Liikennekoneen ohjaamossa pitäisi olla vähintään 3 pilottia. joista enintään 1 saisi poistua ohjaamosta. kuka se mielipuoli on joka keksinyt ettei edes kippari pääse ohjaamoon.
Pilotittien vastuu
36
69
Vastaukset
Lentomatkustajat maksaisivat myös sen kolmannen, toimettoman miehistönjäsenen kustannukset. Nykyinen systeemi esim. Finnairilla, jossa aina tulee joku matkustamohenkilökunnan jäsen "tuuraamaan" poissaolevaa lentomiehistön jäsentä on täysin riittävä turvatekijä.
- sedrftghjkl
finnairin pitkillä lennoilla on kaksi kapteenia ja yksi perämies.asiantuntijat!hö hö.
sedrftghjkl kirjoitti:
finnairin pitkillä lennoilla on kaksi kapteenia ja yksi perämies.asiantuntijat!hö hö.
Pitkillä lennoilla on joskus jopa vaihtomiehistö. Et taida olla mikään asiantuntija.
- seryoulökhgjhj
no ei sitten varmasti ole vaihtomiehistöä.
- halavemmalla
Ei herranen aika, tulisi muuten lentoyhtiölle kalliiksi, eikä kukaan matkustaja halua maksaa yhtää ylimääräistä yhdestäkään ylimääräisestä palkollisesta. Tuhoon tuomittu ajatus kun henkilökuntaa kaikin voimin yritetään nimenomaan vähentää!
- lentäjä66
Matkukustatko mieluummin halvalla kun pääset hengissä perille?
- lentäjä66
Harva lentotoemo tunnistaa edes ohjaamosta kelloa!
- halavemmalla
Et taida tuntea asiakkaan ajattelutapaa. Suurin osa ostaa lippunsa hinnan perusteella, ei sillä, että tuosta lennosta voisin selvitä hengissä perille.
- muiiimmmuuu
lentäjä66 kirjoitti:
Harva lentotoemo tunnistaa edes ohjaamosta kelloa!
ohjaamossa ei ole muuta kelloa kuin lentoa mittaava kello.sen kyllä löytää.ps.en ole putkipiika.
- OikeaLottorivi
lentäjä66 kirjoitti:
Harva lentotoemo tunnistaa edes ohjaamosta kelloa!
well, ei se lentoemäntä tai stuertti siellä lennä sitä lentokonetta. on vain paikalla jos toinen lentäjistä poistuu esim. wc käynnille.
matkustamomiehistö myös tietää kuinka ohjaamon ovi avataan vaikka väkisin sisäpuolelta.
äläkä nyt aloita väittämään että ohjaamossa oleva lentäjä ja se matkustamosta oleva henkilö yhteistuumin suunnittelisivat kaappauksen tms.
siinä on rutiinit kuka sinne menee matkustamosta ja jos sen rutiinin arvaat niin silloin arvaat joka kierroksella oikean lottorivin.
- lentäjä66
Harva lentoemo tunniststaa edes ohjaamosta kelloa!
- kfkkgkktttt
Ohjaamossa tulisi olla ne tavanomaiset 2 pilottia, joita tarkkailisi 2 lentotaitoista varapilottia. Turvallisuutta tarkkailisi kaksi poliisia jotka olisivat kytkettynä toisiinsa ettei kumpikaan voisi poistua kesken lennon matkustamoon. Heidän tulisi myös olla keskenään sukulaisia. Ohjaamosta pitäisi olla myös kuvayhteys lennonjohtoon jossa tarkkailtaisiin varapilotteja siltä varalta että laiminlöisivät tehtäviään. Matkustajiksi pitäisi ottaa vain turvallisuusselvitettyjä ateisteja.
- lentäjä66
Huomaa että nimimerkki lentäjä 66 ei tarkoita ikää, vaan ns. Meriittiä jok liittyy asiaan joilla tarkoitetaan merkitystä ns sanottu "Kymppikerho"
- lentäjä66
Anteeksi huumori ikävässä aiheessa. Mutta. En malttanu olla sohaisemattta noita halpismatkustajia...
- Starpomi
Neuvostoliiton aikana koneissa ja laivossa oli mukana poliittinen upseeri, jonka tehtävänä oli huolehtia että miehistö tai kukaan miehistöstä ei loikkaa elintason perässä, eikä tee mitään isänmaan vastaista tekoa. Lufthansa tarvitsi samanlaisen poliittisen upseerin ja valvontavastuu voitaisiin antaa Brysselin kautta ranskalaisille ja italialaisille.
- jopaoisturvallista
Jos kukaan ei sais mennä lentokoneisiin sisälle ja armeija vartioisi lentokoneita aavikolla!
- lentäjän_lempannut
Tapailin tovin aikoinaan yhtä "lubizia". Jotenkin mielestäni kaverilla eivät olleet kaikki muumit oikein laaksossa...Onneksi tämä kaveri ei kuitenkaan ole yrittänyt samalla tavalla parkkeerata lentokonetta vuoren seinämään, kuin saksalainen virkaveljensä. Muistan kyllä silloin tapaillessa pohtineeni, että ihmeellistä, että kaveri lentää suuria matkustajakoneita ympäri maailmaa. Ihmettelin, kun juuri hiljattain vuositarkastuksessa käyneen lentäjän eksyksissä olevia muumilaakson asukkaita eivät terveydenhoito puolella pitäneet lentäjän työlle ongelmana. Jonkinlainen lentopelko kyllä itselleni tuli hetkeksi. Lentäessä oman henkensä antaa kuitenkin lentäjien vastuulle, eikä itse voi tehdä mitään muuta kuin luottaa. Asia unohtui, mutta kieltämättä palautui eilen mieleeni. Kyllä lentäjien pelko kertoa henkisestä ahdistuksesta ja psyykkisistä ongelmista työnantajilleen ja terveystarkastuksissa taitaa tosiaan olla totta niin kuin asiasta on tänään uutisoitukin.
Tieliikenteessä voi kuitenkin itsekin vaikuttaa tapahtumiin. Voi valita reittejä ja aikatauluja sekä mahdollisimman turvallisen auton. Lentokoneessa ei voi tehdä muuta kuin luottaa pariin mieheen...- dmmmdmdm
"Tieliikenteessä voi itse vaikuttaa tapahtumiin"???? Tälläkin hetkellä Suomen ja Euroopan teillä ajelee tuhansia ellei kymmeniä tuhansia vaarallisia kuskeja. Osa kännissä, osa huumeissa, osa fyysisesti sopimattomia rattiin ja osa mielenhäiriöisiä. Lisänä vielä hirvet ja peurat sekä autojen tekniset viat esim jarruissa. Kerrotko minulle miten voit valita sellaisen reitin missä vältät kaikki vaarat? Tai oletko sinä milloin viimeksi harjoitellut väistöjä autollasi? Matkustajalentokoneen puikoissa istuu alan ammattilainen, joka harjoittelee poikkeustilanteita säännöllisesti simussa. Ilmatila on tarkkaan valvottu ja koneita seurataan jatkuvasti tutkalla. En vii mitenkään ymmärtää kun joku hölöttää olevansa paremmassa turvassa auton ratissa kuin lentokoneessa. Tunne on vain mutua mille ei ole mitään perusteita.
- Siikincn
Faktatietona että Euroopassa kuolee joka vuosi yli 10 000 ihmistä tieliikenneonnettomuuksissa ja loukkaantuu satoja tuhansia. Turvallista?
- Seuraavans
Loppuillasta baarit on täynnä lentäjiä, auervaaroja. Seuraavana aamuna monen eilisillan lentäjän ammatti on vaihtunut.
- poipoipoipoi
Seuraavans kirjoitti:
Loppuillasta baarit on täynnä lentäjiä, auervaaroja. Seuraavana aamuna monen eilisillan lentäjän ammatti on vaihtunut.
tää on hyvä.
- eisyytäpaniikkiin
Kahdesta pilotista toinen pystyy eliminoimaan toisen, varsinkin jos on siihen etukäteen varautunut. Jos tuo haluttaisiin estää, pitäisi ohjaamossa istua kolmantena koulutettu turvamies...joka sitten voisi eliminoida ne kaksi lentäjää.
Parinkymmenen vuoden aikana on ollut kai kaksi-kolme tapausta jossa lentäjä on tahallaan aiheuttanut koneen maahansyöksyn. Eli kyllä ohjaamon ulkopuolelta tuleva uhka on selvästi suurempi eikä pidä tehdä Germanwingsin tapauksesta hätiköityjä johtopäätöksiä. - collision_assist
Kyllä noissa matkustajkoneissa pitäisi olla joku putoamisenesto-järjestelmä, joka estää koneen tahallisen maahansyöksyn. kaikenmaailman muuta automatiikkaa on pilvin pimein, muttei nykyajan autoissakin olevaa "törmäyksen estoa". autopilotin pitäisi vaan ottaa kone pakkohallintaan, jos se huomaa koneen putoavan liian nopeasti, tai jonkun vuoren yms. esteen lähestyessä sitä.
- kuinkas
Sepä ei noissa nopeuksissa ole helppo toteuttaa joka tilanteessa oikein toimivaksi!
Monasti on tilanteita, joissa ohjaajan pitää pystyä nopeasti laskemaan korkeutta.
(Tai tekemään muutakin automaattiohjauksen vastaista.)
Jos olisi sen estävä automatiikka, tulisi kuitenkin onnettomuus!
Automatiikka toimii stabiilissa lentotilanteessa hyvin, ja on hyvä, kun on automaattisia varoitusjärjestelmiä.
Meitä on niin paljon hemmetin viisaita, mutta me emme tiedä kaikkea, mikä vaikuttaa mihinkin. - B747_airbag
Tuossa voisi olla yksi ratkaisu lentoturmien estämiseksi.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2015033019444756_ul.shtml - kuinkas
Eipä oikein näytä ratkaisulta isoja koneita varten!
- lentoruffe
Ohjaamossa pitäisi olla yksi lentäjä ja yksi koira. Työnjako olisi se että lentäjä antaisi koiralle safkaa ja koira purisi lentäjää heti ranteeseen jos lentäjä edes ajattelisi koskea ohjaimiin.
Autopilotti saisi hoitaa kaiken lentämisen alusta loppuun. Se oli jo Tupolev 114:ssä ja Concordessa mahdollista niin varmasti on nyttenkin.
Näin ollen ei tulisi ylimääräistä haukkumista miehistöstä. Eikö miehistö pääsisi kuin koira veräjästä poikkeus tilanteessakaan.
Tässä ideassa ei ole mitään koiraa haudattuna.- ilmojenääshä
Noiden konetyyppien pudotusluvut on karummat kun Hasse Windin vastaavat!
- oldpilot
Koirat olisivatkin erinomaisia lentäjiä. Lentäjän koulutus on nimenomaan ns. koirakoulu. Asioita kerrataan niin kauan kun alkaa melkein sujua. Olisi se hienoa jos päällikkönä näkyisi uniformuun pukeutunut kunnon dobbermanni, co plottina vaikka kaunis Cavalier! Nuuhkisivat aluksi matkustajien perseet. Siitä se heti selviäisi jos jollakin pahaa mielessä...
- lentäjä666
Kaiken edellisen sanomani kuitatakseni. Olen edelleen sitä mieltä 3 pilottia on tarpeen. Olen useinkin istunut ohjaamossa ns. observerin paikalla. Siitä huomaa helposti lentäjien tekemät virheet. Yleensä mitättömiä, eikä yleensä johda mihinkään vaara tilanteisiin. Kustannus 3. pilotista on mitätön verrattuna lentoliikenteen muihin sellaisiin.
- apseekissakävelee
Kirjoittamaan et sitten kuitenkaan ole oppinut. Miten voi luottaa opserveriin?
- xcvbnmjk
vai olet istunut "kolmannella"jakkararra..tuota en usko.olen itse finnairilla.en ole pilotti.minäkään en pääse cocpitiin.
- jfuwiajbhf
sinä!observer.en sitten usko ikinä.tiedätkö mikä on observer?tuskin.voi kiesus,täällä nämä ammattilaiset paasaa ja paskaa.eivät ole koskaan käyneet cokpitissä,paitsi netissä.
- fgfgfdddd
jfuwiajbhf kirjoitti:
sinä!observer.en sitten usko ikinä.tiedätkö mikä on observer?tuskin.voi kiesus,täällä nämä ammattilaiset paasaa ja paskaa.eivät ole koskaan käyneet cokpitissä,paitsi netissä.
Simupilotit jauhaa todellakin täällä shaibaa. On niin komeaa kun netistä muutaman sanan opittuaan tullaan Suoli24 palstalle muka tietäväisin äänenpainoin kertomaan asioita ikäänkuin oltaisiin nähty ja koettu kaikki kun ikääkin on peräti 13-v.
- lentäjä666
Taitaa porukka olla syyskuun 11. jälkeen syntynyttä. Ennen kyllä pääsi ohjaamoon jos oli vähänkin lento taustaa. Finskiläiset usein matkustivat niin. Jopa sellaiset joilla ei ollut minkäänlaista lupakirjaa. No meikäläisellä oli, mutta ei finskillä töissä. Riitti jos tunsi kipparin, siinä tupakka paloi ja vitsit lensivät. Kyllä siitä observerin paikalta huomaa yhtä sun toista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä491857Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651658Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701388Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2391333Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2111252Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3321147- 1281145
- 781096
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3141067Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271057