Onko arabian vanhalla sylkykupilla, virheettömällä mitään arvoa? Pohjassa on rotanhäntäleima. Etupuolella on V.R. ja S.J. ja linnun siipien kuva. Esinettä on käytetty rautatiejunissa sylkykuppina. Onko esine harvinainen?
Vastaukset 4
- Aarresekin
Ei niitä varmaankaan ole paljon jäljellä. Käyttötarkoitus oli siksi etova, että harva niitä on keräillyt. Vielä 30-luvulla sylkykupit olivat hyvinkin yleisesti käytössä niin junissa kuin asemien odotushuoneissakin, sillä tuberkuloosi ja keuhkotauti olivat vielä yleinen tauti Suomessa.
Suosittelen, että lahjoitat sylkykuppisi Rautatiemuseoon. - Dentzelwashington
Hintahan riippuu oleellisesti siitä, onko sisällä sylkeä, ja miten paljon.
Mikäli kuppi on täynnä sylkeä on hinta luonnollisesti korkeampi kuin mitä tyhjän kupin hinta olisi. - SarMaarit
Mulla on tuommoinen kanssa Turussa, antiikkiliikkeessä samanmoinen oli myyty 100 euron hintaan niin että, ei huono, sanoisin. siirsin omani heti niin etttei lapsenlapset vahingossakaan riko ;)
- Anonyymi
Kiitos vinkistä. Minullakin on sellainen, ehjä ja tosi kaunis, Arabian valmistama.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3581144- 71758
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37696- 50612
- 44595
- 63533
Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri20510SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht321501- 76481
kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459