Opiskelija-alennukset ilman korttia

eikorttia

Osaako kukaan sanoa että kelpaako esim. amkin opintotoimistosta haettu opintotodistus opiskelijakortin sijaan todisteeksi siitä että on oikeutettu opiskelija-alennukseen?

Olen tietoinen että VR:llä pitää erikseen hankkia alennuskortti mutta entä esim. museoiden sisäänpääsymaksut, konsertit jne.? Käykö pelkkä opintotodistus alennukseen vai onko kaikki sidottu kortin omistamiseen?

(En todellakaan haluaisi maksaa isoa hintaa kortista että saisin jonkun alennuksen kerran vuodessa jossain tapahtumassa käydessäni kun omalla pienellä opiskelupaikkakunnalla se on suoraan sanoen hyödytön.)

4

246

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yoloyolo

En usko että kelpaa, siinä ei ole edes sun kuvaa (?) todistamassa henkilöllisyyttä. Mutta jos kerta käyt vain kerran vuodessa missään, niin tarvitsetko sitten sitä opiskelija-alennustakaan sen kummemmin, ei se niin iso koskaan ole. Tai sitten sen kerran ku tarvitset, näytä sitä lappustasi ja intä ja vakuuttele kunnees saat alennuksen, kyllä sen kerran vuodessa kehtaa tehdä.

• halukkaille
    • Jd11111111133334a

Itse olen pyytänyt oppilaitokseltani papritodistuksen, että olen opiskelija koulussani ja sillä saan opiskelija-alennusta eräästä liikkeestä.

• Yleisesti ottaen: ei.

Jokaisella opiskelija-alennuksia tarjoavalla yrityksellä on tietenkin oikeus tarjota alennuksensa miten haluaa ja siten myöskin varmistua opiskelijuudesta valitsemallaan tavalla.

Aika jännä tuo näkemys siitä ettei opiskelijakortilla saa paljoa. Ihan pikavilkaisu frank.fi palveluun kertoo omaa kieltään siitä, että tuolla kortilla saa aika paljon alennuksia sekä nettikaupoista että kivijalkakaupoista. Oma korttini maksoi karvan yli 100€ 4-vuoden jäsenyydellä ja olen sen kyllä takaisin tienannut jo 2 vuoden aikana. Opiskelijakunnathan saavat itse määritellä jäsenmaksunsa suuruuden, joten en tiedä mitä se teillä on, mutta käsittääkseni meillä on kalleimmasta päästä olevat jäsenyydet.

PS. kannattaa olla tyytyväinen siitä, että AMKssa saa itse valita kuuluuko opiskelijakuntaan vai ei. Yliopistossa on pakko maksaa ylioppilaskunnan jäsenmaksu, halusit tai ei :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      17
      2463
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1271
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      70
      927
    4. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      137
      872
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      851
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      59
      817
    7. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      796
    8. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      44
      765
    9. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      164
      742
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      130
      704
    Aihe