2.2 direct vm.07 nokkaketjun kestävyys

Täti

Onko kokemusta kyseisen vuosimallisen automerkin nokkaketjun varmuudesta? Oletteko vaihattaneet varmuudeksi jossain kilometrimäärässä? Silmiini pompsahti netistä karmivaa luettavaa,että juuri näiden kohdalla olisi moottorivikoja tullut.Voinko luottaa ketjun kestävyyteen?

7

168

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niitävahdellut

Nokkaketu elikkä jakoketu kanattaa vaihahtaa 100 000 km välein. Työnä ei ole kummoinen.

• Täti

Okei.Kysellyt olen tässä muutamalta opel-huoltoliikkeeltä.Joku sanoo,että vaihtaa juuri näin kannattaa (osa reilu 400 eur, työtä 6 h,eli reilun tonnin maksaisi).Mainitsit,että 'työnä ei kummoinen';tarkoitatko,ettei mene ajallisesti kauan? Toiset ovatsitä mieltä,ettei 'varmuudeksi' tarvi vaihtaa.Ääni muuttuu rallattavaksi,jos vaihdon tarve on.Mitä minun pitäisi nyt uskoa?

• Vecculia

Kestää paremmin kuyin VW TSI moottorin ketju jonka vaihtoväli on 50000km.

• vectori

kyllä sen ketjun pitäsi kestää mutta ketjun kiristäjän kanssa tulee yleensä ongelmia, kannattaa suosiolla vaihtaa turbomallin kiristäjä, sen pitäsi kestää ja sopii myös tuohon moottoriin

• Pirkkailija

Itse kyselin samaa kun vaihtoehtona oli tuo 2.2direct tai 2.0T. Länsiauton huoltoneuvoja tiesi kertoa, että silloin kun nuo 2.2 koneen ketju alkaa pitämään ääntä, niin niihin on vaihdettu 2.0 turbon osia ja turboissa ei ollut hänen tietääkseen ollut mitään jakopää ongelmia (saab käyttää samaa konetta)... turbo vectralla ajelin yli 200tkm.ilman mitään moottori vikoja...taka iskareita meni turhan usein, mutta onnneksi oli halvat=)

• Oxfordson

04 vectra 2.2 ajettu n. 230 tuhatta bensapumppu vaihettu 2 kertaa , jakopäänketjua ei oo vaihettu enkä vaiha tulee maksaan enemmän kun auton arvo on . Näillä mennään niin kauan kun toimii

• essttd

pöljää hommaa, kannattasi suosiolla vaihtaa se kiristäjä parempaa niin ei tule ongelmia, eikä paljoa maksa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      51
      863
    2. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      63
      643
    3. Mitä haluaisit kysyä tänään

Kaivatultasi? Anna jokin tunniste itsestäni tai hänestä.
      Ikävä
      54
      619
    4. Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan

Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli
      Jämsä
      43
      552
    5. Olen luovuttanut

Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik
      Ikävä
      29
      507
    6. Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"

Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk
      Kotimaiset julkkisjuorut
      4
      492
    7. En välitä sinusta yhtään

Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.
      Ikävä
      27
      437
    8. Nainen. Onko meissä

Sinusta jotain samaa? Näköä tai luonteenpiirteitä? Utelias
      Ikävä
      33
      415
    9. Hyvä ihminen

Koetko olevasi hyvä ihminen ja kohteletko toisia arvostavasti?
      Ikävä
      66
      409
    10. Jotenkin tunnen vahingoniloa

Tunnenpa vaan. Ei saisi, mutta väkisinkin tunnen.
      Ikävä
      32
      405
    Aihe