Opiskelija-alennukset ilman korttia

eikorttia

Osaako kukaan sanoa että kelpaako esim. amkin opintotoimistosta haettu opintotodistus opiskelijakortin sijaan todisteeksi siitä että on oikeutettu opiskelija-alennukseen?

Olen tietoinen että VR:llä pitää erikseen hankkia alennuskortti mutta entä esim. museoiden sisäänpääsymaksut, konsertit jne.? Käykö pelkkä opintotodistus alennukseen vai onko kaikki sidottu kortin omistamiseen?

(En todellakaan haluaisi maksaa isoa hintaa kortista että saisin jonkun alennuksen kerran vuodessa jossain tapahtumassa käydessäni kun omalla pienellä opiskelupaikkakunnalla se on suoraan sanoen hyödytön.)

4

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yoloyolo

      En usko että kelpaa, siinä ei ole edes sun kuvaa (?) todistamassa henkilöllisyyttä. Mutta jos kerta käyt vain kerran vuodessa missään, niin tarvitsetko sitten sitä opiskelija-alennustakaan sen kummemmin, ei se niin iso koskaan ole. Tai sitten sen kerran ku tarvitset, näytä sitä lappustasi ja intä ja vakuuttele kunnees saat alennuksen, kyllä sen kerran vuodessa kehtaa tehdä.

    • halukkaille
    • Jd11111111133334a

      Itse olen pyytänyt oppilaitokseltani papritodistuksen, että olen opiskelija koulussani ja sillä saan opiskelija-alennusta eräästä liikkeestä.

    • Yleisesti ottaen: ei.

      Jokaisella opiskelija-alennuksia tarjoavalla yrityksellä on tietenkin oikeus tarjota alennuksensa miten haluaa ja siten myöskin varmistua opiskelijuudesta valitsemallaan tavalla.

      Aika jännä tuo näkemys siitä ettei opiskelijakortilla saa paljoa. Ihan pikavilkaisu frank.fi palveluun kertoo omaa kieltään siitä, että tuolla kortilla saa aika paljon alennuksia sekä nettikaupoista että kivijalkakaupoista. Oma korttini maksoi karvan yli 100€ 4-vuoden jäsenyydellä ja olen sen kyllä takaisin tienannut jo 2 vuoden aikana. Opiskelijakunnathan saavat itse määritellä jäsenmaksunsa suuruuden, joten en tiedä mitä se teillä on, mutta käsittääkseni meillä on kalleimmasta päästä olevat jäsenyydet.

      PS. kannattaa olla tyytyväinen siitä, että AMKssa saa itse valita kuuluuko opiskelijakuntaan vai ei. Yliopistossa on pakko maksaa ylioppilaskunnan jäsenmaksu, halusit tai ei :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2022
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1557
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1458
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1437
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe