Miksi ei helluntailaisilla ehtollista tänään?

kastepelastaa

Miksi helluntailaiset eivät vietä ehtoollista tänään kiirastorstaina? Me luterilaiset Juomme Kristuksen Veren ja syömme hänen ruumiinsa tänään. Messu on suuri juhla meille kastetuille kristityille.

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muallista

      Kumpi saarnaa tällä kertaa, Urpilainen vai Sarasvuo?

    • K.T.USA

      Kenelle kuului osallistua muistonviettoon, nauttimalla viinia, ja murtamalla leipää ?
      Jeesus puhui lähimmilleen, eli opetuslapsilleen, sanoen " niinkauan kuin te sen teette,
      tehkää se minun ( Jeesuksen nimeen ) nimeeni." Kirjaimellinen ruokailu, päättyi
      opetuslasten kuoltua, mutta muistonvietto pätee vieläkin. Jätetään kuitenkin viini ja
      leipä keittiön kaappiin. Jeesuksen kuolema,sekä ylösnousemus on ainoa kristityille
      " MÄÄRÄTTY muistonvietto- tilaisuus," muita ei ole annettu. H-lunnantaisilla ei ole
      näköjään tarpeellista ymmärrystä muistonvieton merkityksestä. heille riittää
      ristin mainostaminen.

      • jovm

        Sinulla on paljon opittavaa.
        Muuten, omien väitteittesi tueksi et esittänyt yhtäkään raamatunpaikkaa? Laitan tähän yhden (useitakin samanlaisia voisi laittaa), joka osoittaa käsityksesi vääräksi.

        1. Kor. 11:26
        Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee.

        Selvää puhetta. Murramme leipää hänen kuolemansa muistoksi siihen saakka, kunnes hän palaa.


    • Ainaskin meidän kaupungin hellarit viettää ehtoollista tänään. PS. kaste ei pelasta ketään.

    • Voivoi

      Joopa joo koko aloitus on jo pielessä !

      Siis oikeasti Jeesus ristiin naulittiin torstaina ip !

      Hänet piti saada ennen auringon laskua hautaan !

      Jeesus nimittäin nousi ylös ensimmäisenä päivänä sen ip/iltana ja viikon ensimmäinen siis on juutalaisille sunnuntai !

      1 Mutta viikon ensimmäisenä päivänä Maria Magdaleena meni varhain, kun vielä oli pimeä, haudalle ja näki kiven otetuksi pois haudan suulta.
      15 Jeesus sanoi hänelle: "Vaimo, mitä itket? Ketä etsit?" Tämä luuli häntä puutarhuriksi ja sanoi hänelle: "Herra, jos sinä olet kantanut hänet pois, sano minulle, mihin olet hänet pannut, niin minä otan hänet".
      16 Jeesus sanoi hänelle: "Maria!" Tämä kääntyi ja sanoi hänelle hebreankielellä: "Rabbuuni!" se on: opettaja.
      17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

      Tuossa selvästi sanotaan VIIKON ENSIMMÄISENÄ päivänä !

      Ja Maria ei silloi AAMULLA saanut koskea Jeesukseen, kun Hän ei vielä ollut nousuut ylös Isän luo, mutta illalla kun Jeesus ilmestyi opetuslapsille, Hän ei enää kieltänyt koskemasta itseensä !

      Jos laskemme taaksepäin, niin 3vrk eli kolme päivää ja kolme yötä, päädymme torstaihin.tämän "kuvana" oli Joona kalanvatsassa 3 päivää ja 3 yötä !

      Eli keskiviikkona Herramme asetti ehtoollisen ja lausui sen asetus sanat, eikä torstaina !

    • siinäalkupala

      No tavan lutterinlapsi ei tiedä mitään Raamatun asioista.

      Ei yhtään mitään, ja miten tietäisi kun koko elon aikana ei Kirjaa avata jos sellainen nyt ihmeen kautta huushollissa olisi.
      kasteensa riittää heille useimmille.
      ja ne joill eei riitä hekään eivät pääse irti siitä kasteropaskasta johon lutteriraukka heidät kietoi.
      Raamattu ei puhu sanaakaan vauvakasteista.

    • lut.kirkonkristitty

      Joka kastettuna uskoo se pelastuu. Tämä on kirkon oppi. Kasteessa olemme saaneet koko pelastuksen lahjapaketin. Ei tarvita ihmisen omaa ratkaisua, tai uskoontuloa. Evankeliumin saarnaassa syntien anteeksiantamuksesta Kristuksen veressä sitä me tarvitsemme päivittäin kuulla. Ja ehtoollisen sakramentti on tärkeä kaikille uskoville.

      • Voivoi

        Kerrotko sitten sen, että miksi Jeesus itse opettaa näin, eli tulee syntyä uudesti ylhäältä:

        3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
        8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
        9 Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"
        10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
        11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
        12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?


    • KristittynäKastettu

      " Miksi helluntailaiset eivät vietä ehtoollista tänään kiirastorstaina? Me luterilaiset Juomme Kristuksen Veren ja syömme hänen ruumiinsa tänään. Messu on suuri juhla meille kastetuille kristityille. "

      - miksi juuri kiirastorstaina ehtoollinen?
      Ehtoollista voi viettää / nauttia joka päivä.
      " Niin usein, kuin syötte tätä leipää ja juotte maljasta, tehkää se Minun muistokseni."
      Jeesus itse saanoi noin.

      Leipä ja viini ei muutu Kristuksen ruumiiksi ja vereksi. Ne ovat vain vertauskuvallinen ilmaus.

      Kaste ei pelasta, vaan usko Jeesukseen Kristukseen pelastaa.

    • miksiPitäisi

      Miksi esität kysymyksen, että miksi?
      Eihän raamatussa puhuta muusta uudessaliitossa, kuin "niin usein kun te jne."
      Joku taisi jo viitata siihen.
      Ei muotojumalisuuspyhinä tarvitse murtaa leipää ja ottaa osaa ns. ehtoolliseen, kun se jo nyt rakennetaan väärälle perustukselle, muotoperustukselle.

    • Kynttilä77

      Kuulun helluntaiseurakuntaan, ja meillä oli torstaina ehtoollinen.

    • Herätykseksi

      Keskinäisessä riitaisuudessa elävien ei pidä käymän ehdolliselle, ennen kuin ovat sopineet riitaisuutensa ja tulleet Raamatun UT mukaisuudessa yksi mielisiksi / jokaista Kristuksen omaa / jäsentään myöden YHTÄ oleviksi ja kaikessa YHTÄ pitäviksi, Totuudessa yksimielisesti, keskinäisessä rakkaudessa ja huolenpitoyhteydessä elävästi ja toimivasti / vaikuttavasti Kristuksen Jeesuksen kirkkaudeksi ja kunniaksi, Hänen apostolista seurakuntaa ja seurakuntiaan rakentaviksi. Sillä Raamatussa on selkeät ehdot sille ehtoolliselle.

      Jeesuksen nimessä... muistuttaen ja valistaen. vähäinen, palvelijansa ja seuraajansa.

    • Anonyymi

      oikeaoppiset katoliset ortodoksit ja luterilaiset osallistuvat pyhään messuun jossa on ehtollinen tänäiltana. Reealipreesens on luterilaisen ehtoollisopin ydin.

    • Anonyymi

      helluntailaisuudessa ei hengellisesti näyttäydy,
      joulu eikä pääsiäinen.

      "heidän ei kuulemma tarvitse mennä esim. jouluna kirkkoon, kun he käyvät
      KOKO VUODEN kirkossa . . . sellainen "kristillisyys" . . .

      myöskään kaste ja ehtoollinen ei avaudu helluntailaisuudessa.

    • Anonyymi

      Aloittaja-trollille tiedoksi, että kyllä on hellareillakin ehtoollinen.

      • Anonyymi

        mehukatti -ehtoollinen, joka ei todellakaan ole Jeesuksen veri.

        ehtoollinen ja kaste , ei kumpikaan helluntailaisuudessa avaudu raamatullisesti, JOS avautuisi, niin kumpikaan ei olisi pelkkä symboli.

        ehtoollista asettaessa, Jeesus ei puhu vertauksin, vaan sanoo:
        "tämä ON minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatteaan syntien
        anteeksisaamiseksi"
        Matt: 26: 28

        Hänen opetuslapsensa sanoivat: "Katso , nyt sinä puhut avonaisesti, etkä puhu vertauksin"
        Joh: 16:


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mehukatti -ehtoollinen, joka ei todellakaan ole Jeesuksen veri.

        ehtoollinen ja kaste , ei kumpikaan helluntailaisuudessa avaudu raamatullisesti, JOS avautuisi, niin kumpikaan ei olisi pelkkä symboli.

        ehtoollista asettaessa, Jeesus ei puhu vertauksin, vaan sanoo:
        "tämä ON minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatteaan syntien
        anteeksisaamiseksi"
        Matt: 26: 28

        Hänen opetuslapsensa sanoivat: "Katso , nyt sinä puhut avonaisesti, etkä puhu vertauksin"
        Joh: 16:

        Luterilaiset ovat juoneet kaiken Jeesuksen veren. Hellarit tee luterilaisten tapaan taikatemppuja kokouksissaan muuttaen viinin vereksi.
        Hellarit luottavat Raamatun Sanaa: (Jeesus) meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen.
        Luterilaiset ovat epäpyhiä ja ja juovat Taivaalliseen kaikkeinpyhimpään tarkoitetun sovintoveren.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaiset ovat juoneet kaiken Jeesuksen veren. Hellarit tee luterilaisten tapaan taikatemppuja kokouksissaan muuttaen viinin vereksi.
        Hellarit luottavat Raamatun Sanaa: (Jeesus) meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen.
        Luterilaiset ovat epäpyhiä ja ja juovat Taivaalliseen kaikkeinpyhimpään tarkoitetun sovintoveren.

        "vaan oman verensä"

        Jeesus Kristus on Ylösnoussut ja ELÄÄ, ja:
        "jona minä juon sitä UUTENA TEIDÄN KANSSANNE"
        Matt: 26: 29

        "Katso, nyt sinä et puhu vertauksin" Joh: 16: 29


    • Anonyymi

      Ja kissanpaska.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      59
      4444
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      48
      2982
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      137
      2263
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      105
      1926
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      71
      1479
    6. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1187
    7. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      1090
    8. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1076
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      87
      1068
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1052
    Aihe