Osaako kukaan sanoa että kelpaako esim. amkin opintotoimistosta haettu opintotodistus opiskelijakortin sijaan todisteeksi siitä että on oikeutettu opiskelija-alennukseen?
Olen tietoinen että VR:llä pitää erikseen hankkia alennuskortti mutta entä esim. museoiden sisäänpääsymaksut, konsertit jne.? Käykö pelkkä opintotodistus alennukseen vai onko kaikki sidottu kortin omistamiseen?
(En todellakaan haluaisi maksaa isoa hintaa kortista että saisin jonkun alennuksen kerran vuodessa jossain tapahtumassa käydessäni kun omalla pienellä opiskelupaikkakunnalla se on suoraan sanoen hyödytön.)
Opiskelija-alennukset ilman korttia
4
165
Vastaukset
- Yoloyolo
En usko että kelpaa, siinä ei ole edes sun kuvaa (?) todistamassa henkilöllisyyttä. Mutta jos kerta käyt vain kerran vuodessa missään, niin tarvitsetko sitten sitä opiskelija-alennustakaan sen kummemmin, ei se niin iso koskaan ole. Tai sitten sen kerran ku tarvitset, näytä sitä lappustasi ja intä ja vakuuttele kunnees saat alennuksen, kyllä sen kerran vuodessa kehtaa tehdä.
- halukkaille
http://www.adressit.com/koulumatkatuki_myos_amk_ja_yliopisto_opiskelijoille
Halukkaiden kannattaa allekirjoittaa matkakustannusten pienentämiseksi. - Jd11111111133334a
Itse olen pyytänyt oppilaitokseltani papritodistuksen, että olen opiskelija koulussani ja sillä saan opiskelija-alennusta eräästä liikkeestä.
Yleisesti ottaen: ei.
Jokaisella opiskelija-alennuksia tarjoavalla yrityksellä on tietenkin oikeus tarjota alennuksensa miten haluaa ja siten myöskin varmistua opiskelijuudesta valitsemallaan tavalla.
Aika jännä tuo näkemys siitä ettei opiskelijakortilla saa paljoa. Ihan pikavilkaisu frank.fi palveluun kertoo omaa kieltään siitä, että tuolla kortilla saa aika paljon alennuksia sekä nettikaupoista että kivijalkakaupoista. Oma korttini maksoi karvan yli 100€ 4-vuoden jäsenyydellä ja olen sen kyllä takaisin tienannut jo 2 vuoden aikana. Opiskelijakunnathan saavat itse määritellä jäsenmaksunsa suuruuden, joten en tiedä mitä se teillä on, mutta käsittääkseni meillä on kalleimmasta päästä olevat jäsenyydet.
PS. kannattaa olla tyytyväinen siitä, että AMKssa saa itse valita kuuluuko opiskelijakuntaan vai ei. Yliopistossa on pakko maksaa ylioppilaskunnan jäsenmaksu, halusit tai ei :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3097062Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662106- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151317- 1121267
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71186RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541106Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411051Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288992