Miten CS voi olla niin suosittu?

Enymmärräcsää

Ostin CS GO:n muutama kuukausi sitten, ja pelannut sitä yksin sekä kavereiden kanssa, rankedissa ja ei rankedissa, ja en ymmärrä peliä. Miten se voi olla niin suosittu ja kehuttu. Siis suoraan sanottuna se on todella huono. Tähtäys, aivan päin h*lvettiä (millainen poliisi ei osaa tähdätä? Ja kyllä painan CTRL:ää tai LShiftia), olen vihollisessa kiinni, siis kirjaimellisesti kiinni, ammun sarjatulta, ja en osu ainoatakaan ennen kuin kuolen. Siis tä? Miten spreadi voi olla aseessa niin suuri, lähes 90 astetta. Pelimuodot ovat sinäänsä ihan hauskoja, mutta huono pelimekaniikka pilaa kokemuksen. Miksi en voi tähdätä (paisti tietysti kiikarikiväärillä)?
Burst-tulitus ei ole totuttua 4-7 laukauksen sarjoja, vaan 1-2 laukauksen eriä ja aika hitaassa tahdissa.
Pidän siitä, että pääosumat tekevät enemmän vahinkoa kuin esim. jalkaan, mutta tähtäys edelleen puuttuu pelistä ja on liian omituinen.
Löytyy niin paljon uudemipa, parempia ja monipuolisempia ammunta pelejä, miten jotkut jaksaa pelata tuollaista suoraan sanottuna pa*kaa peliä. Tamä kirjotus ei johdu siitä, että raivoan kun kuolen koko ajan, vaan siitä että tuntuu kuin pelimoottori olisi rakennettu RNG generaattorin ympärille. CS pistää RNG:n uudelle tasolle.
CS:ää pitää pelata useita satoja tunteja, jotta siinä tulee edes kohtalaiseksi.

Voisiko joku kertoa miten joku jaksaa pelata tuollaista pa*kaa kuin Counter Strike, se oli hvä ehkä silloin vuosikymmen sitten, mutta nykyään kun on pajon parempia pelejäkin olemassa.
(En tosiaan ymmärrä miten souce moottori on niin kehuttu. Toimiihan se hyvin ja pyörittää peliä, mutta pelimekaniikka on TODELLA ankeaa)

PS. Voin jo arvata että joku vastaa: "älä sitten pelaa sitä" tai "itke lisää" tai muuta vastaavaa ilkeää, joten jätetään ilkeily pois joohan? Olen kirjoittamassa arviota pelistä, ja jos joku voisi antaa toisen näkemyksen miksi näkee pelissä jotain pelaamisen arvoista.

12

419

Vastaukset

  • Minä ainakin pidän pelistä, mutta se on taas mielipidekysymys.

  • CS ei oo niinku cod jossa odotetaan vastustajaa ja painetaan nappi pohjaan. Sun pitää kontrolloida sitä sarjatulta.

    • Ensinnäkin en pelaa CODeja. Toiseksi sarjatuli kontrolli on kaameaa. Ei ole niin kuin intissä opetettiin (lyhyitä nopeita 4-7 laukauksen sarjoja) jos CS.ssä rupeat ampumaan nopeita 4-7 laukauksen sarjoja et osu mihinkään. Elikäs hyvin epäloogista. Myöskin jos olet sanotaan vaikka alle puolen metrin päässä vihollisesta, vaan painat lipasimen pohjaan, et osu ainoataan ammusta. Sehän on fyysisesti mahdotonta, missä aseessa ammukset lähtevät piipusta 180 eri suuntiin, eli missä aseessa on 180 asteen hajonta? Ei missään. CS väittää olevansa aito ammuntamekaniikan kannalta, mutta on aivan toista luokkaa kuin realismi. Epäilen, että CS:n kehittäjät ja velven "tyypit" eivät ole aseeseen koskeneetkaan.
      Eli, CS:ää ei kannata intiiopeilla pelata.


    • CS:ässä on kolmenlaista ampumatyyliä. Sprayaamista, jossa joutuu opettelemaan spraypatternin (esmes. AK:lla ensialkuun hankalaa); burstfiring, jossa nimenomaan ammutaan niitä 2-4 laukauksen sarjoja, joita suurin osa pelaajista käyttää; ja tapshooting, eli yksi ammus kerrallaan, esimerkiksi pidemmältä matkalta tai erilaisella aseella.

      CS:ssä se kone merkkaa aika paljon, ja fps:n voi tarkistaa konsoliin laittamalla koodin: cl_graph 1 , jos fps on alle 100, kun ammut, ammut todella liikkuvan vihollisen viereen. Myös ase, jota käytät, on merkittävää. Jos otat P90 tmv. ja juokset kuvaamallasi tavalla vihollisen viereen, tähtäät rintaan ja painat napin pohjaan, et voi olla osumatta.

      Ongelmasi oli myös, ettet voi tähdätä muilla kuin kiikarikivääreillä. Jos huomaat, näät näyttösi keskellä pisteen, joka on kohta, johon tähtäät. Esim. automaattisnaippereilla tätä pistettä ei ole. Jos haluat välttämättä tähdätä, käytä T-puolella SG:tä ja CT-puolella AUGia.

      Ystäväni, joka on pelannut CODia ihan ammattilaistasolla, siirtyi kanssani pelaamaan CS:ää aikanaan ja viehättyi nimenomaan pelin monikerroksisuudesta ja smokejen ja fläsyjen heittelystä mielenkiintoisista paikoista. Itselläni pelitunteja on takana 230, joten voit olla oikeassa, että ampumisen opetteleminen voi kestää. Kuitenkin tänä aikana kehittyy peliäly, naattien heittely ja calloutit.

      Suosittelen, että otat jonkun hieman paremman seuraamaan peliäsi ja kertomaan, mitä nimenomaisesti teet väärin.


    • Sori, väsynyt. Tuo konsolikoodi oli tietysti net_graph 1


  • ehkä vaa opettelet ampumaa ?

    • Miten tähdätään tietokoneella


  • Olispa hauska nähdä kun pelaat, kuvaamasi ongelma on todella erikoinen.

  • Toisesta näkökulmasta: Itse sain seurata kun se aloitti Half-Lifen modina ja suosio räjähti käsiin vuonna 99. Itsekin pelasin sitä pari kuukautta kun ei ollut mitään parempaa, mutta jätin sen parempien modien ilmestyessä loppuvuodesta. En oikein ymmärrä, miten siitä tuli niin älyttömän suosittu. Vuonna 2000 Gooseman oli sitten jo Valvella töissä.

    Aluksi varmaan se oli vain oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Ilmestyi ainakin pari kuukautta ennen useimpia muita modeja. Muut vaihtoehdot olivat virallinen modi Team Fortress Classic ja svencoop. CS erosi näistä sillä että se oli hieman realistisempi. Ilmeisesti ei kuitenkaan liian realistinen vaan juuri sopivasti. Rahasysteemi varmaankin vetoaa joidenkin pakkomielteisiin. Itsestäni se oli typerä idea. Varsinkin ensimmäisissä betoissa häviäjillä oli tuskin edes varaa ostaa ammuksia pistooliin. Myöhemmin se vesitettiin sen verran että sillä ei ole niin kauheasti väliä, mutta progression maku säilyy. Sitten on vielä se aseporno joka viehättää joitakin.

    CS:n suosiota kun seurasin, tajusin etten tule koskaan ymmärtämään massojen mielenliikkeitä.

  • CSGO ei oo oikeeta elämää, vaan peli. Ja juuri tästä syystä tykkään siitä; ei ole keskitytty grafiikoihin tai muuhun roskaan, vaan luotu peli jossa on käytännössä mahdollista kehittyä aina eteenpäin (refleksit, muscle memory jne.).

  • vitun paska :DDD

SEISKA.FI

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.