Työttömyyskassasta eroaminen

MuuttuiErottamiseksi

Aika jännä juttu tuli vastaan tässä taannoin. YTK lähetti vuoden 2015 kasssan jäsenmaksun, koska maksu on niin iso, ettei mulla ole sitä varaa maksaa ja toisekseen mulle ei ole ollut YTK:n jäsenyydestä mitään iloa koko jäsenyysaikana, niin ilmoitin sinne haluavani erota koko kassasta. Tämän jälkeen mulle tuli YTK:sta kirje, jossa ilmoitetaan kassasta erottamisesta seurauksineen. Tuohon olisi pitänyt antaa vastine päivämäärään X mennessä. Vastinetta en viitsinyt alkaa rustaamaan, koska mun mielestä oli jo varsin absurdia, että ilmoitin itse haluavani erota kassasta, jonka jälkeen kassa ilmoittaa kirjeellä kassasta erottamisesta. Onkohan nyt niin, että tuon erottamisen seurauksena mua ei enää ikinä huolita YTK:n jäseneksi? Muita seurauksiahan on tietysti kertyneen työttömyysturvan menetys jne, josta ei sinällään ole mitään haittaa, koska sitä ei ole ikinä kertynyt niin paljon, että olisi ollut oikeutta ansiosidonnaiseen. Viimeisimmästäkään 2,5 vuoden työrupeamasta tuota ei kertynyt, koska palkkaus oli provisiona.

5

376

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmettelen

No onpas kummallinen tilanne sulla. Itse irtisanoin jäsenyyteni YTK:sta koska siirryin työmarkkinatuelle joten ei hyötyä enää meikäläiselle. Ei mitään ongelmia, tuli viesti että eroanomukseni tullut perille ja käsitelty ja toivotettiin hyvät jatkot tälle vuodelle. Tuo on ollut varmaan joku normaali infolappu mikä siis kuuluukin antaa eroavalle jäsenelle joka on töissä oleva. Tuo provikkapalkkakin on sellainen että saattaa joissakin tilanteissa kelvata työssäoloehtoon.

• ONAIKAVAIHTAA

ON HALVEMPIAKIN TYÖTTÖMYYSKASSOJA

http://saituri.org/tienaus/tyottomyyskassoja-kilpailuttamassa/

Yllättävä enemmistö suomalaisista ei tiedä omasta työttömyysturvastaan yhtään mitään. Yksi oppimisen arvoinen asia on, että työttömyyskassaan kuuluakseen ei ole pakko kuulua minkään alan liittoon.

Yhtä huonosti tunnettu asia on se, että YTK (99€/v 2014) ja Työttömyyskassa Nomit (135€/v 2014), jotka ovat kaikille avoimia sitoutumattomia työttömyyskassoja, ja aggressiivisesti toimintaansa markkinoivia, ovat yksiä kalleimmista työttömyyskassoista mitä markkinoilta löytyy. Vaihtoehtoja on kymmeniä lisää ja hinnat aivan toisissa lukemissa.

• eyeppppppppppppp

ja halvin on jattk työttömyyskassa 35 euroa vuosi 2015

• kovaa_on_touhu
        eyeppppppppppppp kirjoitti:

ja halvin on jattk työttömyyskassa 35 euroa vuosi 2015

Oletteko huomanneet, että muutkin työttömyyskassat ovat tämän huomanneet. Nimittäin jokunen kassa on tehnyt saman tempun Jattk kohdalla kuin YTK:sta eroavienkin. Eli lupaavat maksaa Jattk:sta eroaville loppuvuoden jäsenmaksun ja perivät sen sitten Jattk:sta itselleen takaisin. Jattk:ssa on myös vuosimaksu niin kuin suuressa osassa työttömyyskassoissa. Ne jotka perivät kuukausimaksua prosenttiperusteisesti ovat juurikin näitä kalleimpia ja ahneimpia riistäjiä sen jäsenmaksun osalta. Samalla nämä kassat näyttävät kaikille miten tyhminä he ihmisiä pitävät että jäsenet muka eroaisivat jonkun loppuvuoden mitättömän summan takia ja maksaisivat sen jälkeen itsensä kipeiksi näiden kalliimpien kassojen jäsenmaksuja. Voi helvata sentään.

Enpä olisi uskonut että näin alhaisiin temppuihin menevät nämäkin. Sitten vielä pitäisi jäsenten tällaisiin luottaa. Ahneita piruja vain taitavat olla.

• TietääköKukaan

Kun tuolta nyt sitten jokatapauksessa tulee kenkää (vaikka siis ilmoitin kyllä ihan itse haluavani erota), niin mitä seuraamuksia tuosta on odotettavissa? Käsitykseni mukaan ainakaan mitään ansiosidonnaisia, tai kertyneitä työttömyysehtopäiviä ei ole, koska se viimeisimmän työpaikan palkkaus ei kerryttänyt niitä (provikka) ja toisekseen olen ollut työttömänä jo sen verran kauan, ettei ne enää muutenkaan olis "käytettävissä".. (työttömäksi 7/2012 alkaen.)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      165
      2581
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2387
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      102
      1082
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      901
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      65
      849
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      274
      727
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      727
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      710
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      701
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      668
    Aihe