Elikä oon tosi yksinäinen ja ujo mua kiusataan koulussa ja kaikista pahinta on se että mun paras kaveri jonka oon tuntenu 2 vuotiaasta asti. niin se ei haluu enää puhuu mulle luokassa tai koulussa.koska sitä pelottaa että sitäkin aletaan kiusata ja mulla ei oo ketään muuta kaverii.
Ja ois kiva puhuu jollekin. esim.whatsapissa.ois ihanaa jos voisitte laittaa numeronne tohon alas mut ei oo pakko
kiusattu12
6
51
Vastaukset
- amppuu
Ooks puhunu opettajien tai vanhempies kaa tosta? Jos et viitti puhuu suoraa vanhemmille tai opettajille nii tee se koulukuraattorin kautta
amppuulla on hyviä vinkkejä - olisi hyvä, että voisit jutella asiasta turvallisen aikuisen kanssa, ja koulun olisi hyvä tietää, mitä siellä tapahtuu. Kuraattorin kanssa voit jutella luottamuksellisestikin.
Voisivatko vanhempasi olla sinulle tukena ja turvana tilanteessa? Netissä ja puhelimitse jutteluapua asiassa löytyy esimerkiksi http://www.mll.fi/nuortennetti/ -sivustolta.
Älä jää yksin murehtimaan asiaa ja kokemaan kiusaamista.
Terveisin, Katja, NettiSaapas Kajaani- tytöö12w
Mul on melkei sama tilanne mut nyt jo helpottanu. Onks sul kik? Ku en viittis laittaa puhelin numerooni tähä
- taistele
Millä tavallla kiusataan? Onko se tönimistä tai nimittelyä? Itse pääsin ala-asteella alkaneesta kiusaamisesta siten et otin sen leikkinä. Se vaatii pientä kovuutta, mutta onnistuu vaikka oliskin ujo. Jos joku haukkuu sano et oot oikeessa oon ihan paska ja niin oot säkin. Jos joku tönäsee, tönäse takasin. Älä koskaan anna periksi, vaan ala taistelemaan vastaan! Sillä siitä pääsee. Kokemusta on!
- Paskiksetmäkee
Vihdoinki joku puhuu näil paskahousuil järkee.
kiusaaminen on aina ikävää ja kamalaa, oli sitten kyse millaisesta kiusaamisesta tahansa. Nuori kokee asiat vielä raskaampana kuin esim aikuinen (eli kyllä myös esim työpaikoilla tapahtuu yllättävän paljon eri tyyppistä kiusaamista). Tärkeintä kuitenkin on, että pystyt siitä jollekin turvalliselle aikuiselle puhumaan, esim koulukuraattori on hyvä, ja hänelle voi asiasta puhua täysin luottamuksellisesti. Jos sulle kiusaaminen on niin rankkaa, että siitä tulee vammoja, älä pelkää mennä näyttämään niitä esim terkkarille koulussa, koska kiusaamisesta tulee olla aina vahva näyttö. Jos peittelet ja salailet vammojasi peläten kiusaamisen raaistumista, se vain ruokkii kiusaajien otetta sinusta. Eli sinun tulisi olla se rohkea joka uskaltaa asiaa viedä eteenpäin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä812400Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1421548- 1331462
- 1581244
- 1101044
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten393973Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50693