Onko täällä ketään etälukiossa parhaillaan opiskelevaa/etälukion aikoinaan käynyttä?
Opiskelu koulun penkillä ei suju minulta tippaakaan, ja tarkoitukseni on siirtyä etälukion puolelle.
Onko etälukio-opiskelu rankkaa? Pystyykö asiat sisäistämään pelkästään itse lukemalla?
Kannattaako etälukioon siirtyminen? Keskiarvoni on nyt 6 paikkeilla, hylättyjä kursseja muutamia ja järjestään poissaolot vähliltä kursseilta ovat täynnä. Kursseja vielä todella vähän kasassa, koska en yksinkertaisesti jaksa istua koulussa. Siihen minulla on omat syyni, ei niistä nyt sen enempää. "Vakava" harrastukseni vie kaiken vapaa-ajan ja ylimääräisen energian.
Etälukiosta kokemuksia?
5
5120
Vastaukset
- ellukka
Itse opiskelen verkkolukiossa niin että koeviikoilla käyn suorittamassa kokeet aikuislukiolla. Kyllä tämä näinkin onnistuu mutta sen verran täytyy sanoa että MOTIVAATIOTA täytyy olla aivan pirusti.... Kotosalla kun ei ole opettajat potkimassa persauksiin ja välillä löytyy olevinaan niin paljon parempaa tekemistä kuin opiskelu... Sanoisin että jos koulunkäynti ei nappaa niin ei tämä sen helpompaa ole, paitsi että saa itse valita mihin aikaan vuorokaudesta sitä oppia päähänsä takoo. Itse valitsin etälukion ainoastaan siitä syystä että opiskelen päivisin ammattitutkintoon joten ei ole aikaa samalla istua myös lukiossa mutta ylppäripaperit on kovasti tarpeen. Jos motivaatio on totaalisesti hukassa, kannattaa ehkä pitää vuosi-pari väliä, niin ainakin itse tein. Painoin muutaman vuoden töitä paskapalkalla ja huomasin että ei siitä oikein mitään kostu kun ei ilman kunnollista koulutusta pääse oikein urallaan etenemään ja sieltä se opiskelumotivaatio sitten nostikin päätään.
- suski
Ihan ensimmäiseksi sanoisin että ei taatusti ole helpompaa kuin koulun penkillä istuminen. Mutta toki vapauksia on, saa opiskella vaikka yöllä jos tuntuu että silloin innostusta eniten. Olen perheellinen ja lapsia pyörii jaloissa ja ajan löytäminen kirjojen aukaisuun on joskus tosi tiukassa. Kyllähän niitä lähitunteja on tässäkin muodossa mutta ei pakollisia. Motivaatio ja sinnikkyys vievät eteenpäin!
- kysymyksiä!
Moi,
mäkin olen perheellinen
sekä päivisin töissä käyvä.
Olen innostunut ajatuksesta käydä lukio
ja en ole ETÄ-versiota osannut edes ajatella, joten miten ja mistä tietoja siitä saa?
Koska voi aloittaa, miten ja missä kokeet suoritetaan, kauanko koko homma vie aikaa (noin suurinpiirtein) ym. ym. ???
Tiedätkö sinä (tai joku muu) etälukion mahdollisuuksista täällä pääkaupunkiseudulla? - abina
kysymyksiä! kirjoitti:
Moi,
mäkin olen perheellinen
sekä päivisin töissä käyvä.
Olen innostunut ajatuksesta käydä lukio
ja en ole ETÄ-versiota osannut edes ajatella, joten miten ja mistä tietoja siitä saa?
Koska voi aloittaa, miten ja missä kokeet suoritetaan, kauanko koko homma vie aikaa (noin suurinpiirtein) ym. ym. ???
Tiedätkö sinä (tai joku muu) etälukion mahdollisuuksista täällä pääkaupunkiseudulla?Hyvä etälukio löytyy Eiran Aikuislukiosta, katso www.eiraedu.com
Olen 36 vee, itsekin työssäkäyvä, opiskelin Eirassa etälukion puolella ja kirjoitin vihdoin tänä syksynä reaalin, äidinkielen ja englannin. Ruotsi on vuorossa ensi keväänä. Kirjotuksiin ei toki ole pakko osallistua jos ei halua, mutta siinähän se "kaupan päälle" ikäänkuin tulee.
Tee näin: soita koulun opinto-ohjaajalle (numerot löytyy sieltä netistä) ja sovi tapaamisesta. Ota vanhat koulutodistukset mukaan. On mahdollista, että saat joistakin aiemmista opinnoista hyvityksiä, et joudu siis välttämättä tenttimään kaikkea.
Etälukion puolella kontaktiopetusta on 3 kertaa opintojakson aikana (perjantai-iltaisin), sen jälkeen on tentit. Itse joutuu kyllä aika paljon lukemaan ja tekemään töitä.
Lukion voi suorittaa etänä 2-4 vuodessa.
- opiskelija
Opiskelu etälukiossa on helppoa jos on opettaja joka osaa ohjata opiskelujen suuntaa.
Olen kokopäivä (2vuoro) työssä, ja sen lisäksi opiskelen sekä oppisopimuksella tietokonealaa, että myös etälukiossa YO-papereiden toivossa.
Opiskelu on vapaamuotoista, ja parasta on se, että saa itse päättää milloin ja missä lukee. Tietenkin vaatii suurta itsekuria ihan oikeasti lukea, jotta selviää loppu tenteistä.
Meillä on kontaktipäiviä 3 kertaa jaksossa, ja niihinkään ei ole pakko osallistua. Verkkomateriaalit ovat loistavia, ja kun lisänä on oppikirja niin kurssit tulee suoritettua hyvin arvosanoin.
Suosittelen lämpimästi. Ilta- ja etälukion voi pääkaupunkiseudulla suorittaa useammissakin paikoissa. Esim. www.oph.fi sivujen kautta löytyy paljon tietoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 162356
- 441261
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70897Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää135828- 45821
- 59797
- 42766
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44735Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164722Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130673