Taitaa minunkin velat mennä ulosottoon. Olen taistellut 2 vuotta ja yritin parhaani mukaan maksella laskuja, mutta nyt en jaksa enää. En jaksa miettiä joka päivää kenelle nyt maksaisin ja paljon jää sitä rahaa ruokaan. Oma tyhmyys oli joskus ottaa vippejä ja kulutusluottoja. Summaksi olen laskenut noin 12.000. Tienaan noin 1400e kk. Osaako joku sanoa kauanko joudun maksamaan näistä, ja miten viivästyskorko lasketaan? Jos esim vähennän joka kk noin 500-600e, väheneekö velkaa olenkaan?
Ulosotto fiiliksiä
2
163
Vastaukset
http://www.takuu-saatio.fi/usein_kysyttya/ulosotto/
Luepas tuosta linkistä.
Jos olet päättänyt velkojesi päästämisestä ulosottoon niin tässä tapauksessa kannattaa maksaa pienimmät velat pois käräjä yms kuluja kerryttämästä. Säästät varmasti huomattavan summan. Vähenee velkasi toki kun joka kk maksat. 180 vrk ulosotossa olon jälkeen viivästyskorot tippuvat n. 8%:iin. Muutenkin hyvä vaihtoehto tämän hetkiseen tilanteeseesi. Saa mielikin rauhan ja rahaa jaa elämiseen laskujen sijaan.
Maksuhäiriön tullessa loppuu viimeistään lisävelan otto. Muutenkin kannattaa tarkastella taloutesi menot uudelleen, kaikki turha pois. Asumiskustannuksista ei voi karsia(vuokra,sähkö, kotiv.) ja ruoasta. Some-jutuissa prepaid on kova sana.- uovelkainen
Maksukieltolaskurilla saat laskettua, minkä verran kuukaudessa tuloistasi pidätetään. Voit käyttää esim. Dansken lainalaskuria, laita koroksi maksimi 10 % ja saat käsityksen siitä, kuinka kauan makselet ulosottoon lainaasi pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2412518Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101878Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse761843Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki821318- 651248
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171198TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161078Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901060Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42914- 71913