Pentu ja aikuinen koira.

34567890

Meillä on laumispentu ja labbis narttu 8-vuotias. Pentu koko ajan kiusaa tuota vanhempaa koiraa. Milloinhan tää oikein loppuu?

8

158

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaukaasialaisia

se on ihan normia. kyllä pitäisi miettiä mitkä rodut sopii keskenään,mitkä taas ei. labbis kun kuuluu niihin rauhallisimpiin. laita välillä eri huoneeseen pentu rauhoittumaan ,tai ulos. siellä sen paikka on muutenkin. mikä laumanvartija sinulla mahtaa olla? niitä ei kannattaisi ottaa kokemattoman ihmisen,ja kokenut ei täällä asioita kyllä kyselisi... anteeksi vaan.

• pätee

JUMALAUTA kun jotkut tykkää pätee...

• Pentu on opetettava olemaan kiusaamatta vanhempaa koiraa, ei se itse sitä lopetata ja pahimmassa tapauksessa saattaa kasvettuaan tappaa lapukan. Laumispentu tarvitsee tiukan, mutta lempeän kurin, ilman hyvää tapakasvatusta, joka on aloitettava välittömästi kun pentu tulee kotiin, voi laumiksesta tulla todella hankalasti käsiteltävä aikuinen koira.

Hieman riippuu laumis rodusta, mutta pääsääntöisesti noutajan ja laumiksen energiatasot ovat aika lähellä toisiaan. Eli näistä kahdesta saa helposti hyvän parivaljakon.

• Kuiskuis

Sinun tehtäväsi laumanjohtajana on lopettaa kiusaaminen. Ojenna pentua, samalla luot itsestäsi auktoriteetin. Eikä sitten mitään niskasta repimisiä eikä lyömisiä, niillä saat vain käytöksen huononemaan.

• Liianlempee

Labbikset on todella lempeitä ja alistuvia toisia kohtaan aikuisena. Siitä johtuu se että pentu saa riepotella aikuista eikä toinen sano vastaan. Olen nähnyt useasti labbis-labbis parivaljakoita joissa pentu riepottaa aikuista joka ei sano vastaan. Eli kovapäinen laumis tulee riepottelemaan labbista vaikka kiellettäisiin. Meillä husky aikuinen malamuutti pentu, husky osaa heti näyttää mistä ei pidä ja malamuutti uskoo. Mikä laumanvartija kyseessä?

• Rääkkäystäkö

Loppuu kun viet piikille laumiksesi. Sinne ne kuuluvat muutenkin, jos eivät ole rodunomaisessa käytössä karjanvahteina laitumella. Montako lammasta sulla on?
      Miksi *#¤%& kukaan ottaa laumiksen kiusaamaan kilttiä noutajaa???

• 456uiuy

Sut pitäs viedä piikille vitun ääliö.

• tapakasvatusta

suosittelen nsikasta napakasti pikaisesti kii ja "EI!" Ja kun irrottaa,niin rauhallisesti silität ja annat lelun

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      152
      2105
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      332
      1293
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      94
      1215
    4. 154
      1123
    5. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      68
      941
    6. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      938
    7. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      879
    8. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      828
    9. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      24
      814
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      46
      779
    Aihe