wharfedale diamond 9

seppo

mitä mieltä tästä uudesta kaiutin mallistosta? minkälaisen paketin tekisitte musiikki/kotiteatteri?

10

5028

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarkkakorva

Omasta mielestäni tarjoavat hintaansa nähden loistavaa äänenlaatua. Parempiakin tosin löytyy, mutta selvästi kalliimmasta hintaluokasta. Koteloiden viimmeistely on siisti. Ainakin DVDplazalla kovasti on tykätty. Vanha 8-sarja on äänellisesti selvästi heikompi esitys. Uutta mallia ei enää vaivaa vaimea diskanttitoisto. Myös lattiamallien bassotoisto on parempi eikä kumise.
      Jotkut toivovat ehkä vieläkin enemmän kirkkautta, mutta nykyisellään toisto on yleismiellyttävämpi.

Hyvä setti vois olla vaikka:
      - 5 x 9.1 subi tai
      - 5 x 9.2 subi

• Harvester

Itsellä on 9.5 mallit edessä ja centeriksi hankin kohta 9CM mallin. Loisto kajarit ovat tuohon hintaan. Lämmin, avoin ja läsnäoleva soundi. Itse hankkisin seuraavanlaisen paketin:

2 x 9.5 tai 9.6 eteen
      1 x 9CM keskelle
      2 x 9.3 taakse

Subbariksi kannattaa hankkia joku muu kuin Diamondin oma.

• Arttu

Itse kävin kuuntelemassa 9.5 kaiuttimia ja on ihan loistopelit :)

Olen hankkimassa seuraavanlaista diamond 9 kaiutinsarjaa:
        2 x 9.5 eteen
        1 x 9.CS keskelle
        2 x 9.DFS taakse
        1 x SW150 subbariksi

Onko kellään kokemuksia 9.DFS kaiuttimista? Sopisiko paketin takakaiuttimiksi, kun itsellä ei ole ollut vielä noita kuunnella.
        Miksi et Harvester kelpuuttaisi diamondin omaa subbaria mukaan omaan settiisi?

• Harvester
        Arttu kirjoitti:

Itse kävin kuuntelemassa 9.5 kaiuttimia ja on ihan loistopelit :)

Olen hankkimassa seuraavanlaista diamond 9 kaiutinsarjaa:
        2 x 9.5 eteen
        1 x 9.CS keskelle
        2 x 9.DFS taakse
        1 x SW150 subbariksi

Onko kellään kokemuksia 9.DFS kaiuttimista? Sopisiko paketin takakaiuttimiksi, kun itsellä ei ole ollut vielä noita kuunnella.
        Miksi et Harvester kelpuuttaisi diamondin omaa subbaria mukaan omaan settiisi?

Sen takia en kelpuuttaisi, koska SW250 menee "vain" 30 Hz:in ja SW150 menee ainoastaan 35 Hz:in. Pääkajareina olevat 9.5:t menee 30 Hz:in ja niissä on jo riittävä basson toisto.

Toki subbari toisi lisää jytinää ja olisi varmasti ihan hyvä, mutta ostan mieluummin subbarin joka menee ainakin 25 Hz:in. Mieluummin kuitenkin lähemmäs 20 Hz:ä.

En tiedä paljonko noitten subbareiden hinta on, mutta samalla rahalla saisi varmasti alemmas menevän. Tietty makukysymys :).

Suosittelen eteen laittamaan 9.CM mallin koska siinä on keskiäänille oma elementti. Maksaa 40-50 euroa enemmän, mutta ääni on varmasti parempi.

• Pylkönmäki
        Harvester kirjoitti:

Sen takia en kelpuuttaisi, koska SW250 menee "vain" 30 Hz:in ja SW150 menee ainoastaan 35 Hz:in. Pääkajareina olevat 9.5:t menee 30 Hz:in ja niissä on jo riittävä basson toisto.

Toki subbari toisi lisää jytinää ja olisi varmasti ihan hyvä, mutta ostan mieluummin subbarin joka menee ainakin 25 Hz:in. Mieluummin kuitenkin lähemmäs 20 Hz:ä.

En tiedä paljonko noitten subbareiden hinta on, mutta samalla rahalla saisi varmasti alemmas menevän. Tietty makukysymys :).

Suosittelen eteen laittamaan 9.CM mallin koska siinä on keskiäänille oma elementti. Maksaa 40-50 euroa enemmän, mutta ääni on varmasti parempi.

Mitä hyvää mitä huonoa verrattaessa näitä keskikaiuttimia cm:ään ? Sopiiko audio pro focus subbariksi diamondien kans ? Entäpä vahvistin Yamaha rx-550 ? Kiitos

• kubi

Saako näitä muista liikkeistä pk-seudulla kuin Hämeentien radiosta?

• jokuvaan

Treella mä sain tarjouksen Hifistudiolta:

- Wharfedale Diamond 9.5 * 2
        - CS (keskitason keskikaiutin)
        - kaapelit
        - TV:n päälle säädettävä levy, jotta kaiuttimen saa sijoitettua (32" Panasonicin PX20 mallin töllö, jossa tasainen osa ei oo tarpeeksi syvä, jotta siihen saisi suoraan keskikajarin laitettua), yht 595€.

• J.R
        jokuvaan kirjoitti:

Treella mä sain tarjouksen Hifistudiolta:

- Wharfedale Diamond 9.5 * 2
        - CS (keskitason keskikaiutin)
        - kaapelit
        - TV:n päälle säädettävä levy, jotta kaiuttimen saa sijoitettua (32" Panasonicin PX20 mallin töllö, jossa tasainen osa ei oo tarpeeksi syvä, jotta siihen saisi suoraan keskikajarin laitettua), yht 595€.

Miltä hankkimasi sarja tuntuu ? Miten keskikaiutin
        toimii 9,5 kans ?

• jokuvaan
        J.R kirjoitti:

Miltä hankkimasi sarja tuntuu ? Miten keskikaiutin
        toimii 9,5 kans ?

Itse en oo vielä siis hankkinut kyseistä sarjaa, tammikuussa ajattelin käydä tilaamassa. koekuuntelussa ainakin pääkaiuttimet kuulostivat selkeästi kirkkaammilta kuin esim diamond 8-sarja. keskikajarista ei mitään tietoa mulla.

• on!
        jokuvaan kirjoitti:

Itse en oo vielä siis hankkinut kyseistä sarjaa, tammikuussa ajattelin käydä tilaamassa. koekuuntelussa ainakin pääkaiuttimet kuulostivat selkeästi kirkkaammilta kuin esim diamond 8-sarja. keskikajarista ei mitään tietoa mulla.

Itse ollut ainakin hyvin tyytyväinen 9-sarjaan. Oma setti: edessä 9.5, takana 9.1, keskellä 9.cs.
        tarkoitus ois lisätä vielä subbari tuohon, vaikka pääkajareista kohtuullisesti bassoa lahteekin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5253
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5054
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      91
      4124
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3610
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3208
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2791
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1914
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1790
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1628
    Aihe