Edullinen pöytäsirkkeli

Askartelija

Kertokaahan kokemuksianne kohtuuhintaisista pöytäsirkkeleistä. Olen etsimässä tuollaista 200-250 euron hintaista pöytäsirkkeliä kotiin pieniin remontointihommiin. Mitä tutuilta olen kuullut kokemuksia, suurimmat ongelmat yleensä tuntuvat liittyvän säätöjen pitävyyteen. Saako tuolla rahalla ylipäätään sellaista sirkkeliä jolla pystyisi ajamaan enemmän kuin yhden laudan ilman uudelleensäätöä?

24

33802

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanhempi suunnittelija

      Olen nyt sahaillut kolme vuotta 200 eupon Gern-sirkkelillä. Terä on alun perin ollut hieman väljä sovitukseltaan. Siis akselivärkit vaihteesta lukien ovat lyhyet ja laakeriklappi tulee läpi. Mutta ei sen sahaustarkkuudesa mitään huomaa. Aivan yhtä tarkasti tekee kuin kymmenen kertaa kalliimmalla. Vaihdoin pehmeän terän siihen. Ja vain sen takia, että voin terätä itse viilaamalla.

      • sirkkeli

        Halpasirkkelit pitävät kovaa melua, koska niissä on kollektorimoottori ja vaihteisto. Oikosulkumoottorilla varustettu on hiljaisempi ja varmaan kestävämpi pitkän päälle, hintakin lienee sen mukaan kalliimpi.


      • Askartelija
        sirkkeli kirjoitti:

        Halpasirkkelit pitävät kovaa melua, koska niissä on kollektorimoottori ja vaihteisto. Oikosulkumoottorilla varustettu on hiljaisempi ja varmaan kestävämpi pitkän päälle, hintakin lienee sen mukaan kalliimpi.

        Kiitokset vastauksista, melu ei sinänsä ole ongelma. Kuulosuojaimet löytyvät ja sirkkeliä käytän betoniseinäisessä autotallissani joka suurimmaksi osaksi on vielä maan alla (rinnetalo). Lähinnä noissa halpissirkkeleissä huolettaa vain tuo säätöjen pitävyys ja turvallisuus. Gerniä on siis ehdotettu, onko muita ehdotuksia?


      • valurautainen
        Askartelija kirjoitti:

        Kiitokset vastauksista, melu ei sinänsä ole ongelma. Kuulosuojaimet löytyvät ja sirkkeliä käytän betoniseinäisessä autotallissani joka suurimmaksi osaksi on vielä maan alla (rinnetalo). Lähinnä noissa halpissirkkeleissä huolettaa vain tuo säätöjen pitävyys ja turvallisuus. Gerniä on siis ehdotettu, onko muita ehdotuksia?

        siitähän se riippuu mitä teet sirkkelillä , kyllähän karkeaan lankun, laudan työstöön käy peltisirkkeli näitä rakennussirkkeleitä. sit tarkempaan ja puusepäntöihin pitää olla raskaammat valurautaiset koneet. missä myös asetukset on kondiksessa, ja rajoittimia vasten voi painaa. itse ostin noin 15v sit pienehkön tarkkuussirkkelin , 3kw maksoi silloin 6000mk.


      • koskaan

        Oletko koskaan sahannut semmoisella kymmenen kertaa kalliimmalla sirkelillä? Mä olen ja vielä kalliimmillakin.Omituista selittämistä taas kerran. Ei kuule ton hintaluokan peltivehkeillä saa tehtyä tarkkoja sahauksia.se on sula mahdottomuus.
        Kaikilla valurautarunkoisillakaan ei saa.


      • Askartelija
        koskaan kirjoitti:

        Oletko koskaan sahannut semmoisella kymmenen kertaa kalliimmalla sirkelillä? Mä olen ja vielä kalliimmillakin.Omituista selittämistä taas kerran. Ei kuule ton hintaluokan peltivehkeillä saa tehtyä tarkkoja sahauksia.se on sula mahdottomuus.
        Kaikilla valurautarunkoisillakaan ei saa.

        Niin sirkkeli ei ole tulossa ammattikäyttöön vaan ihan kotiremontoijalle/askartelijalle. Tokihan rahalla saa vaikka minkälaisia hienoja vermeitä, mutta pitäisi löytää se kultainen keskitie eli mahdollisimman hyvä hintalaatusuhde. Itse en tuohon sirkkeliin viitsisi yli 250 euroa sijoittaa ja siksi kyselinkin että mitähän sillä rahalla mahtaisi saada. Minua ei haittaa jos sahaus heittää millin pari metrin matkalla, mutta se olisi suotavaa ettei säätöjä tarvitsisi tarkastaa joka välissä ja laite olisi turvallinen.


      • aivanjoo
        Askartelija kirjoitti:

        Niin sirkkeli ei ole tulossa ammattikäyttöön vaan ihan kotiremontoijalle/askartelijalle. Tokihan rahalla saa vaikka minkälaisia hienoja vermeitä, mutta pitäisi löytää se kultainen keskitie eli mahdollisimman hyvä hintalaatusuhde. Itse en tuohon sirkkeliin viitsisi yli 250 euroa sijoittaa ja siksi kyselinkin että mitähän sillä rahalla mahtaisi saada. Minua ei haittaa jos sahaus heittää millin pari metrin matkalla, mutta se olisi suotavaa ettei säätöjä tarvitsisi tarkastaa joka välissä ja laite olisi turvallinen.

        Olet kyllä oikeassa vehkeet tarpeitten mukaan.Mutta saha on kyllä yksi tärkeimpiä laitteita jos näpertää jotakin siinä kohtaa itse satsaisin hiukan enemmän kuin muihin vehkeisiin.
        Epäilen että tossa hintaluokassa niitä säätöjä saat tarkastella vähän väliä ja kesken ajonkin,noiden peltirunkovehkeiden ohjurit yleensä heiluu kun hullun mulkku.Sekin on parannus kun vetää puristimilla laudan ohjuriksi mutta siihenkin leikkimiseen väsyy ajankanssa.

        Ehdottaisin että etsit jotakin käytettyä,mikä oli uutena hiukan paremman luokan laite.Tukeva vehje on tukeva käytettynäkin.


      • remontoija
        aivanjoo kirjoitti:

        Olet kyllä oikeassa vehkeet tarpeitten mukaan.Mutta saha on kyllä yksi tärkeimpiä laitteita jos näpertää jotakin siinä kohtaa itse satsaisin hiukan enemmän kuin muihin vehkeisiin.
        Epäilen että tossa hintaluokassa niitä säätöjä saat tarkastella vähän väliä ja kesken ajonkin,noiden peltirunkovehkeiden ohjurit yleensä heiluu kun hullun mulkku.Sekin on parannus kun vetää puristimilla laudan ohjuriksi mutta siihenkin leikkimiseen väsyy ajankanssa.

        Ehdottaisin että etsit jotakin käytettyä,mikä oli uutena hiukan paremman luokan laite.Tukeva vehje on tukeva käytettynäkin.

        itselläni pöytäsirkkeli merkkiä ferm tosi kätevä hinta oli 190e ne jotka puhuu millin välyksestä on niitä renkaan potkijoita . mene kauppaan ja ala hommiin


      • valurautainen
        remontoija kirjoitti:

        itselläni pöytäsirkkeli merkkiä ferm tosi kätevä hinta oli 190e ne jotka puhuu millin välyksestä on niitä renkaan potkijoita . mene kauppaan ja ala hommiin

        potkin kyllä tositarkkaan autojen renkaat , ja työkalut mitä ostan itselleni. en ole nähnyt yhtään kunnollista,tarkkaa tehokasta , kunnolla toimivaa 190e pöytäsirkkeliä. enkä usko näkevänikään et miten kukin , näkee toimivuuden tarkkuuden.


      • aivan joo
        valurautainen kirjoitti:

        potkin kyllä tositarkkaan autojen renkaat , ja työkalut mitä ostan itselleni. en ole nähnyt yhtään kunnollista,tarkkaa tehokasta , kunnolla toimivaa 190e pöytäsirkkeliä. enkä usko näkevänikään et miten kukin , näkee toimivuuden tarkkuuden.

        Samaa mieltä en ole nähnyt minäkään enkä varmaan näekään tohon hintaan kunnollista sirkeliä.

        Mutta kaikki tosiaan riippuu tarpeista,mun hommissa millin heitot on liikaa.


    • Jesse James

      Just päivällä rautakaupassa käydessäni ohikulkiessa hiplasin FERM sirkkeliä.

      Äkkiä katsottuna ihan pätevän näköinen laitos metallirunkoineen ja valupöytineen. Tais olla jotain 200-300E luokkaa.

      Mutta aivan järkyttävät oli ne ohjurit. Heti millin välys katkaisukelkassa, eikä sitä millään saa kiristettyä pois, kun oli semmoinen liukusysteemi. Pöydässä ura, ja kelkassa muovinen liukukisko.

      Kaikkia sitä näkee kun vanhaksi elää...

    • remontoija

      alle kaksisataa maksaa ihan ok ferm. sillä olihan kyse edullisesta eikä ammattilais mallista.itselläni on myäs 1500euroa maksava sirkkeli ja se on kyllä kaikilta osin parempi kuin tämä ferm. on mulla metaboo ,elua yms ns merkkityökalua mutta ne ei ole edullisia.kävin kysymässä merkkikoneeseen hiiliä sanoi hinnaksi 22euroa jätin sinne tiskille. ps fermiin tulee varahiilet mukaan

      • valurautainen

        kukin tekee millaisella haluaa , ns rakennussirkkeleitäkin on huomattavasti parempia kuin frem. itselläni ainakin silloin kuin sirkkeliä tarvitsen, on muutakin tekemistä kuin funtsia ohjureitten, pöydän paikkallaan pysymistä ym. ostatko uuden metabon aina kuin hiilet menee, kyllä hyvät koneet on tehty myös korjattavaksi , mikä tulee huomattavasti halvemmaksi kuin semmoisen uuden ostaminen.


      • remontoija
        valurautainen kirjoitti:

        kukin tekee millaisella haluaa , ns rakennussirkkeleitäkin on huomattavasti parempia kuin frem. itselläni ainakin silloin kuin sirkkeliä tarvitsen, on muutakin tekemistä kuin funtsia ohjureitten, pöydän paikkallaan pysymistä ym. ostatko uuden metabon aina kuin hiilet menee, kyllä hyvät koneet on tehty myös korjattavaksi , mikä tulee huomattavasti halvemmaksi kuin semmoisen uuden ostaminen.

        en ostanut uutta metaboa vaan laitoin siihen fermin hiilet jotka oli aivan samaa kokoa ja maksoi 0e. en ymmärrä sitä miksi metabon hiilet maksaa 22e. ps jos joku tekee vaikka linnun pönttöjä sirkkelillä niin pitäiskö sillä olla ammattilaismallin sirkkeli.koneet tarpeen mukaan, sillä on eri asia sijoittaa koneeseen 200 euroo kuin vaikka 1500e niinkuin minä tein.merkkikoneet on yleensä hyviä vaikka paljon maksetaan nimestäkin. on paljon sellaisia ihmisiä jotka sanoo että pitää olla kotimainen, ei se talbotti mikää erikoinen auto ollut. ja sitten ostetaan ulkolaisia banaaneita .olis kiva tietää mikä edullinen auto kannattais ostaa... tää taas karkasi käsistä...


      • valurautainen
        remontoija kirjoitti:

        en ostanut uutta metaboa vaan laitoin siihen fermin hiilet jotka oli aivan samaa kokoa ja maksoi 0e. en ymmärrä sitä miksi metabon hiilet maksaa 22e. ps jos joku tekee vaikka linnun pönttöjä sirkkelillä niin pitäiskö sillä olla ammattilaismallin sirkkeli.koneet tarpeen mukaan, sillä on eri asia sijoittaa koneeseen 200 euroo kuin vaikka 1500e niinkuin minä tein.merkkikoneet on yleensä hyviä vaikka paljon maksetaan nimestäkin. on paljon sellaisia ihmisiä jotka sanoo että pitää olla kotimainen, ei se talbotti mikää erikoinen auto ollut. ja sitten ostetaan ulkolaisia banaaneita .olis kiva tietää mikä edullinen auto kannattais ostaa... tää taas karkasi käsistä...

        jos tekee linnun pöntöön ns. vinon katon niin onhan se katto helpompi naulata kuin kaikki päädyt, on tarvittavissa kulmissa. myöskin rakennushommissa , tarvitsee tarkempaa sahausta kuin linnupöntön teossa. jos eri koneen ilmaiset hiilet käy ,niin miksei niitä kokeilla kannatakkin. eihän kunnon koneita puuntystökoneita ole koskaan saanut , ns.merkittömänä. ei kaikissa maissa osata autoja tehdä , kaikkea hyvin ei se saappikaan ole, mikään kestävä ns. kunnollinen auto. et kuin tää juttu nyt on karkaamassa ,käsistä ja haluat ilmeisestikkin jatkaa , kotimaisesta autonrakennuksen laadusta, koska otit sen puheeksi, vaihdetaan palstaa ja siirrytään auto otsikon alle.


      • remontoija
        valurautainen kirjoitti:

        jos tekee linnun pöntöön ns. vinon katon niin onhan se katto helpompi naulata kuin kaikki päädyt, on tarvittavissa kulmissa. myöskin rakennushommissa , tarvitsee tarkempaa sahausta kuin linnupöntön teossa. jos eri koneen ilmaiset hiilet käy ,niin miksei niitä kokeilla kannatakkin. eihän kunnon koneita puuntystökoneita ole koskaan saanut , ns.merkittömänä. ei kaikissa maissa osata autoja tehdä , kaikkea hyvin ei se saappikaan ole, mikään kestävä ns. kunnollinen auto. et kuin tää juttu nyt on karkaamassa ,käsistä ja haluat ilmeisestikkin jatkaa , kotimaisesta autonrakennuksen laadusta, koska otit sen puheeksi, vaihdetaan palstaa ja siirrytään auto otsikon alle.

        joo oli mukava vaihtaa mielipiteitä , julistamme kai joulurauhan. hyvää joulua


      • kustaa
        valurautainen kirjoitti:

        jos tekee linnun pöntöön ns. vinon katon niin onhan se katto helpompi naulata kuin kaikki päädyt, on tarvittavissa kulmissa. myöskin rakennushommissa , tarvitsee tarkempaa sahausta kuin linnupöntön teossa. jos eri koneen ilmaiset hiilet käy ,niin miksei niitä kokeilla kannatakkin. eihän kunnon koneita puuntystökoneita ole koskaan saanut , ns.merkittömänä. ei kaikissa maissa osata autoja tehdä , kaikkea hyvin ei se saappikaan ole, mikään kestävä ns. kunnollinen auto. et kuin tää juttu nyt on karkaamassa ,käsistä ja haluat ilmeisestikkin jatkaa , kotimaisesta autonrakennuksen laadusta, koska otit sen puheeksi, vaihdetaan palstaa ja siirrytään auto otsikon alle.

        jos tekee linnun pöntöön ns. vinon katon.....blääblääblää.

        Huomaan, että täällä esiintyy ns.teknistä kypsymättömyyttä mikä on aistittavissa turhasta tarkkuudesta.


      • Gumo

        Ja ei o varaa ostaa 22e hiiliä.. nousee hymy täällä aika ylös =D


    • hullumökkiläinen

      Itselläni on fermin 187 eken pöytäsirkkeli, jota pyöritän 2.2:n kw:n agrikaatilla,enkä ole loistavampaa sirkkeliä siihen käyttöön kokeillut,hiljainen,edullinen ja siihen tarkoitukseen tarpeeksi tarkka.Terv. työvälinevalmistaja.

      • jimmy 46

        Frem 250 Pöytäsikkeliin saako varaosia ja mistä


      • Anonyymi
        jimmy 46 kirjoitti:

        Frem 250 Pöytäsikkeliin saako varaosia ja mistä

        Kaikki nuo pienitehoset/halvat pöytäsirkkelit ON vain pehmeän puun sahauseen!
        Itte poltin juuri 1800W Puuilosta aikoinaan ostaman sirkkelin kun ei jaksa mennä koivupalikkaan .
        Testissäkin luki että ovat VAIN pehmeään puuhun ja kovat vaativat sitten tehokkaampia koneita.
        Eli jos olet sahailemassa vain kuusta/mäntyä mistä koolailet rakennuksen seiniä ym niin toimii mutta jos vaikkapa teet vasaranvarren niin enää ei pikkukone kestä,testattu on eikä kestäny!


    • Anonyymi

      Kyllähän halvin on aina myös paras, ihmettelenkin miksi kalliimpia laitteita edes valmistetaan ja kuka ihme niitä ostelee?

    • Anonyymi

      Ajetaan fermillä vaan ei ole nurmikko rempallaan..

    • Anonyymi

      Aiheesta mieleen...
      Minulla oli 10 v sitten pöytäsirkkeli, joka meni pieneen pakettiin muutamassa minuutissa ilman työkaluja. Hölmöyttäni sen hajotin, kun sahailin liian järeää tavaraa. Mutta oli tosiaan helppo säilyttää, koska vei vain vähän tilaa.
      Yritin etsiskellä vastaavaa, mutta en nettiä penkomalla onnistunut löytämään.
      Merkkiä en valitettavasti muista, enkä firmaa josta sen ostin. Joku pieni maahantuontiliike, Espoossa muistaakseni... Jollain antaa vinkkiä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisitehtävä alkuviikosta Maisan kotona

      Iltasanomat: Helsingin poliisilaitos vahvistaa, että Vantaalla on ollut poliisitehtävä kyseisenä ajankohtana. Poliisin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      86
      2048
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      11
      1662
    3. T-mies tässä

      Kerro nainen huolesi niin pohditaan yhdessä. 😎
      Ikävä
      102
      1152
    4. Lulu selvityttää Elokapinan lakkautusta

      Persukannattajien mielistely otti Lulu Ranteella aika tavalla runtua, kun hän aikoo selvityttää mahdollisuuksia Elokapin
      Maailman menoa
      350
      1126
    5. Ensitreffit Matti joutuu "ulkoruokintaan" - Väärinymmärrysten suossa Taina-vaimon kanssa: "Oli..."

      No nyt on kyllä väärinymmärrystä kerrakseen… Mitä luulet, pysyykö Taina ja Matti yhdessä vai onko tulevaisuudessa ero ed
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1113
    6. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      53
      851
    7. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      21
      839
    8. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      31
      777
    9. Persu Meri Valkama kadehtii Sanna Marinin menestystä

      Taas yksi persu tuli nolaamaan itsensä kadehtiessaan menestynyttä Suomen kansan supertähteä Sanna Marinia. https://demo
      Maailman menoa
      237
      737
    10. Raamatun tärkein lause

      Ja Mooses tuli alas vuorilta missä jumala oli, Mooseksen mukaan, ilmoittanut hänelle, että hän ja koko juutalainen väki,
      Hindulaisuus
      367
      719
    Aihe