Mielestäni englannin kieli on niin tärkeä, että opetusta voisi olla koulussa jo 1.luokasta lähtien. Lisäksi englannin tunteja pitäisi olla kouluissa nykyistä enemmän. Opetetaanhan joissain esikouluissa englantia ja tämän lisäksi on päiväkoteja, jossa puhutaan englantia.
Englannin opetusta jo 1.luokalla
9
55
Vastaukset
- kohtuutta
Jospa ensin oppisi oman äidinkielen ja sitten niitä muita. Nykyisellään voi aloittaa 3. luokalla, eli alakoulussa 4 vuotta, yläkoulu 3 vuotta ja esim. lukio 3 vuotta. Eli yhteensä 10 vuotta. Jos siinä ajassa ei saada tuloksia, ei kahden vuoden lisäys auta mitään.
- enemmänenglantia
Toinen vaihtoehto olisi, että ruotsin kieli muutettaisiin pakollisesta valinnaisaineeksi ja näillä vapautuneilla tunneilla opetettaisiin englantia.
- Kansainvälistä
Kaiken lisäksi englantia tarvitsee kaikkialla maailmalla enemmän kuin suomea tai ruotsia. On siis tärkeämpi kuin oma äidinkielemme suomi.
- Kerosiinilamppu
"Kaiken lisäksi englantia tarvitsee kaikkialla maailmalla enemmän kuin suomea tai ruotsia. On siis tärkeämpi kuin oma äidinkielemme suomi."
Kuinkahan suuri osa ikäluokasta tulee ikinä kansainvälistymään? Mikään oppiaine ei ole äidinkieltä tärkeämpi. - omakieliomamieli
Veikkaan, että vietät 99 % loppuelämästäsi Suomessa ja korkeintaan 1 % kaikkialla maailmassa. Mikähän kieli siinä olisi tärkein. Olisiko suomella mitään virkaa?
Minä olen oikeasti tavannut ihmisiä kaikkialta maailmasta, esim. Kiinasta, Japanista, Venäjältä, Jordaniasta, USA:sta, Kanadasta, Uudesta Seelannista ja melkein kaikista Euroopan maista. Aina keskustelukieli on ollut eräs muu kieli kuin englanti.
Englanti on toki tärkeä osata. Sitäkin tarvitaan paljon, mutta ei pidä turhaan kuvitella sen olevan ainoa avain kaikkeen. - Kysyjä
Olisi kiva tietää mikä se muu kieli oli jolla keskustelitte jos ei kerta englantia puhuttu?
- Lentsu-Leena
Näkökannasta ja omasta lahjakkuudesta tai lahjattomuudesta riippuen englannin tilalle voisi laittaa minkä tahansa oppiaineen. Kaikki ovat hyvin perusteltavissa!
- lasten.puolesta
Englannin osaaminen on tärkeää. Jokseenkin kaikki tarvitsevat Suomessa kuitenkin suomen kieltä. Itselleni on ruotsikin ollut hyvin tärkeä.
Nykyisellään koulussa saavuttaa useimmille riittävän englannin taidon. Sitä paremman englannin osaamisen voivat sitä tarvitsevat hankkia peruskoulun tai lukion jälkeen.
Annetaan lasten omaksua rauhassa äidinkielen alkeet, hyvä luku- ja kirjoitustaito, ennen kuin englannin hössötys alkaa. - Faktaa
Englanti. 360 miljoonaa puhujaa. Puhutaan mm. Iso-Britanniassa, Yhdysvalloissa, Kanadassa, Australiassa, Irlannissa ja Uudessa-Seelannissa. Englanti on germaaninen kieli ja maailman opetetuin ja ymmärretyin kieli.
(Lainattu faktat.fi sivustolta)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984