Sinkki+seleeni

kokemuksia?

Sellaista kyselisin tietäviltä, että mitenkäs nuo sinkki ja seleeni vaikuttavat halukkuuteen? Varsinkin haluaisin tietää onko tuolla seleenin käytöllä ja halukkuudella jotakin tekemistä keskenään?

Sinkkiä olen ajatellut hankkivani, mutta minkälaisia annostuksia sitä kannataa nauttia?

7

10633

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rape

      ...olen syönyt runsaan puoli vuotta.Aloitin sen psoriaasiksen takia,koska ko.luonnonaine on ihon uudistumiseen hyvää."Sivuvaikutuksena" olen huomannut,(vaimo myös todennut)että yhä useammin tekee mieli ja niinpä olemmekin "ahkeroineet" ihan urakalla.Jopa vieraissa olen käynyt,kun ei ole vaimo aina paikalla "tarvittessa",eli eikun sinkkiä poskeen,Osta luontaistuotekaupasta on halvenpaa,.Nimenomaan "Kelatin Zink" 200tbl edullisin,,mut vain 1tbl(päivä.
      Kerro kokemuksia.....Seleenistä en tiedä,,mut ei se pahaa tee sekään,,,sitä tosin saa ruuastakin tarpeeksi,jos syö monipuolisesti...
      Rattoisaa ja terveellistä jatkoa;-))

      • Eikka

        Sinkin jatkuva yliannostus aiheuttaa syöpää.


      • Pekka*
        Eikka kirjoitti:

        Sinkin jatkuva yliannostus aiheuttaa syöpää.

        15mg eli yksi tabletti päivässä ei ole mitään yliannostusta, vaan suositeltu päivittäinen määrä. Sinkkiä voi suhteellisen turvallisesti syödä satakin milligrammaa päivässä, mutta varmaan vähempikin riittää. Jos syö sinkkiä runsaasti, kannattaa samalla myös huolehtia elimistön kuparinsaannista.


      • Juippe_

        Mistä noita "Kelatin Zink" tabletteja saa, ja mitä suuruusluokkaa maksaa?


      • kokemuksia?
        Juippe_ kirjoitti:

        Mistä noita "Kelatin Zink" tabletteja saa, ja mitä suuruusluokkaa maksaa?

        eikä maksa kuin noin kymmenisen euroa 200 kpl.


      • tutustuhan...
        Eikka kirjoitti:

        Sinkin jatkuva yliannostus aiheuttaa syöpää.

        ...ystävä hyvä tilanteeseen.Yliannostusta EI ole 1 tbl päivässä,eli ohjeen mukaan.Ihmisen elimistö tarvitsee hivenaineita,tätäkin.Tiedän mistä puhun.Älä sinä eikka paniikkia herättele.


      • Anonyymi

        Kilpirauhanen tarvitsee mm. jodia ja seleeniä ja molemmista on useimmmilla Suomessa lievä puutos.

        * Seleeniä tilaan iherbistä, koska Suomesta ei saa yhtä tehokkaasti syöpäriskiä tutkitusti alentavaa seleeniä eli SelenoExcell:
        https://fi.iherb.com/c/SelenoExcell-Selenium?rcode=mop737
        Optimaalinen annos on useimmille noin 100mcg/vrk seleeniä ravinnosta saadun seleenin lisäksi, joten jos tilaa esim. 180 pillerin purkin, se riittää koko vuodeksi yhdellä henkilöllä tai ½v kahdella henkilöllä.
        180 pilleriä maksaa noin 5€ postikulut.

        Kannattaa heittää pois kotimaiset seleenit mitä sinulla on kaapissa, koska eivät ole yhtä hyviä terveyshyödyiltään ja paras seleeni on noin halpaa.

        Ainakin Natural Factors kapseleista totesin, että ne on helppo avata, mikäli ei halua niellä kapselia vaan haluaa avata kapselin ja sekoittaa ruokaan tai smoothieen.
        Tabletteja jos tilaa, ne voi pureskella. Jos on silti vaikeaa niellä, voi vaikka piimää juoda päälle tai muuta paksua juotavaa.

        Ravinnosta ei juuri saa seleeniä, paitsi brasilianpähkinöitä eli parapähkinöitä jos syö paljon, voi saada liikaakin seleeniä. Pähkinöitä kun syö ei tiedä tarkkaan paljonko saa seleeniä, koska riippuu maaperästä missä parapähkinät ovat kasvaneet.

        * Mikä vain jodi on varmaan yhtä tehokas, paitsi varmuuden vuoksi ei kannata ostaa jodia, joka on tehty levästä, koska se sisältää raskasmetalleita. Esim. tämä on mielestäni OK:
        https://fi.iherb.com/pr/solaray-iodine-as-potassium-iodide-500-mcg-30-vegetarian-capsules/85149?rcode=mop737


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2523
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2031
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1403
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe