ero harmittaa

erolapsi

mun vanhemmat eros noin 5kk sitten. oon 11.v tyttö ja mua harmittaa ihan kauheesti se kun äiti ja iskä eros. Tuntuu et kukaan ei ymmärrä! oon käyny kuraattorilla ja sekin sanoo vaan et kyl se koht helpottaa. niil molemmil on jo uudet ja tuntuu et ketää ei kiinnosta. asun molempien luona viikon. ne koko ajan riitelee ja on rahahuolia. iskä juo aika paljon mut se ei vaan taho myöntää sitä. niiden molempien uudet mies/nais ystävät on kivoi pt mua ärsyttää se kun ne koko ajan riitelee. voisko joku auttaa?

2

220

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Leskiisä

Muista, että isäsi ja äitisi kumpikin rakastavat sinua ja haluavat sinun parastasi. Tämä voi jääädä heidän keskinäisen riitelynsä alle, mutta on kuitenkin totta.

Muista myös, että ero on vanhempiesi itse aiheuttama (tai olosuhteiden, joiden eteen elämä on heidät vienyt). Sinä et ole eroon millään tavoin syypää.

Sinun ei tarvitse olla erotuomarina vänhempiesi riidoissa, kukaa ei voi sinulta sellaista vaatia. Omat tunteesi voit kyllä kertoa jos siltä tuntuu.

Vanhempiesi uusia kumppaneita sinulla ei ole velvollisuutta hyväksyä ihan tuosta vain, he eivät voi sitä edellyttää. Toisaalta ei kannata heitä kokonaan torjuakaan, ellei siihen ilmene jkotain tosi painavaa syytä. Aikaa tarvitaan uusien asetelmien muodostumiseen ja luottamuksen saavuttamiseen.

Toivottavasti vanhempasi saavat riitansa riidellyksi ja kaikki voivat alkaa totuttautua uuteen tilanteeseen. Kun näin käy, niin aika kyllä parantaa haavat.

Voimia ja jaksamista sinulle elämän myrskyssä, johon olet tahtomattasi joutunut.

• Hei nimimerkki, erolapsi
      Kurja tilanne sinulla elämässäsi. Vanhempien avioero on rankkaa aikaa, kaikille, myös heille itselleen. He eivät ehkä jaksa riittävästi tukea ja huomioida sinua ja riitelevätkin paljon vaikkei enää tarvitsisi, kun eivät enää elä arkeensa yhdessä. Toivottavasti sinulla on kavereita, joille voit purka pahaa mieltäsi. Entä onko sinulla kummeja, isovanhempia tai muita turvallisia luotettavia aikuisia, joiden luona voisit olla välillä aivan rauhassa, ilman riitojen kuuntelua. Jospa he voisivat vieläpä jutella vanhemmillesi siitä kuinka hankala sinun olosi heidän eronsa keskellä.

Luota siihen, että tilanne vielä helpottaa,
      Pirkko-pappi

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Erään T miehen viimeinen aloitus tänne

Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel
      Ikävä
      37
      4394
    2. Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa

Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova
      Maailman menoa
      145
      2610
    3. Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois

Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v
      Maailman menoa
      103
      2206
    4. Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit

https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen
      Maailman menoa
      22
      1704
    5. Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen

Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.
      Ikävä
      78
      1686
    6. Riikka se runnoo työttömyyttä lisää

Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276
      Maailman menoa
      14
      1440
    7. Nyt meni maku vas.liittoon, kun vaativat minimituntipalkkaa lakiin

Sehän tarkoittaa samalla myös maksimituntipalkkaa, koska kun laki on kerran laadittu, niin sitä on vaikea muuttaa. Työma
      Maailman menoa
      65
      1426
    8. Miksi rakastuit ?

Kyseiseen naiseen?
      Ikävä
      73
      1388
    9. Mun on pakko uskaltaa

Mikäköhän olisi pahin skenaario, jos vain laittaisin hänelle viestin, et haluan jutella meistä? Se, että hän vastaisi, e
      Ikävä
      79
      1341
    10. Mikä on sinun ja kaivattusi ikä

💕💕💕💕
      Ikävä
      78
      1336
    Aihe