läppävika kokemuksia ??!!??

ilovemydog4ever

Eli koirallamme 12v todettiin läppävika noin 2 vuotta sitten. Kävimme nyt uudestaan ultrassa ja
tulokset olivat aivan samat kuin 2 vuotta sitten. Lääkitystä ei vieläkään tarvita.

Tämä oli itselleni todella hyvä uutinen. Haluaisinkin kysyä teiltä muilta miten koiranne läppävika on edennyt ja mitä siitä on seurannut ?? Olen ymmärtänyt että läppävika etenee ja vaikeuttaa sydämen toimintaa ja siihen apuna käytetään lääkitystä. Onko tosiaan mahdollista ettei läppävika etenekkään ?? Koiralla tosiaan vuoden päästä uusi käynti ja siinä sitten saavutetaan myös rodulle tyypillinen elinikäodote. En ole läytänyt netistä mitään mikä viittaisi siihen ettei vika etene, onko koiramme poikkeustapaus ?? Olen kyllä niiiiiin helpottunut, että koira on vieläkin noin hyvässä kunnossa ja saa vielä olla ilonani pitkän aikaa

3

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lkjhgf

      Minulla on 13 vuotias toyvillis jolla todettiin sydänvika 4 vuotiaana ja hän sai siihen priliumia&nesteenpoistolääkettä.noin vuotta myöhemmin sydänvika oli poissa eikä lääkitystä enää tarvittu ja yhä edelleen sydänäänet ovat voimakkaat ja hyvät :) Eli poikkeustapauksia löytyy kyllä.

    • pcchhee

      Meillä 12-vuotias snautseri, pentuna todettiin läppävika ja ei ole tähän ikään mennessä oireillut millään tavalla. :)

    • omaKokemus

      Eräällä tuttavallani oli läppävikainen koira, joka eli läppävikansa ja lääkityksen kanssa kahdeksan vuotta ja kuoli 10 vuotiaana. Itselläni haudattiin reilu vuosi sitten koira, jonka läppävika havaittiin (kuuntelu ja kuvaus) 7 vuotiaana ja samoin tein lääkitys päälle. Noutaja tuli jo 7 kuukauden päässä lääkityksen aloittamista ts. sai sydänkohtauksen. Koiraani hoitanut pätevän oloinen eläinlääkäri kertoi, että koiralla jolle aloitetaan läppävikalääkitys on yleensä elinaikaa jäljellä 0,5 - 2 vuotta. Yli 3 vuotta elävät ovat kuulemma harvinaisuuksia. Tuon kuolleen koirani sydäntä oltiin kuunneltu vain puoli vuotta ennen läppävikadiagnoosia ja tuolloin sydänäänet olivat vielä normaalit.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      1992
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1897
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1875
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      19
      1587
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1380
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe