kuinkas

johannas

aatelin kysyy et tietääkö kukaan miten kanin ikä lasketaan ihmisen iässä??? kun en itse tiedä enkä löydä vastausta...kun tuskin se lasketaan koiran iässä???help pliis::::kiitos kaikille jotka auttaa

14

9183

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laama

Joku joskus päätynyt tulekseen, että yksi kanin vuosi vastaa ihmisen kymmentä vuotta.

2v kani= 20v.

• Kaninkasvattaja

Kun vanhin kani on 20 niin eikös se ole 8vuotta minusta

• Anonyymi

en tiiä mut mulla on kani joka on 12v niin tietääks kukaan minkä ikänen se on ihmisen iässä

• kani on 1v ihmisen iässä 10v 2V = 20.V 3V =30.V jne.

• kanitus

Mahtavaa, mulla on 10v eli 100v ihana kani :-)

• pitkäkorvat
        kanitus kirjoitti:

Tämä 1v = 10v laskentakaava ei missään nimessä pidä kutiaan, sillä kanit ikääntyvät aivan toista tahtia kuin ihmiset. Kanit kehittyvät aluksi huomattavasti nopeammin kuin ihmiset, mutta sitten ikääntyminen hidastuu ja loppuvuosina ikääntyminen on paljon hitaampaa kuin ihmisillä. En käsitä, mikä hinku ihmisillä on siis saada tietää lemmikkiensä ikä ihmisen ikään suhteutettuna, sillä ne eivät yksinkertaisesti ole verrattavissa. Toki leikkimielisiä laskentakaavoja voi esittää, mutta täysin erilaisen kehitysvauhdin takia tämä tasapaksu 1v = 10v ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa.

• Karkka
        pitkäkorvat kirjoitti:

Tämä 1v = 10v laskentakaava ei missään nimessä pidä kutiaan, sillä kanit ikääntyvät aivan toista tahtia kuin ihmiset. Kanit kehittyvät aluksi huomattavasti nopeammin kuin ihmiset, mutta sitten ikääntyminen hidastuu ja loppuvuosina ikääntyminen on paljon hitaampaa kuin ihmisillä. En käsitä, mikä hinku ihmisillä on siis saada tietää lemmikkiensä ikä ihmisen ikään suhteutettuna, sillä ne eivät yksinkertaisesti ole verrattavissa. Toki leikkimielisiä laskentakaavoja voi esittää, mutta täysin erilaisen kehitysvauhdin takia tämä tasapaksu 1v = 10v ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa.

Aamen!

• Anonyymi
        kanitus kirjoitti:

No mulla onkin sitten 16v eli 160vuotta vanha kani :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mulla onkin sitten 16v eli 160vuotta vanha kani :)

Whot mikä rotu noin vanhaks elää 😳

• Anonyymi

Viddu mitä ihme kaavoi. Sorry mut iha ihme bulshittii 😂

• Anonyymi
        pitkäkorvat kirjoitti:

Juu ei

• Anonyymi

Mulla nyt 4 v luppakorvakani ja kyllä huomaan ett pikkuse on poika jo ”pappantunut” huom! Meillä on vapaus, ruokavalio kohillaan mut hää vaa nyt jo enimmäkseen nautiskelee kuin meidän mopsi koira johon hää niin tottu viimisenävelinvuotena ni oli kans vähä samanlainen. Välil miettiny ett luulekohan hän olevansa koira, koska toinen mopsi tässä vieläkin mukana jonka kans tulee nii juttuun ja leikittelee 🤪

• Anonyymi

Minun kääpiökani on ollut 30 viikkoa ja 5 päivää eli 7kk 2viikkoa 5päivää

• Anonyymi

Kiitos Rosa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      42
      2856
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      30
      2489
    3. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      436
      2418
    4. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      20
      2313
    5. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      143
      1808
    6. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      142
      1772
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      24
      1315
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      4
      1202
    9. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1089
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      1007
    Aihe