Keraaminen liesi kulunut?

turhautunut_

Tossa kun olen koittanut puhdistaa, ensimmäistä kertaa tälläisen omistan, niin näyttäisi olevan eräänlaiset "renkaat" kohtien ympärillä joihin pannut/kattilat lasken.

En tunnu saavan pois milään, vaikka kuinka paljon rapsuttaisin työkalulla, monia puhdistusaineitakin olen koittanut. Jotkut kohdat irtoavat kun työkalun terävällä reunalla raapii tietyn aikaa, eikä se onneksi ole naarmuja jättänyt, mutta todella aikaa vievää hommaa tuolla tapaa putsata koko liesi.

Onko tämä kulumaa, vai vain likaa?

Sormea kun vetää kohtien yli, niin ei tunnu olevan likaa, pinta on ihan sileä, sen takia aloin epäillä kulumaa.

5

4197

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • simppeliipä

Paras, halvin ja tehoikkain taitaa olla vanha, kunnon pyykinpesuaine. Liuota ruokalusikallinen pesujauhetta pieneen määrään vettä ja levitä neste tasolle, anna olla puolisen tuntia ja harjaa tiskiharjalla pinta puhtaaksi, kuivaa talouspaperilla ja huuhtele hyvin puhtaalla, märällä kankaalla useaan kertaan kunnes pesuainetta ei enää pinnalla ole ja kuivaa talouspaperilla.

Pyykinpesujauheella saa myös teräksiset tiskipöydät helposti pinttymistä puhtaiksi - vähän pesuainetta altaaseen, vähän kuumaa vettä päälle, harjaus tiskiharjalla, kunnon huuhtelu kuumalla vedellä ja kuivaus talouspaperilla ja tiskipöytä on kuin uusi.

• setoimiihyvin

Sama ohje kun yllä, mutta käytä tiskikoneen pulveria.

• liesi

minulla oli sama juttu opetella keraamisen tason kanssa elämään. Kaupoissa on keraamiselle tasolle oma putsaus lasta/skrapa ja nestemmäinen pesuaine Keraamiselle tasolle. hyvin lähtee kun hommaat kaupasta nämä.
      luulin pilanneeni kattiloilla (alumiini) omanlieden kun tuli harmaaksi (luulin jo Kuluneeksi) vaikka liesi 1kk vanha, skrapalla lähti hyvin enimmät ja nestemmäisellä loput liat. pinta taas kuin uusi.

• Mulle on ilmestyny pieniä renkuloita yhteen kohtaan, jonkin verran kirkkaita, onko tietoa mitä ne on? Yleensä oon pannua siinä pitänyt, niitä on aikalailla kokonaan sen kohdan päälle joka lämpeää.

• Anonyymi

Voiko pinta mennä eka kerrasta jo naarmuille?Mulla näyttäis näin käyvän.Onko todellakin niin heikko pinta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan bisneksillä ei mene hyvin

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/c46da6ab-340f-4790-aaa7-0865eed2336 Yrityksen konkurssihakemus on tullut kärä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      301
      1283
    2. Tiesitkö? Martina Aitolehden isäpuoli on tämä suosittu laulaja

Martina Aitolehti on seurattu julkisuuden henkilö. Lähipiiriin mahtuu muitakin tunnettuja henkilöitä. Tiesitkö, että Ma
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      1057
    3. 64
      877
    4. Voiko meidän välit

Koskaan parantua tästä?
      Ikävä
      72
      861
    5. Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta

Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html
      Maailman menoa
      420
      715
    6. Onko kaivattusi

Kummallinen jossakin suhteessa?
      Ikävä
      47
      639
    7. Mies, olenko ymmärtänyt oikein?

Ystävyys/salainen suhde/molemmat ovat täysin poissuljettuja asioita? Nainen
      Ikävä
      72
      598
    8. Kauanko olet kaivannut kaivattuasi ja

koska hänet löysit?
      Ikävä
      38
      582
    9. Kiteen Pallon superpesisjoukkue pelaa huumeiden vaikutuksen alaisena

Huumerikos. Yleisesti uskotaan, että se seikka, että eräs KiPan pelaaja kärähtää huumeista, on vain jäävuoren huippu. M
      Kitee
      77
      574
    10. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      450
      573
    Aihe