Moi, rakkaat opettajat!
Minulla on huomenna englannin koe (ENA3), ja minua kiinnostaakin tietää, mikä on läpipääsyprosentti A-kielten kokeissa lukiossa? Entäpä reaaliaineissa? Ja pitkässä matikassa?
Onko siis läpipääsyprosenteille jokin valtakunnallinen säädös, vai voiko opettaja itse päättää läpipääsyprosentin kokeessaan?
Läpipääsyprosentti lukion kokeissa
7
27425
Vastaukset
- Multsu
Meidän lukiossa kielten kokeet 45%, reaalit 6/18p läpi, matemaattiset 10/30 tai 12/36 eli samalla suhteella kunnreaalit.
- gqhuhgjgkneggu3wugwnf
Eli siis ~puolet kielistä ja kolmasosa kaikista muista.
- gdsgsd
Noin 99% oppilaista pääsee kokeista läpi. Tuo jäljelle jäävä 1% kuuluisi ammattikouluun,
- Anonyymi
juu
- Anonyymi
Nyt ymmärsit läpipääsyprosentin aika väärin
- 19ynnä5
Meillä ainakin pitkässä matikassa suurin osa ihmisistä uusii melkein jokaisen kurssin. Tiedä sitten onko liian vaikeaa vain HEILLE, sillä kyllä sieltä aina se kympin oppilaskin löytyy...
- Anonyymi
Ammattitaitoinen ja yo-kokeen (vähäiset) vaatimukset tunteva opettaja sopeuttaa arvostelun niihin. Toisin sanoen, jos oppilaan aineen hallinta tuntuu viittaavan siihen, että hän todennäköisesti kirjoittaa yo-kirjoituksissa laudaturin tai eximian, oppilas saa kokeistaan kymppejä ja ysejä.
Jos taas vaikuttaa, että kokelas ei yllä edes approbaturiin, hän saa kokeista nelosia. Muiden arvosanojen saajat saavat kokeistaan numeroita viitosesta kahdeksikkoon.
Millään prosenttimäärällä ei asiassa ole mitään merkitystä. Jos lukioon tulijat ovat lähes sataprosenttisesti lukiokypsiä ja hallitsevat perusasiat, ei lukion kokeissa tarvitse juuri jakaa nelosia kenellekään.
Toisaalta, jos lukioon tulijat eivät hallitse edes kirjoittamista, eivätkä matematiikan ja vieraan kielen ala-asteella opetettuja perusasioita, lukio tuntuu varmasti hyvin vaikealta, ja kurssikokeista tulee nelosia monille, joissakin harvoissa tapauksissa jopa ryhmän enemmistölle.
Vuosikymmenten takaa on tapauksia, joissa jonkin lukion yo-kokelaista yli puolet on reputtanut. Vikaa on varmasti ollut ainakin niissä opettajissa, jotka ovat päästäneet heidät yo-kirjoituksiin asti olemattomilla tiedoilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3197544Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771843
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551171Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019