Osaisko joku vähän auttaa kun kissoillani (toinen 9kk toinen 5kk) ovat selvästi saaneet jonkun virustaudin (ilmeisesti Kissan herpesvirus) Kummallaki silmät rähmii toinen nuorempi aivastelee monesti päivässä eivät oikeen syö ja jo pienen leikin jälkeen hengitys raskasta kummallakin.
Vein toisen kissoista lekurille kuukausia sitten ja ei päällisin puolin mitään löytynyt. Saivat antibiootit ja tuntui kun kissat olis vähän parantuntuneet. 19.3 kun tuli hyvät ilmat vein ne ulos (nuoremman ekaa ja vanhemman 3kertaa) jolloin kaikki oireet taas alkoi.
Olen jutellut monen lääkärin kanssa ja kaikki sanovat että ei pitäisi huolehtua ja antaa kissojen vaan parantua rauhassa. Toinen vaihtoehto on että teen PCR testin mikä maksaa 200€ mutta onko siitä mitään hyötyä kun ei noihin virustauteihin ole mitään hoitoa? ELi en yhtään tiedä mitä tehdä. Nuoremman kissan (poika) leikkaus tulee kohta ja mietityttää miten sekin siihen vaikuttaa että on kipeä?
Mitä olen ymmärtänyt että tuo vaivaisi kissoja koko loppuelämän eli kun stressaavat (esim ulos vietäessä) niin oireet palaavat :( Enkö voi niitä kesällä enään ulos viedä? Kissoilla rokotukset ym kunnossa.
Netistä olen lukenut että pitäisi olla todella yleisiä nuo virukset kissoilla niin miten te hoidatte kissoja joilla on noita oireita?
Kissoillani ilmeisesti herpesvirus
4
66
Vastaukset
- ragdoll123
Ei vielä yhtään vastausta
- lekuriainutapua
Sairasta kissa ei kai leikata, annetaan parantua ensin, sellaiseen kuntoon että voidaan leikata.Jos kissallasi on tarttuva, parantumaton sairaus.Se tartuttaa varmasti muutkin ulkona kulkevat kissat, ja kohta on koko alueen kissat samaa sairastavia.Osa kissoista voi menehtyä, jos niitä ei hoideta.
Huolehdi etteivät tartuta muita, myös vieraiden ihmisten kyläilijöiden mukana, tarttuuko se myös niin?
Soittele jollekkin toiselle eläinlääkärille, ja kysy häneltä neuvoja.Olen kuullut, että tarttuisi helpostikkin.Eikä tuo koskaan lähde kissasta, pitääköhän paikkaansa?
Ovatko kissat eripaikoista?
Kurja tapaus . - Ragdoll123
Kissat on joo eripaikoista. On kyllä ollut todella ikävää kun pentuvaihe menee sairastellessa. Minun mielestä tarttuu toisiin kissoihin todella helposti ja siksi olen JÄRKYTTYNYT kun kuulin että ihmiset vie sairaita kissojaan näyttelyihin ym missä muita kissoja. Meidän kissat ovat sisäkissoja joten eivät käy ulkona paitsi valjailla.
Nyt pelottaa että uskaltaako tuota kissaa ikinä leikata ku ei sitä tartuntaa saa ikinä pois. - Rakaskisumirrikkä
Lysiinin on huhuttu auttavan herpestä vastaan, tossa olisi valmistekin
http://www.verkkosivuapteekki.fi/Enisyl-F-100-ml
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä912910Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2991686Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461557- 871391
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4021384Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4001307Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21089Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381037Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun329874Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden257855