viisumi

Mari

Hei!

joulun aikana olis lähtö syyriaan... olen nyt täytämässä papereita viisumia varten(ne pitäisi lähettää ruotsiin)... mutta saako sieltä rajaltakin viisumin suomen passiin?? onko papereita kutenki pakko täyttää täällä vai miten toi viisumi juttu on?? tietääkö joku??

miten sinne pääsee halvalla ... siis mikä lentokone..reiti??

oon vähän sekavasti kirjoittanuy ku täs on kiire luokkaan.. toivottavasti joku vastaa tähän.. olisin kiitollinen siitä..

10

6259

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niitä

      Viisumin saa rajalta. En muista mitä maksaa mutta kato syyrian valtion turismi sivuilta. En nyt muista joutuuko siellä jonkun lappusen täyttämään, mutta kun sielläpäin maailmaa niin riippuu vähän päivästä.
      Sinne pääsee ehkä halvimmin kun lentää Malevilla Budapestin kautta Beirutiin tai sitten esim Frankfurtin kautta Tel Aviviin. Beirutista pääsee syyriaan helposti joko taksilla tai minibussilla. Israelin puoleta onkin vaikeampaa mennä tel-aviv-beirut-syyyria..ja pidä huota että esim. t-paidan sisälle ei lue että Made in israel tai että kädessäsi ei ole muovikassia jossa lukee Ben-gurion airport tms...
      Muuten syyria on ihan mukava maa (oon ollut vaan Damaskoksessa). Ihmiset ystävällisiä ja historiaa riittää...kannattaa vaan tutustua etukäteen asioihin: siellä toi turismi on vielä aika lasten kengissä....
      Mutta hyvää matkaa kuitenkin....

    • erkki

      Minulla on tarkoitus lentää Dohasta(Qatar) Damaskukseen maaliskuun alussa. Saako viisumin Damaskuksen lentokentältä, kun sen hankkiminen tuntuu niin vaikealta täältä Suomesta. Olen yrittänyt löytää ohjeita Syyrian matkailuministriön sivuilta,mutta huonoin tuloksin.
      Kiitos avusta! erkki

      • Bibti

        Löysin viisumista tietoa Syyrian Ruotsin suurlähetystön sivuilta, joille löysin Ulkoministeriön sivujen kautta. Vaikuttaa hankalalta. Voi kun saisi varmasti tietää saako sen viisumin rajalta/kentältä vai ei! Muuten ehkä jonkun matkatoimiston kautta saattaisi järjestyä helpommin, vaikka omin päin onkin aikomus matkailla.

        Kerro Erkki sitten miten kävi ja saitko viisumin kentältä. Qatarissa viisumi varmasti järjestyy helpommin kuin Suomesta käsin. Itse hankin viisumin viimeksi Turkissa, päivän kesti ja ihan helppo juttu.


      • Erkki
        Bibti kirjoitti:

        Löysin viisumista tietoa Syyrian Ruotsin suurlähetystön sivuilta, joille löysin Ulkoministeriön sivujen kautta. Vaikuttaa hankalalta. Voi kun saisi varmasti tietää saako sen viisumin rajalta/kentältä vai ei! Muuten ehkä jonkun matkatoimiston kautta saattaisi järjestyä helpommin, vaikka omin päin onkin aikomus matkailla.

        Kerro Erkki sitten miten kävi ja saitko viisumin kentältä. Qatarissa viisumi varmasti järjestyy helpommin kuin Suomesta käsin. Itse hankin viisumin viimeksi Turkissa, päivän kesti ja ihan helppo juttu.

        Löysin saman osoitteen. Muutenhan asia olisi OK, mutta antavat vain tilinumeron ilman pankin nimeä, niin on hieman hankala maksaa viisumin hinta etukäteen. Ymmärrän maksun olevan viisumin saannin edellytys. Katsotaan kuinka maaliskuussa käy. Kerron huuhtikuussa tuloksen.
        Erkki


      • Pedro
        Erkki kirjoitti:

        Löysin saman osoitteen. Muutenhan asia olisi OK, mutta antavat vain tilinumeron ilman pankin nimeä, niin on hieman hankala maksaa viisumin hinta etukäteen. Ymmärrän maksun olevan viisumin saannin edellytys. Katsotaan kuinka maaliskuussa käy. Kerron huuhtikuussa tuloksen.
        Erkki

        Viisumin haku oli melko hankalaa. Passit postitse Ruotsiin. Mukana täytetyt kaavakkeet jotka saa www-sivuilta. Loput vaikeata: pitäisi olla paluupostimerkit jolla ne lähettää passit takaisin. Suomen posti ei osannut sanoa paljon maksaa posti Ruotsista Suomeen (kehottivat minun selvittävän Ruotsin postilta, aargh). Lopulta ostin jotain merkkejä jotka voi sitten Ruotsissa vaihtaa postimerkkeihin(jollakin summalla jonka varmasti pitäisi riittää). Sitten viisumin maksaminen ruotsalaiselle tilille oli yhtä hankalaa. Ibanit ja Swiftit sain soittamalla jonka jälkeen pankki joutui taas arvioimaan jotain kun euroissa ei voi maksaa kruunutilille, aargh. Tämän täyden päivän sähläämisen jälkeen passit tulivat erittäin nopeasti takasin ja kaikki oli sen jälkeen helppoa (muista vain tilata re-entry visa jos aiot käydä esim. Libanonissa, niin pääset takaisin ilman lisämaksuja).


      • Bibti
        Pedro kirjoitti:

        Viisumin haku oli melko hankalaa. Passit postitse Ruotsiin. Mukana täytetyt kaavakkeet jotka saa www-sivuilta. Loput vaikeata: pitäisi olla paluupostimerkit jolla ne lähettää passit takaisin. Suomen posti ei osannut sanoa paljon maksaa posti Ruotsista Suomeen (kehottivat minun selvittävän Ruotsin postilta, aargh). Lopulta ostin jotain merkkejä jotka voi sitten Ruotsissa vaihtaa postimerkkeihin(jollakin summalla jonka varmasti pitäisi riittää). Sitten viisumin maksaminen ruotsalaiselle tilille oli yhtä hankalaa. Ibanit ja Swiftit sain soittamalla jonka jälkeen pankki joutui taas arvioimaan jotain kun euroissa ei voi maksaa kruunutilille, aargh. Tämän täyden päivän sähläämisen jälkeen passit tulivat erittäin nopeasti takasin ja kaikki oli sen jälkeen helppoa (muista vain tilata re-entry visa jos aiot käydä esim. Libanonissa, niin pääset takaisin ilman lisämaksuja).

        Joo arvelinkin että voisi olla hankalaa... Itse asiassa ajattelin, että kannattaisi varmaan käydä paikan päällä Tukholmassa hoitamassa asia. Kuinka nopeasti sait viisumin, muistatko? Ajattelin että olispa luksusta jos päivä Tukholmassa-risteilyllä ehtisi hoitaa koko homman.


      • Pedro
        Bibti kirjoitti:

        Joo arvelinkin että voisi olla hankalaa... Itse asiassa ajattelin, että kannattaisi varmaan käydä paikan päällä Tukholmassa hoitamassa asia. Kuinka nopeasti sait viisumin, muistatko? Ajattelin että olispa luksusta jos päivä Tukholmassa-risteilyllä ehtisi hoitaa koko homman.

        Pankin ja postin kanssa sähläämiseen meni aikaa (mutta kuitenkin vain yksi päivä) ja itselläkin kävi jo mielessä että pitäiskö mennä Tukholmaan säätämään asia kuntoon. Kun passit saatiin vihdoin lähetettyä niin ne tuli tosi nopeasti takas (ehkä kolme päivää). Käsittelyyn menee kai yksi päivä. En tiedä onnsituuko päiväristeilyllä, mutta kannattaa soittaa ja kysyä etukäteen. Siellä on ainakin yksi virkailija joka puhuu erinomaista englantia. Muut puhuvat ainakin ruotsia.


    • Bibti

      Juttelin erään säännöllisesti Syyriassa vierailevan suomalaisen kanssa ja hän kertoi, että suomalainen saa viisumin lentokentältä 30 dollarilla. Asian voi siis ratkaista näinkin.

    • Bibti

      Suomalaiset saavat viisumin ilman ongelmia lentokentalta tai rajalta. Viisumi on - leimassa lukevan 15 vuorokauden sijasta - voimassa 30 vuorokautta. Se maksaa 28 dollaria ja se maksetaan Syyrian punnissa. Rajalta ei voi saada re-entry -viisumia eika sita voi saada myoskaan Syyriasta, ainoastaan suurlahetystoista, eli rajalta saadulla viisumilla tai sen jatkoviisumilla Syyriassa oleskelevan pitaa esimerkiksi Libanonissa kaynnin jalkeen ostaa rajalta uusi viisumi, kun re-entry -viisumiin saa palatessaan automaattisesti kuukauden pidennyksen.

    • vaarasalo

      Onko todella niin, että jos on käväissyt Israelin puolella (kävellen Egyptistä Eilatiin) niin Syyrian viisumia ei siihen passiin saa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      364
      3295
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      118
      2406
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      123
      1715
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      75
      1226
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1107
    6. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      45
      1046
    7. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      155
      1040
    8. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      1033
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      883
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      42
      826
    Aihe