Joko Jeesus tai Pyhä Henki

epaimen

Uudessa testamentissa on merkillinen ja ajatuksia herättävä yksityiskohta, jonka ymmärtäminen perustuu vain yhteen jakeeseen Johanneksen evankeliumissa.

"Kuitenkin sanon minä teille totuuden: se on teille tarpeellinen, että minä menen pois; sillä ellen minä mene pois, niin ei Lohduttaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen pois, niin minä hänen teille lähetän."
Joh 16:7

Kristus opettaa tässä omilleen, että täällä voi olla joko Jeesus tai Pyhä Henki - ei molemmat yhtä aikaa.

42

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tästä avainjakeesta selittyvät sitten toiset samasta asiasta puhuvat Uuden testamentin kohdat. Niissä ei ole yhtä jyrkkää joko-tai asettelua

      Mutta sen hän sanoi siitä hengestä, jonka niiden piti saaman, jotka uskovat hänen päällensä; sillä ei Pyhä Henki vielä silloin saapuvilla ollut, ettei Jesus ollut vielä kirkastettu.
      Joh 7:39

      Ja katso, minä lähetän minun Isäni lupauksen teidän päällenne. Mutta te olkaat Jerusalemissa siihenasti kuin te puetetaan voimalla korkeudesta.
      Luukas 24:49

    • Vahdinvaihto tapahtui Pääsiäisen ja Helatorstain välisen 40 päivän päätyttyä.

      Ylösnousemuksen jälkeen kirkastettu Herra Jeesus oli täällä läsnä erityisellä tavalla neljäkymmentä päivää, näyttäytyen Jerusalemissa suljettujen ovien takana, Emmauksen tiellä, Galileassa ainoastaan omilleen - ei kaikelle kansalle. Apostolit ja ne viisisataa ovat tämän todistajia.

      Helatrostaina kirkastettu Kristus astui ylös taivaisiin ja istuu Isän oikealla puolella. Pian sen jälkeen Pyhä Henki täytti apostolit voimalla korkeudesta ja on täällä läsnä Jeesuksen ruumiissa.

      Jeesus lähti, Pyhä Henki tuli.

      • TEUTA

        Minusta luomisesen aikaan , oli molemmat apuna Jumalalla ,koskapa Herra kysyi
        Heiltä Teemmekö ihmisen ? ,,on turha tietenkin sanoa ,mutta muistaisin pari kolme
        muutakin kohtaa,..
        .
        UT:t On ehkä harvenpia tapauksia, Minä muistutan ATHANASSIUS ,sanoo Pyhästä -
        HENGESTÄ ,,SEURAAVAA : PYHÄ HENKI ON ISÄSTÄ JA POJASTA , EI TEHTY,
        EIKÄ LUOTU ,EIKÄ SYNTYNYT , VAAN HEISTÄ LÄHTEVÄ. .
        .
        kUKA IKÄNÄSÄ TAHTOO AUTUAAKSI TULLA , HÄNELLÄ TÄYTYY ENNEN KAIKKEA OLLA OIKEA ,YHTEINEN KRISTILLINEN USKO.. jOKA EI SITÄ TÄYDELLISENÄ JA PUHTAANA PIDÄ. HÄN TULEE EPÄILEMÄTTÄ IANKAIKKISESTI KADOTETUKSI -.Ö
        nIIN TÄMÄ NYT ON OIKEA ,YHTEINEN KRISTILLINEN USKO, ETTÄ ME YHTÄ
        JUMALAN KOLMINAISUUDESSA JA KOLMINAISUUTEEN YHDESSÄ JUMALUUDESSA KUNNIOITAMME,, ,EI KUITENKAAN SEKOITTAEN PERSOONIA ,EIKÄ EROTTAEN
        JUMALISIA OLENTOA. .,SILLÄ TOINEN ON ISÄN PERSOONA .TOINEN ON POJAN PERSOONA ,JA TOINEN PYHÄN HENGEN ...
        mUTTA ISÄ JA POIKA JA PYHÄ HENKI OVAT SA,MA JUMALA ,YHDENVERTAISET KUNNIASSA ,YHDENVERTAISET IANKAIKKISESSA MAJESTEETISSA ..


    • Eikö Pyhä Henki sitten puhunut profeettain kautta, eikö Pyhä Henki laskeutunut Jeesukseen? Onko Jeesus meistä siis kovin kaukana ylhäällä taivaassa?

      kyllä näistä asioista on Raamatussa kirjoitettu ja Pyhä Henki tahtoo Jeesuksen lupauksen mukaan muistuttaa ja opettaa meitä siitä, mitä Hän on puhunut. Rukoilkaamme avoimia korvia ja sydämiä kuullaksemme Hengen hiljaista opetusta Jumalan Sanan äärellä.

      Sillä tämä on syvällinen ja jumalallinen asia. Jeesus vai Pyhä Henki?

    • Googlatkaa raamatun virheet tai ristiriidat, saatte pikkusen näkemystä siihen, kuinka vajavainen tuo teille muka pyhä kirja on. Edelleen kannattaa opiskella tuon opuksen syntyhistoria, jolloin selviää syys sen sekopäisyyteen.

      • teuta

        Itse olet sekopää , sun Googletus onvierasta .? Siksi kun usko onn sellaista
        että jos kaikki tietää , ei mitään uskoa tarvita , onko he -ma unhottanut sen .
        Usko on luja luttamus siihen mitä Leesus on sanout ..Uskotko.....


      • teuta kirjoitti:

        Itse olet sekopää , sun Googletus onvierasta .? Siksi kun usko onn sellaista
        että jos kaikki tietää , ei mitään uskoa tarvita , onko he -ma unhottanut sen .
        Usko on luja luttamus siihen mitä Leesus on sanout ..Uskotko.....

        Todisteita yhdenkin jumalan olemassaolosta odotellessa en voi millään uskoa uskovaisten sekopäiden höpötyksiin. Lahko lahkon perään ja kaikkivaltias on ihan kuin kusi sukassa, ei pysty tahtoaan ilmaisemaan tämä ihmisen keksimä jumala.


      • TEUTA
        he-ma kirjoitti:

        Todisteita yhdenkin jumalan olemassaolosta odotellessa en voi millään uskoa uskovaisten sekopäiden höpötyksiin. Lahko lahkon perään ja kaikkivaltias on ihan kuin kusi sukassa, ei pysty tahtoaan ilmaisemaan tämä ihmisen keksimä jumala.

        TÄMÄ ON ASIA JOSTA KAIKKEA MITÄ KIRJOITAN VANHASTA TESTAMENTISTA
        ETTEI KIRJOITTAJA TIEDÄ VANHAA TESTAMENTIA ,EI SE VOI TIETÄÄ UT:N.
        JUURI MITÄÄN ,. JOS ME TIEDÄMME ETTÄ VANHA TESTAMENTTI UT:N PITUUS
        ON LUOMISESTA TÄNNE 7657, VUOTTA TÄNÄ VUONNA ,MITÄ KAIKKEA ON TAPAH-
        TUNUT SINÄ AIKANA ..
        .
        ENSINNÄKIN KUN JUMALA TULI LUOMAAN NE KAIKKI JOTKA HÄN HALUSI LUODA.
        TAPAHTUI VUINNA 5642 eKr. MITÄÄN KEHITYS JAKOSJA EI OLLUT KOSKA SITÄ ENNEN KIN OLI JUMALA KÄYNYT TÄÄLLÄ JA AINA OLI MAAJÄÄTYNYT KUN HÄN N
        OLI LÄHTENYT , eNSIMMÄISENÄ PÄIVÄNÄ KUN HÄN TULI hÄN SYTYTTI VALON ?
        JA SANOI TULKOON VALKEUS JA VALKEUS TULI , TÄSTÄ ON KERROTTU ETTÄ SE
        VALO OLI POIKANSA ..
        .
        SITTEN ASIA ETENEE KUTEN RAAMATTU SIITÄ KERTOO,. ? KERRON MUUTAMIA
        AIKA TEKIJÖITA , JA SIITÄ MITÄ KIRJAA MINÄ SEURAAN . SE ON SEPTUGINTA RAA-
        MATTU . JONKA AJAT ON VÄHÄN ERILAISET . NOOAK .S. 4000 eKr. JUMALA SANOI
        MINÄ KADUN TEHNEENI IHMISEN MAAN PÄÄLLE , SILLÄ HE OLIVAT JOUTUNEEET ,
        MONIIN RASKAISIIN SYNTEIHIN , 1mOOS 6:7. JA HERRA SANOI : MINÄ HÄVITÄN MAAN PÄÄLTÄ IHMISET ,JOTKA MINÄ LOIN , SEKÄ IHMISEN ETTÄ KARJAN ,MATE-
        LIJAT JA TAIVAAN LINNUT SILLÄ "MINÄ KADUN NE TEHNEENI ",
        .
        MUTTA NOOA SAI ARMON HERRAN SILMIEN EDESSÄ , TÄMÄN HERRA SANOI 3520 ,eKr, jOLLOIN HERRA ANTOI KÄSKYN TEHDÄ ARKKI , hONKA PUUSTA JA MITAT OLI
        PIUTUUS =300 KYYNÄRÄÄ JA LEVEYS 50 K JA KORKEUS 30 KYYNÄRÄÄ, .
        (TIEDEMIHET ON LASKENEET NOILLA MITOILLA ARKKI ON OLLUT N.20'000 DWT )
        HÄN SANOI VIELÄ , TEE SIIHEN 3 KERROSTA ,JA TEE SE KAMMIOITA TÄTEEN SAAT120 VUOTTA AIKAA SINÄ AIKANA LEPOPÄIVINÄ PUHU KANSALLE SANAA .
        .
        KUN ARKIN VALMISTUMINEN LÄHENI KYSYI HERRA ONKO MONI TEHNYT PARA-
        NUSTA , NOOA VASTAA ,OI HERRA EI KUKAAN JA KUN TAKARAJA TÄYTTYY ,
        SANOO HERRA LAITTAKAA LASKUSITA MINÄ AJAN ELÄIMET ARKKIIN SE KÄVI VOIMALLA JA TUISKEELLA SITTEN HÄN SANOO OTA VAIMOSI JA POIKASI JA
        POIKIEN VAIMOT JA ASETU ARKKIIN , MINÄ SULJEN SIVUOVEN JUOKA ON SE NOSTO LUUKKU ,JA KUN MINÄ SEN SUJEN SITÄ EI KUKAAN AVAA , JA HÄN ANTOI
        SATEEN ALKAA JOKA OLI ENSIMMÄINEN LUOMISESTA ASTI .
        .
        NIIN SATOI RANKASTI 40 PÄIVÄÄ JA 40 YÖTÄ , JA NÄMÄ OLI NE VEDET JOTKA OLI
        SATSANUT YLÄILMOISSA NIIHIN SUURIIN PATJOIHIN JOITA HERRA OLI TEHNYT ,
        VEDET OLI VASTA NOI VUORIEN PUOLIVÄLIIN , HERRA AVASI TAIVAAN AKKUNAN
        JA STVYYDEN PORTIT JA TÄMÄN JÄLKEEN VESI NOUSI VUORIEN HUIPPUUN JA
        15 KUYYNÄRÄÄ YLI NIIN KUIN HERRA OLI SANONUT , ETTÄ KAIKEN LIHAN OLI ULKONA KUOLTAVA, TÄHÄN JAKSOON MENI 110 PV. .ELI VEDENPASUMUS OLI KESTÄNYT 150 PV . JA HERRA SANOI KAIKKI ON TEHTY ,,HÄN NOSTATTI KEVÄT
        TUULET SULKI SYVYYDEN LÄHTEET ,JA SULKI TAIVAAN AKKUNAN JA VEDEN
        PINTA ALKOI LASKEMAN , NIIN ETTÄ 217 PV, AIKANA ARKKI PYSÄHTYI ARARATIN
        KAINALOON N.2060 METRIN KORKEUTEEN , HERRA OLI OHJANNUT ARKIN SIIHEN.,
        .
        VIELÄ KULUI AIKAA ENNEN KUIN SAATTOI AJATELLA ULOS KOSKA VP-KOKO AIKA
        375 PV. -217 = 158 RAAMATTTU SANOO ETTÄ VESIVÄHENI KYMMENENTEN KUUHUN ASTI = N.300 PV, SILLOIN TULI MUIDEN VUORTEN HUIPUT NÄKYVIIN JA
        ARARAT OLI NIIN KOHDILLA ETTEI VOINUIT KATSOA JA SE OLI KAIKKEIN KORKEIN SILLOIN JA NÄMÄ MUUT OLI NIITÄ KEHÄ VUORIA ARATIN YMPÄRILLÄ JOTKA OLI
        NOIN 2,600-.3,500 KORKEITA NIISTÄ ENSIMMÄISET ALKOI NÄKYÄ 10:1. JA MUITA SITTEN MYÖHEMMIN ,
        .
        nOOA TEKI LASKELMIA JA LAITTOI KAANEEN ULOS N 11 KKVAIHTEESSA , ILLAN SUUSSA SE TULI TAKAISIN EI OLLUT TIETYILLÄ PAIKOIN JALAN SIJAA . SITTEN HÄN LAITOI KAARNEEN UUDELLEEN KATTO IKKUNASTA ULOS KANE EI TULLUT
        ENÄÄ TAKAISIN , NOOA ARVASI ETTÄ ,RUOKAA ON JA TILAA HÄN KUITENKIN
        ODOTTI VIIKON JA LASKI KYYHKYSEN ULOS , SE PALASI ILLAN SUUSSA JA OLI
        NÄLKÄ, nOOA ODOTTI VKO JA LASKI kYYHKYSEN JÄLLEEN ULOS , JA ILLAN SUUSA
        KYYHKYNEN TULI TAKAISIN , JA OLI TUORE OLJYPUUN LEHTI NOKASSA .
        .
        NYT PÄÄTTELI NOA EI OLE KAUKANA VAPAUS , JA HUOMENNA TULI HERRAS JA
        SAOI NOOALLE , MINÄ AVAN SILLAN JA ELÄIMET SAA MENNÄ , JA NIIN KÄVI ..
        HE AJOIVAT NE POIS ETTÄ SAISIVAT TUORETTA REHUA JA MITÄ KUKIN TARVI .,.
        MUTTA NIITÄ JALOJA ELÄIMIÄ EI VIELÄ LASKETTU ,NOOA OLI TEKEMÄSSÄ ALTTARIA JA UHRASI OSAN NIISTÄ HERALLE ..
        .
        HERRA , SANOI nOOALLE EN ENÄÄ KOSKAAN HUKUTA KAIKKIA IHMISIÄ , JA MINÄ TEEN LIITON SINUN JA POIKIEN KASSA , JA TEEN KAAREN MERKIKSI ,ETTÄ MINÄ
        MUISTAN LUPAUKSENI. . EN ENÄÄ KOSKAN TUHOA KAIKKEA MIKÄ ELÄÄ. NIIN-
        KUIN OLEN TEHNYT ... nIIN KAUAN KUIN MAPSYY , EI LAKKAA KYLVÄMINEN,
        EIKÄ LEIKKAAMINEN, EI VILU ,EIKÄ HELLE ,EI KESÄ EIKÄ TALVI *
        EI PÄIVÄ ,EIKÄ YÖ,,
        *) TALVI OLI UUSI ELEMENTTI ,SITÄ EI OLLUT AIKAISEMMIN OLLUT KOSKAAN -


      • TEUTA kirjoitti:

        TÄMÄ ON ASIA JOSTA KAIKKEA MITÄ KIRJOITAN VANHASTA TESTAMENTISTA
        ETTEI KIRJOITTAJA TIEDÄ VANHAA TESTAMENTIA ,EI SE VOI TIETÄÄ UT:N.
        JUURI MITÄÄN ,. JOS ME TIEDÄMME ETTÄ VANHA TESTAMENTTI UT:N PITUUS
        ON LUOMISESTA TÄNNE 7657, VUOTTA TÄNÄ VUONNA ,MITÄ KAIKKEA ON TAPAH-
        TUNUT SINÄ AIKANA ..
        .
        ENSINNÄKIN KUN JUMALA TULI LUOMAAN NE KAIKKI JOTKA HÄN HALUSI LUODA.
        TAPAHTUI VUINNA 5642 eKr. MITÄÄN KEHITYS JAKOSJA EI OLLUT KOSKA SITÄ ENNEN KIN OLI JUMALA KÄYNYT TÄÄLLÄ JA AINA OLI MAAJÄÄTYNYT KUN HÄN N
        OLI LÄHTENYT , eNSIMMÄISENÄ PÄIVÄNÄ KUN HÄN TULI hÄN SYTYTTI VALON ?
        JA SANOI TULKOON VALKEUS JA VALKEUS TULI , TÄSTÄ ON KERROTTU ETTÄ SE
        VALO OLI POIKANSA ..
        .
        SITTEN ASIA ETENEE KUTEN RAAMATTU SIITÄ KERTOO,. ? KERRON MUUTAMIA
        AIKA TEKIJÖITA , JA SIITÄ MITÄ KIRJAA MINÄ SEURAAN . SE ON SEPTUGINTA RAA-
        MATTU . JONKA AJAT ON VÄHÄN ERILAISET . NOOAK .S. 4000 eKr. JUMALA SANOI
        MINÄ KADUN TEHNEENI IHMISEN MAAN PÄÄLLE , SILLÄ HE OLIVAT JOUTUNEEET ,
        MONIIN RASKAISIIN SYNTEIHIN , 1mOOS 6:7. JA HERRA SANOI : MINÄ HÄVITÄN MAAN PÄÄLTÄ IHMISET ,JOTKA MINÄ LOIN , SEKÄ IHMISEN ETTÄ KARJAN ,MATE-
        LIJAT JA TAIVAAN LINNUT SILLÄ "MINÄ KADUN NE TEHNEENI ",
        .
        MUTTA NOOA SAI ARMON HERRAN SILMIEN EDESSÄ , TÄMÄN HERRA SANOI 3520 ,eKr, jOLLOIN HERRA ANTOI KÄSKYN TEHDÄ ARKKI , hONKA PUUSTA JA MITAT OLI
        PIUTUUS =300 KYYNÄRÄÄ JA LEVEYS 50 K JA KORKEUS 30 KYYNÄRÄÄ, .
        (TIEDEMIHET ON LASKENEET NOILLA MITOILLA ARKKI ON OLLUT N.20'000 DWT )
        HÄN SANOI VIELÄ , TEE SIIHEN 3 KERROSTA ,JA TEE SE KAMMIOITA TÄTEEN SAAT120 VUOTTA AIKAA SINÄ AIKANA LEPOPÄIVINÄ PUHU KANSALLE SANAA .
        .
        KUN ARKIN VALMISTUMINEN LÄHENI KYSYI HERRA ONKO MONI TEHNYT PARA-
        NUSTA , NOOA VASTAA ,OI HERRA EI KUKAAN JA KUN TAKARAJA TÄYTTYY ,
        SANOO HERRA LAITTAKAA LASKUSITA MINÄ AJAN ELÄIMET ARKKIIN SE KÄVI VOIMALLA JA TUISKEELLA SITTEN HÄN SANOO OTA VAIMOSI JA POIKASI JA
        POIKIEN VAIMOT JA ASETU ARKKIIN , MINÄ SULJEN SIVUOVEN JUOKA ON SE NOSTO LUUKKU ,JA KUN MINÄ SEN SUJEN SITÄ EI KUKAAN AVAA , JA HÄN ANTOI
        SATEEN ALKAA JOKA OLI ENSIMMÄINEN LUOMISESTA ASTI .
        .
        NIIN SATOI RANKASTI 40 PÄIVÄÄ JA 40 YÖTÄ , JA NÄMÄ OLI NE VEDET JOTKA OLI
        SATSANUT YLÄILMOISSA NIIHIN SUURIIN PATJOIHIN JOITA HERRA OLI TEHNYT ,
        VEDET OLI VASTA NOI VUORIEN PUOLIVÄLIIN , HERRA AVASI TAIVAAN AKKUNAN
        JA STVYYDEN PORTIT JA TÄMÄN JÄLKEEN VESI NOUSI VUORIEN HUIPPUUN JA
        15 KUYYNÄRÄÄ YLI NIIN KUIN HERRA OLI SANONUT , ETTÄ KAIKEN LIHAN OLI ULKONA KUOLTAVA, TÄHÄN JAKSOON MENI 110 PV. .ELI VEDENPASUMUS OLI KESTÄNYT 150 PV . JA HERRA SANOI KAIKKI ON TEHTY ,,HÄN NOSTATTI KEVÄT
        TUULET SULKI SYVYYDEN LÄHTEET ,JA SULKI TAIVAAN AKKUNAN JA VEDEN
        PINTA ALKOI LASKEMAN , NIIN ETTÄ 217 PV, AIKANA ARKKI PYSÄHTYI ARARATIN
        KAINALOON N.2060 METRIN KORKEUTEEN , HERRA OLI OHJANNUT ARKIN SIIHEN.,
        .
        VIELÄ KULUI AIKAA ENNEN KUIN SAATTOI AJATELLA ULOS KOSKA VP-KOKO AIKA
        375 PV. -217 = 158 RAAMATTTU SANOO ETTÄ VESIVÄHENI KYMMENENTEN KUUHUN ASTI = N.300 PV, SILLOIN TULI MUIDEN VUORTEN HUIPUT NÄKYVIIN JA
        ARARAT OLI NIIN KOHDILLA ETTEI VOINUIT KATSOA JA SE OLI KAIKKEIN KORKEIN SILLOIN JA NÄMÄ MUUT OLI NIITÄ KEHÄ VUORIA ARATIN YMPÄRILLÄ JOTKA OLI
        NOIN 2,600-.3,500 KORKEITA NIISTÄ ENSIMMÄISET ALKOI NÄKYÄ 10:1. JA MUITA SITTEN MYÖHEMMIN ,
        .
        nOOA TEKI LASKELMIA JA LAITTOI KAANEEN ULOS N 11 KKVAIHTEESSA , ILLAN SUUSSA SE TULI TAKAISIN EI OLLUT TIETYILLÄ PAIKOIN JALAN SIJAA . SITTEN HÄN LAITOI KAARNEEN UUDELLEEN KATTO IKKUNASTA ULOS KANE EI TULLUT
        ENÄÄ TAKAISIN , NOOA ARVASI ETTÄ ,RUOKAA ON JA TILAA HÄN KUITENKIN
        ODOTTI VIIKON JA LASKI KYYHKYSEN ULOS , SE PALASI ILLAN SUUSSA JA OLI
        NÄLKÄ, nOOA ODOTTI VKO JA LASKI kYYHKYSEN JÄLLEEN ULOS , JA ILLAN SUUSA
        KYYHKYNEN TULI TAKAISIN , JA OLI TUORE OLJYPUUN LEHTI NOKASSA .
        .
        NYT PÄÄTTELI NOA EI OLE KAUKANA VAPAUS , JA HUOMENNA TULI HERRAS JA
        SAOI NOOALLE , MINÄ AVAN SILLAN JA ELÄIMET SAA MENNÄ , JA NIIN KÄVI ..
        HE AJOIVAT NE POIS ETTÄ SAISIVAT TUORETTA REHUA JA MITÄ KUKIN TARVI .,.
        MUTTA NIITÄ JALOJA ELÄIMIÄ EI VIELÄ LASKETTU ,NOOA OLI TEKEMÄSSÄ ALTTARIA JA UHRASI OSAN NIISTÄ HERALLE ..
        .
        HERRA , SANOI nOOALLE EN ENÄÄ KOSKAAN HUKUTA KAIKKIA IHMISIÄ , JA MINÄ TEEN LIITON SINUN JA POIKIEN KASSA , JA TEEN KAAREN MERKIKSI ,ETTÄ MINÄ
        MUISTAN LUPAUKSENI. . EN ENÄÄ KOSKAN TUHOA KAIKKEA MIKÄ ELÄÄ. NIIN-
        KUIN OLEN TEHNYT ... nIIN KAUAN KUIN MAPSYY , EI LAKKAA KYLVÄMINEN,
        EIKÄ LEIKKAAMINEN, EI VILU ,EIKÄ HELLE ,EI KESÄ EIKÄ TALVI *
        EI PÄIVÄ ,EIKÄ YÖ,,
        *) TALVI OLI UUSI ELEMENTTI ,SITÄ EI OLLUT AIKAISEMMIN OLLUT KOSKAAN -

        Gilgames!

        Noan tarina on kopioitu raamattuun vanhemmista myyteistä.

        Papit joutuvat opiskelemaan nämä uskontojen syntymätavat, mutta eivät valaise seurakunnilleen näitä tosiasioita. Uskonnot syntyvät aina edellisten uskontojen raunioille ja ottavat vaikutteita muista tavista ja uskonnoista. Valon juhla, joulukuusi, noan tarina vapahtajan syntymä neitsyestä... kaikki on jo paljon ennen raamatun kirjoittamista kerrottuja tarinoita. Sivisty, sun jumalaa ei ole.


      • TEUTA
        he-ma kirjoitti:

        Todisteita yhdenkin jumalan olemassaolosta odotellessa en voi millään uskoa uskovaisten sekopäiden höpötyksiin. Lahko lahkon perään ja kaikkivaltias on ihan kuin kusi sukassa, ei pysty tahtoaan ilmaisemaan tämä ihmisen keksimä jumala.

        MEIDÄN ,HERRAMME JUMALA ON AINA OLLUT. NYT ON JA TULEVAISUUDESSA ..
        HÄN ON SYNNYTTÄNYT POIKANSA NOIN 6000-7000 V. ENNEN ,KUIN MARIA SYN-
        TTI HÄNET iNKARNOITUNA ,N.0004, eKr- (NÄISSÄ PAIKKEILLA VUOSISSA OLI HÄS-
        LINKIÄ ). MONISTAKIN SYISTÄ, MUTTA SUURIN SYY OLI saa ta na JOKA LUULI SAAVANSA PITÄÄ SEN JA TUHOTA , MUTTA NIIN EI ANTANUT JUMALA ASIAN
        HOITUA, .. KERRON SIITÄ ENSIMMÄISESTÄ HERRAN SYNNYTTYKSESTÄ , SIIS
        VAIKKA KOLMINAISUUS SANOO ETTÄ YKSIKÄÄN NÄISTÄ EI OLE VANHEMPI KUIN
        TOINEN , OLLUT ENNEN KUIN TOINEN ENNENKUIN MESTAAN TÄMÄ AJATUKSEN KERRON MITÄ TIEDÄN ..
        .
        JUMALA ON SYNNYTÄNYT SE ON TOTTA , MITEN ? LUIN JOSTAKIN ETTÄ HÄN
        TEKI NS, KYLKI KOHDUN , ON TÄYSIN MAHDOLLISTA ETTÄ HÄN TIESI MITÄ AINEITA SIIHEN TULEE , ON MYÖS MAHDOLLISTA ETTÄ HÄN TEKI SOLUN ITESTÄ
        JOLLA HÄN OHITTI NAARAAN JA UROKSEN TARPEEN, ..KOSKA HÄN ON AINAKIN
        MILJARDIKERTAA ETEVÄMPI KUIN IHMINEN , HÄN ON TEHNYT EHKÄ JO SILLOIN
        KUN IHMINEN ON KEHITTÄNYT VASTA N.25 V.SITTEN AINAKIN LAMPAAN ...
        .
        NO NIIN TAI NÄIN ,TOINEN ASIA: PYHÄ HENKI EI VOI VALMISTUA MITENKÄÄN NÄIN
        KOSKA HÄNEN MÄÄRITYS ON : PYHÄ HENKI ON ISÄSTÄ JA POJASTA EI TEHTY ,
        EIKÄ LUOTU ,EIKÄ SYNTYNYT , VAAN HEISTÄ LÄHTEVÄ. !.
        .
        JOS ON ISÄ MUTTA PUUTTUU POIKA EI OLE VIELÄ PYHÄNHENKEN AIKA , JA JOS
        KAIKKI ON YHTAIKAA TOIMIMASSA , SE KÄY KYLLÄ JOS JUMALA JA POIKA ON OLE
        MASSA ,KOSKA PYHÄ HENKI ON ERILAINEN , HÄN ON HEISTÄ LÄHTEVÄ .,.
        .
        NYT KUN OLEMME TEHNEET PERUSTEET VOIMME LÄHTEÄ ETEENPÄIN ,,
        HÄMÄ KAIKKI ON OLLUT JO OLEMASSA ENNEN KUIN SE KAUNIS KERUUBI TAIVAASSA EI OLLUT LÖTÄNYT PEILIÄ , HÄN OLI KILTTI JA AVULIAS JUA AUTTAVAINEN KAIKILLE , MUTTA SITTEN KERRAN HÄN JOUTUI PEILAAVAN
        SEINAN LUO , HÄNNÄKI KUINKA KAUNIS HÄN OLI , EIKÄ PÄÄSSYT SIITÄ POIS ,
        TAPAHTUI KUMMALLISIA ASIOITA HÄN YLPISTYI JA ALKOI HETI MIETTIMÄÄN KUINKA VOISI TULLA KALIFIKSI KALIFFIN PAIKALLE , JA HANKKI ENKELEITA PUOLELLEEN, MUKA PALJON, EIKÄ LAIMNMJKAAN MUISTANUT ETTÄ ON LUOTU
        JUMALA ON LU0JA HÄN VAIN RAIVOKKAASTI TAISTELEMAAN JUMALAA VATAAN
        kUNNES HERRA SANOI ENGELIRUHTINAIDEN ESIMIEHELLE , TULE RIITTÄVÄN
        ISOLLA TAIVAALLISEN SOTAVÄEN KANSSA , JA LOPETAMME SEN KAPINAN , SITÄ
        SE OLI JA YLIENKELI MIIKAEL TULI JA VOITTI HERRAMME KIROSI SEN KERUUBIN
        HÄNET saa ta na ksi, JAS NYT HÄNET HEITETTIIN ,,TELLUKSEEN ,.,
        .
        MILLAINEN ON JUMALA HÄNEN MÄÄRITYS ON ,. ISÄÄ EI OLE KUKAAN TEHNYT ,
        EIKÄ LUONUT ,EIKÄ SYNNYTTÄNYT .

        MILLAINEN ON POIKA: POIKA ON AINOSTAAN ISÄSTÄ , EI TEHTY ,EI LUOTU,,
        VAAN SYNTYNYT ,.
        .
        TÄSTÄ KULUI PIKKUSEN AIKAA ... HERRAMME TULI ALAS JA ALKOI LUODA KAIKKEA KUN HÄN OLI LUONUT 6 PÄIVÄÄ HÄN SAI KAIKKI VALMIIKSI , EI
        KULUNUT KAUANKAAN IHMINEN LAKESI JO SIIHYEN OLI PUUTUTTAVA ,
        HE OLIVAT LANGENNEET KAPINAHENGEEN , JUMALA OTTI HEIDÄT POIS
        EEDENISTÄ JA MÄÄRASI VILJELEMAAN KETOJA EI AIKAAKAAN KUN HE SAIVAT
        LAPSEN ENSIN SYNTYI KAI TUHMÄ JA PAHA , SITTEN SYNTYI AABEL KILTTI
        ENSIN KUIN HE KASVOI HE RAKENSIVAT ALTTARIN JA ALKOIVAT UHRATA
        AABELIN UHRISAVU MENI KAUNIISTI YLÖS
        .
        mUTTA KAININ UHRISAVU MENI PITKIN KETOA JOSTA JUMALA SANOI EN KATSO
        KAININ YHRIN PUOLEEN , KAIN VIHASTUI JA PÄÄTTI TAPPAA VELJENSÄ , HÄN N
        VEI KARTUN KEDOLLE PIILOON , MENI vELJENSÄ LUO JA SANOI VIEKOITTELE-VASTI LÄHDE KEDOLLE KÄVELEMÄÄN, ENSIN AABEL EMPI ,MUTTA LUPASI KUITENKIN , JA LÄHTIVÄT KUNNES TULIVAN SEN KOHDAN LUO JONNE KAN OLI
        PIILOTTANUT KARTUN ,,KAIN KAAPPASI KARTUN JA ISKI HÄNET KUOLIAAKSI
        EI IAKAAKAAN KUN HÄN OLI VÄHÄN PEITELLUT UHRINSA, JA PALASI UHRI ALT-
        TARIN LUO , TULI HERRA JA KYSYI ,MISSÄ ON VELJESI AABEL., KAIN VASTAA REHVAKKAASTI ,OLENKO MINÄ VELJENI VARTIJA , tÄHÄN VASTAA HERRA
        VELJESI VERI HUUTAAMINULLE KEDOLTA SINÄ PAHA JA HUONO PALVELIJA
        SINUN ON LÄHDETTÄVÄ ,AADAMIN KEDOLTA ITÄÄN PÄIN.


      • TEUTA kirjoitti:

        MEIDÄN ,HERRAMME JUMALA ON AINA OLLUT. NYT ON JA TULEVAISUUDESSA ..
        HÄN ON SYNNYTTÄNYT POIKANSA NOIN 6000-7000 V. ENNEN ,KUIN MARIA SYN-
        TTI HÄNET iNKARNOITUNA ,N.0004, eKr- (NÄISSÄ PAIKKEILLA VUOSISSA OLI HÄS-
        LINKIÄ ). MONISTAKIN SYISTÄ, MUTTA SUURIN SYY OLI saa ta na JOKA LUULI SAAVANSA PITÄÄ SEN JA TUHOTA , MUTTA NIIN EI ANTANUT JUMALA ASIAN
        HOITUA, .. KERRON SIITÄ ENSIMMÄISESTÄ HERRAN SYNNYTTYKSESTÄ , SIIS
        VAIKKA KOLMINAISUUS SANOO ETTÄ YKSIKÄÄN NÄISTÄ EI OLE VANHEMPI KUIN
        TOINEN , OLLUT ENNEN KUIN TOINEN ENNENKUIN MESTAAN TÄMÄ AJATUKSEN KERRON MITÄ TIEDÄN ..
        .
        JUMALA ON SYNNYTÄNYT SE ON TOTTA , MITEN ? LUIN JOSTAKIN ETTÄ HÄN
        TEKI NS, KYLKI KOHDUN , ON TÄYSIN MAHDOLLISTA ETTÄ HÄN TIESI MITÄ AINEITA SIIHEN TULEE , ON MYÖS MAHDOLLISTA ETTÄ HÄN TEKI SOLUN ITESTÄ
        JOLLA HÄN OHITTI NAARAAN JA UROKSEN TARPEEN, ..KOSKA HÄN ON AINAKIN
        MILJARDIKERTAA ETEVÄMPI KUIN IHMINEN , HÄN ON TEHNYT EHKÄ JO SILLOIN
        KUN IHMINEN ON KEHITTÄNYT VASTA N.25 V.SITTEN AINAKIN LAMPAAN ...
        .
        NO NIIN TAI NÄIN ,TOINEN ASIA: PYHÄ HENKI EI VOI VALMISTUA MITENKÄÄN NÄIN
        KOSKA HÄNEN MÄÄRITYS ON : PYHÄ HENKI ON ISÄSTÄ JA POJASTA EI TEHTY ,
        EIKÄ LUOTU ,EIKÄ SYNTYNYT , VAAN HEISTÄ LÄHTEVÄ. !.
        .
        JOS ON ISÄ MUTTA PUUTTUU POIKA EI OLE VIELÄ PYHÄNHENKEN AIKA , JA JOS
        KAIKKI ON YHTAIKAA TOIMIMASSA , SE KÄY KYLLÄ JOS JUMALA JA POIKA ON OLE
        MASSA ,KOSKA PYHÄ HENKI ON ERILAINEN , HÄN ON HEISTÄ LÄHTEVÄ .,.
        .
        NYT KUN OLEMME TEHNEET PERUSTEET VOIMME LÄHTEÄ ETEENPÄIN ,,
        HÄMÄ KAIKKI ON OLLUT JO OLEMASSA ENNEN KUIN SE KAUNIS KERUUBI TAIVAASSA EI OLLUT LÖTÄNYT PEILIÄ , HÄN OLI KILTTI JA AVULIAS JUA AUTTAVAINEN KAIKILLE , MUTTA SITTEN KERRAN HÄN JOUTUI PEILAAVAN
        SEINAN LUO , HÄNNÄKI KUINKA KAUNIS HÄN OLI , EIKÄ PÄÄSSYT SIITÄ POIS ,
        TAPAHTUI KUMMALLISIA ASIOITA HÄN YLPISTYI JA ALKOI HETI MIETTIMÄÄN KUINKA VOISI TULLA KALIFIKSI KALIFFIN PAIKALLE , JA HANKKI ENKELEITA PUOLELLEEN, MUKA PALJON, EIKÄ LAIMNMJKAAN MUISTANUT ETTÄ ON LUOTU
        JUMALA ON LU0JA HÄN VAIN RAIVOKKAASTI TAISTELEMAAN JUMALAA VATAAN
        kUNNES HERRA SANOI ENGELIRUHTINAIDEN ESIMIEHELLE , TULE RIITTÄVÄN
        ISOLLA TAIVAALLISEN SOTAVÄEN KANSSA , JA LOPETAMME SEN KAPINAN , SITÄ
        SE OLI JA YLIENKELI MIIKAEL TULI JA VOITTI HERRAMME KIROSI SEN KERUUBIN
        HÄNET saa ta na ksi, JAS NYT HÄNET HEITETTIIN ,,TELLUKSEEN ,.,
        .
        MILLAINEN ON JUMALA HÄNEN MÄÄRITYS ON ,. ISÄÄ EI OLE KUKAAN TEHNYT ,
        EIKÄ LUONUT ,EIKÄ SYNNYTTÄNYT .

        MILLAINEN ON POIKA: POIKA ON AINOSTAAN ISÄSTÄ , EI TEHTY ,EI LUOTU,,
        VAAN SYNTYNYT ,.
        .
        TÄSTÄ KULUI PIKKUSEN AIKAA ... HERRAMME TULI ALAS JA ALKOI LUODA KAIKKEA KUN HÄN OLI LUONUT 6 PÄIVÄÄ HÄN SAI KAIKKI VALMIIKSI , EI
        KULUNUT KAUANKAAN IHMINEN LAKESI JO SIIHYEN OLI PUUTUTTAVA ,
        HE OLIVAT LANGENNEET KAPINAHENGEEN , JUMALA OTTI HEIDÄT POIS
        EEDENISTÄ JA MÄÄRASI VILJELEMAAN KETOJA EI AIKAAKAAN KUN HE SAIVAT
        LAPSEN ENSIN SYNTYI KAI TUHMÄ JA PAHA , SITTEN SYNTYI AABEL KILTTI
        ENSIN KUIN HE KASVOI HE RAKENSIVAT ALTTARIN JA ALKOIVAT UHRATA
        AABELIN UHRISAVU MENI KAUNIISTI YLÖS
        .
        mUTTA KAININ UHRISAVU MENI PITKIN KETOA JOSTA JUMALA SANOI EN KATSO
        KAININ YHRIN PUOLEEN , KAIN VIHASTUI JA PÄÄTTI TAPPAA VELJENSÄ , HÄN N
        VEI KARTUN KEDOLLE PIILOON , MENI vELJENSÄ LUO JA SANOI VIEKOITTELE-VASTI LÄHDE KEDOLLE KÄVELEMÄÄN, ENSIN AABEL EMPI ,MUTTA LUPASI KUITENKIN , JA LÄHTIVÄT KUNNES TULIVAN SEN KOHDAN LUO JONNE KAN OLI
        PIILOTTANUT KARTUN ,,KAIN KAAPPASI KARTUN JA ISKI HÄNET KUOLIAAKSI
        EI IAKAAKAAN KUN HÄN OLI VÄHÄN PEITELLUT UHRINSA, JA PALASI UHRI ALT-
        TARIN LUO , TULI HERRA JA KYSYI ,MISSÄ ON VELJESI AABEL., KAIN VASTAA REHVAKKAASTI ,OLENKO MINÄ VELJENI VARTIJA , tÄHÄN VASTAA HERRA
        VELJESI VERI HUUTAAMINULLE KEDOLTA SINÄ PAHA JA HUONO PALVELIJA
        SINUN ON LÄHDETTÄVÄ ,AADAMIN KEDOLTA ITÄÄN PÄIN.

        Lataamo odottaa! Ilmottaudu heti lähimmässä mielenterveystoimistossa, kulkematta lähtöruudun kautta. Saat sieltä latausjakson aikana kohdilleen asetetun lääkityksen ja opastusta caps-lock asiassa. Huutaminen ei ole kohteliasta, mutta ei kyllä kristillisyyskään.


      • sekasinonasiat
        he-ma kirjoitti:

        Lataamo odottaa! Ilmottaudu heti lähimmässä mielenterveystoimistossa, kulkematta lähtöruudun kautta. Saat sieltä latausjakson aikana kohdilleen asetetun lääkityksen ja opastusta caps-lock asiassa. Huutaminen ei ole kohteliasta, mutta ei kyllä kristillisyyskään.

        mitä sinä täälläriehut yötäpäivää aikuinen ihminen !

        googleta jos et tiedä termiä asialle.


      • teuta
        he-ma kirjoitti:

        Lataamo odottaa! Ilmottaudu heti lähimmässä mielenterveystoimistossa, kulkematta lähtöruudun kautta. Saat sieltä latausjakson aikana kohdilleen asetetun lääkityksen ja opastusta caps-lock asiassa. Huutaminen ei ole kohteliasta, mutta ei kyllä kristillisyyskään.

        Voi,voi minun tulee sääli sinua , joudutko kauaksikin aikaa sisään.

        toinen asian kun olet lopettanut vääririen asioitten luokittelun, luulen
        sinun huomaavan että sinä olet todella paimentamassa vääriä asioita
        Tarkoitan sitä ,että sinä tällähetkellä kuulut niihin 21 jotka saa tuomion
        "MENE" kun minä tiedän että saan sen Tuomion josta "TULE" sana
        kertii kaiken Keskimääri 21 /1, on se suhde , mutta tietenkin me uskomme
        että Karitsa tekee päätöksen , et sinä ,enkä minä.. siksi Äidin isä sanoi
        oliko syntisiä koska tiesi ettemme osaa kertoa kuinka oli puhuttu ..
        .
        Tämä oli niistä seuroista joita hän ei ollut päässyt kuulemaan (ympäristöstä.
        Hän oli Maan kuuluisa JOO mies , jolla oli paljon ystäviä joka piolella , muuten
        he -ma , ota asia onkeen sinunkin aikasi tulee ,et voi sitä mitenkään ohittaa
        ja tarkkaan tarkoitan sitä ,että Kristus on sinutkin pelastava , kaikki synnit voi
        saada anteeksi ((PAITSI PILKKAA PYHÄÄ HENGEÄ KOHTI )) Esimerkiksi
        Vastaan sanomiset Jeesusta kohti , kun näyrästi anoo anteeksi ..
        .
        Ei tietenkään katumatta .. Mitä siinä tapahtuu , me saamme ikään kuin sellaisen
        värin , josta Jumala ei näe läpi , ja olemme valmiit siihen suureen HÄÄ JUHLAAN
        Morsian on seurakunta ,ja YLKÄ on KARITSA ,KRISTUS ; JA HÄÄT KESTÄÄ MUUTAMPIA TUHANSAIA VUOSIA. .NOIN ALUKSI ..


      • teuta
        sekasinonasiat kirjoitti:

        mitä sinä täälläriehut yötäpäivää aikuinen ihminen !

        googleta jos et tiedä termiä asialle.

        Eikö he-ma tiedä että Gooletus Katkaisee ,viestin
        .
        Eikö He-ma muista että Raamattua voidaan lukea moni9n tavoin
        mutta vain yksitapa on oikea ,ehkä se kerrottiin ,Joh. 16:7...
        .
        Kuinka niin ,katsos kun ATHANIUKSEN TUNNUSTUS KERTOO
        PYHÄÄ HENGEÄ EIOLE KUKAAN TEHNYT,EIKÄ LUONUT EIKÄ
        SYNNYTTÄNYT, VAAN ON ISÄSTÄ JA POJASTA LÄHTEVÄ. .
        .
        KOSKA TÄMÄ VAATII ISÄN JA POJAN YHTAIKAA VALMIUS .
        LUULEN ETTÄ SIINÄ ON SE KYSYMYS jota ePaimen teki. Taannoin
        Jos luulette että hyväksytte ehdotuksen ,minkin luulen että sen
        kysymyksen voi moni ottaa vakavasti,
        .
        Mutta jos He-ma ,haluaa kinata ,kyllä sekin käy .


    • Virsi 101
      1.
      Oi nouse, aurinkomme
      kirkas ja suloinen,
      ja auta kaikki kansat
      pois yöstä orjuuden.
      Kuin paaden haudaltasi
      vieritti Jumala,
      niin valhe, taikausko
      myös, Jeesus, kukista.

      2.
      Kuin pääsiäisen koitto
      ylene loistamaan.
      Jo säteittesi alla
      puhkeaa kevät maan.
      Vain valo totuutesi
      tien raivaa pimeään,
      ja synnin valtaan kuolleet
      herätät elämään.

      3.
      Kun kosketat, niin kukkii
      taas oksa alaston
      ja vehmas ruoho peittää
      jo hiekka-aavikon.
      Näin yrttitarhaksesi
      myös sydän aukeaa,
      kun, Herra, suven viestin
      se sanastasi saa.

      4.
      Jo nähkööt sokeatkin:
      sä yksin olet tie,
      ja kahlehditut kuulkoot:
      se vapauteen vie.
      Veisatkoot iloisesti
      myös kielet kankeat,
      kun autuutesi annat,
      valollas valistat.

      5.
      Myös kauas eksyneille
      vie juhlakutsusi.
      Tee tunnetuksi heille
      jo rakkautesi.
      Suo voima Pyhän Hengen
      viejille viestin sen,
      ja koko lauma johda
      luo yhden paimenen.

      • Elias Blix 1890.
        Suom. Hengellisiä lauluja ja virsiä 1920, Jaakko Haavio 1961. Virsikirjan lisävihkoon 1963


    • Pyhähenkiohjaameitä

      HUHTIKUUN HULINAT -15% ALENNUSTA
      ostostesi loppusummasta WWW.KIRJAONLINE.COM verkkokaupasta.
      Tarjous voimassa 1.4.15-30.4.15
      ALENNUKSEN SAAT koodilla 042015
      Tarkemmat ohjeet: http://www.kirjaonline.com/news/9/15-ale-huhtikuun-ajan

      http://www.kirjaonline.com/product/407/henki-joka-puhuu
      “Peter Lawrence ohjaa lukijat turvalliseen ja tervejärkiseen mutta voimalliseen Pyhän Hengen yhteyteen. Pyhä Henki todella puhuu niille lasten kaltaisille sieluille, joilla on sydäntä kuunnella sekä tahtoa olla nöyriä ja erottaa hänen äänensä.”

    • teuta

      Joh. 16: 7. -15. ( ja 14: 16-18. ; 15:26-27. : Näissä kohdiss Pyhästä Henkestä ,käytetään
      näissä kohdissa kreikkalaista sanaa , PARAKLETOS, , ,joka sanallisesti merkitsee avuksi sivulle tukemnaan Kutsuttua .Sana on käämmeetty "Lohduttajaksi ","Auttajaksi","Puolustajaksi ", Jeesus sanoo Häntä 14:16, "toiseksi Puolustajaksi, ,joka on Hänen Opetuslastensa tykönä , koska Hän itse on ENSIMMÄINEN PUOLUSTAJA Isän tykönä ..
      .
      1Joh 2:1, sana on k. PEUMA, = HENKI on kieliopillisesti Neutrinen , , mutta Parakletos on maskuliininen ,ja Pyhä Henki on PERSOONA, eikä persoonarton voima . Jesus sanoo näissä kohdissa Hänestä Viisi asiiaa .. .Jos jaksan voin niistä kirjoittaa. ja jos ne tuntuu hyville.

    • teuta

      1. Jeesus /Jumala oli lähettävä Opetuslapsiin Pyhän Hengen Jeesuksen mentyä taivaaseen -
      astumisessa Kirkkauten Isän Jumalan oikealle puolelle , ei ennen sitä ,(Joh 16:7,,7 :39.
      vertaa Joh. 20:21-23. .

    • teuta

      2. Pyhä Henki näyttää ihmuisille (Lain avulla synnin , vaikuttaen synnintunnon Omantunnon herätyksessä , Room .3:20 ;7 :7. .Hänen Näyttämänsaäperus synti kaikkoien muiden syntien lähde ,on Epä usko se, etteivät ihmiset usko Jeesukseen Joh 3:36. Hän näyttää jas kirkastaa, että vanhurskauttaminen (syyllisyydestä vapautumiseen ja Jumalan Lapsen asemaan ottaminen ) , tapahtuu Jeesuksen poismenemisen , so. Hänen ristinkuolemansa ylösnousemuksensa ja Isän oikealle puolelle kaikkivaltiaan menemistä . perusteella . . Hän näyttää ,että maailman ruhtinas ,saa ta na on tuomittu : Kristus ,on "rikkipolkenut käärmeen pään " , 1Moos 3:15. , ja riistänyt häneltä aseet , synnit ja lain ,niin ettei hän voi syyttää ja vahinkoittaa JEESUKSEN turvissa olevia ,ks. Ilm. 12:7-11. .;17: 14. ; sekä 2Kor. 2:14.

      • ujknhtg

        saatanaa palvelleen paavalin sopaskaa opetat Jeesuksen Nimessä!
        Siis olet paavalilais-luterilais-lestadiolaisuuden uskontunnustuksesi kaltainen sontaluukku.

        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
        Jäljellä olevaa Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan tietoa (osittain väärennettynä) löydät raamatun UT:n:
        -Matteuksen evankeliumista
        -Markuksen evankeliumista
        -Luukkaan evankeliumista
        -Johanneksen evankeliumista


    • teuta

      3. Jeesus oli Pyhässä Hengessä tuleva seurakuntaansa ,ollen siinä läsnä sen Päänä Armon-
      valtakuntasa Kuninkaana , (Matt. 18:20.;20:20. ;Joh .14::18,23.,; Ef. 1:22-23.

    • ggggggggggggggg

      testi

    • ddddddddddddd

      tesyi

    • Älkääeksykö

      Jos haluaa tietää totuuden kaikesta, täytyy aloittaa aivan alusta eli Jumalasta. Jumala on totuus. Jumala alkoi luoda ainetta jo 6 2/3 vuorokautta pituista ajanjaksoa ennen kuin Hän loi Pyhän Hengen Voimalla esikoispoikansa Sanan. Sana eli myöhemmin lihassa maan päällä 7-8 eri elämää (Hayagriva, Vamana, Nara-Narayana, Hari, Sakarja?, Maitreya eli Bodhhisattva ja Jeesus).

      4:n vuorokauden mittaisen ajanjakson jälkeen Sanan sikämisestä sikisi Jumalan Pyhästä Hengestä olemassoloon Pyhä Henki joka sai myöhemmin nimen Gabriel. Pyhä Henki eli Gabriel syntyi jumalaksi eikä enkeliksi vaikka hänestä käytetäänkin myöhemmin nimeä enkeli Gabriel. Pyhä Henki on elänyt sen jälkeen 12 elämää lihassa maan päällä (Varahadeva, Prsnigarbha, Varuna, Ramana eli Ramacandrana, Krsna, Melkisedek, profeetta Elia, Malakia, Abinadi, Robert Huntingdon eli Robin Hood, Visvambhara Misra eli Caitanya Mahapradhu, Martti Marttinen.

      6:n vuorokauden mittaisen ajanjakson jälkeen Pyhän Hengen eli Gabrielin sikiämisestä Jumala loi maan ja se asettui paikoilleen avaruudessa ja tuolloin alkoi ensimmäinen luomispäivä. Tuo ensimmäinen luomispäivä oli pituudeltaan 270:n vuorokauden mittainen ajanjakso. Toinen luomispäivä oli pituudeltaan 272:n vuorokauden mittainen ajanjakso. Toisen ja kolmannen luomispäivän aikana Pyhä Henki siirsi uutta mannerta noin 2000 kilometriä länteen vanhasta mantereesta Jumalan Voimalla (Pyhän Hengen) joka oli hänessä, niin että maa laajeni ja tuolloin hän sai toiseksi nimekseen Gabriel.

      Kolmas luomispäivä oli pituudeltaan 272:n vuorokauden mittainen ajanjakso. Neljäs luomispäivä oli pituudeltaan 274:n vuorokauden mittainen ajanjakso. Viides luomispäivä oli pituudeltaan 273:n vuorokauden mittainen ajanjakso. Kuudes luomispäivä oli pituudeltaan 268:n vuorokauden mittainen ajanjakso. 160 vuorokautta ennen kuudennen luomiskauden loppua olemassaoloon tuli kolmas luotu persoona Uriel...

      • teuta

        Tyhmelin minä haluan sähkö postinui kuntoon , minua ottaa päähän ,
        suunnattomasrti tollaoiset kirjoitukset , en ollenkaan väitä että
        siihen auttaa mutta ei ole hyvä tämäkään miksei posti toimi Nyt
        kun se on 6 vuotta toiminut hyvin ??


    • teuta

      4. Pyhä Henki todistaa Jeesuksesta ja kirkastaa Häntä sanan kautta , tehden sen sydämissä vaikuttavaksi . Hämn antaa uskoville voimaa todistamaan Jeesusuksesta sekä Hänenstä tulleesta Armosta ja totuudesta , (Joh, 15:26-27. ; Luuk. 24:49.;Apt. 1:8.

      • olkjnjuh

        Miksi sinä aina opetat saatanaa palvelleen paavalin oppia Jeesuksen Nimissä kieroilemalla?

        Apt. 1:8 on herrasi; saatanallisuuden oppia!

        Jeesus ei käskenyt sellaisten oppeja opettaa:
        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
        Jäljellä olevaa Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan tietoa (osittain väärennettynä) löydät raamatun UT:n:
        -Matteuksen evankeliumista
        -Markuksen evankeliumista
        -Luukkaan evankeliumista
        -Johanneksen evankeliumista

        Tuota Jeesuksen antamaa käskyä eivät saa luterilaisuudelle pappislupauksensa antaneet papitkaan noudattaa:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
        Pappislupaus
        Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
        "Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."

        Tuon tunnustuksen mukaan pappi ei saa Jeesuksen evankeliumia saarnata vaan paavalialais-luterilaisuuden sopaskaa!
        Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"


      • teuta
        olkjnjuh kirjoitti:

        Miksi sinä aina opetat saatanaa palvelleen paavalin oppia Jeesuksen Nimissä kieroilemalla?

        Apt. 1:8 on herrasi; saatanallisuuden oppia!

        Jeesus ei käskenyt sellaisten oppeja opettaa:
        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
        Jäljellä olevaa Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan tietoa (osittain väärennettynä) löydät raamatun UT:n:
        -Matteuksen evankeliumista
        -Markuksen evankeliumista
        -Luukkaan evankeliumista
        -Johanneksen evankeliumista

        Tuota Jeesuksen antamaa käskyä eivät saa luterilaisuudelle pappislupauksensa antaneet papitkaan noudattaa:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
        Pappislupaus
        Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
        "Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."

        Tuon tunnustuksen mukaan pappi ei saa Jeesuksen evankeliumia saarnata vaan paavalialais-luterilaisuuden sopaskaa!
        Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"

        JOS SINÄ LUULET ETTÄ ATP 1:8 ON.sinin mielestä sortteeraamisessa ,
        sinun on parasta kun pidät pienenpää ääntä , ja kuuntelet tai luet muita.
        .
        Sanat oli:" Vaan, Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman , ja te tulette olemaan Minun todistjiani sekä Jerusalemissa ,että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin asti."
        .
        Voiman he todella sai , Pyhää hengeä vuodatettiin ylen runsaati heihin ,
        Ja te tulette olemaan Minun Todistajiani ympäristöissänne.
        .
        Vähän ennen Apostolit oli kysyneet Apt.1:6 tälläkö ajalla sinä uudelleen rakennat Israelin valtakunan , Johon Jeesus: vastasi "ei ole teidän asianne tietää aikoja
        eikä hetkiä ",Jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut ".
        .
        Vaan Pyhä Henki tulee teihin , niin te saatte voiman ,ja te tulette olemaan minun
        todistajiani . Jerusalemissa , Juudeassa . Samariasaa . Ja mmaan ääriin .
        .
        Tuo kysymys 1:6 ja varsin vastaus siihen ,Osoittaa ,että heillä ei silloin vielä ollut ennen Pyhän Hengen tuoloa ,oikeaa käsitystä uuden liiton Jumalan valtakunnasta
        Jeesusksen vastaus viittasi, että tämä Valtakunta oli tuleva Pyhän Hengen vuodatuksen kautta sekä leviävä Pyhän Hengen voimassa tapahtuvan todistuken
        /julistuksen välityksellä .

        ISÄÄ EI OLE KUKAAN TEHNYT, EIKÄ LUONUT ,EIKÄ SYNNYTÄNYT. .
        .
        POIKA ON AINOSTAAN ISÄSTÄ, ,EI TEHTY ,EIKÄ LUOTU,VAAN SYNTYNYT .
        .
        PYHÄÄ HENKI ON ISÄSTÄ JA POJASTA ,EI TEHTY,EIKÄ LUOTU ,
        EIKÄ SYNTYNYT ,VAAN HEISTÄ LÄHTEVÄ,
        .
        Tässä on se juju mikä käsittää ,Jeesusksen sanat ,minä menen että te
        voitte saada tänne LOHDUTTAJAN. ..Lähettiläänä piti olla ISÄ JA POIKA.


    • teuta

      5. Henki oli ilmoittava Apostoleille ja heidän kauttaan seurakunnalle asioita , joista Jeesus ei voinut heille puhua , koska he eivät olleet vielä valmiita niitä käsittämään . Ertyisesti Hän oli ilmoittava tulevia ,sö. Lopunajan asioita ,sekä johtava heidät kaikkien totuuteen . Pyhä Henki on Apostolien kautta antanut seurakunnalle . "kerta kaikkisesti ". , Juudaan 3. ja riitävästi kaikesta ,mitä se uuden liiton kautena ennen Kristuksen toista tuklemista tarvitsee ,(Ef, 3:5.;1q Tim ,2:4-7 , ;Gal .1:9.

    • näino

      Ei ole turhaan sanottu, että papit ovat sokean kansan sokeita taluttajia. epaimen ei ymmärrä mitä lukee. Kristus on seurakuntansa pää, mutta hän ei ole näkyvänä täällä. Kristuksen pitäisi asua jokaisen uskovaisen sydämessä. JUmala on kolmiyhteinen. Pyhä Henki käy ulos Isästäja Pojasta.

      • On aivan samantekevää, mitä joku ePaimen ajattelee tai ei ymmärrä. Tärkeitä sen sijaan ovat hänen esiintuomansa kohdat Raamatusta, jotka on tarkoitettu elämän leiväksi. On totta, että apostoli Paavali riemuitsee "Kristus meissä, kirkkauden toivo" ja kuinka hän iloitsee siitä rakkaudesta, jota Kolossan pyhät osoittavat toisillen.


      • Sen salaisuuden, joka on ollut kätkettynä ikuisista ajoista ja polvesta polveen, mutta joka nyt on ilmoitettu hänen pyhillensä, joille Jumala tahtoi tehdä tiettäväksi, kuinka suuri pakanain keskuudessa on tämän salaisuuden kirkkaus: Kristus teissä, kirkkauden toivo.

        Ja häntä me julistamme, neuvoen jokaista ihmistä ja opettaen jokaista ihmistä kaikella viisaudella, asettaaksemme esiin jokaisen ihmisen täydellisenä Kristuksessa. Sitä varten minä vaivaa näenkin, taistellen hänen vaikutuksensa mukaan, joka minussa voimallisesti vaikuttaa.
        Kol 1:26-29


      • kijnhb

        näino 27.4.2015 15:08 kirjoitti:
        ### Kristus on seurakuntansa pää, mutta hän ei ole näkyvänä täällä. ###

        rikollisella kristinuskolla ei ole yhtään Jeesuksen perustamaa seurakuntaa eikä Jeesuksen opetuslasta opettajana joten voit ihan rauhassa tuntea itsesi saatanallisuuden palveluksessa olevien eksyttäjien uhri lampaaksi! Sen selvyyden Jeesus on todistanut.
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan;
        24:5 "Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta."

        Siis, ylösnoussutta Jeesusta kristukseksi pilkkaavat ovat eksyttäjiä tai/ja eksytettyjä.

        saatanaa palvellut paavali tunnusti herrakseen saatanan toisille esimerkkiä osoittaen:
        Jeesus ei ole rikollisen kristinuskon seurakuntien perustaja vaikka niin uskotaan/väitetään.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
        "Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."

        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

        Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta.

        Tappamalla Jumalalle ja Jeesukselle uskollisia saa eksytettyä kristityksi miekalla:
        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

        HUOM!
        uskovaisilta on uskontunnustus aivopesussa otettu pois oman järjen käyttö!


    • Rahvahääl

      "Jos jumala tahtoo estää pahan, mutta ei kykene siihen, silloin hän ei ole
      kaikkivaltias. Jos hän kykenee estämään pahan, mutta ei halua tehdä sitä,
      hän on pahansuopa. Jos hän sekä kykenee estämään pahan että tahtoo
      estää sen, mistä paha tulee? Jos hän ei kykene eikä tahdo estää pahaa,
      miksi kutsua häntä jumalaksi?" - Epikuros

      Alkuperäinen "kysymys" tai miete on ajan hukkaa pohdittavaksi. Kukaan ei TIEDÄ miksi Jeesus, Jumala ja Pyhä Henki kolmistaan sompailevat "pelastamassa" meitä vuorollaan. Kukaan ei ainakaan maan päällä näytä pelastuvan, jollei joku ihminen sitten auta (voi olla jopa ateisi, kuvitelkaa!!) pelastettavaa hädässä. Mutta jatkakaa ihmeessä noiden jakeiden siteerausta, kuluu aika. Uskonnoista ei ole vars. muuta hyötyä kuin puheenaiheena ja väittelynä/sotien ja kahakoiden ja koston perusteena milloin minkäkin tulkinnan nojalla. Oli sitten kyse Toora, Koraani tai Raamattu.

      • teuta

        Ei ole sama Jos Toora on mieleinen ,on kyse lakiuskovaisesta ,Jos Koraani ,
        ejoka ei ole mitään ,paitsi ne 3lukua Ilmeistyskirjasta ,,
        Raamattu on Jumalan sanaa pelkkää.


    • niinlukeeRaamatussa

      Hyvä Raamatun paikka tuo ,että Jeesus lähetti Pyhän Hengen meille.Jeesushan on todella mennyt Taivaaseen ja rukoilee ,ettei uskomme raukeaisi tyhjiin ja ei jättänyt meitä yksin orvoiksi, vaan lähetti Pyhän Hengen olemaan kanssamme iankaikkisesti.Jeesus on opettanut rukoilemaan Isää hänen ( Jeesuksen )nimessä.Pyhä Henki opettaa, muistutta kaikesta minkä Jeesus on sanonut.

      Pyhä henki saapui Taivaasta Jeesuksen lähettämänä helluntaipäivänä ja uskovat täyttyivät Pyhällä Hengellä ja alkoivat puhua uusilla kielillä sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaa antoi, kuten Apot.teoissa on kirjoitettuna.Uudestisyntyneet opetuslapset, uskovat täyttyivät Pyhällä Hengellä :)

    • Tässä asiassa on ainakin kaksi painavaa kohtaa. Kohta yksi: Jeesus täällä ollessaan oli täysi ihminen, joten häntä rajoitti ihmisen rajat liikkumisessa ja läsnäolossa. Ihminen on siis vain yhdessä tilanteessa kerrallaan. Samaan liittyen, jos ihminen on uskovalle hengellinen isä, jolta kaikki kysytään, niin silloin Pyhä Henki ei voi vaikuttaa suoraan, vaan toimii ikäänkuin toisen ihmisen kautta.

      Pyhä Henki on rauhan Henki ja Hän pystyy vaikuttamaan kaikkialla ja Hänellä on omanaan kaikki mitä on Isällä ja Pojalla ja Hän jakaa lahjoja niinkuin tahtoo.

    • kjhgfi32dsa

      Aloittajalle tiedoksi, että Jeesus ilmoitti omilleen:


      Johanneksen evankeliumi:
      10:30 Minä ja Isä olemme yhtä.

      Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!
      ja
      kolminaisuus opin sanoma on saatana, perkele ja helevetti

      • teuta

        mistä örvelö on oppinut noin kalia sanoja ,,kysyn vaan.


    • teuta

      Joh. 16:7 -15. Pyhästä Hengestä käytetään näissä kohdissa kreikkalaista sanaa
      PARAKLATOS ,joka sanallisesti merkitsee avuksi (sivulle tukemaa ) kutsuttua .
      Sana on käännetty "Lohduttajaksi " =Auttajaksi ". "Puolustajaksi ", Jeesus sanoo
      Häntä "Toiseksi puolustajaksi " Joka on hänen Opetuslastensa tykönä. Koska HÄN
      itse on Ensimmäinen Puolustaja ISÄN TYKÖNÄ,
      .
      Kerrotaan että Jeesus sanoo näissä kohdissa Hänestä viisi asiaa .:
      .
      1. Jeesus /Jumala oli lähettävä opetuslapsiin Pyhän Hengen Jeesuksen mentyä
      taivaaseenastumisessa kirkkauteen Isän Jumalan oikealle puolelle. Ei ennen sitä
      jakeet 7,9,39.
      .
      2. Pyhä Henki näyttää ihmisille (a). lain avulla synnin ,vaikuttaen synnin tunnon
      omantunnon herätyksessä Hänen näyttämänsä perussynti , kaikkien muiden syntien lähde , on epäusko, se, etteivät ihmiset usko Jeesukseen Joh, 16:9. Joh. 3:36.
      (b) , Hän näyttää ja "kirkastaa", että vanhurskauttaminen (syyllisyyden vapauttaminen ja Jumalan lapsen asemaan ottaminen ). tapahtuu Jeesuksen poismenemisen ,so. Hänen ristinkuolemansa ,ylösnoesemuksensa ja ISÄN oikealle puolelle kaikkivaltaan menemisensä perurusteella .(c). Hän näyttää ,että maailman ruhtinas per ke le ,on tuomittu : Kristus on "rikkipolkenut" "käärmeen pään "ja riistänyt häneltä aseen ,synnin ja Lain ,niin ettei hän voi syyttää ja vahinkoittaa jeesuksen turvissa olevia .
      .
      3. Jeesus oli Pyhässä Hengessä tuleva seurakuntaansa ,ollen siinä läsnä sen Päänä
      ....Armonvaltakuntansa kuninkaana ks. Matt. 18:20 ; 28:20 ;Joh, 14:18,23. ja
      EF:1:22-23.
      .
      4. Pyhä Henki todistaa Jeesuksesta ja kirkosta Häntä sanan kautta, tehden sen sydämissä vaikuttavaksi . Hän antaa uskoville voiman todistamaan Jeesuksesta
      sekä Hänessä tulleesta Armosta ja totuudesta, Joh. 15:26-27. Luk. 24:49. Atp.1:8.
      .
      Henki on ilmoittava Apostoleille ja heidän kauttan seurakunnalle asioita ,joista Jeesus ei voinut heille vielä puhua, koska he eivät olleet vielä valmiit niitä käsittämään . Erityisesti Hän oli ilmoittava tulevia ,SO. lopunajan asioita ,sewkä johtava heidät kaikkeen totuuteen . Pyhä Henki on Apostolien kautta antanut ,
      seurakunnalle "kerta kaikkisesti " (Juud. 3.) ja riittävästi kaiken ,mitä se uudenn Liiton kautena ennen KRISTUKSEN toista tulemista tarvitsevat.
      ks. EF.3:5; 1 Tim. 2:4-7 ;Gal.1:9.
      .
      vastasin aloitukseen .

      • teuta

        Unhoitin ,5. Henki on ...


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      102
      2127
    2. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      244
      1740
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      257
      1063
    4. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      85
      988
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      951
    6. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      895
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      10
      825
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      811
    9. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      55
      774
    10. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      729
    Aihe