Pentu ja aikuinen koira.

34567890

Meillä on laumispentu ja labbis narttu 8-vuotias. Pentu koko ajan kiusaa tuota vanhempaa koiraa. Milloinhan tää oikein loppuu?

8

152

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaukaasialaisia

se on ihan normia. kyllä pitäisi miettiä mitkä rodut sopii keskenään,mitkä taas ei. labbis kun kuuluu niihin rauhallisimpiin. laita välillä eri huoneeseen pentu rauhoittumaan ,tai ulos. siellä sen paikka on muutenkin. mikä laumanvartija sinulla mahtaa olla? niitä ei kannattaisi ottaa kokemattoman ihmisen,ja kokenut ei täällä asioita kyllä kyselisi... anteeksi vaan.

• pätee

JUMALAUTA kun jotkut tykkää pätee...

• Pentu on opetettava olemaan kiusaamatta vanhempaa koiraa, ei se itse sitä lopetata ja pahimmassa tapauksessa saattaa kasvettuaan tappaa lapukan. Laumispentu tarvitsee tiukan, mutta lempeän kurin, ilman hyvää tapakasvatusta, joka on aloitettava välittömästi kun pentu tulee kotiin, voi laumiksesta tulla todella hankalasti käsiteltävä aikuinen koira.

Hieman riippuu laumis rodusta, mutta pääsääntöisesti noutajan ja laumiksen energiatasot ovat aika lähellä toisiaan. Eli näistä kahdesta saa helposti hyvän parivaljakon.

• Kuiskuis

Sinun tehtäväsi laumanjohtajana on lopettaa kiusaaminen. Ojenna pentua, samalla luot itsestäsi auktoriteetin. Eikä sitten mitään niskasta repimisiä eikä lyömisiä, niillä saat vain käytöksen huononemaan.

• Liianlempee

Labbikset on todella lempeitä ja alistuvia toisia kohtaan aikuisena. Siitä johtuu se että pentu saa riepotella aikuista eikä toinen sano vastaan. Olen nähnyt useasti labbis-labbis parivaljakoita joissa pentu riepottaa aikuista joka ei sano vastaan. Eli kovapäinen laumis tulee riepottelemaan labbista vaikka kiellettäisiin. Meillä husky aikuinen malamuutti pentu, husky osaa heti näyttää mistä ei pidä ja malamuutti uskoo. Mikä laumanvartija kyseessä?

• Rääkkäystäkö

Loppuu kun viet piikille laumiksesi. Sinne ne kuuluvat muutenkin, jos eivät ole rodunomaisessa käytössä karjanvahteina laitumella. Montako lammasta sulla on?
      Miksi *#¤%& kukaan ottaa laumiksen kiusaamaan kilttiä noutajaa???

• 456uiuy

Sut pitäs viedä piikille vitun ääliö.

• tapakasvatusta

suosittelen nsikasta napakasti pikaisesti kii ja "EI!" Ja kun irrottaa,niin rauhallisesti silität ja annat lelun

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 536
      8762
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      5
      3738
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      10
      2241
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      174
      1306
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      976
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      40
      814
    7. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      51
      790
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      72
      764
    9. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      762
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      667
    Aihe