Linux-turvallisuus on myytti

PenttiNelonen

"Sophosin mukaan linux-käyttäjiä vaivaa hieman sama tauti kuin Macintosh-käyttäjiä aiemmin: molemmat uskovat käyttöjärjestelmän olevan immuuni tietoturvaongelmille. Yhtiö haluaakin kaataa neljä linuxiin ja tietoturvaan liittyvää myyttiä."
http://etn.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=2618:linux-turvallisuus-on-osin-myytti&catid=13&Itemid=101

Missä Linux siellä ongelma!

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sellaista käyttöjärjestelmää ei ole olemassa kuin Linux.

      Onneksi turvaongelmat eivät ole turvalliseksi tunnetun Red Hatin riesana.

      • ssophoksenpenttipoloinen

        Red Hatilla voi päätyä plishing sivustolle.
        Sophos itse kehitti vuonna 2012 takaoven, joka toimi myös linux-koneissa.
        "Yhtiön laboratorio löytää kuitenkin 16000-24000 hakkeroitua webbisivustoa joka päivä. Nämä toimivat yleensä linux-palvelimilla". --->"mutta esimerkiksi palvelimissa linuxin osuus on yli 40 prosenttia",
        Mitäänsanomatonta "paskaa" tuokin artikkeli.


      • Windows_edullinen

        Onko Red Hat ilmainen?


      • Windows_edullinen kirjoitti:

        Onko Red Hat ilmainen?

        Ei ole. Ilman tukipalveluja lähes saman ohjelman saa kyllä maksutta CentOS brändillä, jos kiinnostaa. IT-alan huippua olevan tuen takia sitä Red Hatia kyllä suositaan paljon.


    • windows_imeskelee

      Pitäisikö nyt vaihtaa vindovsiin tai macciin joissa on jutunkin mukaan enemmän tietoturvauhkia ja miksi vai mikä jutun pointti oli?

      • Jallu1

        Juurihan oli myse linux jakeluista joten ei se vindovs linux vaikuta asiaan.
        Kokeile vaihtaa Windowsiin.


    • ai_jaa

      yhtiö, joka valmistaa virusturva ohjelmistoja on huolissaan Linuxien turvallisuudesta. Merkillistä.

      • windows_imeskelee

        Mahtaa niitä siellä harmittaa.


      • Linuks-illuusio

        Hih hih hih hih......† Tuota artikkelia ei linukshihhulit olisivat millään halunneet lukea - saatikka tulevan kaiken kansan tietoisuuteen.....hih hih hih........†


      • linux-totuus
        Linuks-illuusio kirjoitti:

        Hih hih hih hih......† Tuota artikkelia ei linukshihhulit olisivat millään halunneet lukea - saatikka tulevan kaiken kansan tietoisuuteen.....hih hih hih........†

        Aivan niin. On olemassa totuus, ja sitten se "linux-totuus".


      • windows_imeskelee
        Linuks-illuusio kirjoitti:

        Hih hih hih hih......† Tuota artikkelia ei linukshihhulit olisivat millään halunneet lukea - saatikka tulevan kaiken kansan tietoisuuteen.....hih hih hih........†

        Ai sitäkö, että windowsissa ja macissä on enemmän tietoturvaongelmia.

        "Linuxia eivät virukset tai haittaohjelmat vaivaa, ne ovat vain typerien Windows-käyttäjien riesana. "

        Tuotahan "uutisessa" ei kyetty kumoamaan.


      • riakundri
        Linuks-illuusio kirjoitti:

        Hih hih hih hih......† Tuota artikkelia ei linukshihhulit olisivat millään halunneet lukea - saatikka tulevan kaiken kansan tietoisuuteen.....hih hih hih........†

        Koskahan tämä "hihittelevä Hih hih hih hih......†" kasvaa aikuiseksi,

        tuollaista hihittelyä esiintyy usein pikkutytöillä.


    • ruotsin_hihhulit

      Sekavainen juttu. En minä ainakaan luule Ubuntun olevan immuuni tietoturvaongelmille, niitähän saa helposti jokainen osaamaton tehtyä. Mutta tiedän että Ubuntu on paljon turvallisempi kuin Mac tai windows. Palvelimet ovat varmasti aina korkattavissa, ei ole mikään uusi uutinen...

      • 1ja17

        Ettei vai olis tulleet Linux-pohjaisten palvelimien 'korkkaus'uutiset siitä, että serverin läpi menneessä aineistossa on mennyt pöpöjä mukana niihin teidän Win-koneisiinne.

        Itse palvelimen korkkaus on eri asia. Juttua hämmentämällä näköjään rakennetaan mielikuvia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 115
      2396
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2237
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2001
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1442
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      13
      1378
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1373
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1357
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe