vauvakuume nuorena

lapsiRakas

Olen 20v ja kamalaa vauva kuumetta potenut useamman vuoden. Mieheni on 6 vuotta minua vanhempi ja olen hänellä puhunut kuinka kovasti vauvan tahdon. Mutta häneltä tulee aina että ei vielä olen vielä niin nuori ja työtä on ja koulua. Kyllä me kerätään. Aina kun näen pikkuisen tunnen kovin paljon onnea ja iloa kun saan seurata heitä ja olla heidän kanssa. Olen myös lastenhoitaja, muutamalle naapurille avuksi. Mitä mieltä te olette onko normaalia että olen useamman vuoden tiennyt ja halunnut kovasti lapsia. Onko tämä vauva kuumetta vai vaan aitoa iloa ja onnellisuutta että yksinkertaisesti olen lapsi rakas ihminen. ? Tunnen myös kovaa surua ja pettymystä kun mies sanoo minulle että ei vielä :-( kertokaa mielipiteitä !:)

25

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä-pilaa-elämiä

      Olet sekaisin kuin seinäkello. Kasva vielä 15 vuotta ja hanki lapsia siten, jos olet parisuhteessa.

    • isämies

      Sun mies on jo senikäinen, et koulut pitäsi periaatteessa olla käyty. opiskeleeko lääkäriksi vai mitä ihmettä? kenties ikuinen opiskelija ja teini.. :D jotkut on sellaisia, ettei ne ole ikinä mielestään sopivassa elämäntilanteessa lapsentekoon tai muutenkaan sitoutumaan.. Pelkää varmasti myös rahanmenoa. Jotkut nyt vaan laittaa rahansa mielummin esim. autoon.

      • Älä-hanki

        Jotkut taas tekee niitä penikoita, kun eivät muuta osaa. Erotaan sittenja uusioperheessä kituutetaan. Aina pitää lapsia hankkia., vaikka tiedetään ettei ne ole ratkaisu ongelmiin. Miksi?


      • tässäpävastaus
        Älä-hanki kirjoitti:

        Jotkut taas tekee niitä penikoita, kun eivät muuta osaa. Erotaan sittenja uusioperheessä kituutetaan. Aina pitää lapsia hankkia., vaikka tiedetään ettei ne ole ratkaisu ongelmiin. Miksi?

        Sähän siihen voit vastata.


    • KielipoliisiYhtyyKetjuun

      Odotellessa miehesi keski-ikäistymistä voit vaikka opetella kirjoittamaan yhdyssanat yhteen.

      • ahatacktack

        Ei ollut täydellistä sinunkaan tekstisi, oi kielipoliisi ;).


      • KielipoliisiYhtyyKetjuun
        ahatacktack kirjoitti:

        Ei ollut täydellistä sinunkaan tekstisi, oi kielipoliisi ;).

        Harmi, että sinukin suomen kielen taitosi on noin kehno. :(

        Se, että kirjoittaa "Vauvakuume"-palstalle potevansa vauva kuumetta ei ehkä vielä ole niin paha, mutta 20-vuotias on kyllä aika vanha olemaan "lapsi rakas".


      • omatpaonyhtymisesi
        KielipoliisiYhtyyKetjuun kirjoitti:

        Harmi, että sinukin suomen kielen taitosi on noin kehno. :(

        Se, että kirjoittaa "Vauvakuume"-palstalle potevansa vauva kuumetta ei ehkä vielä ole niin paha, mutta 20-vuotias on kyllä aika vanha olemaan "lapsi rakas".

        Minä en väittänytkään olevani kielipoliisi. Kielipoliisin, jonka elämäntehtävä on besserwisseröidä netissä, luulisi osaavan kuitenkin kirjoittaa.


      • 35v-on-hyvä
        KielipoliisiYhtyyKetjuun kirjoitti:

        Harmi, että sinukin suomen kielen taitosi on noin kehno. :(

        Se, että kirjoittaa "Vauvakuume"-palstalle potevansa vauva kuumetta ei ehkä vielä ole niin paha, mutta 20-vuotias on kyllä aika vanha olemaan "lapsi rakas".

        20v ihmisen aivojen etuotsalohkot, joissa tehdään järkevät päätökset, ovat täysin kehittyneet n. 30 vuotiaana. Tässä on eräs syy lykätä lapsentekoa ekasta huuruisesta vauvakuumeesta sinne 35v ikään.


      • biyo
        35v-on-hyvä kirjoitti:

        20v ihmisen aivojen etuotsalohkot, joissa tehdään järkevät päätökset, ovat täysin kehittyneet n. 30 vuotiaana. Tässä on eräs syy lykätä lapsentekoa ekasta huuruisesta vauvakuumeesta sinne 35v ikään.

        Etuotsalohkoillako sä kasvatat lapses?


      • Hehhahhohhoh
        biyo kirjoitti:

        Etuotsalohkoillako sä kasvatat lapses?

        Siis etuotsalohkoillakin - KYLLÄ.

        Olipa harvinaisen tyhmä vastaus ja kysymys sinulta.


      • ilokujhyg
        Hehhahhohhoh kirjoitti:

        Siis etuotsalohkoillakin - KYLLÄ.

        Olipa harvinaisen tyhmä vastaus ja kysymys sinulta.

        No tyhmälle, tyhmiä vastauksia.


    • Elämänkokemuspuhuu

      Suomen sotien jälkeinen jälleenrakentaminen on loppunut 30v sitten ja 20 vuotiaiden ei tarvitse uhrautua synnyttämään ja elämäänsä pilaamaan. Ennen kaikkea ei tarvitse pilata lapsen elämää synnyttämällä häntä itsekkäästi syystä. Voit ihan hyvin kasvaa vielä 15 vuotta ja tarjota sitten lapselle hyvän ja vakaan elämän. Keskittykää nyt parisuhteen rakentamiseen, niin ei tarvitse sitten yh:na olla tai elää kulissielämää, niin kuin yleistä on.

      • olenpahoillanipuolestasi

        Vai niin.


      • Hhccvgh
        olenpahoillanipuolestasi kirjoitti:

        Vai niin.

        Hullu kerrossiivooja ollut ennen kuutta kahvitaukolla rappukäytävässä.


      • biyo
        Hhccvgh kirjoitti:

        Hullu kerrossiivooja ollut ennen kuutta kahvitaukolla rappukäytävässä.

        Ja siellä luultavasti yhtä hullu nettihaukkuja - vai?


      • Kuu-ukkeli-
        biyo kirjoitti:

        Ja siellä luultavasti yhtä hullu nettihaukkuja - vai?

        Sinäkö et ole ketään haukkunut?


      • oletpatyhmä
        Kuu-ukkeli- kirjoitti:

        Sinäkö et ole ketään haukkunut?

        Ja sinäkö et?


      • Teillä-viiraa
        oletpatyhmä kirjoitti:

        Ja sinäkö et?

        Huomaa et on lesta tämä yks.


      • sorrykunsullaviiraa
        Teillä-viiraa kirjoitti:

        Huomaa et on lesta tämä yks.

        Ai sä vai?


    • Odottanut

      Itselläkin oli kova hinku saada lapsia n.18 vuotiaana ja silloinen poikaystäväni ei sitä halunnut. Olin lukenut hirveän määrän vauvan hoitoon ja synnytykseen liittyvää materiaalia ja esim. lenkkeilin hirveästi, koska jostain olin lukenut että hyvä kunto parantaa raskaaksi tulemista. Lisäksi itkin usein, koska minusta tuntui väärältä etten saanut vauvaa vaikka minä sitä odottaisin ja suurimmaksi osaksi hoitaisin. Lisäksi tunsin surullisuutta varsinkin kesäisin kun kaupungilla näkyi paljon raskaana olevia ja vaunuja työntäviä äitejä.

      No vauvaa en silloin saanut ja jälkeenpäin hyvä niin, koska silloinen suhde tuskin sitä olisi kestänyt kun ei muutakaan kestänyt ja olisin jäänyt yksinhuoltajaksi, jota en halua vaan halusin silloinkin lapselleni ehjän perheen.

      Olen nyt 26-vuotias ja 4kk vanha esikoiseni nukkuu pinnasängyssään ja olen onnellinen äiti. En tietysti tiedä miten elämä olisi edennyt jos olisin vauvani saanut jo aijemmin mutta en usko, että olin näin onnellisessa asemassa. Minulle ehti työnteosta jäädä säästöön rahaa, jolla olen saanut esim. juuri sellaiset vaunut kuin halusin ja ennenkaikea parisuhde, jossa kumpikin lasta halusi. Ostimme isomman auton ja omakotitalon.

      Eihän tuo pieni ymmärrä ympärillään olevaa tavaraa, mutta minulle se tuo turvallisuutta lapsen tulevaisuudellekkin ja hän saa hyvän kodin ja perheen johon hänellä on oikeus. Toki varmasti olisin ennenkin lapseni hyvin hoitanut, mutta jotenki on vaan tunne että nyt ovat asiat hyvin ja jokin vaan ohjasi elämäni niinkuin sen kuuluukin.

      En suosittele painostamaan miestäsi asiassa, koska voit sitä joutua katumaan jos suhde ei sitä kestä. Toki tuskin lasta katuisit, mutta miehenikin sanoi ett ettei olisi minuun rakastuu, jos minulla olisi lapsi jonkun toisen kanssa.

      • Oikea_ikä_n35

        26 vuotiaskin on liian nuori, Sinäkin tulet eroamaan tai ainakin katumaan. Parempi 26v on kuin 25v.


      • seliselivaansiellä
        Oikea_ikä_n35 kirjoitti:

        26 vuotiaskin on liian nuori, Sinäkin tulet eroamaan tai ainakin katumaan. Parempi 26v on kuin 25v.

        Sanoo mies joka vasta erosi, vaikka noudatti omia höpöhöpö sääntöjään. Ei todellakaan kannata uskoa tuota ukkoa.


      • Odottanut
        Oikea_ikä_n35 kirjoitti:

        26 vuotiaskin on liian nuori, Sinäkin tulet eroamaan tai ainakin katumaan. Parempi 26v on kuin 25v.

        Enpä tiennyt että 35 vuotiaana on niin fiksu, että tietää oman parisuhteensa kestävän lopun elämää. Toivottavasti et tule pettymään.

        Kerroin tuossa vain oman tarinani ja tällähetkellä elämä näyttää hyvältä. Mikäli asiat muuttuvat niin mennään sitten sen tilanteen mukaan mutta tätä lasta en tule katumaan!


      • Ikä-on-viisautta
        Odottanut kirjoitti:

        Enpä tiennyt että 35 vuotiaana on niin fiksu, että tietää oman parisuhteensa kestävän lopun elämää. Toivottavasti et tule pettymään.

        Kerroin tuossa vain oman tarinani ja tällähetkellä elämä näyttää hyvältä. Mikäli asiat muuttuvat niin mennään sitten sen tilanteen mukaan mutta tätä lasta en tule katumaan!

        Tällä hetkellä näyttää elömö hyvältä, mutta toivotaan että tulevaisuudessakin. Etuotsalohkot on suuressa roolissa! Ne kun kehittyvät jopa 30 vuotta.

        http://harvardmagazine.com/2008/09/the-teen-brain.html


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5700
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      212
      1765
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1722
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      93
      1188
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1145
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      876
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe