kiusattu12

kiusattu12

Elikä oon tosi yksinäinen ja ujo mua kiusataan koulussa ja kaikista pahinta on se että mun paras kaveri jonka oon tuntenu 2 vuotiaasta asti. niin se ei haluu enää puhuu mulle luokassa tai koulussa.koska sitä pelottaa että sitäkin aletaan kiusata ja mulla ei oo ketään muuta kaverii.
Ja ois kiva puhuu jollekin. esim.whatsapissa.ois ihanaa jos voisitte laittaa numeronne tohon alas mut ei oo pakko

6

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • amppuu

Ooks puhunu opettajien tai vanhempies kaa tosta? Jos et viitti puhuu suoraa vanhemmille tai opettajille nii tee se koulukuraattorin kautta

• amppuulla on hyviä vinkkejä - olisi hyvä, että voisit jutella asiasta turvallisen aikuisen kanssa, ja koulun olisi hyvä tietää, mitä siellä tapahtuu. Kuraattorin kanssa voit jutella luottamuksellisestikin.

Voisivatko vanhempasi olla sinulle tukena ja turvana tilanteessa? Netissä ja puhelimitse jutteluapua asiassa löytyy esimerkiksi http://www.mll.fi/nuortennetti/ -sivustolta.

Älä jää yksin murehtimaan asiaa ja kokemaan kiusaamista.

Terveisin, Katja, NettiSaapas Kajaani

• tytöö12w

Mul on melkei sama tilanne mut nyt jo helpottanu. Onks sul kik? Ku en viittis laittaa puhelin numerooni tähä

• taistele

Millä tavallla kiusataan? Onko se tönimistä tai nimittelyä? Itse pääsin ala-asteella alkaneesta kiusaamisesta siten et otin sen leikkinä. Se vaatii pientä kovuutta, mutta onnistuu vaikka oliskin ujo. Jos joku haukkuu sano et oot oikeessa oon ihan paska ja niin oot säkin. Jos joku tönäsee, tönäse takasin. Älä koskaan anna periksi, vaan ala taistelemaan vastaan! Sillä siitä pääsee. Kokemusta on!

• Paskiksetmäkee

Vihdoinki joku puhuu näil paskahousuil järkee.

• kiusaaminen on aina ikävää ja kamalaa, oli sitten kyse millaisesta kiusaamisesta tahansa. Nuori kokee asiat vielä raskaampana kuin esim aikuinen (eli kyllä myös esim työpaikoilla tapahtuu yllättävän paljon eri tyyppistä kiusaamista). Tärkeintä kuitenkin on, että pystyt siitä jollekin turvalliselle aikuiselle puhumaan, esim koulukuraattori on hyvä, ja hänelle voi asiasta puhua täysin luottamuksellisesti. Jos sulle kiusaaminen on niin rankkaa, että siitä tulee vammoja, älä pelkää mennä näyttämään niitä esim terkkarille koulussa, koska kiusaamisesta tulee olla aina vahva näyttö. Jos peittelet ja salailet vammojasi peläten kiusaamisen raaistumista, se vain ruokkii kiusaajien otetta sinusta. Eli sinun tulisi olla se rohkea joka uskaltaa asiaa viedä eteenpäin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka jytkytti naftan hinnan jo yli 2,3 euroon

Sannan aikaan esimerkiksi dieseliä selvästi kalliimpaa bensaakin sai 1,3 eurolla. https://www.is.fi/autot/art-200001188
      Maailman menoa
      169
      4111
    2. Päivän Sanna: Suomi maailman onnellisin maa

Sanna muutti Suomen maailman onnellisimmaksi maaksi. Hänen pyyteetön työnsä maailmalla tuottaa edelleen tulosta.
      Maailman menoa
      113
      3561
    3. Vasemmiston feministinaiset puolustavat islamia

mikä on täysin järjenvastaista, mutta eihän femakoilla paljon järkeä olekkaan, leijuvat siellä omassa kuplassaan. Myös
      Maailman menoa
      248
      3007
    4. Taisi kolahtaa....

Joku kysyi, että miksi S24 sallii kirjoittelun tänne venäläisiltä alustoilta, juttu poistui. Täällähän tosiaan välillä
      Maailman menoa
      7
      1739
    5. Suomi edelleen maailman onnellisin maa

Olemme hyvällä tiellä. Laitetaan nyt talous kuntoon.
      Maailman menoa
      164
      1376
    6. Kuvaa kaivattuasi

Yhdellä kivalla yhdyssanalla. 🥹
      Ikävä
      76
      1275
    7. Huomasitko? Tämä "viinin läträys" hämmästytti Yökylässä

Yökylässä-sarjassa Maria Veitola vieraili Christel ja Jori Roosbergin kotona. Tunnelma oli mukava ja puitteet hulppeat.
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1161
    8. Lopetan Keskipohjanmaan tilaamisen

Vasemmistolaisen ja kristinuskovastaisen pääkirjoituksen vuoksi. Suomen kouluissa on nykyisellään hyvä uskonnonopetus.
      Kokkola
      63
      961
    9. Mitä vielä

Toivot välillemme ?
      Ikävä
      67
      842
    10. Jos saisit yhden

Asian muuttaa kaivatussasi
      Ikävä
      88