Sinkki+seleeni

kokemuksia?

Sellaista kyselisin tietäviltä, että mitenkäs nuo sinkki ja seleeni vaikuttavat halukkuuteen? Varsinkin haluaisin tietää onko tuolla seleenin käytöllä ja halukkuudella jotakin tekemistä keskenään?

Sinkkiä olen ajatellut hankkivani, mutta minkälaisia annostuksia sitä kannataa nauttia?

7

11329

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rape

...olen syönyt runsaan puoli vuotta.Aloitin sen psoriaasiksen takia,koska ko.luonnonaine on ihon uudistumiseen hyvää."Sivuvaikutuksena" olen huomannut,(vaimo myös todennut)että yhä useammin tekee mieli ja niinpä olemmekin "ahkeroineet" ihan urakalla.Jopa vieraissa olen käynyt,kun ei ole vaimo aina paikalla "tarvittessa",eli eikun sinkkiä poskeen,Osta luontaistuotekaupasta on halvenpaa,.Nimenomaan "Kelatin Zink" 200tbl edullisin,,mut vain 1tbl(päivä.
      Kerro kokemuksia.....Seleenistä en tiedä,,mut ei se pahaa tee sekään,,,sitä tosin saa ruuastakin tarpeeksi,jos syö monipuolisesti...
      Rattoisaa ja terveellistä jatkoa;-))

• Eikka

Sinkin jatkuva yliannostus aiheuttaa syöpää.

• Pekka*
        Eikka kirjoitti:

15mg eli yksi tabletti päivässä ei ole mitään yliannostusta, vaan suositeltu päivittäinen määrä. Sinkkiä voi suhteellisen turvallisesti syödä satakin milligrammaa päivässä, mutta varmaan vähempikin riittää. Jos syö sinkkiä runsaasti, kannattaa samalla myös huolehtia elimistön kuparinsaannista.

• Juippe_

Mistä noita "Kelatin Zink" tabletteja saa, ja mitä suuruusluokkaa maksaa?

• kokemuksia?
        Juippe_ kirjoitti:

Mistä noita "Kelatin Zink" tabletteja saa, ja mitä suuruusluokkaa maksaa?

eikä maksa kuin noin kymmenisen euroa 200 kpl.

• tutustuhan...
        Eikka kirjoitti:

...ystävä hyvä tilanteeseen.Yliannostusta EI ole 1 tbl päivässä,eli ohjeen mukaan.Ihmisen elimistö tarvitsee hivenaineita,tätäkin.Tiedän mistä puhun.Älä sinä eikka paniikkia herättele.

• Anonyymi

Kilpirauhanen tarvitsee mm. jodia ja seleeniä ja molemmista on useimmmilla Suomessa lievä puutos.

* Seleeniä tilaan iherbistä, koska Suomesta ei saa yhtä tehokkaasti syöpäriskiä tutkitusti alentavaa seleeniä eli SelenoExcell:
        https://fi.iherb.com/c/SelenoExcell-Selenium?rcode=mop737
        Optimaalinen annos on useimmille noin 100mcg/vrk seleeniä ravinnosta saadun seleenin lisäksi, joten jos tilaa esim. 180 pillerin purkin, se riittää koko vuodeksi yhdellä henkilöllä tai ½v kahdella henkilöllä.
        180 pilleriä maksaa noin 5€ postikulut.

Kannattaa heittää pois kotimaiset seleenit mitä sinulla on kaapissa, koska eivät ole yhtä hyviä terveyshyödyiltään ja paras seleeni on noin halpaa.

Ainakin Natural Factors kapseleista totesin, että ne on helppo avata, mikäli ei halua niellä kapselia vaan haluaa avata kapselin ja sekoittaa ruokaan tai smoothieen.
        Tabletteja jos tilaa, ne voi pureskella. Jos on silti vaikeaa niellä, voi vaikka piimää juoda päälle tai muuta paksua juotavaa.

Ravinnosta ei juuri saa seleeniä, paitsi brasilianpähkinöitä eli parapähkinöitä jos syö paljon, voi saada liikaakin seleeniä. Pähkinöitä kun syö ei tiedä tarkkaan paljonko saa seleeniä, koska riippuu maaperästä missä parapähkinät ovat kasvaneet.

* Mikä vain jodi on varmaan yhtä tehokas, paitsi varmuuden vuoksi ei kannata ostaa jodia, joka on tehty levästä, koska se sisältää raskasmetalleita. Esim. tämä on mielestäni OK:
        https://fi.iherb.com/pr/solaray-iodine-as-potassium-iodide-500-mcg-30-vegetarian-capsules/85149?rcode=mop737

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      242
      5546
    2. Näin asia on

Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k
      Ikävä
      27
      3970
    3. Taas varoitusta lumesta ja jäästä

Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,
      Maailman menoa
      19
      2354
    4. Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan

Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E
      Maailman menoa
      287
      2192
    5. Aavistan tai oikeastaan

tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast
      Ikävä
      48
      1441
    6. Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?

Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?
      Suhteet
      161
      1289
    7. Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.

https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin
      Maailman menoa
      132
      1182
    8. Örebro kuolleet lisääntyy.

Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.
      Maailman menoa
      127
      1109
    9. Sulla on upeat pakarahalihakset

todella hyvä muoto...
      Ikävä
      35
      963
    10. J. Et tullut.

Ei se mitään. Perjantaina tulee joku muu. M.
      Ikävä
      164
      846
    Aihe