Minulla on jaloissa penikkatauti, eli jalat kipeytyvät sääristä ja luistelutyyli aiheuttaa minulle todella paljon kipuja, joka kyllä helpottaa kunnon kohetessa muttei poistu täysin koskaan. Voisiko monojen vaihto auttaa asiaan, nyt minulla on Salomonin RS9. Niissä on melko kapea ja pitkä lesti siispä jouduin ostamaan kaksi numeroa isommat kuin jalkani ovat.
Jos jollain on vastaavia kokemuksia niin ottaisin mielelläni vinkkejä vastaan...
Myöskin jos joku tietää mikä monomerkki olisi leveä lestisempi kuin Salomon. Jostain syystä kaupassa kaikki (kalliit) monot tuntuvat hyviltä, niinkuin RS9:kin mutta sitten hiihdettäessä...
Penikat ja luisteluhiihto
6
6455
Vastaukset
- Fischer
Onko tekniikkasi oikea. Paino pitäisi olla liukuvalla jalalla. Entä millaiset ovat suksesi, jos eivät pysy alla niin joudut "jäkittämään" jalkojasi jolloin ne kipeytyvät sääristä. Kunnon sukset ja oikea tekniikka auttavat ehkä?
- Atte
Tekniikka ei varmasti ole hyvä vaikka eräs kilpahiihtäjä on minua pari kertaa opastanut. Täytyy keskittyä tuohon liukuun kunnolla. Suksissa ainakaan ei ole vika (Atomic Beta Race).
- asd
Fischerin monot ovat leveämpi lestisempiä kuin salomonit/adidakset. Kannattaa samantien ostaa kunnon mono eli Fischerin kilpamono hinta on muistaakseni ohv. 229€ (ei paha kun vertaa rossarin monoon 289€, muistaakseni). mono on kyllä hintansa veroinen. en ole kuullut yhtään negatiivista asiaa monojen käyttäjiltä joihin itsekkin kuulun. nykyiset monosi ovat liian "isot" eli mono taittuu väärästä kohdasta ja se voi aiheuttaa jalka kipuja.
- Liukuu
Luisteluhiihdossa tasapaino ja tekniikka on se mikä joko tekee siitä nautittavan tai raastavan.
Jos pystyt pitkään rauhalliseen liukuun, jossa paino on suksen päällä (suksi ei yhtään kantilla) ja jalka rentona, ei pitäisi paikatkaan kipeytyä.
Harjoittele siis tasapainoa niin tekniikka seuraa perässä... - Atte
Liukuu kirjoitti:
Luisteluhiihdossa tasapaino ja tekniikka on se mikä joko tekee siitä nautittavan tai raastavan.
Jos pystyt pitkään rauhalliseen liukuun, jossa paino on suksen päällä (suksi ei yhtään kantilla) ja jalka rentona, ei pitäisi paikatkaan kipeytyä.
Harjoittele siis tasapainoa niin tekniikka seuraa perässä...Kiitos. Tuo tieto juuri minua kiinnostaa, koska on mahdollista, että mono todellakin taipuu väärästä kohtaa ja siten aiheuttaa kipuja. Minulla on myös perinteisen monoina Salomonin kilpamonot(2 numeroa isot) ja minulla on myös niiden kanssa ongelmia, niissä jalan holvikaari kipeytyy todella helposti. Tämäkin tukisi sitä, että Salomonin lesti ei välttämättä ole jalalleni kovin hyvä. Se, että mono maksaa 229e on pikkuraha jos vain saan lievennettyä kipuja.
Todellisuudessa suurin syy löytyy todennäköisesti tekniikasta, eli täytynee keskittyä harjoittelemaan tasapainoa ja tekniikkaa. Tosin, nyt kun viimeksi kävin hiihtämässä vapaalla niin jo 100m jälkeen sääriäni pakotti vietävästi ja ne meni ihan jumiin. Siinä sitten tuli vedet silmissä väkisin väännettyä kolme varttia. - Fischer
Atte kirjoitti:
Kiitos. Tuo tieto juuri minua kiinnostaa, koska on mahdollista, että mono todellakin taipuu väärästä kohtaa ja siten aiheuttaa kipuja. Minulla on myös perinteisen monoina Salomonin kilpamonot(2 numeroa isot) ja minulla on myös niiden kanssa ongelmia, niissä jalan holvikaari kipeytyy todella helposti. Tämäkin tukisi sitä, että Salomonin lesti ei välttämättä ole jalalleni kovin hyvä. Se, että mono maksaa 229e on pikkuraha jos vain saan lievennettyä kipuja.
Todellisuudessa suurin syy löytyy todennäköisesti tekniikasta, eli täytynee keskittyä harjoittelemaan tasapainoa ja tekniikkaa. Tosin, nyt kun viimeksi kävin hiihtämässä vapaalla niin jo 100m jälkeen sääriäni pakotti vietävästi ja ne meni ihan jumiin. Siinä sitten tuli vedet silmissä väkisin väännettyä kolme varttia.Joo paino liukuvalle jalalle, ei kuokkaa tasamaalla vaan vassua ja moogreenia. Jos jollakin kaverillasi on kunnon kilpasukset niin testaa niitä, huomaat eron.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406993
- 323948
- 453330
- 402949
- 172726
- 372238
- 162196
- 412153
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482087- 402058