65 vuotiaat eläkkeelle

65P

MIKSI EI OLE LAKIA MISSÄ 65 VUOTIAAT MÄÄRÄTÄÄN PAKKO ELÄKKEELLE, JA TYÖTTÖMÄT NUORET SUOMEN KANSALAISET TÖIHIN. PALJONKO ON YLI 65 VUOTIAITA TÖISSÄ VIEMÄSSÄ NUORIEN TÖITÄ,, KYSYKÄÄ TÄTÄ KYSYMYSTÄ EDUSKUNTAVAALI
EHDOKKAILTA, NIIN SAATTE SELVILLE, HALUAAKO OMA EHDOKAS TODELLA NUORILLE
TÖITÄ, VAIO PUHUKOO POTASKAA, OMAN EDUN VARJOLLA.

14

925

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • i65

      ILMAN MUUTA 65 VUOTIAAT ELÄKKEELLE KAIKKI, MYÖS, EDUSKUNNASTA JA KAIKISTA
      TÖISTÄ

      • ikä-kokemus-hyvä

        No, eduskunnassa niillä on vielä käyttöä, sillä nämä liian vähän elämää nähneet: Katainen, Stubb, Kiuru, Kaikkonen, Tynnyläinen ja soopa-julkkisert sekä homopuoleet... ovat pääsyyllisiä maamme asioiden sekasotkuun.


      • lhg
        ikä-kokemus-hyvä kirjoitti:

        No, eduskunnassa niillä on vielä käyttöä, sillä nämä liian vähän elämää nähneet: Katainen, Stubb, Kiuru, Kaikkonen, Tynnyläinen ja soopa-julkkisert sekä homopuoleet... ovat pääsyyllisiä maamme asioiden sekasotkuun.

        Urpilainen oli mukana antamassa 46 miljarsia ilmaista rahaa Kreikkaan, nyt se on siellä ehdokkaana jälleen ja kehuu itseään tarvittavan.


    • vaihtoehtoja

      On kyllä ammatteja, joissa ei tunnetusti keltanokka pärjää tietotaidoilla, jos vastassa on jatkuvasti kouluttautunut ja pitkän kokemuksen omaava ammattilainen. Osa vanhemmista ikäluokista on myös lamavuosien aikana ja jälkeen ollut pitkään työttömänä, mutta lisäkoulutuksessa. Kannattako heidän osaamistaan heittää roskalaatikkoon pelkkää kateutta?

      • sitvaalienjälkeenx

        Meillä on joustava eläkeikä 63-68 v, siitä huolimatta meillä jäädään eläkkeelle jo 61 vuotiaana,
        Aika harvat jaksavat tai edes haluavat olla vanhempana töissä,
        ainakaan kokoaikatyössä.
        Työnantajat antavat kenkää vanhemmille ihmisille, itse kannatan
        valinnanvapautta
        mutta kyllä olisi tärkeää saada töitä nuorille, sille on tehtävä jotain.


      • ei-mistään-kotoisin

        Ylisuuret eläkkeet pitäisi leikata on väärin, että herrat ottaa esim. 20 - jopa 70 000 euroa/ kk eläkettä.

        Vain Suomessa tämä sekoilu on mahdollista.


    • pakolainen

      Niin kauan , kuin Suomessa saa vastuuttomasti mellastaa aivoton akkavalta (90% julkisen palkollisista), joidenka päätarkoitus on vaikka rikollisin keinoin VASTUUTTOMASTI vahingoittaa yhteiskuntaamme ja erityisesti pienyrittäjiämme, ei Suomi tule nousemaan tai ylipäätään säilymään kansana ja valtiona.

      • edesperustuslakia

        http://heikkisantala.puheenvuoro.uusisuomi.fi/156071-valtiosääntöasiantuntijat-työeläkeyhtiöt-perustuslain-vastaisia


        Perustuslain 124 §:n mukaisesti merkittävää julkista valtaa saavat käyttää vain viranomaiset.

        Perustuslakivaliokunta totesi 2011 lausunnossaan, että yksityisten antamat parkkisakot ovat julkisen vallan käyttöä ja siten perustuslain vastaisia. Eduskunta hylkäsi oikeusministeri Tuija Braxin parkkilakiesityksen.

        Yksityiset työeläkeyhtiöt käyttävät suurta julkista valtaa tehdessään eläkepäätöksiä. Perusoikeusasiantuntijoiden mukaan tämä hallintotehtävä kuuluu ilman muuta perustuslain 124 §:n piiriin. Oikeusoppineet ovat asiassa harvinaisen yksimielisiä. - Esimerkiksi:

        "Yhtiöt tekevät suuria määriä hallintopäätöksiä, joilla on suuri merkitys niiden kohteena oleville eläkkeen saajille." (Akatemiaprofessori Kaarlo Tuori; HS 6.12.)

        Kansalaiset ovat nyt bisnestään varjelevien eläkeyhtiöiden armoilla. Sairailta ja työkyvyttömiltä estetään vakuutusyhtiöiden lääkärien lausuntojen perusteella eläkkeelle pääsy, vastoin henkilökohtaisen lääkärin kantaa. Pukki on kaalimaan vartijana.

        http://ollipusa.puheenvuoro.uusisuomi.fi/123918-laittomuutta-elakejarjestelmassa-mita-tekevat-valvojat
        ___________________________________
        miksi lakeja laaditaan ellei niitä tarvitse noudattaa?


    • ukkopa

      Totta, totta, ainakin toinen puoli. mutta, kun asiat ei käytännön elämässä ole aina niin "musta-valkoisia". Mä täytän pikapuoliin 65 ja olen monesti sanonut työnantajalle, että ny tämä poika lähtee eläkkeelle, en vain pääse. Tosin, teen enää hommia 4 - 8 päivää /kk. Mutta, olen loistava kiireapulainen ja silloin paikkaamassa, kun joku sairastuu tai muuten ei pääse "sorvin ääreen". Tilalleni ei kuitenkaan palkattaisi nuorempaa, vaan työ olisi muiden selkänahkaa rasittamassa. Näin asian olen ymmärtänyt. Mahdollistan osaltani sen, että myös firman muilla työntekijöillä on turvattu työelämä, koska, jos palkattaisiin lisää väkeä, niin saattaisi olla vikkelästi "pää vetäjän kädessä" ja kaikilla -taloudellis-tuotannollisista- syistä YT-edessä. Ja, toteutanhan samalla ajatusta, että ollaan pitempään töissä. Tällä terveydellä voisin olla vielä pitkään töissä.

    • likinäkö

      pitäs olla vappaehtoinen eläkeikä
      lapsilisät kun loppuu saa jäädä eläkkeelle jos haluaa
      vaikka takuueläkkeelle
      sopiva maksu olis 3000€/kk
      Mikä puolue kannattaa?
      äänestän heti.
      Työt voi tehä sit kuka haluaa

    • tajukka

      SAMAA MIELTÄ . MITÄ ELÄKEIKÄINEN TEKEE RAHALLA ?VIE ULKOMAILLE LOMAILUN MERKEISSÄ , EI OSTA KUIN VÄHÄN RUOKAA .
      .
      NUORET PÄÄSTÄVÄ TYÖHÖN , NE KÄYTTÄÄ RAHAA JA MAILMAPYÖRII .


      MIKÄ ON ETTEI KUKAAN PÄÄTTÄJÄ TÄTÄ TAJUA.!!!

    • Aulikkin

      Jäämisestä töistä pois 60v pitäisi jopa antaa startti rahaa, jotta nuorille vapautuisi työpaikkoja.
      Monessa työpaikassa on ikäänkuin suojatyössä päälle 60 vuotias, vailla enää työnintoa ja iloa, varsinkin jos on lisäksi jokin perussairaus. Monet kuluttavat lähinnä aikaansa työpaikoilla ja työantajansa palkkaa. Oikeus ja kohtuus olisi päästää heidät työmarkkinnoilta nuorempien hyväksi, varsinkin jos he 60 olisivat siihen itse valmiita.
      On arvokysymys ?, kenelle työpaikka ja kenelle vaikka ansiosidonnainen päiväraha, ja kuka sitä työtä ja rahaa enemmän tarvitsisi, ketä ja millainen työntekijä enemmän hyödyttää työnantajaa ja yhteiskuntaa.
      Mitä mieltä roikottaa "väkisin" puolikuntoista päälle 60 ihmistä työssä josta hänelle ei enää riitä annettavaa.
      Takaan, että moni tekee töitä päälle 60v taloudellisen asian vuoksi jo muutenkin, mutta jos halua olisi jäädä työstä ilman karenssia nuorempien hyväksi, niin sen pitäisi sallia ilman karenssia. Pikemminkin siitä pitäisi antaa pienehkö myönnytys, joka rohkaisisi meitä työtä ikänsä tehneitä jäämään työstä pois nuorempien hyväksi.
      Olen itse pian 61v ja olen todella vajaakuntoinen ja elämä on todella vaikeaa kipujen vuoksi, mutta kuten tiedossa on, eläkkeelle sairauden vuoksi hakeutuminen on todella pitkä ja hankala tie, ja työkyvyttömyyseläkkeelle vaikeaa, siitäkään huolimatta päästä. B-todistuksia mielinmäärin, työnantaja ja työpaikkalääkärin kanssa neuvotteluja, kelan hylkäämiä sairauspäiviä jne..... eläkehylkyjä ................. / ELI KUKA SITÄ JAKSAA, TOISET JAKSAA JA TOISET EI, ei ihme kun moni sairastuu mieleltään, niin kovaa rumpaa se on. Olen tuon asian sivusta seurannut, ei siis riitä että työkyky on oikeasti mennyt.

    • Maaritk

      JATKUU ...........
      Olen 61 vuotias ja olen osatyökyvyttömyyseläkkeellä ja puoliaikatyössä. En koe jaksavani hakeutua täydelle eläkkeelle, koska olen nähnyt niin monen sairaan saaneen hylkäävän päätöksen, joka on ollut todella kipeä isku ja vaikuttaneen hakijan mielenterveyteen. On jo kurjaa olla sairas, se on kamalaa ja kun sitten monien lääkärikäyntien ja b-lausuntojen jälkeen tulee hylky se on kestämätöntä.
      Haluaisin eläkkeelle, mutta en jaksa sitä rumpaa, niin ajattelin irtisanoutua, koska olen aivan naatti ja liian sairas hekemaan eläkettä, ei yksinkertaistettuna riitä voimat.
      Tosi pieni eläkeeni tulee aikanaan olemaan, ja samoin ansiopäiväraha mutta kun ei ole vaihtoehtoa. Se surettaa millä pärjätä karenssin ajan, kun nyt tuo osatyökyvyttömyyseläke on vajaa 500 euroa.
      Neuvokaa minua, onko muita ehdotuksia ?

    • työeläke

      Nyt suuren työttömyyden aikaan pitäisi laittaa pitkäaikaiset työttömät töihin ja vastaavasti pitkän työuran tehneet ansaitulle "sapattivuodelle". Työttömät sanoo että tekisivä't töitä jos niitä vain olisi. Jos he eivät töihin pystyisi niin sitten ulos päivärahoilta. Eikös tämä olisi sitä tasaarvoa.
      Nämä päiväraha korvaukset, eli vastikkeettomat maksut eivät ole täysin oikein . Alunperin on lähdetty vikaraiteille. Toisaalta olisi jonkinverran lyhytaikaista työtä mutta sitä ei tehdä koska saman saa korvauksena. Tämä on valtiovallan töppäys joka pitäisi heti purkaa. Työstä pitäisi jäädä aina käteen vähän enemmän kuin työttömyyskorvsus. Silloin sillä olisi kannustava vaikutus.
      Itse olen jo 65-vuotta täyttänyt ja eläkkeellä. Silti teen vähän vielä vierasta työtä ja suurella veroprosentilla jelppaan vielä jotain työtöntäkin. Monesti sanotaan että eläkeläiset vie nuoremmilta työt. Olen myös huomannut että jos eläkeläiset ei tekisi näitä töitä niin ne jäisivät tekemättä. Nuoret ovat liian ronkelia työn suhteen, sekä vaativat aina suurta palkkaa. Toisaalta eläke on vain noin 60-prosenttia palkasta joten ei sillä liikaa hurvitella.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2625
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1094
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1054
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      923
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe