Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Itkua ja huutamista "kotona"

helpplease5

Iskäpuoli uhkailee mua ja ottaa mun huoneen oven irti ilman syytä.Haukkuu vanhojen asioiden takia esim.viime kesänä se haukku mua ja mä puolustin itteeni, sitten se löi mua ja poliisit tuli, asuin sisarusten ja äitin kaa turvakodissa 4 kk.nyt äiti on ottanut sen takasin vaikka meillä on siihen lähestymis kielto.On ainakin 3 kertaa tai enemmän 2015 vuoden puolella uhkaillut mua väkivaltaisesti ja haukkunut.Haluaisin soittaa poliisin, mutta viime kerran takia sossut on uhannu huostaan ottaa kaikki lapset, myös mun 2v sisko puolen.Iskäpuoli on myös narsisti, kääntää mut riitelijäksi sen perusteella että puolustan itseäni sanallisesti kun se aloittaa riidan ja haukkuu/uhkailee mua.Oon haukkunu sitä vähä-älyiseksi, ja sitä se onkin kun ei pysty keskustelemaan asioista, haukkuu vaan ja uhkailee jos mä yritän ensin rauhallisesti selvittää miksi se otti mun huoneen oven irti.Sitten se haukkuu/ei keskustele, joten ärsyyntyneenä sanon sitä vähä-älyiseksi idiootiksi ynm.me ollaan joskus 2-4 viikkoa sitten riidelty koti työ asioista, ja se pitää sitä syynä nykyiseen uhkailuun ja haukkumiseen että mä olen muka niin laiska kotitöissä.Se on myös vihainen edelleen viime kesästä, kun mä kerroin poliisille miten se käyttäytyy kotona.Äiti taas on niin tyhmä, että on iskäpuolen kaa vaikka se uhkailee ja haukkuu mua.Äiti myöskin kuuntelee vaan iskäpuolen juttuja, ei mua.Mä oon yksin, itken lähes joka päivä pelon ja nöyryytyksen takia.Mulla ei ole kavereita jolle puhua.Olen kahden tulen välissä:poliisille soitto ja sossut huostaanottaa tai jään iskäpuolen uhkailtavaksi ja haukuttavaksi kotiin.Enkä pidä sitä kotina kun ei ole rauhaa, ei tukemista, ei kuunnella mun tunteita ja kärsimystä, oon vaan paskaa.Äiti jotenkin puolustaa mua, mutta on niin tyhmä että jää iskäpuolen puolelle kaikessa.Hoetaan vaan että mä olen vaikea ja mä voisin mennä mun oikeen isän luo asuu (en ole tekemisissä oikeen iskän kaa) tai yksin asumaan.Itken yksin, kukaan ei kuuntele tai välitä.

14

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huokauskin

      Soita poliisille tai lastensuojeluun. Toivottavasti saat pian apua. Voimia sulle!

    • helpplease5

      Se myös ottaa mun huoneen oven irti ilman syytä.Mulle ei siis anneta kotona mahdollisuutta yksityisyyteen ja rauhaan.

    • jffjdjdkdk

      Jos olet tosissas ei se huostaan otto oikeesti ole paha juttu. Uskalla pyytää apua

    • myös_kiusattu

      Voi myös johonkin nuorten puhelimeenki soittaa tai jotai

    • Tukija112

      Kannattaa soittaa poliisit ja myöntyy sossujen hoitoon mieellummi ku jää "kotiin" haukuttavaks.

    • Hei.

      Kuulostaapa tilanteesi tosi kurjalle, sinun ja sisarustesi. Taidat olla vanhin lapsista. Puolusta itseäsi ja teitä kaikkia lapsia. Sinua ja teitä kohdellaan väärin. Puhu äidillesi, sano hänelle, ettei näin voi jatkua. Sano, että otat yhteyttä lastensuojeluun, ellei hän auta ja tee asioille mitään. Ja sitten tosiaan otat yhteyttä. Kotitöistä tulee helposti perheissä riitaa. Ja epäsopua on muutenkin siinä vaiheessa, kun kotona on monen ikäisiä; teinejä sekä uhmaikäisiä. Mutta silti on olemassa rajat, joita ei saa ylittää; esim. väkivaltaa ei kuulu hyväksyä eikä sietää. Ja huoneen oven pois ottaminen on myös outo ja merkillinen asia.

      Voimia ja tsemppiä sinulle,
      Pirkko-pappi

      • erotkaakirkosta

        työnnä pirkko se kirkko xxxxxx..


    • 8465

      Ei se huostaanotto tuossa tilanteessa ole huono asia. Jos kotona on oikeasti noin kamalat olot, niin parempi sille on tehdä jotain ennen kuin sattuu (taas) jotain pahempaa. Olet ilmeisesti huolissasi pienen siskopuolen huostaanotosta, mutta mietipä mitä tapahtuu, kun isäpuoli pääsee sinusta eroon (kun muutat joskus kotoa pois) ja vaihtaa kiukun kohteeksi hänet. Vika ei ole sinussa, joka haluat kunnolliset perheolot.

      Olisiko sinun mahdollista nauhoittaa esimerkiksi kännykällä näitä tilanteita isäpuolen kanssa? Silloin hän ei itse pääse jälkikäteen selittelemään sanomisiaan kauniimmaksi. Olisi myös hyvä, jos pitäisit vähän aikaa kirjaa kaikista tilanteista, joissa koet, että on tapahtunut jotain väärää. Toki sossusta apua saa ilman näitä todisteitakin, onhan teillä tuota valitettavaa historiakin.

      Hae apua.

    • Tsemppiä

      Moi, ymmärrän sua

    • 11611

      Jos oikeeati tulee hirvee oll ja haluat puhua nii soita 116111 toi on mannerheimin lastensuojelun liiton numero ja noilla on just se vaitiolivelvollisuus ja tällee
      Tsemppiä ja jaksamisia sulle♥♥

    • ymmärrän

      Kun muutat pois tai siskosi kasvaa puoli-isäsi voi satuttaa myös häntä joten ota yhteys viranomaisiin. Kun ettykkää olla "kotonasi" ei vain kannata jäädä kestämään sitä haukkumista ja väkivaltaa ja se huostaanottokin olisi vain parempi kaikille paitsi nyt ehkä isäpuolellesi mutta ainakin kaikille muille.

      Jaksamisia kaikille!

    • helpplease5

      Tänään se jatko tota samaa käytöstä, aamulla herättää kattilan kansia yhteen hakkaamalla mut ja pikkuveljen, jos sanotaan siihen jotai että se lopettais ni heti uhkailee väkivaltasesti ja sanoo että meidän on muutettava meijän iskän luo, jonka kanssa ei olla tekemisissä.Sanoo että ottaa mun huoneen seinän irti, oven se on jo ottanut sen takia että en saisi rauhaa ja mun pitäs kuunnella kaikki sen paska puhe.Sanoo että mä olen täysin nolla.Jos sanon takasin sille jotain ilkeetä ynm kun se haukkuu mua ensin, uhkailee antaa selkäsaunan, hakata nyrkillä ynm.Tekee myös sellasta, että uhkaa soittaa sosiaali viranomaisille, jos puolustaudun sanallisesti sen uhkailua ja haukkumista kohtaan.Kun sossu saa tietää, tulee huostaanotta kaikille mun sisaruksille ja pikku siskopuolelle, joista toista ollaan huostaanottamassa.Iskäpuoli joutuisi itekki siinä linnaan moneksi vuodeksi, mutta ei välitä siitä, tärkeintä että mun ja pikkuveljen elämä on helvettiä.Oon varmaan tulossa masentuneeks ja haluaisin muuttaa nyt pois kotoa kun ahdistaa niin paljon.Ei ole vaan rahaa asua omillaan vielä.

    • Tyttön3n122

      Suosittelen että tartut luuriis ja nauhoitat noita "keskusteluja" ja jos mikään ei auta niin sitte kutsu poliisit paikalle.Niin oia parasta,ettei se kävis suhun käsiksi.
      Tsemppiä ja paljon!

    • hyväidea

      Ens kerralla jos tekee tollasta nii ÄÄNITÄ ja jos poliisit/sosiaaliviranomaiset ei usko nii näytä niille se...
      :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2122
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1808
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      31
      1781
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1530
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      67
      1496
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1402
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1364
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1322
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1284
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1271
    Aihe