Kissoillani ilmeisesti herpesvirus

Ragdoll123

Osaisko joku vähän auttaa kun kissoillani (toinen 9kk toinen 5kk) ovat selvästi saaneet jonkun virustaudin (ilmeisesti Kissan herpesvirus) Kummallaki silmät rähmii toinen nuorempi aivastelee monesti päivässä eivät oikeen syö ja jo pienen leikin jälkeen hengitys raskasta kummallakin.
Vein toisen kissoista lekurille kuukausia sitten ja ei päällisin puolin mitään löytynyt. Saivat antibiootit ja tuntui kun kissat olis vähän parantuntuneet. 19.3 kun tuli hyvät ilmat vein ne ulos (nuoremman ekaa ja vanhemman 3kertaa) jolloin kaikki oireet taas alkoi.

Olen jutellut monen lääkärin kanssa ja kaikki sanovat että ei pitäisi huolehtua ja antaa kissojen vaan parantua rauhassa. Toinen vaihtoehto on että teen PCR testin mikä maksaa 200€ mutta onko siitä mitään hyötyä kun ei noihin virustauteihin ole mitään hoitoa? ELi en yhtään tiedä mitä tehdä. Nuoremman kissan (poika) leikkaus tulee kohta ja mietityttää miten sekin siihen vaikuttaa että on kipeä?

Mitä olen ymmärtänyt että tuo vaivaisi kissoja koko loppuelämän eli kun stressaavat (esim ulos vietäessä) niin oireet palaavat :( Enkö voi niitä kesällä enään ulos viedä? Kissoilla rokotukset ym kunnossa.

Netistä olen lukenut että pitäisi olla todella yleisiä nuo virukset kissoilla niin miten te hoidatte kissoja joilla on noita oireita?

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ragdoll123

      Ei vielä yhtään vastausta

    • lekuriainutapua

      Sairasta kissa ei kai leikata, annetaan parantua ensin, sellaiseen kuntoon että voidaan leikata.Jos kissallasi on tarttuva, parantumaton sairaus.Se tartuttaa varmasti muutkin ulkona kulkevat kissat, ja kohta on koko alueen kissat samaa sairastavia.Osa kissoista voi menehtyä, jos niitä ei hoideta.
      Huolehdi etteivät tartuta muita, myös vieraiden ihmisten kyläilijöiden mukana, tarttuuko se myös niin?
      Soittele jollekkin toiselle eläinlääkärille, ja kysy häneltä neuvoja.Olen kuullut, että tarttuisi helpostikkin.Eikä tuo koskaan lähde kissasta, pitääköhän paikkaansa?
      Ovatko kissat eripaikoista?
      Kurja tapaus .

    • Ragdoll123

      Kissat on joo eripaikoista. On kyllä ollut todella ikävää kun pentuvaihe menee sairastellessa. Minun mielestä tarttuu toisiin kissoihin todella helposti ja siksi olen JÄRKYTTYNYT kun kuulin että ihmiset vie sairaita kissojaan näyttelyihin ym missä muita kissoja. Meidän kissat ovat sisäkissoja joten eivät käy ulkona paitsi valjailla.

      Nyt pelottaa että uskaltaako tuota kissaa ikinä leikata ku ei sitä tartuntaa saa ikinä pois.

    • Rakaskisumirrikkä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      430
      3045
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      105
      2395
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2152
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1963
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1807
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1247
    7. 164
      1238
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1166
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      957
    Aihe