Matti Nykänen ja T Kansa on .....

että silleen..

Matti Nykänen ja T Kansa on samanlaisia renttuja kumpikin. Luulevat itsestään liikoja molemmat.

21

611

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mira

      Ei Tapsasta ja Nuykäsest voi puhu samalla vuosituhannellakaan.
      Tapani Kansa on sentään LAULAJA isolla L:llä.
      Tapsalla on upeat laulunlahjat hallussaan, mutta Matti nykänen sen sijaan on kaikkea muuta, kuin laulaja. Masa on ihan täyspelle, joka lauloi keikoillaan usein kaikenlisäksi playpäckinä.

      • Huikkaa ja voikkaa

        verrata.
        Nykänen sentään on mäkihyppääjä ja laulaa.
        Kumpaa T.Kansa tekee???


      • Realisti
        Huikkaa ja voikkaa kirjoitti:

        verrata.
        Nykänen sentään on mäkihyppääjä ja laulaa.
        Kumpaa T.Kansa tekee???

        Nykänen on kyllä kaikkienaikojen paras mäkihyppääjä, mutta laulamisesta Matin ujellus on kaukana. Hänen äänensä repii tärykalvot vereslihalle. Ennemmin hieroo siastakin poliisikoiran, kuin Matti Nykäsestä laulajan.

        Tapsa on loistelias ja ammattitaitoinen pitkänlinjan artisti. Hän on lahjakas laulaja, niinkuin ammattilaisen kuuluu ollakkin.


    • Amppari

      No, Tapsa on niin hyvä laulaja ,että sillä olisi varaa ollakin vähän rehvakas. Tosin niillä useilla Tapsan kaikoilla, joilla olen ollut niin ei hän mitenkään leuhkalta ole vaikuttanut.

    • Aikuinen

      Ihan et tunnu säkään täysillä käyvän.Unohdit muuten tässä postauksessa mainita kuinka ihana Kari on.Vielä pahempi tapaus kuin Justiina.Tai itse asiassa taidatte olla yksi ja sama henkilö vaikka keskenään tappelettekin.Menkää jonnekkin teinifoorumille kaltaistenne joukkoon.Turhaan te täällä sotkette keskusteluja...

      • arvasin ton

        Et säkään täysillä käy huomaan.
        Mee sä kirjotteleen sinne teinifoorumiin sinne sun kirjotukset sopiikin.
        Sähän täällä sotket keskusteluja kun puutut joka asiaan. Teinifoorumi on sulle sopiva mee sinne....


    • Justiina

      Just joo... Kyllä mä tiedän yhden toisen laulajan jota voi ennemminkin verrata Nykäsen Mattiin. (Ainakaan kummallekkaan heistä ei ole se alkomaholi kovinkaan vieras aine )Jääköön tuon viiksivallun nimi nyt mainitsematta.

      • no joo

        Joo jääköön nimi mainitsematta Hän vetää tabuja ja ajaa ylinopeuksia ja en usko että sylkee lasiinkaan....


      • Justiina
        no joo kirjoitti:

        Joo jääköön nimi mainitsematta Hän vetää tabuja ja ajaa ylinopeuksia ja en usko että sylkee lasiinkaan....

        jaa, jaa, mutta se laulaja osaa myös laulaa helkkarin hyvin.


      • voi voi
        Justiina kirjoitti:

        jaa, jaa, mutta se laulaja osaa myös laulaa helkkarin hyvin.

        Jaa laulaa muka ja viellä hyvin hahhaha....


    • Anniina

      Mä katselin ja kuuntelin , kun Tapsa lauloi päivällä telkkarissa pari laulua. Etenkin se Juokse sinä humma oli loistava. Siinä oli menoa ja meininkiä.
      Tapsa on tosi karismaattinen heppu. Tuli hänestä vähän oikein Rautavaara mieleen ,kun Tapsuli siinä tuolilla istui ja lauloi "Hummani hei:tä".

      • Vanhanliiton pro

        T.Kansan Rautavaara laulut saattaisivat olla ihan siedettäviäkin, mutta sovituksilla on pilatta lähes kaikki, suorastaan amatöörimäistä tuuttaamista.
        Levy on tehty ehkä mahdollisimman halvalla ja on säästetty vikapaikassa - sovituksissa ja muusikoissa.


      • mä vaan
        Vanhanliiton pro kirjoitti:

        T.Kansan Rautavaara laulut saattaisivat olla ihan siedettäviäkin, mutta sovituksilla on pilatta lähes kaikki, suorastaan amatöörimäistä tuuttaamista.
        Levy on tehty ehkä mahdollisimman halvalla ja on säästetty vikapaikassa - sovituksissa ja muusikoissa.

        Mä olen kyllä ihan erimieltä. Mun mielestä se levy on vimisen päälle hiottu ,laadukas ja korkeatasoienn äänite, niin artistin (eli T.Kansan) tulkintojen, kuin myös sovitusten muusikoidenkin osalta.


      • matchpoksi
        mä vaan kirjoitti:

        Mä olen kyllä ihan erimieltä. Mun mielestä se levy on vimisen päälle hiottu ,laadukas ja korkeatasoienn äänite, niin artistin (eli T.Kansan) tulkintojen, kuin myös sovitusten muusikoidenkin osalta.

        muistaako tapsan tulkintaa rock a billy rebelistä


      • Vanhanliiton pro
        mä vaan kirjoitti:

        Mä olen kyllä ihan erimieltä. Mun mielestä se levy on vimisen päälle hiottu ,laadukas ja korkeatasoienn äänite, niin artistin (eli T.Kansan) tulkintojen, kuin myös sovitusten muusikoidenkin osalta.

        Joo, kyllä se teille tavallisille parkeetinpuolella hiitäjille varmaan on riittävän hyvä.

        Mutta oikeati musiikin säveltämisestä ja sovittamisesta ymmärtävä kuulee heti, että falskia mikä falskia.

        Oikeastaan olen teille ymmärtämättömille kateellinen. Teiltä jää moni vitutus kokematta.
        Olette vaan autuaan tietämättömiä siitä paskasta jota kuuntelette ja jopa pidätte kuulemastanne?

        Ko. äänite on ensisijaisesti tehty halvalla ja jälki on sen mukainen.
        Levyä tehtäessä kannattaa kyllä satsata muusikoihin, sovittajaan ja äänittäjään.
        Silloin jo paskempikin vonkuja koolostaa joltain.

        Saat olla erimieltä käsityksistäni, mutta olet väärässä.


      • hyypiö
        Vanhanliiton pro kirjoitti:

        Joo, kyllä se teille tavallisille parkeetinpuolella hiitäjille varmaan on riittävän hyvä.

        Mutta oikeati musiikin säveltämisestä ja sovittamisesta ymmärtävä kuulee heti, että falskia mikä falskia.

        Oikeastaan olen teille ymmärtämättömille kateellinen. Teiltä jää moni vitutus kokematta.
        Olette vaan autuaan tietämättömiä siitä paskasta jota kuuntelette ja jopa pidätte kuulemastanne?

        Ko. äänite on ensisijaisesti tehty halvalla ja jälki on sen mukainen.
        Levyä tehtäessä kannattaa kyllä satsata muusikoihin, sovittajaan ja äänittäjään.
        Silloin jo paskempikin vonkuja koolostaa joltain.

        Saat olla erimieltä käsityksistäni, mutta olet väärässä.

        Paskapuhetta. Tuo " Tapsa ja Rautavaara" on siitä harvinaienn levy tänäpäivänä, että sen tekemisen on nähty todella vaivaa ,eikä ole menty yli siitä mistä aita on matalin. Tuo äänite erottuu edukseen. Jälki on ensiluokkaisen kuuloista niin mm. sovituksen, kuin muusikoidenkin osalta. Tapani Kansa solistina on piste Ii:n päälle. Hän kruunaa kokonaisuuden.
        Nuo lauulut todella sopivat hänen vaikuttavalle lauluäänelleen ja tulkintataidoilleen.

        Mitä enemmän tuota äänitettä kuuntelee, sitä paremmalta se kuulostaa. Laulamisen ja soittamisen ilo kuuluu tuolta levyltä.
        Ehdottomasti T. Kansan tähän astisen uran paras pitkäsoittolevy.

        Makuasioitahan nämä tietysti ovat ja niistähän voi kiistellä loputtomiin.


      • Insinööri
        hyypiö kirjoitti:

        Paskapuhetta. Tuo " Tapsa ja Rautavaara" on siitä harvinaienn levy tänäpäivänä, että sen tekemisen on nähty todella vaivaa ,eikä ole menty yli siitä mistä aita on matalin. Tuo äänite erottuu edukseen. Jälki on ensiluokkaisen kuuloista niin mm. sovituksen, kuin muusikoidenkin osalta. Tapani Kansa solistina on piste Ii:n päälle. Hän kruunaa kokonaisuuden.
        Nuo lauulut todella sopivat hänen vaikuttavalle lauluäänelleen ja tulkintataidoilleen.

        Mitä enemmän tuota äänitettä kuuntelee, sitä paremmalta se kuulostaa. Laulamisen ja soittamisen ilo kuuluu tuolta levyltä.
        Ehdottomasti T. Kansan tähän astisen uran paras pitkäsoittolevy.

        Makuasioitahan nämä tietysti ovat ja niistähän voi kiistellä loputtomiin.

        "" Mitä enemmän tuota äänitettä kuuntelee, sitä paremmalta se kuulostaa. Laulamisen ja soittamisen ilo kuuluu tuolta levyltä.
        Ehdottomasti T. Kansan tähän astisen uran paras pitkäsoittolevy.""
        -------------------------------------------------

        Laulamisen ja soittamisen ilo eivät ole osaamisen synonyymejä.


      • musica
        Vanhanliiton pro kirjoitti:

        Joo, kyllä se teille tavallisille parkeetinpuolella hiitäjille varmaan on riittävän hyvä.

        Mutta oikeati musiikin säveltämisestä ja sovittamisesta ymmärtävä kuulee heti, että falskia mikä falskia.

        Oikeastaan olen teille ymmärtämättömille kateellinen. Teiltä jää moni vitutus kokematta.
        Olette vaan autuaan tietämättömiä siitä paskasta jota kuuntelette ja jopa pidätte kuulemastanne?

        Ko. äänite on ensisijaisesti tehty halvalla ja jälki on sen mukainen.
        Levyä tehtäessä kannattaa kyllä satsata muusikoihin, sovittajaan ja äänittäjään.
        Silloin jo paskempikin vonkuja koolostaa joltain.

        Saat olla erimieltä käsityksistäni, mutta olet väärässä.

        Tiedoksi vaan ,että Tuota T.Kansan levyä ovat myös ammattitaitoiset musiikkikriitikot ja muut musiikkialan ihmiset (mm. musiikkitoimittajat radioissa ym...)ovat ylistäneet tuota T.Kansan uutta levyä suuresti.
        Paljonkaan moitteensijaa ei esim. Helsinginsamomien kriitikko levystä löytänyt.
        Tämän äänitteen tekoon on tosiaan panostettu. Suuri joukko maan parhaita muusikoitakin on saatu tuolle levylle soittamaan.

        Itsekkin pidän tuota levyä erittäin onnistuneena ja piristäväänä kaikenmaailman pullamössömusiikin joukossa. Niissä lauluissa on sanomaa ja uudenaikaisret sovitukset on tyylillä ja taidolla tehty.
        T.Kansa on itseoikeutettu Rautavaaran laulujen tulkitsija. En tiedä osaisiko kukaan nykylaulajistamme laulaa niitä yhtä komeasti ja koskettavasti ,kuin T.Kansa ( paitsi ehkä Kari Tapio.
        Kansan tulkinnoissaan on syvyyttä, vivahteikuutta, herkkyyttä ja voimaa, sekä aitoa tunnetta.


      • Kikka
        Vanhanliiton pro kirjoitti:

        Joo, kyllä se teille tavallisille parkeetinpuolella hiitäjille varmaan on riittävän hyvä.

        Mutta oikeati musiikin säveltämisestä ja sovittamisesta ymmärtävä kuulee heti, että falskia mikä falskia.

        Oikeastaan olen teille ymmärtämättömille kateellinen. Teiltä jää moni vitutus kokematta.
        Olette vaan autuaan tietämättömiä siitä paskasta jota kuuntelette ja jopa pidätte kuulemastanne?

        Ko. äänite on ensisijaisesti tehty halvalla ja jälki on sen mukainen.
        Levyä tehtäessä kannattaa kyllä satsata muusikoihin, sovittajaan ja äänittäjään.
        Silloin jo paskempikin vonkuja koolostaa joltain.

        Saat olla erimieltä käsityksistäni, mutta olet väärässä.

        Rehellisesti sanottuna mä yllätyin tuon levyn hyvyydestä. Mä odotin , että se on jotain Tapio Rautavaaran matkimista , mutta ei. Tapsa Kansa ei ole syyllistynyt Rautavaaran imitointiin ja hyvä niin. Hänellä on itselläänkin niin komea , sävykäs ja helpostitunnistettava äänenväri , että kyllä sellaisella äänellä kelpaa laulaa myös näitä Rautavaan tutuksi tekemiä biisejä.
        T.Kansa osaa tulkita lauluja sykähdyttävästi. Kai se niin on , että kun elämä on artistissa kolahtanut , niin kyllä ne tulkinnat kolahtaa kuulijassakin.


      • makuasioista voi kiistellä....
        Vanhanliiton pro kirjoitti:

        Joo, kyllä se teille tavallisille parkeetinpuolella hiitäjille varmaan on riittävän hyvä.

        Mutta oikeati musiikin säveltämisestä ja sovittamisesta ymmärtävä kuulee heti, että falskia mikä falskia.

        Oikeastaan olen teille ymmärtämättömille kateellinen. Teiltä jää moni vitutus kokematta.
        Olette vaan autuaan tietämättömiä siitä paskasta jota kuuntelette ja jopa pidätte kuulemastanne?

        Ko. äänite on ensisijaisesti tehty halvalla ja jälki on sen mukainen.
        Levyä tehtäessä kannattaa kyllä satsata muusikoihin, sovittajaan ja äänittäjään.
        Silloin jo paskempikin vonkuja koolostaa joltain.

        Saat olla erimieltä käsityksistäni, mutta olet väärässä.

        Minusta Tapio Rautavaaran kappaleet sopivat paljon paremmin Kari Tapion esitettäväksi Karilla on paljon upeempi ääni noihin kappalesiin kuin
        Kansalla !


      • musica
        makuasioista voi kiistellä.... kirjoitti:

        Minusta Tapio Rautavaaran kappaleet sopivat paljon paremmin Kari Tapion esitettäväksi Karilla on paljon upeempi ääni noihin kappalesiin kuin
        Kansalla !

        Joo, aivan varmasti Rautavaaran kappaleet sopii Kari Tapionkin laulettavaksi. Sitä en kiellä.
        Kari Tapiolla on sellaista samanlaista sielukasta rosoisuutta äänessä, kuin Tapio Rautavaarallakin oli ( Kansalla on siloisempi ääni).

        Minun mielestäni sekä Kari Tapio ,että Tapani Kansa ovat nykylaulajista lauluäänensä, tulkintataitojensa, sekä miehekkään, karismaattisen ja charmikkaan olemuksensa ansiosta niitä ainoita oikeita miesartisteja laulamaan noita Tapsa Rautavaaran biisejä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1506
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1247
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1218
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1218
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe