Mielenterveysyhdistyksen sisäänpäinlämpiävyys 2

Välkery

Suosittu ketju sai osakseen 500 kirjoitusta hyvin lyhyessä ajassa. Ketjua jatketaan, mikäli jäi jotain vielä sanomatta?

93

196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asiakkaat

Onko Välke ry. ryhtynyt yhteenkään asiakkaiden esittämään korjausehdotukseen?

• Puustaimet

On Välke

• vaativatyö

Hyvä se on välillä olla poissa ja levätä. Mielenterveystyössä pitää olla itse kunnossa jos haluaa auttaa.

• Mököli
        vaativatyö kirjoitti:

Hyvä se on välillä olla poissa ja levätä. Mielenterveystyössä pitää olla itse kunnossa jos haluaa auttaa.

Hän on jättänyt työnsä

• TARKAILIJA

Käytännössä tilanne on se että mielenterveysala on niin raskas ala,että jatkossa sinne ei kohta hakeudu henkilökuntaa. Koskien avointa,puoliavointa ja suljettua sektoria.
      Henkilökunta alkaa viedä työasioita kotiinsa.Välke on etujärjestö muuten.
      Yhteiskunnassa on puhuttu eläkeiän nostosta niin mielenterveysalalla eläkeikää pitäisi laskea ja palkkoihin saada tasokorotus.Mitä tulee hoitoketjuun siihen on turha puuttua siellä on ammattitaitoinen henkilökunta.Tämä vain sen takia että henkilökuntaa olisi jatkossa,ja on syytä muistaa että kysymys on henkilöistä vaikka he käyttää jotain titteliä.
      Terveisin Aarno Juutilainen

• yksinkertaista

Jos ei ole kapasiteettia tehdä töitä voi vaihtaa alaa. Lähihoitajan tutkinnolla voi olla monenlaisissa paikoissa töissä.

• eläkeukko
        yksinkertaista kirjoitti:

Jos ei ole kapasiteettia tehdä töitä voi vaihtaa alaa. Lähihoitajan tutkinnolla voi olla monenlaisissa paikoissa töissä.

Eikös sitä sanota, että seura tekee kaltaisekseen. Yksin on ikävä olla selvinpäin humalaisten joukossa

• Flodencee

Rakkaus on se voima jolla jaksaa sanoi eräskin naishoitaja kun kerran kysyin asiaa . No niin varmaan onhan nuoret tytöt kauniita

• älyhoihoi
        Flodencee kirjoitti:

Rakkaus on se voima jolla jaksaa sanoi eräskin naishoitaja kun kerran kysyin asiaa . No niin varmaan onhan nuoret tytöt kauniita

Ja paskat. Sairaalassa pärjää kun työskentelee hoitosuunnitelmaan perustuvalla ammattilaisen otteella. Aivan turha mitään rakkaus skeidaa sotkea työn tekemiseen. Ja mitä helevettiä naisten kauneus tähän liittyy?? Kaikki potilaat lääkäristä narriin, saavat samanlaista kohtelua.

• TARKAILIJA

Kehitys psykiatriassa on niin nopeaa,että pelkästään mitä tulee tietoa USA:ta.
      Se mitä kuntoutuksessa oli 1984 loppuvuodesta on täyttä historiaa nykyaikana.
      Potilasyhdistys Välkkeen kannattaa antaa lisäarvoa hoitohenkilökunnan tekemälle työlle,koska se ei ole kaunista katseltavaa kun mies laitetaan kuntoon vastaanotto-osastolla.Toisaalta sen jälkeen se on tarjonnut 30 tasokasta vuotta Outokummussa minulle.Mielisairaala on hyvin hierarginen ja MTH ja MSH on avainasemassa ja lääkäri joka on spesialisti lääkkeissä.Noista ajoista on yli 30 vuotta.Osa Outokumpua on se että 1 % väestöön joudutaan sijoittamaan tukipalveluja.
      Minulla on 2 X vuodessa SH vastaanotto KONTROLLIKÄYNTEJÄ.

• hepreaa

Ei välkkeessä ymmärretä hevonherttasta mistään mielisairaalan vastaanotto-osaston toiminnasta tai kuntoutujien tukemisesta.

• ihmeparantuminen
        hepreaa kirjoitti:

Ei välkkeessä ymmärretä hevonherttasta mistään mielisairaalan vastaanotto-osaston toiminnasta tai kuntoutujien tukemisesta.

Välkkeen korttirinki pelastaa OKUN mielenterveyskuntoutujat.

• rahallasaa
        ihmeparantuminen kirjoitti:

Melko kallista. Paikkaan upotetaan vuoteen liki 80,000 euroa. Eikä siellä kuulemma ole enää edes sitä korttirinkiäkään.

• Välkeläinennuorempi
        ihmeparantuminen kirjoitti:

On nahka paksuuntunut... Jos ei erota yhdistystä, ja lääkinnällistä/hoidollista sektoria toisistaan. Ihmisethän ne yhdistyksen toiminnat pohjustavat, itse tekevät- kun tulevat mukaan. Ryhmiä voi koostaa luovan toiminnan puolellekin, heti kun porukkaa alkaa olla! olen itse vapaaehtoinen, ammattini töiltä joutaessani vetämään esimerkiksi kuvataideryhmää. Missä ihmiset olette?
        Seurraava toimenpide on että vapaaehtoisena hinkutan puhtaaksi- kenenkään kopistelematta, toimitilan mikron, ja muutakin. Toki- on ennenkin talkooihmisiä kaivattu... Ei ole näkynyt. Valmisteilla on isompikin urakka...

• Hoidollistaon
        Välkeläinennuorempi kirjoitti:

On nahka paksuuntunut... Jos ei erota yhdistystä, ja lääkinnällistä/hoidollista sektoria toisistaan. Ihmisethän ne yhdistyksen toiminnat pohjustavat, itse tekevät- kun tulevat mukaan. Ryhmiä voi koostaa luovan toiminnan puolellekin, heti kun porukkaa alkaa olla! olen itse vapaaehtoinen, ammattini töiltä joutaessani vetämään esimerkiksi kuvataideryhmää. Missä ihmiset olette?
        Seurraava toimenpide on että vapaaehtoisena hinkutan puhtaaksi- kenenkään kopistelematta, toimitilan mikron, ja muutakin. Toki- on ennenkin talkooihmisiä kaivattu... Ei ole näkynyt. Valmisteilla on isompikin urakka...

Totanoin, saat puolestani pitää kuvataidetöherrysryhmäsi. Meillä oli sairaalassa näitä kuvataideterapioita, joten anna hoidollisen sektorin hoitaa se, äläkä sotkeudu siinä siihen, saat vielä vahinkoa aikaan tulkinnoillasi.

• vaikomiten

Palkatkaa siivooja firmasta jos on enempi siivoomista. Luulis nyt 80,000 eurolla saavan pariksi tunniksi palkollisen siivoojan.

• Välkeläinennuorempi

Miksi? Hallitus on ihan kykenevä. Vapaallaan saa kukin tehdä- mutta muitakin kuin yksi, 2 kaivataan ajoittain.

• vähänvanhempi

Niinhän se aina. Hallitushan on ollut kykenevä jo hyvin monta vuotta, kuten muutkin Välkkeen työntekijät. Kaipa te kykenevät sitten voitte ihan yksin tai kaksin puunailla paikkoja ja järjestää isompiakin urakoita...

• Hoidollistaon

Miksi? Hallitus on ihan kykenevä. Vapaallaan saa kukin tehdä- mutta muitakin kuin yksi, 2 kaivataan ajoittain.

Saat tehdä vapaa-ajalla, muttet saa sotkeutua hoidollisen sektorin tehtäviin.

• Nuorempivälkeläinen
        Hoidollistaon kirjoitti:

Totanoin, saat puolestani pitää kuvataidetöherrysryhmäsi. Meillä oli sairaalassa näitä kuvataideterapioita, joten anna hoidollisen sektorin hoitaa se, äläkä sotkeudu siinä siihen, saat vielä vahinkoa aikaan tulkinnoillasi.

Kuvantekoterapia on. sitä että ihmiset itse työstävät tunteitaan ja ajatuksiaan kuvantekemisen avulla. Tulkintoja se ei ole. Vetäjä on näissä: se taho joka virittelee valmiiksi vehkeet, ja pesee ne pensselit, ja putsaa kahvikupit. ehkä varaa tilan, missä ryhmä keskustelee- keskenään.

• Nuorempivälkeläinen
        vähänvanhempi kirjoitti:

Niinhän se aina. Hallitushan on ollut kykenevä jo hyvin monta vuotta, kuten muutkin Välkkeen työntekijät. Kaipa te kykenevät sitten voitte ihan yksin tai kaksin puunailla paikkoja ja järjestää isompiakin urakoita...

Anteeksi nyt- ehkä olemassaolo, mutta miten yhdistyksen omakin väki olettaa asioiden pyörivän, jos eivät tule mukaan toimimaan yhdessä? Itsestääntapahtuvaa ikiliikkkujaa ei ole olemassa- asiat, konkreettisesti, tarttee tekijänsä, ja se on sitä yhteisöllisyyttä. Takavuosina oli Joensuussa Käpäläpolulla hyvin lämminhenkistä arkista toimintaa, kun sielllä kävi, oppi jotakin.
        Hallinnosta huolehtiva ei ehdi joka asiaa tehdä. Projekteihin palkatut eivät ole yhdistyksen jokapaikanhöyliä. Nyt joku muu on tässä tulilinjalla jo kuin mikä alunperin, kun tilannehan on toinen.
        Uusi alku.

• Hoidollistaon
        Nuorempivälkeläinen kirjoitti:

Kuvantekoterapia on. sitä että ihmiset itse työstävät tunteitaan ja ajatuksiaan kuvantekemisen avulla. Tulkintoja se ei ole. Vetäjä on näissä: se taho joka virittelee valmiiksi vehkeet, ja pesee ne pensselit, ja putsaa kahvikupit. ehkä varaa tilan, missä ryhmä keskustelee- keskenään.

Siinä nyt on vaan se ongelma kun ihmiset työstävät tunteitaan/keskustelevat/piirtävät, on se terapeuttinen ja hoidollinen tilanne. Kun et osaa ohjata ryhmää, jätä se tekemättä, koska se on hoidollista työtä, joka täytyy hallita. Voidaan mm. avata vanhoja haavoja- ja traumoja, jolloin tilanne ei palvele asiakkaan etua.

• vähänvanhempi
        Nuorempivälkeläinen kirjoitti:

Anteeksi nyt- ehkä olemassaolo, mutta miten yhdistyksen omakin väki olettaa asioiden pyörivän, jos eivät tule mukaan toimimaan yhdessä? Itsestääntapahtuvaa ikiliikkkujaa ei ole olemassa- asiat, konkreettisesti, tarttee tekijänsä, ja se on sitä yhteisöllisyyttä. Takavuosina oli Joensuussa Käpäläpolulla hyvin lämminhenkistä arkista toimintaa, kun sielllä kävi, oppi jotakin.
        Hallinnosta huolehtiva ei ehdi joka asiaa tehdä. Projekteihin palkatut eivät ole yhdistyksen jokapaikanhöyliä. Nyt joku muu on tässä tulilinjalla jo kuin mikä alunperin, kun tilannehan on toinen.
        Uusi alku.

Lukaseppa edellinen Välke ketju niin et ole kun "Liisa Ihmemaassa" ajatuksinesi. Ehkä löydät vastauksen yksin tekemiseesi.

• eläkeukko

Pari kuukautta takaperin kun ensimmäisiä kertoja lueskelin näitä Suomi 24 kirjoituksia ,tuli kyllä mieleen että suurin osa täällä kirjoittelevia on varmaan jonkin asteisia mielenterveyden ammattilaisia.Osa vertaistuki ryhmäläisiä ja osa tuettavia.
      Päätin siitä huolimatta, ja sen takia osallistua tappamaan tätä eläkeläisen aikaa.

• Heka98

Kylläpä luonnon lapsilla on asinjoo.eläkeeukko tuu niin halattaan.

• hesperos

Olen luullut, että mielentervysalal on kutsumus. Tunnen muutamia alan hoitajia, etenkin naisia .Ovat hyvin kauniisti tytöistä puhuvia ,varmaankin turvallisuutta herättäviä herkän ,epävarman nuoren elämässä. Tietysti on mahdollista , että joku asennevammainenkin mahtuu joukkoon ,mutta sekin olisi nähtävä rikkautena, voisi joku psykologi sanoa

• TARKAILIJA

PSYKIATRI ON TIETEELLISEN KOULUTUKSEN SAANUT LÄÄKÄRI,JOKA ON MYÖS TIEDEMIES. Jos lääkäri sanoo usko minua tai käy huonosti.
      Väylä puhtaaseen jaksoon on auki.

• TARKAILIJA

Olin vuoden 2004 alussa TYÖKLINIKKATUTKIMUKSISSA,ja minulle ystävällisesti lähetettiin sieltä 10 liuskan tutkimustulokset.
      Olisin ehkä 24 vuoden aikana hyötynyt jos olisin saanut nähdä potilaskansioitani jotka jossain vaiheessa menee silppuriin.
      TUTKIMUSTULOKSISSA ON TÄMMÖINEN KOHTA
      Kuntoutujan tasainen vointi perustuu säännölliseen arkielämän rytmiin,tuttuihin paikkoihin ja ihmissuhdeverkostoon.Elämänlaatua lisäävänä tekijänä vapaaehtoistyyppinen,voimavarojen puiteissa tapahtuva suoritustason tehtäviin keskittyvä järjestötyö on varmaan edelleen merkittävä.
      Potilasjärjestö Välkettä tarvitaan Outokummussa.Välke ei ole osa hoito-organisaatioiota.

• TARKAILIJA

YHTÄÄN TERAPEUTTIA EI KUULU VÄLKKEESEEN.
      TILANNEKOHTAISIA YSTÄVIÄ VOIMME OLLA HELPOSTI.
      SOITIN TÄNÄÄN YHDELLE TUTULLE JOHON TUTUSTUIN 1981 P.Kärrin Lenkillä.
      SÄHKÖPOSTI TULI KUNTOUTUSKODIN AIKAISELTA TUTULTA.

• TARKAILIJA

Kävin 26.3.2015 Välkkeen toimistolla.Lahjakasta nuorisoa ja kokemusta.Kun me mietimme ja kun me mietimme.... Löydämme jotain yhteiskuntaa tukevaa toimintaa.
      Se mikä kuuluu julkiselle sektorille hoitakoon julkinen sektori.Koulutetun hoitohenkilökunnan jalkoihin ei pidä mennä.Olen kyllä miettinyt onko julkisella sektorilla omistuksessa yhtään taskulaskinta,minulla on olohuoneen pöydällä vakiovarustuksena laskin,että tiedän aina mitä mikin maksaa.MTKN:n toimintaan kannattaa perehtyä.Eduskuntavaalit ja kesällä uusi hallitus.Nykyisille lapsille ei jätetä älytöntä valtionvelkaa.Leikauksia.Mikään ryhmittymä ei saa uusia taloudellisia etuja.Palkan maksu ei ole laitonta. Ja ainakun tekee työtä siitä syntyy hyvinvointia.Kirjoitelkaa.Suma on lähtenyt liikenteeseen. Tämmöiseen asiaan liittyvä aihe on odottanut julkista käsittelyä.Kyllä Outokummun taivaalle ääntä sopii !

• TARKAILIJA

Se mikä on parasta Outokummussa on IHMISET. Olemme osa Pohjois-Karjalan Maakuntaa.
      En mielelläni vieraile yksytyishenkilöiden kotona.Joitain poikeuksia on nyt kuitenkin ja käytännön syistä joutuu joskus jotain huoltoon liittyviä asioita hoitamaan.
      Välkkeen toimistolla on hyvä olohuone jossa voimme tavata.Ilmapiiri siellä on hyvä.
      Jos on palveluita niitä pitää käyttää.

• TARKAILIJA

Monenlaisia asioita voi löytää psykiatriasta jälkikäteen.Lähtee etsimään onnelisuutta Outokummusta 1976 ja löytää Onnelisuus Outokummusta 1986. Siten että on toipunut vaikeasta sairaudesta merkinnällä IN REMISIONNE. Se kyllä oli aika vaikea tie onnelisuuteen. Perehdyin Turkuun 1987 Mitä sieltä löytyi Käsityöläismuseo,Turun Linna,Tuomiokirkko.Ruotsin laivat näissä missään juuri ei Turkulaiset käy tai ne kiertää yhdessä viikonlopussa.KQren jossa istuu Ruotsinkielinen Pääoma ja on elävää musiikkia.Aura Joki josta tulee juotava vesi.
      Ainut syötävä ruisleipä Piispan limppu Turussa ja loistavat sämpylät ja vaalea leipä.
      Meillä Outokummussa on monia mielenkiintoisia asioita unohtamatta Kartsaa ja Vanhaa Kaivosta.Tällä havumetsävyöhykkeellä Lue palstaa Outokumpu on saatanallinen sielä on nimimerkki tarkailijankin kirjoituksia lyhyesti.Silloinen Ylihoitaja tuleva Tohtori Syrjäkatu 11 sanoi että minulla on pakonomainen tarve viihtyä Outokummussa vuosi oli 1986.Minulle sanottiin aikonaan etten saa mennä Mielenterveyskerhoon tai Välkkeeseen. Menin.Vaihtoarvo on ollut molemmissa kova. Siellä missä on hattuni on minun kotini.Toivottavasti Polla ei säteile liikaa jatkossa Arvoisa Hoitohenkilökunta.

• TARKAILIJA

Täydennystä Suomen Turku stooriin: Siellä on ylioisto ja Telakka,Puutori ja Kauppatori.Yleensä menee 10 vuotta kun opettelee Turun Murteen JjA PÄÄSEE KAVERIKSI mutta kannattaa sanoa Turkulaisille että Turulta ei koskaan olisi pitänyt viedä pääkaupunkioikeutta Helsingille Turun Palon yhteydessä,niin pääsee heti kaveriksi.Kaikki harrastusmahdollisuudet on poissulkien purjelento.
      6 kuukautta kun siellä on , niin saa sopivasti etäisyyttä Outokumpuun jA ELÄMÄNVAIHEISIINSA. jOSKUS ON SYYTÄ OPETELLA elämää.. kAIKKI ON AINAKIN SOSIAALIPSYKOLOGIAA

• tarkkailijalle

Aarno tule mukaan toimintaan

• TARKAILIJA

Olen jo mukana toiminnassa. Itseasiassa jo 35 vuotta.
        Elämässä on erilaisia vaiheita kuulema kaikki loppujenlopuksi yhtä hyviä vuosia.Olen 57 vuotias.Elämä on oltava hallinnassa ja onneksi kitumiskaudet ollut lyhyitä.Haluaisin mainita että erittäin hyviä ammattimiehiä on työttömänä nyt,tämän taantuman takia.
        Jumala johdatti minut Outokummun Kalattomalle.Uskottavuus vähissä polittikan ja Uskonnon suhteen,mutta Potilasyhdistys Välke käy.Ei ne sinne Toimistolle tule linja-autolasteissa ihmiset vaan yksitellen.

• turussakäynyt
        TARKAILIJA kirjoitti:

Olen jo mukana toiminnassa. Itseasiassa jo 35 vuotta.
        Elämässä on erilaisia vaiheita kuulema kaikki loppujenlopuksi yhtä hyviä vuosia.Olen 57 vuotias.Elämä on oltava hallinnassa ja onneksi kitumiskaudet ollut lyhyitä.Haluaisin mainita että erittäin hyviä ammattimiehiä on työttömänä nyt,tämän taantuman takia.
        Jumala johdatti minut Outokummun Kalattomalle.Uskottavuus vähissä polittikan ja Uskonnon suhteen,mutta Potilasyhdistys Välke käy.Ei ne sinne Toimistolle tule linja-autolasteissa ihmiset vaan yksitellen.

Mukavasti ajateltu. Kiitos!

• tarkkailijalle

Vieläpä jumalakin sotketaan tähän liemeen

• TARKAILIJA

Toimin Välkkeen Sihteerinä 28.4.1992-31.12.2004.
        Välkkeen nykyinen tilanne ei ole minun aiheuttama.
        Lupaan käyttää VAROVASTI Perustuslain 11 Pykälän minulle suomia valtuuksia jatkossa.

• TARKAILIJA

En ole tehnyt koskaan yhdistystoimintaa rahan takia,vaan se on minulle harrastustoimintaa.
      Minulla on potilastausta.Sen takia Välke.Millä aloitin yhdistysurani.

• Ammattilainen15

Täällä näkyy olevan tyhjän puhujia ja pakkomielteisiä hoidettavaksi asti.

• potakkanokka

Sinäkin myös tyhjän puhuja! Määrität ihmisiä tyhjän puhujiksi ja hoitoon ohjattaviksi. Et varmankaan ole mikään ammattilainen muuten kun omasta mielestäsi.

• OSASTO

Ilmankos Vanhoina hyvinä aikoina oli MIELISAIRAALOIDEN SAARISTO !

• osasto

Vuonna 1980 oli Suomessa 21 000 Mielisairaalapaikkaa. Niissä ajoissa oli tyyliä oli
        Johtava lääkäri,Ylilääkärit,osastolääkärit,Ylihoitajat ja Osastonhoitajat.
        Hoitja meni Lääkärin kansliaan kuin koulutyttö Rehtorin Kansliaan.

• Pakkomielteisiä ja tyhjänpuhujia riittää mielenterveysyhdistyksissä kautta Suomen maan. Sallittua ja tervetuloa mielenterveysyhdistyksiin sisäänpäinlämmittelemään. Välkkeelle tsemppiä Kajaanin yhdistykseltä päin. Pankaa rivit ojennukseen ja homma spelittämään.

• TARKAILIJA

Menneisyyttä ei voi muuttaa ikävä kyllä.
        Se mikä ratkaisee on tulevaisuus.
        Tulevat ajat esimerkiksi YHTEISKUNNASSAMME on haasteelliset.

• taitopiiri

Tuomareita ei saa pilkata. Pj on myös eräänlainen tuomari. Presidentti eräs nimitys tuomareista

• jukuripäille

Ei saa pilkata julkisesti. Pj. Osasi hommat silloin oikein hyvin. Tuomareita tai ei ainakin laskutaitoinen oli hyvinkin.

• ämpyilijäpj

Mitä? Ei saa pilkata julkisesti. Ollaanko nykyään Pohjois-Kajalassa vai Pohjois-Koreassa? On nyt ennenkin saanut puhua totuudet julki. Johtamiseen kun ei riitä ekonomin laskutaito ja muut nörtin taidot. Puheenjohtajalla täytyy tarvittaessa olla munaa ja rohkeutta toimia oiken.

• kalvosulkeiset

Saikkosen yritys- ja hyvinvointivalmentaminen saa epäilyttäviä piirteitä?? Onko pelkkää tyhjää puhetta??

• matinpuolesta

Pyydän nöyrästi anteeksi. Ei ollut tarkoitus loukata. En vain ymmärrä kirjoittamaani.
        Hevonpaska

• ihanoikein
        matinpuolesta kirjoitti:

Pyydän nöyrästi anteeksi. Ei ollut tarkoitus loukata. En vain ymmärrä kirjoittamaani.
        Hevonpaska

Kuka tämä matti on? On nimittäin naulan kantaan kirjoitus mitä lienee turha pyydellä anteeksi.

• ytneuvottelut
        ihanoikein kirjoitti:

Kuka tämä matti on? On nimittäin naulan kantaan kirjoitus mitä lienee turha pyydellä anteeksi.

Onhan näitä konsultteja ollunna takavuosina. Sarasvuonkin paskapuheet vähentyny.

• päivitetty

Välkettä tarvitaan

Toiminnanohjaajakin nyt asiallinen nuori mies

Uudistuva yhdistys

• Lähitulevaisuusnäyttää

Noo, katsotaanhan nyt maltilla miten ne työt alkavat sujumaan ja eteneekö se uudistuminen millälailla?

• Potkutsain

• Välkkeenelvytys

Toiminnanohjaajan nimi on näköjään vaihdettu toiminnanjohtajaksi kun Petri Kokko on astunut ruoriin. Toivottavasti johtaja nimitys enteilee ihmisten eteen tehtävää yhdistyksen johtamistyötä. Mikähän koulutus sillä Petrillä on?

• Tuomiolle

Eikös teknikko riitä koulutukseksi. Tuskin on tuomari kuten edellinen ohjaaja. Aikaa kutakin elää yhdistyskin. Siellä hattuni missä on kotini. Saukkonen tuomarina ymmärsi että yhdistys tarvitsee hyvän ohjaajan, ei johtajaa joka jyrää pienet allensa. Kolmekymmentä kovasti raskasta vuotta.

• Titteleitä

Eikös se viisikymppinen Kokko ole käynyt vain pitkän elämänkoulun, ja johon ei ole kuulunut kokemusta todellisista töistä juuri ollenkaan.
        Titteleitä sentään on yhteiskunnan rahoilla toimivassa Välkkeessä riittänyt, kuten hankepäällikköä, toiminnanjohtajaa, ja mitähän vielä seuraavaksi.
        Tässäpä sitä on nyt Välkkeelle todellinen tittelien kipeä veturi.

• titteleitä
        Titteleitä kirjoitti:

Eikös se viisikymppinen Kokko ole käynyt vain pitkän elämänkoulun, ja johon ei ole kuulunut kokemusta todellisista töistä juuri ollenkaan.
        Titteleitä sentään on yhteiskunnan rahoilla toimivassa Välkkeessä riittänyt, kuten hankepäällikköä, toiminnanjohtajaa, ja mitähän vielä seuraavaksi.
        Tässäpä sitä on nyt Välkkeelle todellinen tittelien kipeä veturi.

Joo, Hessu oli hankepäällikkö. Kokolle ei riittänyt toiminnanohjaajan titteli, vaan nykyään tehtävää tituleerataan toiminnanjohtajaksi.

Toisaalla jos Petri ymmärtää mistä on kysymys voi yhdistys nousta Petäjäjärven jälkeen suostansa. Nyt ovat persut vallanneet Välkkeen puheenjohtajan ja toiminnanjohtajan paikat.

Ymmärtäähän sen jos yhteiskunnan rahaa on jaossa liki 100 000 euroa päälliköille ja johtajille niin ottajat löytyvät.

Nyt vaan taitaa tilanne olla ettei mielenterveysyhdistyksessä ole osaajina muita kuin maallikoita.

• kuison

Oliskohan niitä päälliköiden paikkoja vielä auki? Mulle kävisi Capo di tutti capi (päälliköiden päällikkö) tai oberfuhrer (ylijohtaja/vanhin upseeri)

• hyötyä

VM aloittaa näköjään täälläkin löyhkämisensä.. Äsken oli Eero käymässä Outokummussa. Ei näkynyt ei. Siellä hattuni missä kotini. Kolmekymmentä raskasta ja aikaa vievää vuotta. Ei titteliä kuin kikki ja tarkkailija.
      Omituistahan höpinät on nääkin. Mutta hattuni seuraa miestä ja kotini on siellä missä hattuniTuo kikki tuli siitä kun ikäni olen noita töitä yrittänyt jartella ja kattella sinne katkeraan loppuun saakka. Tosin vain työn katselu ei kaikille riitä mutta mullehan sekin sopii kuin nenä päälle. Siellä on kotini missä hattuni. Välke ei ole mikään puolue tollot te tyhmäksi jääneet emänsikiöt. Noitumasta kukaan kiellä. Surut on surtu kolmekymmentä pitkää vuotta. Ollia kuin Olli ilman huolen häivää. Kurrsista kurssiin.

• TARKAILIJA

Eiköhän me kaikesta huolimatta vielä päästä kunnialla hautaan.Kukin ajallaan.

• Tuskainenloppu

Ei nyt ihan niinkään. Kaikki nimenomaan eivät pääse kunnialla hautaan koska ovat elämässään mm. tehneet pahoja asioita läheisilleen ja kuolevat tunnontuskissaan, kun ei tullut elettyä lähimmäisiään varten vaan omaa surkeaa egoaan ja katoavaa tomumajaa varten. Kuolemakin usein tuntuu hyvin pelottavalta heistä. Kuoleman lähestyessä kun kaikki on riisuttu, yritetään löytää jotain järjestystä loppuun, siinä onnistumatta lainkaan.

• synti

Paha paha paha sä ootko. Sipilä on sanan eli lestadiolaisen suunnan miehiä. Lestadiolaisuus on ääriliike uskovien joukossa. Naisten ja lasten asema huolestuttaa jo kovasti.Valtionhallintoon ei näitä ääriliikkeitä tarvita. Kuolemme kaikki ollaan sitten vaikka ilman uskoa. Jos uskomme kuolemme syntiemme tähden.

• äläkähöpäjä

Ei ole kyse uskonnosta jos toimii moraalisesti ja eettisesti oikein taikka sitten väärin. Moraali ja etiikka ovat sidoksissa kasvatukseen, elämänkatsomustietoon ja elämänarvoihin sekä oikeaan ja väärään. Koeta nyt käsittää aivan oma vastuusi lähimmäisistäsi ja teoistasi, äläkä vedä uskontoa siihen mukaan.

• Tarkasti

Lapsia ei saa käyttää hyväkseen missään uskossa. Naisia vaihdetaan jos entinen kuolee. Otetaan panopuuksi entisen vaimon sisko. Saa ja pitääkin saada näitä elostelijoita eli lestadiolaisia arvostella. Synnin jälkeen pyydetään anteeksi ja jatketaan samaan malliin.

• Jumalansana

Ensimmäinen Mooseksen kirja 27. Ja Jumala loi ihmisen kuvakseen, Jumalan kuvaksi hän hänet loi, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät. 28 Jumala siunasi heidät ja sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset, lisääntykää ja täyttäkää maa ja ottakaa se valtaanne.

• peltiloora

Pöllömpi voisi uskoa nuo jutut ja jeesustelut. Kuolemme kaikki. Ilman pelkoa tai sen kanssa.

• TARKAILIJA

Kyllä se UUDEN ELÄMÄN ENSIMÄINEN PÄIVÄ tulee kun toipuu vaikeasta sairaudesta.
      Se on 1000 € kysymys mihin sen energiansa sen jälkeen suuntaa.
      Elämä on määräaika.Ei se sen kummasempi asia ole. Aikoinaan yksi aikakausilehti paljasti salaisuuden "että kuolemantapauksia on yksi per kansalainen yhteiskunnassamme "

Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4180
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      82
      2121
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      551
      1677
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      99
      1415
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1137
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1058
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      216
      957
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      893
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      864
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      848
    Aihe