Jouduin soittamaan omaguruun viimekuussa, kun eivät Elisan aspassa osanneet mua auttaa. Soitin, ja melkein tunnin kuuntelin linjan toisessa päässä kuuluvaa muminaa ja hämmästelyä ja mahdollisia ehdotuksia mun ongelmaan. Ongelma ei ratkennut, ja puhelun aikana asiakaspalvelija alkoi selvästikin turhaantumaan ja hermostumaan kyselyihini. Lopulta lopetettiin puhelu, ja kutsuin kaverini auttamaan, ja homma ratkesikin minuuteissa. Ylläri pylläri, sainkin 85e laskun tästä "palvelusta". Mikään ei hoitunut, asiakaspalvelijaa vitutti, lopulta muakin vitutti, ja nyt pitää melkeen 600 vanhaa markkaa maksaa tästä lystistä. Soitin Elisan laskutukseen, jossa hampaitaan kiristellen asiakaspalvelija sanoi että yhy yhy ja voi voi, mutta pakko se lasku on maksaa tai laittaavat ulosottoon.
Omaguru = vältä kuin ruttoa!
Omaguru, kusetusta ja rahastusta!
27
4259
Vastaukset
Osan ongelmista voi ratketa ihan ilmaiseksi kun kysyy apua tuttavilta/nettipalstoilta. Omaguru soveltuu siis esimerkiksi vanhoille ihmisille jotka eivät osaa kunnolla kysyä apua nettipalstoilta.
Toki Elisan laajakaista/mokkulaan liittyvissä ongelmissa se voi olla ihan hyväkin mutta ennen soittoa kysyisin siltikin apua eri palstoilta tai Elisan foorumilta.Jos vika on Elisan jutuissa niin sinne tietysti kannattaa tehdä vikailmoitus. Kyllä ne omat hommansa korjaavat.
Sama pätee muuallekin, että jos ostaa ohjelman jossa vika niin niin soittaa vaan ja sen kyseisen ohjelman tekijälle siitä viasta niin tulee sitten korjauspäivitys.- Anonyymi
Vai että vanhoilla olis tuommosia rahoja maksaa, minulle tuli puhelu suomalaisesta numerosta, huonoa englantia puhuivat. Laitoin kiinni, soitettiin vielä 3x,en vastannut. Soitin hätäpäissäni omaguru lle, puhelu kesti 9.45min. Lasku 25 euroa, siis ELISALLE, ei olis tullu, jos en olis soittanut, se oli eläkeläisen päivän ruoan hinta. Todella törkeetä, ei löytynyt omasta gurusta paikkaa, josta olisit voinut kysyä asiaa spostilla, RAHASTUSTA, harmi, suomalainen firma, haluan kannattaa, mutta tän jälkeen lähtee osake myyntiin
- gugugigigugu
Kuka vaan voi olla ns. Gugu, sen kun aukaisee googlen ja lukee ohjeita, ei eroa pätkääkään maksullisuudesta.
- jojooh
http://www.omaguru.fi/info
Siinähän heti alussa kerrotaan mitä maksaa.- omanapaainoavika
Juuri näin. Jos ei haluat maksaa noin paljoa, niin olisit lopettanut sen puhelimessa jankkaamisen ajoissa. Päätösvalta oli sinulla, ja teit niin kuin teit. Kenen vika?
- normaalia_elisaa
elisa, kusettaa enemmän kuin koff, karhu, lapin kulta ja olvi yhteensä.
T: kerran liian paljon kusetettu.- Anonyymi
Totta. Jaluulenpa, että Elisa saa provikaa kun ohjaa ihmisiä gurun pakeille.
- niinmutku
Muutaman kerran olen soittanut, asiat selvisivät alle kymmenessä minuutissa.
Eräs ongelma tarvitsi guruilta aikaa, joten guru ilmoitti soittavansa minulle ettei tule isoa laskua.
Jos sait aikaan 85€ laskun, olet selittänyt asiasi erinomaisen huonosti;) - ElisanEntinenAsiakas
Ongelma oli monimutkainen, eikä mua palvelevalla henkilöllä tuntunut olevan siitä mitään ymmärrystä. Eikä voinut millään myöntää että ei osaa että pyydä jostain muualta apua.
Mut siis ohjattiin soittamaan omaguruun elisan aspasta, en mennyt tuon nettisivun kautta. Ajattelin että täähän käy äkkiä, vaan ei. Koitti varmaan tarkotuksella pitkittää puhelua. Hitto kun olisin vaan tajunnu iskeä sille luurin korvaan :(Ne ei ole niin monimutkaisia kunhan noudattaa sitä protokollaa. Elisalle tulee miljoona ns. turhaa roskapuhelua päivässä ja siellä se ensimmäinen kaveri suodattaa todelliset ongelmat pois. Eli se kysyy onko tietokone käynnistetty uudestaan, onko modeemi käynnistetty uudestaan, milloin vika alkoi, mitä teit juuri ennen kuin vika alkoi, jos vika nettiyhteydessä niin toimiiko se jollain toisella yhteydellä jos ottaa vaikka puhelimesta, vie läppärin kaverin luokse tms.
Sen ensimmäisen kaverin hommana on suodattaa 99% sonnasta jotka johtuu käyttäjien törttöilyistä. Sitten kun tämä on todennut, että on ihan oikea vika niin jos se on vika Elisan jutuissa niin se tekee vikailmoituksen tekniselle kaverille joka sitten hoitaa sen. Jos vika ei liity Elisaan mitenkään tai on muuten joku muu ongelma tekniikan kanssa niin sitten se ohjaa sinne OmaGuruun ja sen koneen kanssa leikkimisessä. Tietokoneiden ongelmat kun eivät ole Elisan juttu niin siksi näin, koska laskuttavat toki kaiken ajan mitä tuhraantuu.
Tuossa siis on se kaksi tasoa mutta on vielä se kolmas taso, että jos se tekninen kaveri ei selvitä vikaa niin se soittaa sitten sille kaverille joka on alun perin rakentanut sen jonkun tekniikan että se sitten viimeistään tietää miten korjataan.
Ensimmäistä kaverista pääsee eteenpäin minuutissa kun itse paikallistaa sitä vikaa vähän ja kertoo sen sille ensimmäiselle kaverille, että mistä tiedät että vika on varmasti Elisan jutuissa.
Lähtökohtaisesti työaika laskutetaan.. ei siinä mitään ihmeellistä ole. Ja en minä ihmettele sitä että miksi ei ratkennut kun ei tuosta avausviestistäkään selviä mitään.
Aina pitäisi nämä hoitaa läpi:
1. Käynnistä tietokone uudelleen ja varmista, että piuhat on kiinni.
2. Jos on jokin vika, niin kerro miten vika toistetaan. Missä järjestyksessä pitää painaa jotain nappeja ja klikkailla tietokoneen käynnistämisen jälkeen, että tulee se vikatilanne ja tiedot siitä, että mikä käyttöjärjestelmä ja versio, mikä tietokoneen merkki ja malli, sovellusten merkit ja versiot, lisälaitteiden merkit, mallit ja versiot jne.
3. Varmista kuka on luvannut näissä ja mitä, ja mikä takuu, niin tiedät sitten kuka korjaa oman tonttinsa kuntoon kun pistät takuuhuoltoon.
4. Jos vika on ohjelmallinen, tuotteen valmistaja on voinut tehdä siihen korjauspäivityksen joka korjaa vian. Korjauspäivityksen voi itse asentaa tai voi antaa sen OmaGurun asentaa se.
Elisan OmaGuru voi toki leikkiä vaikka 10h kanssasi ja tehdä niitä asioita joita et itse osaa ja laittaa laskun perään. Minä luulen nyt että aika tuhraantui siihen, että se yritti puristella tietoja mikä tässä nyt on oikeastaan se ongelma. Se OmaGuru on se, että se hoitaa asioita joissa sinulta loppuu osaaminen kesken. Jotkut jutut varmaan menee hinnaston mukaan, jotkut taas ihan vaan tuntien mukaan.- aloittaja-kertoo
Kerropas aloittaja, mikä vika siinä koneessa oli? Tai miten se kaverisi korjasi ongelma?
- c0mme
Ei trollit paljon vastaile:)))))
- Elisanasiakasvuosia
Tuohon otsikkoon ei ole sen kummempaa saonttavaa, Totta joka sana!
Kokemuksia on 1.uuden tapletin kanssa Menin asakaspalveluun, josssa ruuhkaa, jolloin ohjattiin gurun luokse,kun oli kopissaan ilman asiakasta, muutama sana Asia's to, ilmoitti 100€ sites jatketaan.
En jatkanut vaan poistuin ovet paukkuen, (tosin ovia ei elisassa ole),
2.menin uudestaan seuraavalla viikolla, asiakas palvelussa mieshenkilo, kyseli asiaa, kerroin etten saa nut palvelua edellisella kerralla niinkuin Elisan asiakkaalle kuuluisi, mutta not kysymykseeni ao asiasta sain vastauksen ja jatkettiin, Niin tuli guru paikalle tarjoten palvelua nyt puoli tuntia 70€vaikkaasiat oli hoidettu muualla a 25€ kotissani. Tutkin apua saa jota ilmaiseksi mm kirjastoista, ja yksityis yritityksiin voi ottaa yhteys Maksaa mm 35,€. Elisan gurun voi unohtaa, etenkin kun palvelu on muualla paljon parempaa, Ja ammattitaitoisempaa. Totta:Omaguru, kusetusta, etenkin rahastusta!
! - rahastava_windows
Windows on sangen rahastava.
- assddreeer
Totta, windowsilla tienaa.
- atk-huoltaja
assddreeer kirjoitti:
Totta, windowsilla tienaa.
Totta, kaikki huoltooni tuodut ovat windowskoneita, yleensä saastuneita tai päivitysten jumittamia.
- sokealta-kysyy
Puhelimessa apua kun kysyy tietokoneongelmaan niin sehän on vähän kuin sokealta kysyisi.
Eli on melko turhaa. - Anonyymi
Elämme aikaa jossa olemme todella vaikeuksissa, siinä asiassa että löydämme hyvän it tuen, kaikki on liikaa puheen kautta toteutettua, päällekäispuhetta..
Elisan oma guru on ollut hyvä silloin kun vielä oli vapaa- aika toimintaa, esim tanssit.
Auttoi myös Ldlin, syyttely linjaston aikaan ostot, joka minullekin selvisi vasta jälkikäteen , mikä Elisan oma gurun rooli oli, että sitten kauppaan.
Paljon on asioita saatu eteenpäin, toivottavasti kassa työskentelyssä.
Elisan omagurun käyttö oli vain täällä Nivalassa viehän liian karskia naisen korvaan, mutta niin oli tyylikin mitä LDL käytti.
Kiitos Elisan oma guru
F secure ei ole vastannut tästä roolista - Anonyymi
Elisan Omaguru etätuki on vihonviimeinen paikka mistä hakea apua mihinkään ja tämä toteamukseni perustuu henkilökohtaiseen kokemukseen.
- Anonyymi
Joo aikoinaan veljen kanssa asuttiin samassa kämpässä. Laajakaista netti oli veljen nimissä ja piti sulkea kun tuli valokuitu. Joku hämminki tuli siinä ja tulipahan soitettua omahurulle. Lennokkaasti pälätti sitä ja tätä. No kysyin sitten että onnistuuko sulkea laajakaista. Joo tottakai. Veljen nimissä?. Ei.
Velipoika on täs vieressä annanko sille?
Ei. Ei onnistu. Okei Hei! Ja meni hyvin joku vähän alta 100e sinne.
No ainut toimiva Elisalla on Elisa Shop ja sieltä Chat auki ja ilmainen toiminut tähän mennessä 100%.
Netti laajakaista meni 2min kuluttua kiinni. Eli omaguru on oikeesti vain vedätystä. Tai semmosille jotka ei osaa muutenkaan tehdä mitään koneelle kun yhteys katkeaa.
Ei sieltä apua saa juuri koskaan. Hintaa kyllä on 😆
Toinen mikä tuli mieleen, kun Elisan netti meni aamulla pimeeksi ja ei päivän aikana herännyt kaiken yritysten jälkeen. Oli juhannus ilta klo. 18.00 soitin jonnekkin elisanhäiriönumeroon.
Hienosti hoiti herra ja välillä tuli hiljaista kun oli kaiketi 1-2 henkilöä töissä. Yhteys häiriö ja käynnisti sieltä uudelleen ja hyvin alkoi pelittämään. Aikaa meni mutta homma tuli kerralla kuntoon. Jos tuossa olisi erehtynyt soittamaan omaguruun niin herra varjele mitä summaa se ois ottanutkaan 100-200€
Kolmas mitä Elisa tykkäsi tehdä. Omakotitaloihin kun alkoi tarjoamaan Elisan valokuitua. Oli jotankin 1400e kaikkinensa. Kaivuri kävi ja laittoi piuhan ja asentaja kävi laittaa laitteiston. Kaikki toimi. Ainut mikä herätti kummastusta oli että alle 1km päässä omakotitalossa asuva kertoi että sama homma hällä 0€ 😱
Otin sitten yhteyttä monta kertaa ja kovin oli sama vastaus joka puolelta. Ei semmosia voida perua ja ei se oo mahdollista että 1400e summaa alettaisiin palauttaa.
Laitoin lopulta kuluttaja-asiamiehen asialle. Tai ei se kerinnyt kun Elisa maksoi koko summan takaisin.
Kun laitoin viestin että 2viikon kuluttua ottaa kuluttaja-asiamies yhteyttä.
Kyseessä siis oli että aikanaan omakotitaloihin (riittävän vanha) on asennettu puhelinlinja, mksettu silloin aikanaan ja on talon hinnassa ja tämän kun poistivat käytöstä niin valokuitu korvasi sen.
Tätä ei tietty missään vaiheessa edes yritetty kertoa koska miksikäs?? 1400e on aina hyvä summa ottaa vastaan jos vain asiakas tyytyväisenä maksaa.
Ja sitten alle 1km päässä uusi omakotitalo (ei puhelinlijaa) niin joutui maksamaan tietysti koko summan. Mutta tämmöstä se on isossa firmassa vähän tulee kaikenlaista sorvailua.
Mutta omaguru todella huono soittaa jos ei ylimäärästä ole rahaa. Puhelimella netin kautta paras keino.
- Anonyymi
Muistan itse, kun ensimmäisen windowsin (95) olin hankkinut. Silloin ei ollut internettiä kiusana, mutta onnksi oli vuoden ilmainen tuki.
Kun soitin siihen niin usein kommentti oli; "Emme ole moisesta ongelmasta kuulleetkaan".
Joskus ongelma ratkesi, joskus ei.
Windowsin omat helpit on avuksi vain, jos ei ole ongelmaa, mutta ei osaa.
Monet asensi w 98:n uudestaan kerran kuussa. Oli helpompaa, kuin yrittää selvittää ongelmaa. - Anonyymi
Elisan omaguru etätuki on yksi sellainen mihin ei saa sotkeutua missään vaiheessa, kantapään kautta oppinut.
- Anonyymi
Samat sanat, never ever!!!!!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elina Valtosella täydellinen mahalasku Ylen Ykkösaamussa. Ei hallitse alkuunkaan tonttiaan.
Ulkoministerimme Elina Valtosen haastattelu Ylen Ykkösaamussa 25.1.2025 oli jotain niin kiusallista katsottavaa, ettei4763324- 1491506
- 851241
Maisa Torppa
Voitto oikeudesta. Tässä näkee miten huteralla pohjalla nuo syytökset ovat. Hyvä Maisa 💖. IL1191154- 2261093
Nainen, haluatko olla haluttava
Miettinyt tässä salaisuutta sun vetovoimallesi. Kaunis? Kyllä. Kiinnostava luonne? Kyllä. Hyvä kroppa? On. Harrastukset,441011Kerro yksi positiivinen kokemus kaivatusta
Voi tunnistaa. Jos ei ole positiivista, voi kertoa negatiivisen. Ne ehkä jää mieleen paremmin.37981Olen niin pettynyt itseeni
Että sait väärän kuvan minusta ja luulit etten ole kiinnostunut ja menit eteenpäin. Miten nyt käy jos vielä haluamme toi40980- 10940
- 102922