Suoma iehcanasvuohta

giellavealgu

Maid Suoma iehcanasvuohta mierkkasa didjiide? Sahtetgo sápmelaccat leat ceavladat go asset iehcanas Suomas? Lean suokkardallan iehcanasvuoda mierkasumi iezan bokte, rehalaccat dovddastan ahte in gal menddo olu ávvut. In máhteba suoma álbmotlávlu saniige. Livccii soma gullat earaidge jurdagiid.

3

429

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • beare mun

Mun gal avvudin ikte Suoma iehcanasvuoda. In dajasii, ahte livccin moge cevlat ahte asan juste Suomas, muhto gal iehcanas riikka mearkasa ollu. Jus smiehtada mo Estteriikkai geavai. Algo alggushan datge beasai iehcanaccan sullii seamma aigge go Suopmage, muhto ii nagodan stuorra Sovjetlihttu vuosta. Dal Estteriikka lea iehcanas, lea leamas juo measta bealnuppelot jagi, muhto velge doppe ii sosialalas ja ekonomalas dilli leat seamma dasis go Suomas. Estteriikka lea cappa riikka ja doppe lea dahpahuvvan ollu mannan logijagiin.

Mo livccii jus Suopma ii livccige? Dahje Norga dahje Ruotta? Jus Ruossa livccii valdan olles Suoma? Makkar livccii samiid dilli dal?

• giellavealgu

Gutnejahtan gal soahteveteránaid ja arvvostan sin daguid. Muhto leatgo mii sámit Suomas iehcanasa?Leago mis mearridanváldi iezamet assiin? Mun in gal dovdda, ahte livccen dassearvosas olmmos Suomas inge danin dovdda makkarge hurmosa Suoma iehcanasvuodas.

• jussa
        giellavealgu kirjoitti:

Gutnejahtan gal soahteveteránaid ja arvvostan sin daguid. Muhto leatgo mii sámit Suomas iehcanasa?Leago mis mearridanváldi iezamet assiin? Mun in gal dovdda, ahte livccen dassearvosas olmmos Suomas inge danin dovdda makkarge hurmosa Suoma iehcanasvuodas.

Na ii oktage gal munnje leat dadjan ahte in sahte muhtun assi bargat dahje gosanu mannat dan dihte ahte lean sapmelas. Nu ahte gal mun dovddan ahte lean iehcanas. Giige ii gealdde mu matkosteamis, dahje skuvlejumis, bargguin dahje eara assiin. Iezan mielas mun lean dassearvosas olmmos Suomas. Dudango vehasii vai ingo gaibit doarvai?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      25
      3140
    2. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      12
      2289
    3. Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?

Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.
      Puolanka
      72
      2168
    4. Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen

Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      105
      1941
    5. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      76
      1623
    6. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      42
      1439
    7. Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"

Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1355
    8. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      400
      1285
    9. Jos saisit antaa yhden neuvon

jälkikasvullesi elämää varten, niin minkä antaisit?
      Sinkut
      114
      1130
    10. Tulipalo viimeyönä

Olipa ikävä kuulla tämä tulipalo, nyt on jatkuvasti asuinpaloja.Grillikausi alkanut.Grillit pois parvekkeilta ja asuntoj
      Jämsä
      15
      1096
    Aihe