Onko arabian vanhalla sylkykupilla, virheettömällä mitään arvoa? Pohjassa on rotanhäntäleima. Etupuolella on V.R. ja S.J. ja linnun siipien kuva. Esinettä on käytetty rautatiejunissa sylkykuppina. Onko esine harvinainen?
Arabian sylkykuppi?
4
1700
Vastaukset
- Aarresekin
Ei niitä varmaankaan ole paljon jäljellä. Käyttötarkoitus oli siksi etova, että harva niitä on keräillyt. Vielä 30-luvulla sylkykupit olivat hyvinkin yleisesti käytössä niin junissa kuin asemien odotushuoneissakin, sillä tuberkuloosi ja keuhkotauti olivat vielä yleinen tauti Suomessa.
Suosittelen, että lahjoitat sylkykuppisi Rautatiemuseoon. - Dentzelwashington
Hintahan riippuu oleellisesti siitä, onko sisällä sylkeä, ja miten paljon.
Mikäli kuppi on täynnä sylkeä on hinta luonnollisesti korkeampi kuin mitä tyhjän kupin hinta olisi. - SarMaarit
Mulla on tuommoinen kanssa Turussa, antiikkiliikkeessä samanmoinen oli myyty 100 euron hintaan niin että, ei huono, sanoisin. siirsin omani heti niin etttei lapsenlapset vahingossakaan riko ;)
- Anonyymi
Kiitos vinkistä. Minullakin on sellainen, ehjä ja tosi kaunis, Arabian valmistama.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282577- 1272263
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1111941- 1281926
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.121653Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161461220Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901095Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu261085Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891051Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno36999