Kehitysvammaisten invapaikat

terveverojenmaksaja

Miksi meidän maksamilla verorahoilla pitää kustantaa kehitysvammaisten invapaikat, joita nykyään tahtoo olla joka kaupan pihassa niin paljon, että normaaleille ihmisille ei jää enää vapaita pysäköintipaikkoja, vaikka kehareiden paikat ammottavat tyhjyyttään. Jos normaali ihminen vahingossaki eksyy vajakeiden paikoille niin heti on kehitysvammaliitto räyhäämässä syrjinnästä.

En vihaa kehitysvammaisia mutta he kuuluvat laitokseen ei normaalien ihmisten ilmoille. Mehän me kuitenkin heidän vammaisuuden kustannamme. Mutta kehitysvammaisuus on rikkaus vihreiden ja kd:n mielestä. Koska suvaitsevaisuus ja jeesustelijoilla raamattu kieltää esim. down ja cp-lasten abortoinnin, mikä pitäisi olla pakollinen, ellei halua itse kehariansa elättää.

8

139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seepee

      Miksi sinulla on NOIN huono olla, kehottaisin kyllä SINUA hakeutumaan hoitoon.
      Menee kehitysvammaiset ja cp- vammaiset ym. taas NIIIIIIN sekaisin. Olet varmaan sitä mieltä että jos lapsesi tai vaikka veljesi vammautuu onnettomuudessa, hänestä tulee samalla kehitysvammainen.
      Ja kannattaisi hiukan yleissivistää itseään. Cp- vammaisuus on seurausta synnytyksen aikaisesta happivajaudesta ja sekään ei aiheuta minkäänlaista kehitysvammaisuutta.
      Kannattaisi sinunkin hiukan kohottaa yleiskuntoasi ja pudottaa painoasi että jaksat kantaa niitä kaljojasi sen muutaman kymmenen metriä kauemmaksi siellä parkkipaikalla.
      Omituista kadehtia ihmisiä jotka jaksavat lähteä sieltä kotoa liikkeelle kaikkien ihmisten tuijotettavaksi. Heille nostan hattua, ja kunnioitan. Sinua halveksin!

    • Aloittajalle... Ennen kun kirjoitat tällaisesta aiheesta niin ota ensin edes termeistä selvää. CP ja kehitysvammainen EIVÄT ole sama asia, uskomatonta että terveillä on vielä 2010-luvulla termit näin pahasti sekaisin. Ellei sitten aloitus ollu typerä trolli. Vammaiskasvatus kouluihin pakolliseksi, ja viimeistään tokaluokasta alkaen, olen sitä mieltä.

      Korjatkaa jos olen väärässä, mut mielestäni kehitysvammaisille ei edes kuulu mitkään invalaput koska he kävelevät normaalisti, tai ehkä jotkut pikkusen kompastellen...ellei jostain kumman syystä ole liitännäisvammana liikuntavamma

      • kylläpistäävituttaa

        Itseäni ihmetyttää, kun Suomessa näitä Downeja ja kehitysvammaisia "ihaillaan", koska he ovat sydämellisiä, aurinkoisia ja iloisia, ja milläs muilla adjektiiveilla vammattomat heitä kuvailee, mutta sitten muita vammaisia tai neurokirjolaisia syrjitään.

        Mulla itselläni on ADD ja lukihäiriö, enkä ole saanut kuntoutuksia, tukia tms. en edes ymmärtäväistä kohtelua!


    • rajoittunut_aisti

      No jo on ihmisillä puurot ja vellit vieläkin sekaisin. CP-vamma on aivovaurio, joka aiheuttaa liikuntakyvyttömyyttä. Kehitysvamma on älyllinen vamma. Kehitysvammaisella ihmisellä voi olla vaikkapa autismi tai CP-vamma, ja tällöin puhutaan monivammaisuudesta, mutta ne ovat silti kolme eri vammaa eri nimissä.

      Itse olen lievästi näkövammainenn, ja pistää niin ärsyttämään, kun jopa muakin luullaan kehitysvammaiseksi! Ihmisillä on myös niin paljon ennakkoluuloja meitä aistivammaisia kohtaan. Mä käyn lukiota ja käytän sielläkin apuvälineitä, mä pystyn näkövammastani huolimatta opiskelemaan. Mulla on näkö rajoittunut, mutta aivot kuitenkin pelaa.

      • deepeeceepee

        Voi olla et sä vaan näytät vammaselta. Älä tuomitse normaaleja jos oot sairaan näkönen.


    • ota_selvää

      Anna kun väännän sulle rautalangasta vammaisuuden.

      CP-vamma = aivovaurio, joka vaikuttaa ihmisen liikuntakykyyn ja lihasliikkeisiin

      Kehitysvamma = älyllinen vamma, kehitysvammaisella on myös puutteita toimintakyvyssä ja elämässä selviytymisen taidoissa

      • deepeeceepee

        Burgerzz anyone? Ilmeesi kun olet kemo-Tero-Skröde -Iivari-Sepposefi-Liisa! Ja vielä Spede! :D


    • Liikuntakykyinen

      EI ne invapaikat ole pelkästään KEHITYSvammaisille vaan myös muulla tavoin liikuntarajoitteisille.

      Pitäisikö veljeni jolla toimii vain toinen jalka, kävellä pidempi matka vain sen takia kun sinulla on suurempi tarve saada autos lähemmäksi kauppaa??
      Muutenkin kivuissa jatkuvasti koska jäi vuosia sitten rekan alle ja luultavasti kuski oli just samanlainen tali aivo ku sinä (aloittaja).

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4116
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2179
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1674
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1487
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1448
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1370
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1248
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1164
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1099
    10. 22
      1066
    Aihe