Miksi Finnairin palvelu on huonoa?

Yhteiskunnanelätit

Miksi Finnairin palvelu lennolla on huonoa?
Miksi suomalainen saa vielä huonompaa palvelua kuin ulkomaalainen?
Voiko Finnairilla olla töissä jos ei kuulu liittoon?
Jos on kaikki muumit laaksossa niin pääseekö Finnairille töihin?

24

536

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älkää_vastatko_provoon

      Surkea provo.

      • palveluvamma

        Miksi ei saa vastata? En tosin enään matkusta kotimaisten työntejöiden harmina. Olisihan se kauheeta jos joutuisi palvelemaan asiakasta. " me ollaan kuule täällä turvallisuuden takia, me ei olla mitään tarjoilijoita". Tällä asenteella painetaan loppuun asti kuin paperimiehet. Tappiota tuli taas ja ja tänä vuonna lisää. Onneksi Tukholman kauttakin pääsee hiekkayhtiöillä nykyään Aasiaan ja Australiaan asti. Ei ole noita palveluongelmia kun menee Qatarilla tai Emiratesilla. Businesskin on hinnoiteltu halvemmaksi kuin Finnairilla. Eikä tarvi kuunnella ilmapiikojen kitinöitä.


      • MirvaJyysteni

        Provo tai ei, matkustapa sinäkin muilla yhtiöillä ja totea itse sen minkä puoli suomea on todennut. Finnairin palvelutaso on alempaaa keskitasoa. Ei ihan alinta kastia, mutta hyvin kaukana ei olla.


      • itselläsionvamma
        palveluvamma kirjoitti:

        Miksi ei saa vastata? En tosin enään matkusta kotimaisten työntejöiden harmina. Olisihan se kauheeta jos joutuisi palvelemaan asiakasta. " me ollaan kuule täällä turvallisuuden takia, me ei olla mitään tarjoilijoita". Tällä asenteella painetaan loppuun asti kuin paperimiehet. Tappiota tuli taas ja ja tänä vuonna lisää. Onneksi Tukholman kauttakin pääsee hiekkayhtiöillä nykyään Aasiaan ja Australiaan asti. Ei ole noita palveluongelmia kun menee Qatarilla tai Emiratesilla. Businesskin on hinnoiteltu halvemmaksi kuin Finnairilla. Eikä tarvi kuunnella ilmapiikojen kitinöitä.

        Miksi olet noin katkera, oletko saanut Finnairilta potkut? Mikä niissä muiden yhtiöiden palvelussa on sitten niin erinomaista, että pitää kiertää Euroopan kautta kun suoraankin pääsisi? Saako niissä juoda viinaa kaksi käsin vai tuleeko lentotäti pyyhkimään pyllyn? En minä ole juurikaan mitään eroja havainnut eri yhtiöiden välillä turistiluokassa. Mutta jos koneeseen menee tuolla sinun asenteellasi, niin metsä vastaa kuten sinne huudetaan.


    • 00940

      kontulassa pitkät pyhät päällä. ryypätty jo keskiviikosta mutta vasta tänään saatiin provo kirjoitettua valmiiksi.

      • Kalikkakolahti

        Finnairuskovainen unohti mainita Lidlin.


      • Kontulanprovotehdas
        Kalikkakolahti kirjoitti:

        Finnairuskovainen unohti mainita Lidlin.

        LIDL on kiinni eli kaljaa ei saa. Pitää juoda pyöräkellarissa tehtyä kiljua.


    • Baggageclaim

      Olen lentänyt useilla eri lentoyhtiöillä, economy- ja business-luokissa. Kaikissa on asiat hoituneet asiallisesti, myös Finnairilla, en koe saaneeni huonoa palvelua missään. En tiedä sitten, että kuinka yliluonnollisiin tekoihin sitä lentohenkilökunnan pitäisi pystyä tarjoillessaan juotavaa ja ruokaa asiakkaille? En ole odottanut mitään viihdesirkusta lentohenkilökunnalta, se ei ole heidän tehtävänsä. Pääasia on turvallinen matka määränpäähän.

      • Gulfstream

        Minä lennän vain firstissä tai jetillä. Silloin ei finnairin moukkia tarvitse katsella.


      • vcmjyrghkmooppå
        Gulfstream kirjoitti:

        Minä lennän vain firstissä tai jetillä. Silloin ei finnairin moukkia tarvitse katsella.

        et taida lentää kovin usein.


      • rasittavat_emot

        Parempi vaan olis kun ei ne emot ja stuertit ramppaisi siinä käytävällä edestakaisin milloin minkäkin kärryn kanssa. Hermostuttavaa! On se kumma ettei muka ihminen elä muutamaa tuntia ilman jotain suuhunpantavaa. Nykyään ihmiset ovat juoda lipittämässäkin koko ajan jotain, ennen juotiin pari kertaa päivässä.


    • Matkustajas

      Jos ei kelpaa ei tarvitse lentää finnairilla! Ei sitä tänne tarvitse tulla ruikuttamaan! Tiedän kyllä että oli pahamieli kun ostit "kalliit" lennot ja sitten kahvit kaadettiin päälle, mutta sitä ei tarvitse täällä kuuluttaa. Eli jos harmittaa niin paljon ota yhteyttä finnairiin. Älä soita puhelimella, koska on " erittäin kallista vaan lähetä sähköposti !

    • TyytyväinenFinskiin

      Maailman 3. turvallisin lentoyhtiö ja asiakastyytyväisyydessäkin sijalla 37.

    • mjnolkute

      ei sinullakaan nouse hissi ylös asti.se on aivan sama kuka sen novon tuo sinun naamasi eteen.onko se englantia ,vai thai kieltä.hoh hoh.tosi matkaaja.

    • matkustajaX

      Työnantaja on kohdellut henkilökuntaa huonosti. Lentoemännät joutuvat tinkimään palkastaan ja eduistaan samaan aikaan, kun johdon palkitseminen jatkuu entiseen tapaan.

      Kun henkilöstö voi pahoin, sairauspoissaolot lisääntyvät, ja töissä olevat joutuvat entistä kovemmalle.

      Ei ole ihme, että tämä näkyy palveluasenteessa niin turisti- kuin bisnesluokassakin.

    • 5plus

      Finnairin lentoemäntä Johanna Juntusen mukaan Finnairin huono palvelu on asiakkaan syytä - eivät esimerkiksi tervehdi ovella, ja tilaavat kahvin ja teenkin ihan väärin.

      http://www.iltasanomat.fi/matkat/art-1424686932022.html

      Juttua muuten on näköjään editoitu ensimmäisen julkaisun jälkeen: se että lentoemäntä törmäilee kärryjen kanssa asiakkaisiin on myös asiakkaan syytä. Paitsi lasten - lapsiin törmäily on Johannan mukaan ihan lentoemännän oma vika.

      • turistpax

        Itse asiassa jos järjellä ajattelee, niin asiakkaan vikahan se oikeasti onkin. Onko niin hirveän vaikea nähdä sen kärryn tuloa, että voisi väistää. Minusta näyttää aina sille, että kun se vaunu lähestyy, ihmisille tulee ihan pakkomielle pompahtaa ylös ja alkaa pungertaa ohi. Siinä sitä kärryä hilataan eestaas ja ootellaan. Harmittaa kun minä jo kukkaro kädessä olen valmis tilaamaan kauan odotetun oluen. Showwaamiseksi menee. Eikö siellä vessassa voi käydä jo kentällä tai silloin kun käytävä on vapaa?


      • palveluammatti

        Persejalkainen suomiämmä ei sovellu ilmapiiaksi.


      • palveluammatti2
        palveluammatti kirjoitti:

        Persejalkainen suomiämmä ei sovellu ilmapiiaksi.

        eikä läski paskamahainen siannaama ukko asiakkaaksi.


    • EiNytSentään

      "Kun henkilöstö voi pahoin, sairauspoissaolot lisääntyvät, ja töissä olevat joutuvat entistä kovemmalle."

      Koneessa pitää olla sen koosta riippuva määrä matkustamohenkilöstöä. Jos on sairastumisia, sijaisia hankitaan tilalle niistä jotka eivät ole lepopäivillä.

    • Tättänä

      Kertokaa nyt joku, MIKÄ Finnairin palvelussa on huonoa? Tätä ei kukaan ole vielä tässä ketjussa avannut! Minä ainakin olen aina saanut asiallista palvelua muutoin paitsi kerran, kun etukäteen paikalle tilattua tax free -tuotetta ei tullutkaan. Lentoemäntä ei tiennyt sanoa asiat mitään, ei siis myöskään sitä, että saisin tuotteen lennon jälkeenkin. Tämäselvisi vasta, kun soitin kotiin palattua asiakaspalveluun.
      Sitten minulla oli sitä naamarasvaa kaksi purkkia: se taxfree sekä kotimaan päästä kalliimmalla ostettu.

      • 19plus

        Palvelu on erittäin hidasta ja töykeää. Vaikka Finnairilla kaikki (lisämaksuton) palvelu onkin viety minimiin, senkin voisi hoitaa huomattavasti paremmin - Finnairin suomalaiset emännät vielä pyrkivät minimoimaan oman työmääränsä mahdollisimman tehokkaasti.

        Saman palvelukonseptin sisällä homma voidaan myös hoitaa hyvin. Suomiemännät voitaisiin laittaa oppiin esimerkiksi Finnairin Espanjan lennoille, ero palvelussa on käsittämättömä suuri, kun asiakaspalvelun hoitaa espanjalainen ammattilainen.


      • Näinseon
        19plus kirjoitti:

        Palvelu on erittäin hidasta ja töykeää. Vaikka Finnairilla kaikki (lisämaksuton) palvelu onkin viety minimiin, senkin voisi hoitaa huomattavasti paremmin - Finnairin suomalaiset emännät vielä pyrkivät minimoimaan oman työmääränsä mahdollisimman tehokkaasti.

        Saman palvelukonseptin sisällä homma voidaan myös hoitaa hyvin. Suomiemännät voitaisiin laittaa oppiin esimerkiksi Finnairin Espanjan lennoille, ero palvelussa on käsittämättömä suuri, kun asiakaspalvelun hoitaa espanjalainen ammattilainen.

        Hidas palvelu johtuu usein hitaista matkustajista jotka ei tiedä mitä haluavat, eivät osaa katsoa Finnairin lehdestä mikä on jokaisen matkustajan edessä istuintaskussa.


      • 13plus

        Eli Finnair-somen mielestä hitaus johtuu tyhmistä matkustajista? No, onhan se tietysti tyhmää matkustaa Finnairilla, mutta tuskin Finnairin asiakkaat keskimäärin muita lentoyhtiöitä hitaampia ovat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1847
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1717
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1323
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1141
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      839
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      795
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      777
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      759
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      735
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      717
    Aihe