Osaisko joku vähän auttaa kun kissoillani (toinen 9kk toinen 5kk) ovat selvästi saaneet jonkun virustaudin (ilmeisesti Kissan herpesvirus) Kummallaki silmät rähmii toinen nuorempi aivastelee monesti päivässä eivät oikeen syö ja jo pienen leikin jälkeen hengitys raskasta kummallakin.
Vein toisen kissoista lekurille kuukausia sitten ja ei päällisin puolin mitään löytynyt. Saivat antibiootit ja tuntui kun kissat olis vähän parantuntuneet. 19.3 kun tuli hyvät ilmat vein ne ulos (nuoremman ekaa ja vanhemman 3kertaa) jolloin kaikki oireet taas alkoi.
Olen jutellut monen lääkärin kanssa ja kaikki sanovat että ei pitäisi huolehtua ja antaa kissojen vaan parantua rauhassa. Toinen vaihtoehto on että teen PCR testin mikä maksaa 200€ mutta onko siitä mitään hyötyä kun ei noihin virustauteihin ole mitään hoitoa? ELi en yhtään tiedä mitä tehdä. Nuoremman kissan (poika) leikkaus tulee kohta ja mietityttää miten sekin siihen vaikuttaa että on kipeä?
Mitä olen ymmärtänyt että tuo vaivaisi kissoja koko loppuelämän eli kun stressaavat (esim ulos vietäessä) niin oireet palaavat :( Enkö voi niitä kesällä enään ulos viedä? Kissoilla rokotukset ym kunnossa.
Netistä olen lukenut että pitäisi olla todella yleisiä nuo virukset kissoilla niin miten te hoidatte kissoja joilla on noita oireita?
Kissoillani ilmeisesti herpesvirus
4
101
Vastaukset
- ragdoll123
Ei vielä yhtään vastausta
- lekuriainutapua
Sairasta kissa ei kai leikata, annetaan parantua ensin, sellaiseen kuntoon että voidaan leikata.Jos kissallasi on tarttuva, parantumaton sairaus.Se tartuttaa varmasti muutkin ulkona kulkevat kissat, ja kohta on koko alueen kissat samaa sairastavia.Osa kissoista voi menehtyä, jos niitä ei hoideta.
Huolehdi etteivät tartuta muita, myös vieraiden ihmisten kyläilijöiden mukana, tarttuuko se myös niin?
Soittele jollekkin toiselle eläinlääkärille, ja kysy häneltä neuvoja.Olen kuullut, että tarttuisi helpostikkin.Eikä tuo koskaan lähde kissasta, pitääköhän paikkaansa?
Ovatko kissat eripaikoista?
Kurja tapaus . - Ragdoll123
Kissat on joo eripaikoista. On kyllä ollut todella ikävää kun pentuvaihe menee sairastellessa. Minun mielestä tarttuu toisiin kissoihin todella helposti ja siksi olen JÄRKYTTYNYT kun kuulin että ihmiset vie sairaita kissojaan näyttelyihin ym missä muita kissoja. Meidän kissat ovat sisäkissoja joten eivät käy ulkona paitsi valjailla.
Nyt pelottaa että uskaltaako tuota kissaa ikinä leikata ku ei sitä tartuntaa saa ikinä pois. - Rakaskisumirrikkä
Lysiinin on huhuttu auttavan herpestä vastaan, tossa olisi valmistekin
http://www.verkkosivuapteekki.fi/Enisyl-F-100-ml
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,834473Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu243238Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt392894Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1172707- 162570
Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod172549Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka432507Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1132285MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142075Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S281727