Pankkitilin avaus

pikkupisnestä

Kuinka saan avattua henkilökohtaisen/yritystilin thaimaaseen että tarvitaanko mitä papereita , olisi tarkoitus lähteä onnea kokeilemaan aasiaan.

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veivaaja_pani_tanssiksi

      Ite tarvittin passin, muijan osoitteen 500b talletus kasikornissa. tosin aikaa on toistakymmentä vuotta.

      • asiallisiakiitos

        Tiedetään. mutta olis tarkotus mahd. nopeasti avata yritys on EU alueelta. Toi tilien avaus vaihtelee maittain , pankeilla on omia ehtoja samoissa maissa . tilejä on kyllä eu alueella availtu välillä kivuttomasti välillä vääntäen. esim Englanti on perin vittumainen maa avata ainakin Barclays. toisissa paikoissa riittää pieni talletus jne, mutta toisissa pitää toimittaa kaikki äitin tyttönimee myöten.

        olen myös käynyt thaikuissa jo 80 luvulla.

        ei turhia provoja kiitos.


      • turhaa_tilitystä
        asiallisiakiitos kirjoitti:

        Tiedetään. mutta olis tarkotus mahd. nopeasti avata yritys on EU alueelta. Toi tilien avaus vaihtelee maittain , pankeilla on omia ehtoja samoissa maissa . tilejä on kyllä eu alueella availtu välillä kivuttomasti välillä vääntäen. esim Englanti on perin vittumainen maa avata ainakin Barclays. toisissa paikoissa riittää pieni talletus jne, mutta toisissa pitää toimittaa kaikki äitin tyttönimee myöten.

        olen myös käynyt thaikuissa jo 80 luvulla.

        ei turhia provoja kiitos.

        Minä kysyisin pankista, mitä papereita tarvitsevat?? Saisi noinkin kiireellinen mies vastauksen nopeammin kun Suomi24 matkailuosiolta kyselemällä ?? Jos haluan avata pankkitilin Thaikuissa, menen pankkiin enkä Hanslankarin toimistoon??


      • rayong_resident
        asiallisiakiitos kirjoitti:

        Tiedetään. mutta olis tarkotus mahd. nopeasti avata yritys on EU alueelta. Toi tilien avaus vaihtelee maittain , pankeilla on omia ehtoja samoissa maissa . tilejä on kyllä eu alueella availtu välillä kivuttomasti välillä vääntäen. esim Englanti on perin vittumainen maa avata ainakin Barclays. toisissa paikoissa riittää pieni talletus jne, mutta toisissa pitää toimittaa kaikki äitin tyttönimee myöten.

        olen myös käynyt thaikuissa jo 80 luvulla.

        ei turhia provoja kiitos.

        Itelle tuli kanssa mieleen, että siellä taas joku hehkuttelee unelmiaan... Kansainvälistä toimintaa on näköjään jo ennestään EU- alueella, mutta kyselee keskustelufoorumilla mitä tarvitsee kun aukasee tilin Thaimaassa ? Kuulostaa erittäin huvittavalta.


    • ddddddddd

      Mene Hanslankarille! Makso 2.000 thb muutama vuosi sitten. Passi mukaan

    • udonthanissa

      Vuosia sitten menin tyttöystäväni kanssa Bangkok Bankin konttoriin, ja avasin tilin sinne. Osoitteeksi tuli tyttöystävän talon osoite. Talletin pienen summan tilille ja sain samalla visa kortin sieltä. Netissä siirrän osuuspankin tililtä siihen rahaa ja paikan päällä nostelen kortilla automaatista rahaa. Kortilla olen myös maksellut esim. sairaalalaskuja. Kortin voimassaolo on näköjään pitempi kotimaisiin kortteihin verrattuna. Kortin uusimisen yhteydessä voit itse valita tunnusluvun.

    • Mulla ei vielä siirrot Suomesta onnistu, Nordean mukaan iban-numero tökkii, ensi reissulla on aikaa selvittää vika

      • DanskempiParempi

        Ihan ensimmäiseksi unohda se Nordea. Suurempaa kusettajaa ei ole. Ilmoittelevat myös poliisille ja voudille aktiivisesti jos siirrät rahaa ulkomaille.


      • DanskempiParempi kirjoitti:

        Ihan ensimmäiseksi unohda se Nordea. Suurempaa kusettajaa ei ole. Ilmoittelevat myös poliisille ja voudille aktiivisesti jos siirrät rahaa ulkomaille.

        No, niin isoja summia ei ole tarkoitus siirtää, vien ensimmäisenä päivänä rahaa pankkitililleni, koska majapaikassa ei ole safetyboksia, pankki Bangkok Bank.


    • Asiavastaus

      Tarvii passin, jossa oleskelulupa/työlupa. Vaihtelee eri pankeissa, riittääkö oleskelulupa vai tarviiko olla työlupa. Nykyään ainakin Kasikorn ja Siam Commercial Bank taitaa vaatia kaikilta ulkomaalaisilta työluvan ja olettaa että tilille tulee palkka, ja Bangkok Bankiin on riittänyt passiin merkitty oleskelulupa, esim. vuoden eläkeläisviisumi, ja selvitys tilin käyttötarkoituksesta ja rahojen alkuperästä. Osoite ja puhelinnumero kysytään lisäksi.

      Juntta vahtii nykyään tarkkaan ettei kuljetella pimeitä rahoja. Jos rahat on peräisin Suomesta niin tottakai pitää noudattaa vienti rajoja ja tehdä tarvittaessa imoitus maastaviennistä. Mulle ainakin on pankki hoitanut sen ilmoituksen Suomen pankkiin silloin kun on tarvinnnut.

      Minimitalletukset on olemattoman pieniä, joten tuskin tilin avaaminen siitä jää kiinni ... Eli mun ohje on että hommaa kaikki paperit ja oleskeluluvat ensin kuntoon niin kyllä se sitten onnistuu kun käyt paikan päällä.

    • Minun ei ole tarkoitus aloittaa mitään businestä Thaimaassa, ainoastaan turvallinen paikka rahojen pitämiseen, asumismuoto minulla on ollut pitkään condo, jatkossa voi olla myös omakotitalo. Bangkok Bankissa avattu Be 1 st smart debit card ei tarvinnut mitään erikoisviisumia, työlupaa, thailady takasi minut, passin näyttö, thainumero, osoitteeksi taidettiin laittaa thailadyn osoite.

    • Simply take your Citizen
      ID card or passport (if
      you are a foreigner) and passbook to any Bangkok Bank branch.
      Yllä oleva kopioitu Bangkok Bankin sivuilta, kyseessä Be ist smart debit card

    • SICOTHBK

      Jos lähetät Suomesta rahaa pankin välityksellä Thai-pankkiin niin pitää huomioida, ettei Thai-pankeilla ole mitään IBAN-numeroa. SWIFT-koodi ja tilinumero riittävät.

    • Hei! Kiitos tiedosta, teen uuden yrityksen pikku summalla

      • Nyt se tuli tehtyä uusi yritys, olin laittanut edelliseen myös väärän tilinumeron, debit-kortin numeron, nyt laitoin tilisiirtoon talletustilin numeroni, voi kun olin alkuun väärää tietoa Nordealta: iban numero puuttuu. saisi homman kuntoon ennen seuraavaa lentoa Thaimaahan, Kiitoksia avusta


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2045
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1932
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      146
      1533
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1173
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe