Oletko valmis kohtaamaan marttyyriyden?

Konservatiivi

Kysymys vain uskoville. Muiden vastauksethan tiedämme.

Oletko valmis kohtaamaan kuoleman tarvittaessa heti Jeesuksen Kristuksen nimen tunnustamisen tähden ja kieltämällä allahin olevan Jumalan?

Mieti asiaa ennen vastausta mielllään vuorokausi. Nyt pääsiäisenä on siihen aikaa kun muistelemme Jeesuksen Kristuksen 2000 v sitten valmistautumista kohtaan oman kuolemansa ihmisten pelastamiseksi helevetiltä.

Annathan vastauksessasi tiedon onko Jeesus sinulle rakkaampi kuin sinulle rakkain ihminen vai onko sinulle rakkain ihminen Jeesusta rakkaampi sinulle, kiitos.

" Nautinnonhaluinen taas on jo eläessään kuollut."

1. Tim. 5:6

Nautin Jumalan seurasta, on hyvä olla vaan ja huokailla tyytyväisenä. Kyllä mua välillä alkaa ahdistamaankin maailman tilanteet, mutta se loppuu kun muistan että kaikki maailman tapahtumat ovat Jumalan tiedossa ja vallan alaisia. Kuten tämä Gogin sota, tiedän Venäjän hyökkäävän aikanaan Israeliin. Tiedän muös Venäjän armeijan siinä hyökkäyksessä tuhoutuvan. Venäjä ei sitä tiedä tai ainakaan Venäjän sodanjohto sillä se ei huökkäisi Israeliin jos ttietäisi saman kuin Hesekielin 38 ja 39 otsikot vilkaistuaan:

Hesekiel 38: Gogin sota
Hesekiel 39: Gogin tuho

Minä rakastan Jeesusta enemmän kuin ketään ihmistä maan päällä, se koskee itseänikin. Olen valmis kuolemaan Jeesuksen nimen tunnustamisen tähden.

On ollut aika jolloin olen rakastanut ihmistä enemmän kuin Jeesusta, agnostikkona. Kun tulin uskoon, ymmärsin jossain viaheessa rakastavani vähän Jeesusta siihen nähden mitä oli puolestani tehnyt ja kuinka paljon minua rakastanut. En voinut kuitenkaan rakastaa kun olin mikä olin, ateistien ja agnostikkojen koulukiusaama agnostikko =)

Aloin kuitenkin rukoilemaan Jumalalta että minussa olisi rakkautta Jeesusta kohtaan, koska ajattelin että olisi vähintäänkin reilua Jeesuksen saada minulta vastarakkautta. Niin aloin sitä sitten huono-omatuntoisena rukoilemaan että anna Jeesusta rakastava sydän, suunnilleen tuonsisältöisiä rukouksia, koska mulla oli sydän, joka ei rakastanut muuta kuin ruokaa, nameja ja uutta autoa.

Sain avun antaa anteeksi kokemani vääryydet rukouskertojen avulla ja pidin sitä mission imbossiblena mutta kun jossain viaheessa huomasin ettei ollut kaunaa enää niin ihmettelin suuresti sitä. Ajattelin että Jumala voi halutessaan antaa rakastavan sydämenkin ja joo, niinhän tässä näyttää ja tuntuu käyneen että polvistua mieli tekee ja kiittää siitä muutoksesta, jonka Jumala on minussa tehnyt. Sen ovat sukulaiseni nähneet ja ihmetelleet, ihminenhän ei voi enää tietyssä pisteessä muuttua katkerasta anteeksiantamattomasta iloiseksi anteeksiantavaiseksi.

Ei homostelulle.

50

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitenkäs siinä tapauksessa, että uskova selkeästi kuulee jumalan käskyn: uhraa lapsesi! Ei kai siinä uskovainen voi muuta kuin totella?

      • Mikään Raamatunvastainen puhe ei koskaan ole Jumalasta vaan paholaisesta


      • Tipale kirjoitti:

        Mikään Raamatunvastainen puhe ei koskaan ole Jumalasta vaan paholaisesta

        Eli kun raamatussa jumala hukuttaa kaiken, on se oikein ja olisit tämmöiseen tekoon itsekin pystyvä? Sairas on uskovaisen mieli!


      • he-ma kirjoitti:

        Eli kun raamatussa jumala hukuttaa kaiken, on se oikein ja olisit tämmöiseen tekoon itsekin pystyvä? Sairas on uskovaisen mieli!

        No kylläpä väänsit kommenttiani merkillisesti. :) Nämä mainitsemasi tapahtumat liittyivät Raamatussa vanhan liiton aikaan. Tällöin Jumala puuttui joskus hyvin rajulla tavalla kansakuntien pitkään jatkuneeseen pahaan syntielämään, mm. juuri lasten uhraamiseen epäjumalille.


      • Tipale kirjoitti:

        No kylläpä väänsit kommenttiani merkillisesti. :) Nämä mainitsemasi tapahtumat liittyivät Raamatussa vanhan liiton aikaan. Tällöin Jumala puuttui joskus hyvin rajulla tavalla kansakuntien pitkään jatkuneeseen pahaan syntielämään, mm. juuri lasten uhraamiseen epäjumalille.

        Elä höpötä, ne on kaikki raamatussa. Muista totella, kun se julma höpöttää sun korvaan ja tapa sit kaikki, jotka se ääni käskee.


      • elän-tässä-ja-nyt
        he-ma kirjoitti:

        Elä höpötä, ne on kaikki raamatussa. Muista totella, kun se julma höpöttää sun korvaan ja tapa sit kaikki, jotka se ääni käskee.

        Mielestäni tuohon ei ole kukaan velvollinen vastaamaan, miksi pitäisi kohdata tässä joku marttyyriys? Entäs kohtaisitko sen itse???


      • mene-muualle
        elän-tässä-ja-nyt kirjoitti:

        Mielestäni tuohon ei ole kukaan velvollinen vastaamaan, miksi pitäisi kohdata tässä joku marttyyriys? Entäs kohtaisitko sen itse???

        Äänien kuuleminen ei taida kuulua tähän keskustelupaikkaan, jos tarkoitat vaikka skitsofreeniaa?


      • ei-syytä-vastata
        mene-muualle kirjoitti:

        Äänien kuuleminen ei taida kuulua tähän keskustelupaikkaan, jos tarkoitat vaikka skitsofreeniaa?

        Uskovaiset eivät ole sinulle tilivelkaa miten heidän uskonsa laita on, vaan Jumalalle!


      • en.kerro-sinulle
        ei-syytä-vastata kirjoitti:

        Uskovaiset eivät ole sinulle tilivelkaa miten heidän uskonsa laita on, vaan Jumalalle!

        Jos olet ilkeä siksi koska et syönyt lääkkeitäsi niin on kaksi vaihtoehtoa: Joko sinulla on ne lopussa tai käytät niitä väärin.


      • Pallahstori

        Allahin ongelma on se, että hän on vielä Pelon ja Vihan ja Kateuden mestari, ja ei Hän anna sitä orjuutettua kunniaansa muille tietenkään, kuin muslimeille, ei tietenkään edes meille kristityille. He kuolevat mitä omituisimmista syistä.


      • Hihhuulli
        he-ma kirjoitti:

        Eli kun raamatussa jumala hukuttaa kaiken, on se oikein ja olisit tämmöiseen tekoon itsekin pystyvä? Sairas on uskovaisen mieli!

        Jumalahan sanoi, ettei hän toistakertaa hukuta maailmaa veteen, seuraavalla kerralla hän tekee sen TULELLA.... Ja vain ihmisten määrättömän pahuuden ja jumalattomuuden tähden. Minä en ole jumalaton, ei ole miun syy se.


      • Pallahstori kirjoitti:

        Allahin ongelma on se, että hän on vielä Pelon ja Vihan ja Kateuden mestari, ja ei Hän anna sitä orjuutettua kunniaansa muille tietenkään, kuin muslimeille, ei tietenkään edes meille kristityille. He kuolevat mitä omituisimmista syistä.

        Nokunei. Jos sä reppana olisit syntynyt allahin mailla, sinä uskoisit allahin oppeihin uhraamatta ajatustakaan sille tosiasialle, että muhammadin höpötys on ihan yhtä pätevää, kuin raamatun tarinat jeesuksesta, jahvesta pyhältä haisevasta hengestä. Veikkaisin, että olisit valmis suorittamaan itsemurhaiskun saadaksesi 72 neitsytlammasta nussittavaksesi.

        Mikään ei tässä maailmassa ole koskaa osoittanut jumalten olemassaolemattomuutta paremmin kuin ne kaikki unohdetut jumalat, joista saat helposti listan googlaamalla.


      • Psyko
        mene-muualle kirjoitti:

        Äänien kuuleminen ei taida kuulua tähän keskustelupaikkaan, jos tarkoitat vaikka skitsofreeniaa?

        Skitsofrenia on hallittuna:"Telapatiaa"; ja se on yksi ihmeellisimmistä kyvyistä, mitä ihmisellä voi olla, jopa Telekinesiaa ihmeellisempi, tai muita RYHMÄ-X voimia.
        Meille psykoille se on jo liian tavallista, ei tarvitse aina edes puhelimella soittaa, kun saa kaverin langan päähän muutenkin. Se on sairaalloista, skitsofreniaa niin kauan, kuin ihminen alkaa tunnistaa oman persoonallisuutensa, ääniensä seasta. "Huhuu, se on liha joka puhuu", on aika hyvä erotin, että silloin, kun tiedät, milloin oma ruumiisi määkäisi, oli se sitten ajatus, tai ääneen puhe, erotat Pyhän Hengen Kyyhkysen sielussasi ja mielessäsi ja hengessäsi". Mutta jos siellä on vain kaikenaikaa vain saastainen demoni, niin olisi aika lähteä kirkuen tai karjuen mielisairaalaan, muutamilla teistä, saattaa olla sellainen ongelma. Viina saattaa sellaista aiheuttaa myös.


      • AKIV
        he-ma kirjoitti:

        Nokunei. Jos sä reppana olisit syntynyt allahin mailla, sinä uskoisit allahin oppeihin uhraamatta ajatustakaan sille tosiasialle, että muhammadin höpötys on ihan yhtä pätevää, kuin raamatun tarinat jeesuksesta, jahvesta pyhältä haisevasta hengestä. Veikkaisin, että olisit valmis suorittamaan itsemurhaiskun saadaksesi 72 neitsytlammasta nussittavaksesi.

        Mikään ei tässä maailmassa ole koskaa osoittanut jumalten olemassaolemattomuutta paremmin kuin ne kaikki unohdetut jumalat, joista saat helposti listan googlaamalla.

        Ne olemattomat on sinun mielessäsi, kai sinä erotat, ettet puhu valonlapsen lailla nyt? Mutta Pimeyden henki on yhtä tärkeä, en sitä kiistä, se kyllä pilkkaa, etkä uskalla varmaan nimeäsi edes paljastaa, jottet joutuisi YLPEYDENLUOKKAUSSYYTÖKSEEN. Minä uskallan, koska olen niin "kiltti poika":


      • Veikkonenkin

        Jumala hänenkin lapsensa kokosi, äitinsä kohtuun, ja jos olisin varma, että Jumala haluaisi kaikki minun lapseni tappaa, kuten nyt on laita minun, niin niin minä tein sen jo. En näet löydä vaimoa mistään:-) Voi voi voi, kai sitä pitää kohta homppeliksi ryhtyä. 40 vuotta ja homo kaapista, niinhän se maailmakin on sen jo kuullut... En minä tiedä, missä on vika, jos sen tietäisin, niin luuletteko, etten korjaisi sitä tilannetta?


      • Pakkstori
        he-ma kirjoitti:

        Nokunei. Jos sä reppana olisit syntynyt allahin mailla, sinä uskoisit allahin oppeihin uhraamatta ajatustakaan sille tosiasialle, että muhammadin höpötys on ihan yhtä pätevää, kuin raamatun tarinat jeesuksesta, jahvesta pyhältä haisevasta hengestä. Veikkaisin, että olisit valmis suorittamaan itsemurhaiskun saadaksesi 72 neitsytlammasta nussittavaksesi.

        Mikään ei tässä maailmassa ole koskaa osoittanut jumalten olemassaolemattomuutta paremmin kuin ne kaikki unohdetut jumalat, joista saat helposti listan googlaamalla.

        Tietysti, kyllä, Puhut osapuilleen totta. JOS olisin syntynyt siellä, mutta nyt jostakin syystä EN OLE? Onko sekin vain sattumaa, vai määräsivätkö edellisten elämieni ja vanhempieni valinnat minut tänne? Miksi sinä muuten ylipäänsä tulit Suomeen, jos et halua elää kristityn tavoin? Tietenkin täällä on paljon muunlaistakin uskontoa, eihän Suomi ollut alunperin kristitty, vaain pelkkä puita nussiva pakanashamaani.


      • Maukino
        he-ma kirjoitti:

        Nokunei. Jos sä reppana olisit syntynyt allahin mailla, sinä uskoisit allahin oppeihin uhraamatta ajatustakaan sille tosiasialle, että muhammadin höpötys on ihan yhtä pätevää, kuin raamatun tarinat jeesuksesta, jahvesta pyhältä haisevasta hengestä. Veikkaisin, että olisit valmis suorittamaan itsemurhaiskun saadaksesi 72 neitsytlammasta nussittavaksesi.

        Mikään ei tässä maailmassa ole koskaa osoittanut jumalten olemassaolemattomuutta paremmin kuin ne kaikki unohdetut jumalat, joista saat helposti listan googlaamalla.

        ÖÖ, no eihän nekään sitten olleet totaalisen unohdettuja. Mutta ihminen tekee virheen, jos luulee Luojaansa, itseään, ihmistä, pienemmäksi, tai paholaista, jotenkin muuksi kuin leikkikaverikseen....Ei oman Telluksemme Paholaiset, tai koko Universumi ole vasta Jumalan silmissä, kuin osapuilleen 25=>26 päivän ikäinen. Voin laskea sen teille, jos haluatte.


    • Ulkokultaisuus

      http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2015040319464270_ul.shtml

      Tuossa ei kai muslimimurhaajat antaneet tilaisuutta kääntyä kumartaan allahia vaan murhasivat kristityt ja varmaan ateistitkin kun lehdistl ilmeisesti pitää itsestäänselvänä jos on ei ole muslimi niin sitten on kristitty. Kyllä Keniassakin on ateisteja ja agnostikkoja ja muslimit vihaavat ja murhasivat tuolla varmaan heitäkin.

    • kilvoittelija

      Vain Jeesus antaa voimia kohdata marttyyrius. Tämä on jokapäiväistä rukoustaistelua pysyä Kristuksessa ja kilvoitella pahuutta vastaan ja antaa Pyhän Hengen vallata koko sydän.

      Rukoillaan sieluja Jumalalle. Pahuuden voimat jylläävät, saata,nan aika on loppumassa. Me näemme sen vihan kristittyjä kohtaan. Se myös houkuttelee kristittyjä mukavaan kevytuskoon, jossa on vain mukavaa tunnelmointia ilman kokosydämistä antaumusta ja uhrauksia. Kevytuskossa ei ole mitään kieltoja, kaikki käy.

      Muhamettilaisuus kasvaa nopeimmin ja se ohittaa kristittyjen määrän n. 2050. Kaikkikäy-kevytuskolla ei voiteta vihollista millään rintamalla.

      Nyt tarvitaan rukoustaistelijoita!

    • Näin5556
      • epä-luu-loinen

        Mitähän tuon linkin takana on?


    • ykst

      https://www.youtube.com/watch?v=SwBme5IiK1g

      Sunnimuslimit pitävät suurimpana uhkanaan shiioja.

      Sunnit vihaavat myös USAA ja ISRAELIA ja tietnkin kaikkia muitakin, jotka eivät ole sunnimuslimeja =)

      Nämä ovat niitä päänirrottajia etupäässä. Ja nämä päänirrottajat ovat muistaakseni niitä oikeaoppisia koraaniin nähden ja shiiat kuten liberaalit, mitä tulee Pyhään Raamattuun tai muslimien pyhäksi luulemaansa koraaniin.

      Tämä video kertoo millaisia asioita islam-illan sunnit salailivat. Miksi he salailivat tosiasioita? Koska se edistää islamin maailmanvalloitusta, joka on, tai tulisi olla jokaisen muslimin ykkösasia tai ykkösasioihin kuuluva pyrkimys. Totuuden salaaminen ja valehtelu on koraanin mukaan sallittua jos se edistää jihadia. Ne, jotka eivät kumarra petoa ja väärää profeettaa, joutuvat orjiksi tai heidät tulee poistaa muonavahvuudesta.

      • Krisittty

        Emmehän me kristityt kenenkään ulkoista olemusta, emme kenenkään kansallisuutta tai rotua moiti tai syytä, me syytämme sitä, etteivät he ilolla aina ota Jumalan Tasa-arvoisuuden Pyhää Henkeä itseensä....Jos ottavat, niin silloin olisi maailmankirjat sekaisin, ja ne pitäisikin saada sekaisin.


    • kunniakärsimys

      Pakkohan se marttyyrius on kohdata, jos kohdalle sattuu.

      • ei-velvollisuutta

        Joo mutta jos joku kysyy niin kukaan ei ole velvollinen selittelemään uskonsa vahvuuksia ja olisiko sellainen marttyyri vaiko ei, olisiko hän sellainen sitten itse?


      • Pakkstori

        Kaikkihan me täältä lähdemme, tämänkertaisesta ruumiistamme pois, jostakin syystä, tavallisesti tavoitellaan, ainakin Suomessa, kuolemista arvokkaan vanhuuden jälkeen, kun hoitsut pyyhkivät kymmenen vuotta persettämme, emmekä silloin enää muistaisi kunnolla, miten edes puhua ja ajatella. Valitettavasti elämämme on turha, jos emme noudata Jumalan Sanaa, so. myös Omassa Hengessäsi, jos olet syntisi ENSIN saanut anteeksi, ei päinvastoin. Kirjoituksista on turha yrittää löytää vastausta joka ongelmaan, koska tilanteet voivat siellä olla täysin erilaisia. ELÄVÄ etsii, omilla aivoillaan, ja ystäviltään ja auktoriteeteiltään kysymällä, vastauksia elämänsä ongelmiin, ja voihan kirjoituksista esim. netin tietopankeista, silloin tällöin olla apua?


    • uskovatkaiken

      "Minä rakastan Jeesusta enemmän kuin ketään ihmistä maan päällä, se koskee itseänikin. Olen valmis kuolemaan Jeesuksen nimen tunnustamisen tähden. "

      on sairasta jos ihminen rakastaa yli 2000 vuotta sitten väitetysti elänettä miestä enemmän kuin läheisiään. ja se että on valmis kuolemaan uskomuksien takia on pimeää.

      onko jeesus läsnä muutoin kuin kuvitelmissasi ja uskossasi? ( ei ole)

      • mitä-jos-en-kerro

        Tähänkö sinä pyrit?


      • lyhyt-totuus
        mitä-jos-en-kerro kirjoitti:

        Tähänkö sinä pyrit?

        Minulla on uskoni etkä saa revityksi sitä minulta irti.


      • ota.rauhallisesti.vaan
        lyhyt-totuus kirjoitti:

        Minulla on uskoni etkä saa revityksi sitä minulta irti.

        ...ottaako se sinua päähän...?


      • ota-rauhallisesti-vaan
        ota.rauhallisesti.vaan kirjoitti:

        ...ottaako se sinua päähän...?

        Minä en puhu kuin omasta puolestani, mutta voithan lähteä "jahtaamaan" muitakin uskovaisia, jos vaikka löydät sellaisen jolle saat huutaa?


      • kukkia-kasvamaan
        ota-rauhallisesti-vaan kirjoitti:

        Minä en puhu kuin omasta puolestani, mutta voithan lähteä "jahtaamaan" muitakin uskovaisia, jos vaikka löydät sellaisen jolle saat huutaa?

        Onni yksillä kesä kaikilla.


      • mites-se-jatkuu
        kukkia-kasvamaan kirjoitti:

        Onni yksillä kesä kaikilla.

        Vaarilla on saari se oma saari on,
        vaarilla on saari se oma saari on,
        aijjai vaaria
        kaikilla ei ole saaria...!


      • Hihhhulli

        Hei, vaikka sanoitkin tuon hieman väärällä äänensävyllä, merkitykset puhuit aivan oikein. Ei meidän kristittyjen tai muidenkaan "uskovien", ole lupa jättää omia läheisiämme totaaliseen halveksuntaan, ja jäädä parantelemaan vain Jeesus-kiiltokuviamme, se on vasta PERKELEEN eksytystä....


      • Akilleskin
        ota-rauhallisesti-vaan kirjoitti:

        Minä en puhu kuin omasta puolestani, mutta voithan lähteä "jahtaamaan" muitakin uskovaisia, jos vaikka löydät sellaisen jolle saat huutaa?

        ota-rauhallisesti-vaan nimimerkille kysymys? TIedätkö itse, mitä sinulle tapahtuu kuoltuasi? Kuolitko sitten ruumistasi tuolloin kenenkään vuoksi? Vain oman minusi? Siitä on sankaruus kaukana, vaikka eihän sankareita olekaan ihan joka lähtöön....Mutta varmaan sinäkin valitsisit kuolla, jos saisit KAKSI Ihmistä pelastaa elämään, oman yhden elämäsi kuolemalla, se kuolema on aina viisasta, mutta se ei, jos on vain yksi pahis ja yksi pyhis vastakkain, ja muka pahis pitäisi pelastaa, jatkamaan pahuuttaan.


    • lhg

      PAKKOHAN SE ON OLLA.

      Pedonmerkin ottanut joutuu helevettiin.

      Mieluummin kuolen kuin menen helevettiin ateistien, agnostikojen, muslimien, tai muiden pimeyden lasten herjauksista, ivauksista ja pahan puhumisista huolimatta.

      " Herra, sinä kuulet, kun he herjaavat minua,
      näet heidän juonensa.
      Vastustajani ivaavat minua,
      puhuvat pahaa kaiket päivät.
      Katso heitä: missä ikinä he istuvat tai seisovat, he laulavat pilkkalauluja minusta.

      Herra, rankaise heitä
      heidän tekojensa mukaan.
      Sokaise heidän järkensä,
      kiroa heidät. Aja heitä takaa vihassasi, Herra, hävitä heidät taivaasi alta."

      Valitusvirret 3: 61 - 66

      • Veikkonenkin

        Ei, älkää lähtekö tuohon vanhan testamentin hapatukseen, kirota ihmisiä, koska he ovat ihmisiä, omista lähtökohdistaan, ja omine ystävineen, ja vanhempineen, ovat päätyneet riviaustiloissaan, pilkkaamaan meidän kaltaisiamme. Jos olisimme olleet heidän housuissaan, olisimme tehneet ihan samoin, koska silloin olisimme ollet "heitä". Jumala etsii, jokaista itselleen kuuluvaa sielua, todella suurennuslasilla ja tarkasti kuunellen, ja jos hän pilkkaajien joukosta löytää jonkun, joka ei ole heidän kaltaisensa, hänet täytyisi pelastaa heidän joukoistaan pois. Ette te tiedä, kenen hengen te olette päästäneet sisäänne, vaientakaa oma hetkeksi ajattelunne, niin huomaatte, että joku teille syöttää skeidaa, aivan jatkuvasti. Antikristuksenkin väitettään kerran niin tekevän, ja silloin pahat henget jättävät hänet. Koska hänkin on vain sielu, joka joutui pitkäksi aikaa väärään seuraan.... Eikä tajunnut lähteä ajoissa siitä seurasta pois.


    • serafiiina

      Olen. Jopa uskon herätykseni alkoi tällaisesta unesta pari vuotta sitten, jolloin oli tehtävä valinta, ja valitsin pitää kristityn uskoni.

      • Pakkstori

        Kuitenkin Jeesus sanoi, että "Kääntykää, sillä Taivasten Valtakunta on tullut lähelle". Olkaatte "viattomia kuin kyyhkyset, ja viekkaita kuin käärmeet"; jos joudutte tilanteeseen, missä pääsitte pälkähästä vain pyllistämällä muutaman kerran Rovaniemelle? Ei Islam vaadi sitäpaitsi Jeesusta edes kieltämään, tietääkseni, se haluaa vain saada sotilaallisen valtanne selville, missä asiassa kykenette taistelemaan?


    • Pakkstori

      Joo, minä Uskon Jeesuksen olevan Jumalan Poika, ja Henkien Isä, joka "sikisi Pyhästä Hengestä" jne. Ja jokainen joka uskoo häneen, Jeesus antaa voiman luotua Jumalan Lapseksi itsekin.

      Kuitenkaan ei kannata kieltää Allahin olevan Jumala, koska se todella on, Arabiankielen vastine Jumalalle, emmehän mekään käytä Raamatussa muotoa Jahve, kovin usein, ja jos Raamattukin on käännetty Arabiaksi, niinkuin onkin, JHW lienee siellä Allah. Mutta jos tästä maailmasta pääsisi pois, vain uskomalla Jeesukseen, ja tulemalla Marttyyriksi, niin kyllähän se on aika kummallinen syy lähteä täältä, mutta eihän ne murhaajatkaan elä, kuin korkeintaan muutamiakymmeniävuosia, kaikenmaailman riivaustiloissa, sen murhansa jälkeen, jos joitakin murhaavat Marttyreinä....

      • Idy

        allah ei täytä Jumalan viisautta.

        allah vihaa juutalaista kansaa ja haluaa tuhota juutalaiset, kutsuu sikojen ja koirien jälkeläisiksi. Tämä on tieteellisesti todettu valhe, ihminen ei lisäänny koirien tai sikojen kanssa.

        Oikea Jumala on erilainen. Senhän sanoo maalaisjärkikin. Raamattu kertoo millainen Jumala on. Jumala on ajansaatossa kurittanut juutalaista kansaa sen syntien takia, mutta ei ole koskaan rikkonut lupaamaansa liittoa juutalaiskansan patriarkalle. Raamatusta näemme että Jumala kokosi juutalaisen kansan Israeliin ja heistä muodostui Israelin valtio v.1948 ja löytyy VT:n puolelta kuvauksia nyky-Israelista, jotka ovat totta tänä päivänä.

        Jeesus itse sano että " te eksytte kun ette tunne kirjoituksia ", Raamatun kirjoituksia. Kuinka totta se onkaan. Heräsin jokinaika sitten ja arvatkaapas mitä teen?

        Alan kuuntelemaan Raamattua netistä eli otan vastalääkettä eksytystä vastaan. Jumala on olemassa. Olen Hänen Pyhän henkensä saanut tuntea koskettavan ja se oli sylaa iloa, hyvyyttä, parempaa olotilaa en ole eläissäni kokenut, en mitään mikä tulisi lähemmäksi, kai sitä voisi sanoa rakkaudeksi, joka tapauksessa siinä on todellista voimaa. Itkin ja nauroin samaan aikaan. En ole ennen tiennyt että ihminen voisi itkeä ja nauraa samaan aikaan, itkin ilosta niin sen voisin sanoa.

        Etsikää rukoillen Jumalaa. Ei minulle tuota Pyhän Hengen kokemusta tullut ensimmäisellä kerralla vaan ties kuinka monennella rukouskerralla. Tosiaan, moni ateisti selittelee että älkääs uskoko Jumalaan. Voin sanoa että minuun sillä ei ole mitään merkitystä, minulla on Raamattu, omat muistoni Jumalasta ja omat aivot, jotka Jumala loi minulle käyttöä varten erottamaan valheen totuudesta.

        Jumalan siunausta Jumalan lapsille, rukoilen Jumalaa että Hän mm. vaikuttaisi minussa enemmän lähimmäisenrakkautta. Mutta havaitsen sydämen puolella olevan lähimmäisenrakkautta ja havaitsen tarvitsevani sitä lisää. Vielä yksi asia. Pyhällä Hengellä täyttyminen oli elämäni suurin yllätys vaikka moni siitä puhui niin se tavallaan meni toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos kun se ei minulle ollut tapahtunut ja kai sitä tuumi että se on uskossa " edistyneitä " varten, mikä kai voi olla isolta osaltaan tottakin jos tekisi tilaston niin siitä näkisi kauan henkilö ollut keskimäärin uskossa kun Pyhällä Hengellä täyttyminen ensi kerran tapahtui.

        Raamatun kuunteluun....


    • Krevo

      EI Jeesus sanonut niin, että sinun pitäisi rakastaa häntä enemmän kuin omaa pientä veljeäsi, ja omaa Jumalaasi? Tokihan hän sanoi, että enemmän Sinun pitää rakastaa Minua(veljeään), samanarvoista, kuin Arvostettua Isääsi ja Äitiäsi, koska tulimme tietysti täysin turhaan tänne, mutta ollaan nyt hetki tässä synnin runtelemassa kehossamme, emme me tiedä, mitä meistä tulee tämän jälkeen. En haluaisi enää ihmisen kehoon toistakertaa(vai onko tämä jo kuinka mones kerta?) tulla, on tämä jotain niin eläimellistä ja säälittävää...

    • vienokehoit

      Stefanus, ensimmäinen marttyyri, oli täynnä Pyhää Henkeä kohdatessaan kuolemansa. On turhaa ennustella ja lupailla että kyllä minä. Väitän että hyvin harva meistä olisi siihen valmis, mutta sen hetken tullen, Jumala vahvistaisi heikoimmankin uskovan, jos hän sitä pyytäisi!

      • serafiiina

        No siis näin juuri. Pakon edessä ja Jumalan voimalla silloin.


    • Näkökulmaa

      En tiedä olenko valmis ,vaikka tilanne niin vaatisi.Se olisi "otanko pedon merkin ja kumarran petoa".Toinen vaihtoehto olisi teloitus.Valitsisin kuoleman.
      Olen elämässä ja etenkin uskossa oppinut jo kauan sitten,ettei pidä sanoa varmasti pystyvänsä mihin vain,sillä kaikilla ihmisillä on rajansa mitä tulee kestävyyteen.Tuossa tapauksessa kuitenkin voin varmuudella sanoa,että petoa en kumarra,enkä merkkiä ota.
      Muutoin pyrin välttämään vaaratilannetta kun se joskus tulee,ainakin niin pitkään kuin mahdollista.
      Jumala on aiemmin antanut voimaa henkivaltojen hyökättyä konkreettisesti,ja näkyvästi.Toivon että antaisi rohkeutta ja voimaa kestää myös tulevassa liitto/petovaltiossa olevia kristittyjen vainoja,jotka tosin alkoivat jo suomen liityttyä eu:n jolloin alkoi voimakas kristusvastainen aivopesu,ja lisääntyi maamme täytyttyä muslimeista.Kristittyjä kun maahamme ei pakolaisina poliittiset päättäjämme ota,sillä suomen politiikot ovat myyneet sielunsa ja mielensä saatanalle.

      Tiedän erään kristityn joka aina "kehui, että ottaisi jo Jumala pois jotta pääsisi Herran tykö."
      Kun lähdön aika tuli riippui tämä kuitenkin kynsin hampain elämässä kiinni,eikä olisi ei sitten millään tahtonut kuolla.Joten turha on kehua kuinka rohkea kuoleman edessä on.Sen näyttäköön aika.Katselin youtubesta videoita joissa natsit teloitti ihmisiä,kuten juutalaisia ,puolalaisia,eri kansallisuuksia.Pisti silmään se että teloitettavat hymyili.Sitä varmaan videon tekijä tahtoikin näyttää.Ehkä he olivat kristittyjä.

    • Ihantosi

      Luotiin kuoleminen on helppo nakki.

      Giljotiinikaan ei ole mahdottomuus.

      Kunhan on Jeesus tärkeämpi kuin se mikä maailmaan jää. Ei se kuoleminen ole niin vaikeastikohdattava asia kuin tässä annetaan ymmärtää? Eihän se mukavaa ole. Harva sanoo että tänään saat vapaasti valita: kuolemisen ilman kipua ja pääset taivaaseen tai saat jatka elämistäsi kilvoituksen jatkuessa ja lopulta kuitenkin päädyt maallisen elämäsi loppupisteeseen. Kannatta jo eläessä prosessoida tulevaa siirtoaan osaksi henkimaailmaa. Kannattaa pyrkiä Jumalan omaksi jos ei jo ole sitä, ja pysytellä Jumalan omana jos sellainen jo on.

      Kun ihminen kuolee niin se on tärkeämpää kuin mikään tämän elämän aikana saatu " voitto " tai saavutus. Tulevaisuus kestää meidän kaikkien osalta kauemmin kuin maalisen elämän pituus, ikuisuus on tosiasia, joka joillekin on selvä asia, jotkut ounastelevat sitä ja jotkut ajattelevat ettei se voi mitenkään olla mahdollista, sehän edellyttäisi sielun ja hengen olemassaoloa ihmisessä.

      Jostain syystä ihmiset ovat tämän suhteen ymmärtämättömiä ja oletan syyn olevan mm. esiaviollisen seksin harjoittamisen tärkeyden ihmisille. Mitä ihmisiä ja heidän puheitaan olen kuunnellut niin seksuaalimoraalin alasmeno on vaikuttanut myös muuhun moraaliin. Tästä nousi nyt mieleeni tämä Raamatunjae Raamatun viimeisestä kirjasta, sen viimeisestä luvusta, viimeisen luvun n. puolivälistä:

      " Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen. Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan. "

      Joh. Ilm. 22: 11-12

      On olemassa kidutuksia, joissa on tärkeää Pyhän Hengen kivunlievitys tai mikä se avunannon tapa sitten onkaan. Pidetään katseemme ja sanamme usein Jeesukseen kohdistuvina, mutta saamme me ajatella ja käsitellä kaikkia Raamatussa vastaantulevia kirjoituksia, mutta ei säikähdetä näitä asioita, jos kuka säikähtää niin anokoon rohkeutta Herralta. Herralta saa kaiken hengellisen elämän voitollisuuteen tarvittavan kunhan kokosydämisesti on seuraamassa Jeesusta.

      Toisinaan kompastumme Jeesusta seuratessa, mutta Jeesus ottaa kädestäsi kiinni ja vetää ylös, Hän ei sinua hylkää tien päälle. Kunhan et itse näe vaelluksen aikana jotakin himoja herättävää ja sano Jeesukselle: Käväisen tuolla majatalossa syömässä kun näkee palavasilmäisen tytön huulipunatun majatalon synnin portailla istumassa minihameessa ( esiaviollista seksiä tytön kanssa harjoittamassa )

    • serafiiina
      • serafiiina

        Eipä tullutkaan suoraa linkkiä tekstiin, mutta sieltä Vanhasta Testamentista löytyy..


    • ldy7

      Yksi ukko on uskova ja se sanoo että sunnuntai on pedonmerkki. Se ottaa mikrosirun otsaansa. Pitäisikö itkeä vai nauraa.

      Pedonmerkki pakotetaan ottamaan.

      Mikrosiru pakotetaan ottamaan.

      HUOMIO! TÄMÄ ON ARVAUS! 1 VUOSI! LUKIJA, HUOMAA TÄMÄ! ARVAUS KYSEESSÄ AJANJAKSOSARVAUS!
      En tiedä milloin mikrosirutus tulee mutta vuoden päästä tästä meillä on varmaan aikalailla esimerkkejä Helsingissä ihmisistä, joilla mikrosiru kehossaan ja heidän " petotilinsä " tulee laskutetuksi.
      HUOMIO! TÄMÄ ON ARVAUS! 1 VUOSI! HUOMIO! HUOMIO!

    • uskoviavihataan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      58
      4392
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      48
      2952
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      135
      2236
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      105
      1926
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      71
      1459
    6. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1187
    7. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      189
      1077
    8. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1076
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      87
      1058
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1042
    Aihe