Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

ero harmittaa

erolapsi

mun vanhemmat eros noin 5kk sitten. oon 11.v tyttö ja mua harmittaa ihan kauheesti se kun äiti ja iskä eros. Tuntuu et kukaan ei ymmärrä! oon käyny kuraattorilla ja sekin sanoo vaan et kyl se koht helpottaa. niil molemmil on jo uudet ja tuntuu et ketää ei kiinnosta. asun molempien luona viikon. ne koko ajan riitelee ja on rahahuolia. iskä juo aika paljon mut se ei vaan taho myöntää sitä. niiden molempien uudet mies/nais ystävät on kivoi pt mua ärsyttää se kun ne koko ajan riitelee. voisko joku auttaa?

2

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Leskiisä

      Muista, että isäsi ja äitisi kumpikin rakastavat sinua ja haluavat sinun parastasi. Tämä voi jääädä heidän keskinäisen riitelynsä alle, mutta on kuitenkin totta.

      Muista myös, että ero on vanhempiesi itse aiheuttama (tai olosuhteiden, joiden eteen elämä on heidät vienyt). Sinä et ole eroon millään tavoin syypää.

      Sinun ei tarvitse olla erotuomarina vänhempiesi riidoissa, kukaa ei voi sinulta sellaista vaatia. Omat tunteesi voit kyllä kertoa jos siltä tuntuu.

      Vanhempiesi uusia kumppaneita sinulla ei ole velvollisuutta hyväksyä ihan tuosta vain, he eivät voi sitä edellyttää. Toisaalta ei kannata heitä kokonaan torjuakaan, ellei siihen ilmene jkotain tosi painavaa syytä. Aikaa tarvitaan uusien asetelmien muodostumiseen ja luottamuksen saavuttamiseen.

      Toivottavasti vanhempasi saavat riitansa riidellyksi ja kaikki voivat alkaa totuttautua uuteen tilanteeseen. Kun näin käy, niin aika kyllä parantaa haavat.

      Voimia ja jaksamista sinulle elämän myrskyssä, johon olet tahtomattasi joutunut.

    • Hei nimimerkki, erolapsi
      Kurja tilanne sinulla elämässäsi. Vanhempien avioero on rankkaa aikaa, kaikille, myös heille itselleen. He eivät ehkä jaksa riittävästi tukea ja huomioida sinua ja riitelevätkin paljon vaikkei enää tarvitsisi, kun eivät enää elä arkeensa yhdessä. Toivottavasti sinulla on kavereita, joille voit purka pahaa mieltäsi. Entä onko sinulla kummeja, isovanhempia tai muita turvallisia luotettavia aikuisia, joiden luona voisit olla välillä aivan rauhassa, ilman riitojen kuuntelua. Jospa he voisivat vieläpä jutella vanhemmillesi siitä kuinka hankala sinun olosi heidän eronsa keskellä.

      Luota siihen, että tilanne vielä helpottaa,
      Pirkko-pappi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe