Leikattu 1v poikakani ja 4kk tyttökani yhdessä..?

HuolestunutKaniäiti

Eli siis, mulla on pian 1v, kastroitu, kääpiöluppakani (eläinkaupasta pelastettu poika nimeltä Bunny), ja äskettäin hankimme pian 4kk vanhan hermeliini-leijonanharjaskanin (kasvattajalta hankittu tyttö nimeltä Lily). Minulla on Bunnylle rajattu iso alue vaneerilla (jonka yli sen ei pitäisi päästä hyppäämään), jotta sillä on tilaa olla vapaana joka päivä koko ajan. Laitoin Lilyn häkkiin aitauksen ulkopuolelle, ja Lily pääsee päivisin jaloittelemaan meidän sängyssä, koska se ei sinne tee tarpeitaan, vaan iloisesti hyppii ja tekee "sprinttejä", ja muutenkin kierii häkissään. Mun piti odottaa muutaman viikon, ennen kuin alkaisin totuttamaan niitä, mutta kun olimme yhden yön kerran poissa ja pääsimme takaisin kotiin, Bunny oli onnistunut hyppäämään aidan yli, kakannut Lilyn häkkiin häkin päältä, sohvassa oli molempia tarpeita ja Bunny söi Lilyn häkin vieressä lattialla heinää.. Eli he ovat jo "tutustuneet", joten se siitä suunnitelmasta ja Bunny ulos häkistä vain kun joku on paikalla. Noh, yritin silti tutustututtaa niitä molemmille neutraalilla alueella, ja Bunny yrittää koko ajan astua Lilyä, ja Lily koettaa lähteä siitä pois. Koska Lily on niin pieni, en haluaisi ihan vielä että Bunny yrittäisi astua sitä, vaikka onkin kastroitu. Pitäisikö mun vaan antaa niiden tehdä kuin tekee, vai odottaa vielä jonkun aikaa? Tuntuu vain että ei nyt, koska Lily on niin pieni vielä..

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sedä

      Kuinka kauan kastroinnista on aikaa? Jos neljän viikon varoaika on jo kulunut, niin anna astua, se kuuluu kanien normaaliin tutstumiseen ja laumajärjestyksen selvittelyyn.

      • HuolestunutKaniäiti

        Se leikattiin 10.pv tätä kuuta. Ja Bunny oli yllättävän sinut asian kanssa; se ei "repinyt" haavaa tai putsannut sitä liikaa, ja alkoikin syömään melkein heti.
        Mutta kiitos vastauksestasi!


      • tädi

        Toivottavasti ei ole saanut tyttöstä pientä jo raskaaksi.
        Varoaika kun ei taida olla ohi.

        Jos tyttö on raskaana, laita eri huoneesee kanit.


    • sankariomistajat

      eläinkaupasta ei "pelasteta" sieltä ostetaan.

      • Mila_pupu

        Totta, eläinkaupasta ostamalla vain tuetaan sitä samaa toimintaa. Kaneille astuminen on täysin normaalia pomottamista ja paikan näyttämistä laumassa.


      • HuolestunutKaniäiti

        Kirjoitin sen niin siksi, että kun vertasin pupujeni käytöksiä kun tulivat meille, kasvattajalta ostettu oli paljon iloisempi. Mutta totta kyllä puhut.


      • Mila_pupu

        Se johtuu ihan täysin siintä, että kasvattajalla kani saa tarvitsemansa huomion ja käsittelyn.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      158
      6527
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3908
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2015
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1969
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1809
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1646
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1563
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1518
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      19
      1499
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1390
    Aihe