Olen 14-vuotisa poika. Pelaan jalkapalloa yleensä hyökkääjänä. Tykkään olla maalissa ja joukkueeni etsiikin maalivahtia. Ongelma on että olen huono dyykkamaan ja tulemaan 1v1 tilanteissa vastaan. Voiko joku kokenut maalivahti kertoa hieman vinkkejä aloittelijalle. Kiitos jo etukäteen!
Maalivahtina aloittaminen!
4
282
Vastaukset
Ei se vaadi muuta kuin treenikertoja toisensa perään. Itse olen nyt 24 ja aloitin myös joskus 14 vuotiaana pelaamaan ja vasta ehkä vuoden-kahden sisällä siirryin kenttäpelaajasta maalivahdiksi. Itselläkin oli alussa hankaluuksia hallita 1v1-tilanteet ja oikeastaan moni muukin osa-alue, mutta aktiivisella ja kovalla treenillä olen kehittynyt yhdeksi joukkueeni parhaimmista maalivahdeista. Oletko huomannut jotain muita "puutteita" taidoissasi tuon 1v1-tilanteen lisäksi? Että tuottaako jokin muukin asia päänvaivaa?
- Saisinkoapuanopeasti
No dyykkaaminen ja välillä tietyt torjunnat. Oisko sul jotai neuvoi tota dyykkaamista varten? Et miten saada se "hyppäämisen pelko" pois?
- Saisinkoapuanopeasti
Hei sitä apua pliis??
- Neitokorento_09
Totta kai alussa voi hirvittää. Se kuuluu asiaan. Itsellä meni tovi, ennen kuin uskalsin tartua toimeen. Alussa voi toki pyytää valmentajalta onko mahdollisuutta aloittaa hieman kevyemmin eli että esimerkiksi palloja heitetään sinulle ja otat kopin tai että pelaajat vetävät kevyitä vetoja maalia kohden. Näin kirjoittamisen ja lukemisen kautta on hieman haasteellista saada täyttä kuvaa "ongelmasta". Jos näkisin, pystyisin analysoimaan sen ja yrittää ratkoa sen jollain tavalla.
Miltä paikkakunnalta olet?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1442288
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1311578En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1521563- 631254
Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1431251The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut121131Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall226975- 156926
Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57833Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20819