Olenko valmis aksuun??

olenkovalmisaksuun

Tiedän että minulla on vielä PALJON opittavaa, mutta nyt kysyn että olenko valmis akaattikotiloon? Olen niin kauan halunnut aksua, sen nimi olisi Hermanno :3 :D RUOKINTA: Kasvikset esim. Porkkana, salaatinlehdet, kurkku, tomaatti, bataatti, mandariini, peruna jne. Eli kaikki kasvikset/hedelmät ja kasvikset ja hedelmät pitää pestä ja kuoria (varsinki ulkomaalaiset hedelmät/kasvikset) Lihaa silloin tällöin ja sen pitää olla maustamatonta ja suolatonta. Koiran/kissan nappulat ja kesällä kannattaa antaa voikukanlehtiä mutta EI saastuneita ja pese ne! Sitten kaikkia munakuori käy mutta Seepian Suomu on parempi, koska se vahvistaa kuorta Olenko ymmärtänyt oikein että ne ovat tyttöjä ja poikia, että niillä ei ole periaatteessa omaa sukupuolta? Jos haluaa poikasi aksut eivät saa olla samaa poikuetta/ryhmää (en muista sitä oikeaa sanaa D:) Koska muuten poikasista tulee tai niiden kuorista tulee jotenkin heikkoja ja ne menenvät helposti rikki ja kuolevat helpommin eikä ne ole terveitä. Eläinlääkäriin ei tarvitse viedä, kun vaan jos on esim. Jotain sairauksia esim noita matoja kotilossa jne. Aksun voi ottaa lyhyillle automatkoille, mutta ei kannata ottaa riskiä esim. Ottaa sen 10h matkalle, eikä aksua kannata myöskän ottaa lentokoneeseen. Aksuilla pitää olla, jos on yks aksu nii joku 20-30l terra tai muovilaatikko, muovilaatikon kanteen reikiä, muuten se ei saa happea! Jos on 2 ja yli nii terran pitää olla jo joku 30-40l enemmänkin! Minä ajattelin siivota terran joka päivä pikasiivouksella, mutta jos sinulla on kaksi aksua, silloin sinun pitää tarkistaa joka päivä onko tullut munia, mutta olen lukenut jostain että yks aksu riittää ja jostain että niitä pitää olla vähintään kaks, mut jos on yks nii silloin se ei ole niin aktiivinen! Terrassa pitää olla turvetta, multaa se voi olla luonnosta, mutta siitä tulee paljon öttiäisiä, mutta se on tietty halvempi ratkasu. Aksujen häkki pitää siivota ainakin 2 kertaa viikossa. Enemmänkin, illalla kannattaa tehdä pikku tarkastus, että onko häkissä munia, vaikka olisit jo katsonut aamulla ja iltapäivällä, mutta itse ajattelin ottaa ekana vain yhden, katson miten sen hoito minulta sujuu. Toivottavasti vastaatte noihin pariin kysymykseen. :) mulla on vielä paljon paljon paljon opittavaa :-) sanokaa vaa mielipide oonko valmis Kommissa kiitti!

9

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olenkovalmisaksuun

      Sori kirjotusvirheet, ei sen nimi ois Hermanno vaan Hermanni :D

    • tietoatietoa

      öö.. Sulla on vielä tosi paljon opittavaa! Siulla on perus asiat hanskassa. Mut aika paljon epämäärästä ja outoo tietoa. Jos et halua tappaa aksuasi niin lue Desire's kasvattajan hoito-ohjeet kokonaan nii oon varma et sit sä oot valmis! :)

    • tietoatietoa

      Ja oikeasti aksut ei tarvitse kaveria, sillä ne eivät välitä onko niillä toista jakamassa samaa terraaa. Se voi olla aktiivisempi mut sillo terraarion pitää olla vähintään 40 litraa ja turve pitää vähän väliä tutkia et onko turpeessa munia. Ja jos aiot ostaa aksut eläinkaupasta niin et saa missään nimessä säästää poikasia vaan jos niitä kuoriutuu sun pitää tappaa ne. Monista hyvistä syistä. Lue ne Desireksen sivut! :) Itelläni ollu joskus neljä aksua ja omena kotilo ja nyt enää achatina reticulata albino jonka ehkä myyn..

    • tietoatietoa

      Ja lisään vielä. Aksut on muutenki aika laiska rotu ja tosi rumakin kotilo maailmassa. :/ Löytyy paljon kauniimpiia ja aktiivisempiakin. :) Mut lue ne hoito-ohjeet. :) ! :D

    • Kotilo128

      Jokainen laji on kaunis omanaan. Jopa akaatitkin ;) Ja suosin juuri akaattia, jadea, tai rodatzia ensi lajiksi :) Ja varmaan muutkin helpot lajit, joille ei tule korkeita lämpötila ja kosteus, valo vaatimuksia. Mutta se on minun mielipiteeni, pidän joka lajista ja jokainen yksilö on kaunis persoona. :)

      • olenkovalmisaksuun

        Kiitos paljon (:


    • olenkovalmisaksuun

      Ja lisään mäkin vielä että aksu on sit mulle just sopiva koska se on: laiska=minäkin =D ruma=minäkin =D Ja mun mielestä aksut on söpöjä.

    • Kotilo108

      Mun mielestä on tyhmää haukkua kotiloita ( siis aksuja ) Koska ne on millaisia on ( p.s mulla on aksu joka on tosi kaunis<3:) ) Ja mun aksu ei edes ole kovin laiska:/ Mulla on ollut ennenkin aksu( ja ) Mut älä tuomitse ulko näköö et itekkään tykkäis.... :I Ja munkin mielestä aksu sopii alottelijoille hyvin :) Mulla on myös ollut muitakin kotilo lajeja mutta mulla on ollut aina aksut listan kärjessä ( mutta rakastin kaikkia kotiloitani yhtä paljon :D ) Onnea uuteen kotiloosi !! :3

      • gfhjdfgkjghfk

        Akaattikotilo on slow life -eläin. Sen hienouden huomaa, kun on aikaa elää sen ehdoilla = tarkkailla sitä. Itse olen sitä mieltä, että niitä kannattaa olla useampia. Niiden hellittelyjä on hienoa seurata. Tosin ikävänä seurauksena on valtava kasa munia ja usein. Akaattikotilon etu on siinäkin, että pärjää hyvin lämmittämättömässä terraariossa. Mielestäni se on etu. Lämmityslaitteet kuluttavat sähköä ja sähkölaite voi aina myös vikaantua ja aiheuttaa sähkötapaturman/tulipalon. Eli aksu tai vastaava helppohoitoinen kotilo on ilman muuta aloittelijalle hyvä vaihtoehto. Jos innostus kasvaa (ja tilaa riittää) voi ottaa myöhemmin vaativampia kotiloita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4895
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3096
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1797
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1750
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1611
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1471
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1223
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1187
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1187
    Aihe