Minkälaiset konkreettiset työajat on Malmin Prismassa,Siis jos on ihan kokoaikasesti (8h) töissä? 6-14, 7-15, 8-16 vai miten noi menee?
Prisman työajat
5
3345
Vastaukset
- Äläikinämyyjäksiala
Kaupan vuoroja työvuorolistoista:
Arkisin ma-pe klo 8.45-13.45, 9.15-14.30, 14.45-21.15, 16.15-21.15 tai 17.15-21.15. Lauantaisin jotain väliltä klo 8.45-15.45 tai 9.15-18.15 - 12.15-18.15. Sunnuntaina klo 11.45-17.00 tai 14-18.15 tai 12.15.-18.15. Lyhimmät työvuorot ovat 4 tuntia ja pisimmät ovat 9 tuntia.
Työajat on kaupassa ihan hanurista - sieltä ja syvältä! Kaupoissa ei ole kokoaikaista työtä vaan myyjän työ on ruokakaupoissa ja tavarataloissa osa-aikaista. Joissakin erikoisliikkeissä - valokuvausliike, varaosamyymälä tms. - voi olla mahdollisesti myös kokoaikatyötä. - Tietämätön
Ohhoh! Erikoisen näköisiä aikoja tosiaan. Olen ollut aikoinaan erikoiskaupan myyjänä 90-luvulla ja suurimmalla osalla oli silloin ihan normaalit 37,5 h (40) /vko ja työaika oli 7-15, 8-16, 9-17 ja 10-18. Näköjään marketit ovat ihan asia erikseen.
Kiitos vastauksesta :)- myyjätovatköyhälistöä
Hei, touhu on muuttunut sieltä 1990-luvulta näihin päiviin todella paljon. Kokoaikatyötä on nykyään vain kauppiaalla, tavaratalojohtajalla, myymäläpäälliköllä, asiakaspalvelupäälliköllä ja tulosvastuullisilla osastopäälliköillä. Kaikki myyjät ja kassa-myyjät ovat nykyään osa-aikaisia.
Jotkut kaupat käyttävät paljon ns. 0-työtuntisopimuksia eli "tarvittaessa töihin kutsuttavia". Työsopimuksessa ei ole määritelty työntekijän viikkotyötunteja, vaan työntekijä kutsutaan erikseen töihin, jos ja kun töitä on. 0-tuntilainen tulee töihin esim. ruuhkahuippuina ja sairauslomatuurauksiin. Ja palkkaa tietysti maksetaan vain tehdyistä työtunneista.
Kaupan työvuorot ovat todella kummallisia ja mitä sattuuta. Työ on vuorotyötä, koska monet liikkeet ovat auki ma-su eli 7 päivänä viikossa. Esim. ruokakauppa voi aueta aamulla jo klo 6 tai klo 7 ja olla auki jopa klo 23 asti illalla. Aamuvuoro kestää tavaratalossa noin 4-6 tuntia ja iltavuoro noin 4-7 tuntia. Noin kerran tai kaksi viikossa voi myyjällä olla ns. pitkä päivä vaikka klo 10-19, 11-20 tai 12-21. Lauantaina työvuoro kestää 6h-9h ja sunnuntaina 4h-6h.
Jos työaikasi on 30 tuntia viikossa, se voidaan jakaa kuudelle päivälle eli tulet töihin kuutena päivänä. Saat viikossa yhden vapaapäivän. Jos suostut tekemään vapaapäivänäsi työvuoron, saat peruspalkan ja mahdolliset vuorolisät. Työtunnit ovat palkkalaskelmassasi 0 % "lisätyötä". Eli Kaupan TES:in mukaan työntekijälle ei tarvitse maksaa ylimääräistä korvausta vapaapäivänä tehdystä palkkatyöstä.
Kokoaikatyötä on nykyään vain kaupan alan esimiehillä ja ehkä joissakin harvoissa erikoisliikkeissä. Mutta asiaa kannattaa kysyä sieltä Malmin Prismasta suoraan.
Palvelualan ammattiliitto PAM ei ole saanut aikaan parannuksia palkkaan ja työaikoihin.
- Anonyymi
Kiitos paljon
- Anonyymi
Olisko Espoossa 🤔🦄🦞🦀?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445239Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243440Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992830Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui562643- 1702312
- 242119
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661845Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391