talvikoiden ruokinnasta

apua-tarvitseva

Olen ostamassa talvikko urosta ja haluaisin tietää kuulostaako tämä hyvälle itse sekoitetulle siemen sekoitukselle: kerran viikossa( häkin siivouden yhteydessä) vaihtaisin uudet ruoat jota laittaisin 1,5dl ja se sisältäisi 1,05dl crispy hamster nimistä siemensekoitusta, 0,3dl omena oscaa/kauraa ja 0,15dl laadukasta koiran ruokaa. Miltä tämä teidän mielestä kuulostaa? Toivon saavani suht nopeasti vastauksia:) kiitos kaikille paljon jotka vastaavat.

2

110

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apua-tarvitseva

Haluaisin kunnon vastauksia alkuperäiseen aiheeseen:)

• Sedä

Jos crispy hamster on tätä, niin se sisältää tuoteselosteen mukaan väriaineita enkä suosittele syöttämään sitä:
      http://www.zooplus.fi/shop/jyrsijat/pienelainten_ravinto/hamsterin_ruoka/prestige/318234

Esim. tässä linkissä on vertailtu eri siemenseoksia, ja neuvottu miten niiden puutteita olisi hyvä tukea:
      http://hamsterit.net/johdatus-hamsterin-ruokintaan/

Sekoituksia ei voi sekoittaa tosiaan miten vaan, vaan niiden pitää tukea toisiaan. Sanoisin että on helpointa, jos etsit jonkun perushyvän sekoituksen tai sellaisen jossa on helposti korjattava puute (esim liian vähän proteiinia -> anna proteiinipitoista tuoreruokaa). Yhdelle talvikolle ei ehkä hirveesti kannata alkaa sekoittelemaankaan monesta pussista :D

Vaikka hamsterit usein jemmaakin ruokansa, suosittelen mieluummin antamaan päivittäin pienen määrän ruokaa (noin ruokalusikallinen). Viikon jälkeen voi sitten seurata, jäikö ruokaa yli. Jos ruokaa antaa vain kerran viikossa, se vetää ekana päivänä kaikki herkut ja on ihan ähkynä, ja sit loppuviikosta nakeraa pellettejä -> Ruuan koostumus vaihtelee jatkuvasti mikä tekee ruuansulatukselle huonoa. Lisäksi jos ruuan määrä onkin jostain syystä pahasti pielessä, voi käydä niin että hamsu on hyvän aikaa kokonaan ilman ruokaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      197
      6841
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2026
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1678
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1380
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1228
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      50
      1098
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      99
      1055
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      977
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      934
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      919
    Aihe