Kysymys asiantuntijoille

KesäTyttöVaan

Voiko hypnoosilla raiskata naisen, niin että nainen ei tiedä sitä jälkeenpäin.
Yksi nainen työpaikallani on niin kertonut, että epäilee erään hypnologin raiskaamaksi.
Mitään todisteita ei ole, mutta jotain muistikuvia sieltä sun täältä.
Tapaus sattui laivaristeilyllä viime syksynä.


PS. Asiallisia vastauksia kaipaan.

16

1051

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ei voi jonkun naurettavan hypnoosin avulla,saada ihmistä tietämättömäksi siitä,onko häntä pantu vai ei.

    • MielipideÅ

      Sellaisessa tapauksessa pitäisi ensin saada hypnoosin avulla nainen suostumaan seksiin ja pysymään hypnoosissa koko ajan ja sitten vielä antaa käsky unohtaa koko juttu. Minua ihmetyttää tällaisissa väitteissä se, miksi hypnoosin suorittaja ei antaisi samalla käskyä unohtaa häntäkin kokonaan? Miksi vain se seksiosuus pitää unohtaa? Olisihan toki helpompi, jos nainen olisi tietämätön koko jutusta. Tässäkin tapauksessa nainen siis tiesi, että mies oli hypnologi? Mistä hän sen tiesi?

      Oliko nainen suostunut johonkin, joka sitten johtikin muuhun kuin mitä hän ajatteli vai antoiko hän suostumuksensa, mutta muutti kertomusta jälkeen päin? Vaikea sanoa.

      Jos hän tiesi toisen osaavan jotain hypnoosia, niin hän ehkä selittelee itselleen, että häntä hyväksikäytettiin, vaikka molemmat olivat mukana ihan omasta tahdostaan. Aivan kuten lääkärikin saa seksiä, koska on lääkäri. Tai lentäjä. Tai palomies. Tai univormupukuinen yleensä. Joihinkin naisiin se tehoaa.

      Eikä luultavasti tämäkään tapahtunut ihan ilman viinaa tai päihteitä? Kun on humaltuneena, ei tarvita enää mitään hypnoosia. Itse asiassa se hypnoosi saattaa olla vaikea saada aikaan humalassa.

      Hypnoosilla voi raiskata esimerkiksi siten, että nainen kuvittelee miehen joksikin toiseksi, jonka kanssa haluaa seksiä. Naisen suostumuksella ja mukanaololla voi saada myös naisen kiihottumaan, naisen oma mielikuvitus tekee sen. Jollain tapaa sen hypnoosin täytyy siis liittyä seksiin ja nainen on siitä tietoinen. Jos vain vaivutetaan hypnoosiin ja annetaan käsky vaikka rentoutua ja mies käy käsiksi, niin ei se onnistu. Nainen herää.

    • Muistutan

      Hei - ei tällaisilla palstoilla ole asiantuntijoita!

    • TVkokki

      Helpoisti hypnotisoituvalle henkilölle voi antaa hypnoosissa käskyn seksiin suostuvaksi ja jopa halukkaaksi kun herää ja lopuksi voi pyyhkiä muistista tapahtuman pois!

      • Manytools

      • MielipideÅ

        Kokeilepa vaan miten onnistuu! Halukas seksiin ei todellakaan ole vielä mikään "valmis". Ihminen voi kieltää itseltään sen seksin halukkuuden, jos haluaa. Housut voi olla märät, mutta pää sanoo silti että ei. Ei hypnoosissa ihminen ole mikään tietämätön ja ajattelematon zombi. Olen itse herkästi hypnotisoitavissa, mutta en silti tee hypnoosinkaan jälkeen mitään, mikä on selkeästi vastoin omaa tahtoani, siinä hypnoosissakin taistelee vastaan. En vastaanota hypnoosissa sellaista käskyä, vaan tulen pois hypnoosista, jos sellaista käskyä yritetään antaa. Täytyy olla itse mukana jollain tavalla. Jos oma moraali on sellainen, että antaa sen tapahtua, niin sitten se voi tapahtua. En tiedä miten olisi, jos hypnoositila olisi paljon syvempi, tai kuinka syvässä olen ollut itse, sillä ei tähän ole mitään mittaria.

        Mistään tällaisesta hyväksikäytöstä ei myöskään ole mitään tieteellistä näyttöä. Ei oikeasti ole.

        Ja älkää taas palatko siihen Hakolaan. Hän seurusteli näiden tyttöjen kanssa ja he olivat ihastuneita häneen. Emme edes tiedä olivatko tytöt itse aktiivisia tai antoivatko he luvan hypnoosille. Tuomio tuli muista seikoista riippuen. Kaikki tuomiot ovat tulleet ilman tieteellistä tutkimusta, vain jonkun mielipiteen tai kokemuksen takia emmekä voi tietää tieteellisen tarkkaan miten hypnoosi vaikutti asiaan vai vaikuttiko lainkaan.

        Enkä kyllä ole ammattilainen, ei täällä sellaisia ole. Eikä ammattilaisetkaan osaa vastata. Eivät osaa, kun ei ole tieteellistä näyttöä.

        PALJON helpompi on saada seksiä ihan ilman mitään. Tai sitten lääkkeillä tai alkoholilla. Suomalaisia naisia ei tarvitse yleensä vikitellä, katsopa treffipalstoja! Netissä miehet aloittavat sanoilla "Ei seksivonkaajille!"


      • Siantuntija

        Toteat ettet ole asiantuntija, mutta tiedät mielestäsi silti nuo asiat asiantuntijoiden puolestakin, "tiedät" heidän tietämisensä.

        Kykenetkö näkemään tuossa mitään ristiriitaa?


      • MielipideÅ
        Siantuntija kirjoitti:

        Toteat ettet ole asiantuntija, mutta tiedät mielestäsi silti nuo asiat asiantuntijoiden puolestakin, "tiedät" heidän tietämisensä.

        Kykenetkö näkemään tuossa mitään ristiriitaa?

        Kykenetkö itse näkemään kirjoituksesi karikot?

        Kerroin kaksi asiaa: ei ole tieteellistä näyttöä ja että minulla on hypnoosista omaa kokemusta. Voitko kumota nämä?

        Onko sinulla jotain muuta tietoa vai oletko vain olevinasi fiksumpi muita?


      • Siantuntija

        Kuulostaa siltä, että hedelmätön vastakkainasettelu uhkaa keskusteluamme. Omakohtainen kokemus ei näet ole mitenkään yleistettävissä, ja mitä tieteelliseen näyttöön tulee, niin eikö sen kommentointi ole "asiantuntijaksi" ryhtymistä?

        Hypnoosiraiskaustuomion saaneen Hakolan tapauksesta esittämäsi yksityiskohtiin menevä "tieto" haiskahtaa siltä, että mukana olisi nyt susi lampaaksi naamioituneena. Eikö se oikeudenkäynti ollut salainen? Vain tuomio julkinen?


      • Siantuntija

        Maallikkohypnoosyhdistyksen potilaidensa raiskauksista tuomitun kouluttajan, Kari Hakolan tapauksesta väitettyä sisäpiiritietoa julki tuonut nimimerkki MielipideÅ vaikenee.

        Nimimerkin tarkoitus on ollut kertoa ettei seksuaalinen hyväksikäyttö olisi juuri mitenkään mahdollista hypnoosissa. Samalla hän on antanut ymmärtää, että Hakolan uhrit eivät ehkä olisikaan uhreja, vaan olisivat jostain syystä syyttäneet viatonta.

        Kelillähän mahtaa olla tarve selittää tällaista, ja keillä on "tietoa" asioista joita on käsitelty salaisissa oikeudenkäynneissä. Hakolalla vai maallikkohypnoosiyhdistysten viattomia esittävillä muilla kouluttajilla?


      • MielipideÅ
        Siantuntija kirjoitti:

        Maallikkohypnoosyhdistyksen potilaidensa raiskauksista tuomitun kouluttajan, Kari Hakolan tapauksesta väitettyä sisäpiiritietoa julki tuonut nimimerkki MielipideÅ vaikenee.

        Nimimerkin tarkoitus on ollut kertoa ettei seksuaalinen hyväksikäyttö olisi juuri mitenkään mahdollista hypnoosissa. Samalla hän on antanut ymmärtää, että Hakolan uhrit eivät ehkä olisikaan uhreja, vaan olisivat jostain syystä syyttäneet viatonta.

        Kelillähän mahtaa olla tarve selittää tällaista, ja keillä on "tietoa" asioista joita on käsitelty salaisissa oikeudenkäynneissä. Hakolalla vai maallikkohypnoosiyhdistysten viattomia esittävillä muilla kouluttajilla?

        Kuulepa, "tieto" on peräisin nettikeskusteluista Suomi24 -palstalta, jossa tytöt itse tilittivät mitä tunsivat. Samoin muut Hakolan tunteneet tilittivät siellä. Ja monet tytöt kertoivat kuinka "ihana" Hakola oli. Hän seurusteli uhriensa kanssa. (Osaatko lukea: sana on UHRI?)

        En ole missään maallikko- enkä muissa hypnoosiyhdistyksissä, joten taas kerran voit vetää kirjoituksesi suoleen! En ole myöskään kouluttaja. Enkä edes hypnoosia itse harrastava! Minut on hypnotisoitu, muutamia kertoja, se on kokemukseni.

        Jos sinusta pelkkä huuhaa Suomi24-keskustelupalstalle kirjoittelu tekee HYPNOOSIASIANTUNTIJAN, niin ei enää ihmettele hypnoosiasiantuntijuuden yleistä tasoa! Voi pyhä Sylvi ja tuhat muuta! Pelkkä lukutaitoa auttaa usein.

        Missä minä olisin kirjoittanut, että Hakola olisi ollut viaton? Häh?

        Koitapa itse hypnotisoida joku eukko tuolta kadulta ja koita harrastaa seksiä hänen kanssaan! Ei muuten onnistu. Jotta toinen uskoisi sinuun, tarvitaan paljon luottamusta eikä hypnoosiin vaivu muuten. Vain aniharva osaisi sellaisen pikatekniikan, että pääsisi edes alkuun. On AIVAN eri asia olla asiakkaana, joka jo on antanut luvan hypnoosiin ja antautunut toisen "käsiteltäväksi". Siltikään siinä ei ole mikään tiedoton, jolle voidaan vain tehdä asioita. Tiedät tämän aivan hyvin. Kyllä siinä pitää olla jo lähes tajuton.

        PS. Jotkut ne viettävät pääsiäispyhiä lomaillen eivätkä roikkuen netissä...
        Ja sinä se pidät nimimerkkiä, jota voisi erehtyä luulemaan päteväksikin.


      • Siantuntija

        Heh!


      • Anonyymi
        MielipideÅ kirjoitti:

        Kokeilepa vaan miten onnistuu! Halukas seksiin ei todellakaan ole vielä mikään "valmis". Ihminen voi kieltää itseltään sen seksin halukkuuden, jos haluaa. Housut voi olla märät, mutta pää sanoo silti että ei. Ei hypnoosissa ihminen ole mikään tietämätön ja ajattelematon zombi. Olen itse herkästi hypnotisoitavissa, mutta en silti tee hypnoosinkaan jälkeen mitään, mikä on selkeästi vastoin omaa tahtoani, siinä hypnoosissakin taistelee vastaan. En vastaanota hypnoosissa sellaista käskyä, vaan tulen pois hypnoosista, jos sellaista käskyä yritetään antaa. Täytyy olla itse mukana jollain tavalla. Jos oma moraali on sellainen, että antaa sen tapahtua, niin sitten se voi tapahtua. En tiedä miten olisi, jos hypnoositila olisi paljon syvempi, tai kuinka syvässä olen ollut itse, sillä ei tähän ole mitään mittaria.

        Mistään tällaisesta hyväksikäytöstä ei myöskään ole mitään tieteellistä näyttöä. Ei oikeasti ole.

        Ja älkää taas palatko siihen Hakolaan. Hän seurusteli näiden tyttöjen kanssa ja he olivat ihastuneita häneen. Emme edes tiedä olivatko tytöt itse aktiivisia tai antoivatko he luvan hypnoosille. Tuomio tuli muista seikoista riippuen. Kaikki tuomiot ovat tulleet ilman tieteellistä tutkimusta, vain jonkun mielipiteen tai kokemuksen takia emmekä voi tietää tieteellisen tarkkaan miten hypnoosi vaikutti asiaan vai vaikuttiko lainkaan.

        Enkä kyllä ole ammattilainen, ei täällä sellaisia ole. Eikä ammattilaisetkaan osaa vastata. Eivät osaa, kun ei ole tieteellistä näyttöä.

        PALJON helpompi on saada seksiä ihan ilman mitään. Tai sitten lääkkeillä tai alkoholilla. Suomalaisia naisia ei tarvitse yleensä vikitellä, katsopa treffipalstoja! Netissä miehet aloittavat sanoilla "Ei seksivonkaajille!"

        Ei ehkä hypnoosilla onnistu mutta noita ukon loitsuilla kyllä kääkkääkkäkäkkäkää käkkä käkkärää, saman suon ämmä/kalevalan eukko tekee miehille kun muuttaa itsensä max vähän yli 30 v kauniiksi naiseksi siinä samalla


    • enpäusko

      Niin siis laivalla petti ja nyt kaduttaa. Omaperäinen selitys kylläkin, täytyy myöntää.

    • EiPerkules

      Kyllä kysseessä täytyy olla joku maalikkohemmo tai kirjekurssin käynyt hypnomasteri.
      Käske ystäväsi ottaa yhteyttä poliisiin, jotta tekijä saadaan satimeen. Muuten jatkaa hypnoosiraiskauksia vaan..

    • päääpä

      Kuinkahan paljon nainen oli mahdollisesti juonut?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      73
      5196
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2376
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1897
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1588
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1358
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1216
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1197
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe