Sellaista kyselisin tietäviltä, että mitenkäs nuo sinkki ja seleeni vaikuttavat halukkuuteen? Varsinkin haluaisin tietää onko tuolla seleenin käytöllä ja halukkuudella jotakin tekemistä keskenään?
Sinkkiä olen ajatellut hankkivani, mutta minkälaisia annostuksia sitä kannataa nauttia?
Sinkki+seleeni
7
11009
Vastaukset
- rape
...olen syönyt runsaan puoli vuotta.Aloitin sen psoriaasiksen takia,koska ko.luonnonaine on ihon uudistumiseen hyvää."Sivuvaikutuksena" olen huomannut,(vaimo myös todennut)että yhä useammin tekee mieli ja niinpä olemmekin "ahkeroineet" ihan urakalla.Jopa vieraissa olen käynyt,kun ei ole vaimo aina paikalla "tarvittessa",eli eikun sinkkiä poskeen,Osta luontaistuotekaupasta on halvenpaa,.Nimenomaan "Kelatin Zink" 200tbl edullisin,,mut vain 1tbl(päivä.
Kerro kokemuksia.....Seleenistä en tiedä,,mut ei se pahaa tee sekään,,,sitä tosin saa ruuastakin tarpeeksi,jos syö monipuolisesti...
Rattoisaa ja terveellistä jatkoa;-))- Eikka
Sinkin jatkuva yliannostus aiheuttaa syöpää.
- Pekka*
Eikka kirjoitti:
15mg eli yksi tabletti päivässä ei ole mitään yliannostusta, vaan suositeltu päivittäinen määrä. Sinkkiä voi suhteellisen turvallisesti syödä satakin milligrammaa päivässä, mutta varmaan vähempikin riittää. Jos syö sinkkiä runsaasti, kannattaa samalla myös huolehtia elimistön kuparinsaannista.
- Juippe_
Mistä noita "Kelatin Zink" tabletteja saa, ja mitä suuruusluokkaa maksaa?
- kokemuksia?
Juippe_ kirjoitti:
Mistä noita "Kelatin Zink" tabletteja saa, ja mitä suuruusluokkaa maksaa?
eikä maksa kuin noin kymmenisen euroa 200 kpl.
- tutustuhan...
Eikka kirjoitti:
...ystävä hyvä tilanteeseen.Yliannostusta EI ole 1 tbl päivässä,eli ohjeen mukaan.Ihmisen elimistö tarvitsee hivenaineita,tätäkin.Tiedän mistä puhun.Älä sinä eikka paniikkia herättele.
- Anonyymi
Kilpirauhanen tarvitsee mm. jodia ja seleeniä ja molemmista on useimmmilla Suomessa lievä puutos.
* Seleeniä tilaan iherbistä, koska Suomesta ei saa yhtä tehokkaasti syöpäriskiä tutkitusti alentavaa seleeniä eli SelenoExcell:
https://fi.iherb.com/c/SelenoExcell-Selenium?rcode=mop737
Optimaalinen annos on useimmille noin 100mcg/vrk seleeniä ravinnosta saadun seleenin lisäksi, joten jos tilaa esim. 180 pillerin purkin, se riittää koko vuodeksi yhdellä henkilöllä tai ½v kahdella henkilöllä.
180 pilleriä maksaa noin 5€ postikulut.
Kannattaa heittää pois kotimaiset seleenit mitä sinulla on kaapissa, koska eivät ole yhtä hyviä terveyshyödyiltään ja paras seleeni on noin halpaa.
Ainakin Natural Factors kapseleista totesin, että ne on helppo avata, mikäli ei halua niellä kapselia vaan haluaa avata kapselin ja sekoittaa ruokaan tai smoothieen.
Tabletteja jos tilaa, ne voi pureskella. Jos on silti vaikeaa niellä, voi vaikka piimää juoda päälle tai muuta paksua juotavaa.
Ravinnosta ei juuri saa seleeniä, paitsi brasilianpähkinöitä eli parapähkinöitä jos syö paljon, voi saada liikaakin seleeniä. Pähkinöitä kun syö ei tiedä tarkkaan paljonko saa seleeniä, koska riippuu maaperästä missä parapähkinät ovat kasvaneet.
* Mikä vain jodi on varmaan yhtä tehokas, paitsi varmuuden vuoksi ei kannata ostaa jodia, joka on tehty levästä, koska se sisältää raskasmetalleita. Esim. tämä on mielestäni OK:
https://fi.iherb.com/pr/solaray-iodine-as-potassium-iodide-500-mcg-30-vegetarian-capsules/85149?rcode=mop737
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389