Paineistus pettänyt

Regularflier

Germanwingsin onnettomuus viimeistään nostaa esiin kysymyksen siitä, pitäisikö koneissa olla "apu ohjaamo", missä olisi perusohjaimet. Tämä "apu ohjaamo" olisi tilassa, johon koneen matkustamohenkilökunta pääsisi ja jossa he voisivat ottaa koneen ohjaukseen siinä tilanteessa, että molemmat lentäjät ovat menettäneet toimintakykyisyytensä. Nyt tapahtunut onnettomuus on todennäköisesti johtunut tilanteesta, jossa lentäjät ovat paineistuksen pettäessä menettäneet tajuntansa. Olisi hyvä, jos matkustamohenkilökuntaan olisi palkattu henkilö, joka harrastaa sukeltamista tai olisi harjoitellut hengityksen pidättämistä minuutin tai muutaman. Hän pystyisi pelastamaan koneen juuri tälläisesta tilanteesta. Lentäjiksi valitaan usein hinteliä, fyysisesti melko heikkokuntoisia ja varsinkin huonosti peruskoulutettuja henkilöitä. Kun peruskoulutus on jäänyt vaatimattomaksi, niin ongelmanratkaisukyky on myös heikko.

8

136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Korkues

      Koulutuksen lisäksi heillä on usein myös yliopistotason koulutus kuten veturinkuljettajilakin.
      Tässä ollaan tekemisissä matkustajakoneen kanssa. Siellä on tullut paineistuongelma. Tai kun koneeseen happi otetaan moottorin kautta sen käydessä. Ilmanotto laite on oikean puoleisessa moottorissa. Ja kun siihen samaan työnnetään vielä koneelle kerosiinia. Tämä yhtälö on riskialtis. Ku jokin menee ilmanottokomsessorin ja kerosiinipumpun kanssa vikaan. Tulee ristiinveto seuraukset ovat jus nämä happikato muodostuu ja koneessa olevat ihmiset eivät saa happea vaan myrkyllistä höyryä sen sijaan. Heille tulee niin sanottu happimyrkytys.

      • tollucca

        Ei pidä tuota juurikaan uskoa.


      • mekaanikkokin

        miten voi tulla happimyrkytys kun ei saa happea?airbussin moottorit ovat ohivirtausmoottoreita.se että onko trentin vai rr:n,ei ole merkitystä.periaate on sama.airbussin molemmat moottorit puhaltavat ilmaa koneeseen lauhduttimien kautta.340:ssä ja 380:ssä sisemmät moottorit.moottorin polttokammio ei ole missään tekemisissä sisään menevän ilman kanssa.lentokoneissa käytetään poikittaista ilmanvaihtoa,ristiinvedon ehkäisemiseksi.ilmanotto kompura?ei sellaista ole lentokoneessa.


      • mekaanikkokin

        tohon vielä lisää.kyllä lentokoneessa on kompura,apun työntämänä sillä puhalletaan moottorit käyntiin,jos ei ole maavirtaa.jos on pushback ensin tarvitaan apu.


    • voinytharmitus

      Itse ainakin viimeisimpien tietojen valossa uskon toisen lentäjän tuhonneen koneen tarkoituksella. Miten muuten toinen lentäjä ei pystynyt enää palaamaan takaisin ohjaamoon?

      • Toluca

        Ohjaamoon voi tunkeutua ulkopuolinen kun ovi avataan esim.WC-käyntiä varten.
        Tuossa tilanteessa tunkeutujaa vastassa on vain yksi lentäjä, jonka koulutettu terroristi nujertaa helposti.
        Kaikki viitt tämäntyyppiseen ongelmaan.


    • jdkddnd

      Ohjaamoon pääsee vaikka molemmat lentäjät olisi tajuttomina. Oven saa auki koodilla ja tajuttomat lentäjät eivät aukeamista estä. Mitä tulee varaohjaamoon, tuskin ainuttakaan onnettomuutta olisi estetty varaohjaamon avulla. Ja toiseksi, minne varaohjaamo sijoitettaisiin ja miten ihmeessä lentoemäntä voisi sieltä saada koneen alas onnistuneesti.

      • Matkustajas

        Vielä suurempi riski olisi vara ohjaamossa sillä kuka tahansa miehistön jäsen voisi helposti tiputtaa koneen !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1700
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1336
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      73
      1285
    5. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      923
    8. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      840
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

      Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      830
    Aihe