Islanti ja odotukset + vai -

Yksvaan1

Lähdössä Islantiin toukokuun alussa ja se tyypillinen ring1-kierros. Islanti on aina kiinnostanut maisemineen, joo, onhan se eräänlainen satujen saari maisemineen joka omaa jopa tiettyä eksotiikkaa. Mutta mutta.
Mitä ovat Islannin pikku putoukset Victorian putousten ja Iguazun rinnalla, jaksaneeko säväyttää?
Jo tässä vaiheessa matkaa suunnitellessa alkaa hieman tympiä se että jokainen majoittuminen pitää näköjään varata etukäteen. Voiko tylsempää olla kuin liian pitkälle suunniteltu. Jopa Blue Lagoonin liput pitää varata etukäteen, kas kun ei jokaista vessassa käyntiäkin. Ehkä eniten Islanti-fiilistä odotan Budir-hotlalta siellä yhdellä niemimaalla.
Eikä se autolla ajelu ei voi olla kovin haastavaa kun on ajanut Suomessa vaikeissa olosuhteissa ja etelä-Amerikan vuoristoteillä, Pakistanin, Afrikan ja Portugalin hulluudessa. Olisiko mahdollista heittää tuota ring1:stä yhdessä päivässä, leikkimielisenä heittona.
Ehkä olen reissannut liikaa mutta odotan Islannilta tavallista enemmän ennenkaikkea maisemia ja erilaista road trippiä ja jotain sitä omaa. Lähden siis joka tapauksessa positiivisella mielellä .

1

415

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jokulsarlon

Leirintäalueille ei tarvitse varata majoituksia etukäteen. Ja ainakin itse pääsin Blue Lagooniin sisälle ostamalla lipun vasta paikan päältä.

Mielestäni Kehätie ei sateisena ja pilvisenä päivänä tarjoa välttämättä kovinkaan hienoja maisemia, koska sään takia pilvet roikkuvat alhaalla, eikä vuoren huippuja näy - ja Islannissa sataa ja on pilvistä usein. Hienoin maisemallinen elämys on tulivuorenpurkausten jäljet, mannerlaattojen liikkumisen aiheuttamat ja jäätiköiden liikkeiden aiheuttamat jäljet, kuumat lähteet ja kiehuvat savikuopat eli geotermiset alueet ovat ne juttu Islannissa. Unohtamatta lintuja, lampaita hevosia - tai islantilaista ilmapiiriä.

Hieno maa ja ehdottomasti käymisen arvoinen, mutta kaikenlaiseen säähän kannattaa varautua. Ja etenkin lampaisiin Kehätiellä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      113
      2396
    2. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      37
      1433
    3. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      640
      986
    4. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      106
      983
    5. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      71
      962
    6. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      97
      868
    7. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      865
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      700
    9. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      70
      696
    10. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      31
      686
    Aihe