oli outoa että täysi-ikäinen tarvitsee sekä takuuvuokran että takauksen (joka tarkemmin ottaen minustakin on outoa), luottotietoni ovat kunnossa. Siskoni on saanut 16 vuotiaana vuokrattua asunnon ilman takausta. Olo kuin juoksutetulla pikkutytöllä byrokraattisen lestapiirin keskuudessa.
Toisinasanoen; kannattaa välttää kyseistä firmaa jos haluaa kämpän saada vuokrattua ilman ongelmia. Nyt mitä olen kuullut useammalta taholta, ei välitysfirmoihin ole luottamista. Etsin siis yksityiseltä.
Kiinteistötahkola kokemuksia
10
5195
Vastaukset
- vacanza
Olen hakemassa ko. firmalta asuntoa ja nämähän ovat tosiaankin yksityisten sijoitusasuntoja, joita ko. firma välittää eteenpäin ja saa siitä itselleen välityspalkkion - ei siis tule (ainakaan suoraan) vuokralaisen maksettavaksi. Vesimaksu arveluttaa itseäni näissä asunnoissa. Jostain keskustelupalstalta luin, että joku pariskunta oli saanut hulppean tasauslaskun (lähemmäs tonni), vaikka olivat maksaneet 18€/kk/hlö ennakkoa. Miten lie toimii huolto, jos sattuu esim. jääkaappi hajoamaan... ei kuulu tahkolalle vastuu vaan vuokranantajalle - eli sille sijoittajalle... Paljon näyttää Oulussakin olevan tahkolalla asuntoja välitettävänä, joten kertokaa ihmiset kokemuksianne.
- Anonyymi
Mikään ei toimi; jättävät tekemättä korjaukset, vaikka osakkaat velvoittaisivat ne hoitamaan. Tasauslaskut eivät perustu todellisiin kulutuslukemiin. Perustelut virheellisille laskuille valheellisia. Ei voi luottaa tällaiseen touhuun.
- poismuuttanut
Ei toimi heillä palvelu. Vuokrasopparin onnistuvat usein tekemään hoputtamalla, kuten ketjun aloittaja Eiasuntoa kertoi. Ja sitten ei perästä päin kuulukaan mitään, jos kaikki ei ole kunnossa tai asioita pitäisi hoitaa. Ja kuten kommentoit itsekin, asunnot ovat sijoittajien, mutta hoito / vuokraaminen yms. tahkolan firman kontolla, vaan sitähän eivät oman voittonsa (palkkio vuokralaisen löytämisestä) enää hoidakaan. Kannattaa siis välttää ko. firman välittämiä vuokra-asuntoja! Niin ainakin nukkuu yönsä rauhassa!
- jkkjbbkbk
Kopsaa vuokrasopimus ehdotus tänne niin kerron tarkasti miksi näitä lestadiushuijareita pitää välttää.
Oliko määräaikaine sopimus tarjolla? - Kiinteistölahtaus
En suosittele, taloihin muuttaa tahkolan toimesta epäilyttävää ainesta, kaikenmaailman hermoraunioita, sekä valittajia.
Kaikenhuippuna tahkolan isännöitsijät uskoo kaiken mitä niitten asukassivuilla kirjoitellaan lomakkeella toisista asukkaista.
oma mielipide: VÄLTTÄKÄÄ KUIN RUTTOA - Anonyymi
Aivan hirveä yritys. En tietenkään jokaisesta toimistosta voi puhua. Kokemuksia vain kahdesta. Eivät hoida velvollisuuksiaan, syyttävät muita omista virheistään, uhkailevat, kyttäävät, huutavat puhelimeen ja puhuvat päälle, puhuvat perättömiä asioita osakkaista, uhkaavat juristeillaan hallitusta.. listaa voisi jatkaa. Itse kierrän kaukaa tästä lähtien. En halua olla missään tekemisissä koskaan enää kyseisen lafkan kanssa. Vaarallista touhua, joka käy lopulta mielenterveydelle. Oma elämä nykyään paljon helpompaa, kun isännöinti hoidetaan asiallisesti niin, että osakkaiden omaisuus turvassa ja sitä tosiaan huolletaan ammattitaidolla. Ainiin, kirjanpito hyvin epäselvästi hoidettu, laskuja tekaistaan jälkeenpäin ja kirjataan sellaisia laskuja maksetuiksi, joita ei koskaan ole edes lähetetty. En muuta sano, kuin hyi.
- Anonyymi
Kuulostaapa oudolta.Itselläni tosi hyviä kokemuksia.Ei välittäjälle kuulu kuin välitys.Vesilaskut ottaa kiinteistöhuolto joka on ne lukenut ja lähettää isännöitsijälee.Joskus mittarit voi olla vanhat ja näyttää lukemat väärin.Välittäjällä on vastuu vuokranantajalle, että ei tule huonoa vuokralaista .Niit kun on niin paljon ja saavat paljon pahaa aikaan.
- Anonyymi
Ei työnantaja voi aina tietää millainen työntekijä on.Ilmoittakaa pomolle niin eiköhän asiat muutu.Naurettavaa aina haukkua tietyn suunnan ihmisiä.kyllä laestad. ovat rehellisiä ihmisiä ,ellei ,silloin he eivät niitä ole vaan jotain muuta.Yleistys ei tunnu kivalta
- Anonyymi
Asunnosta muutosta 2vk ja takuuvuokraa ei kuulu vieläkään.
- Anonyymi
takuu tuli kun otti yhteyttä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984