Moikka vaan,
lääketieteellisistä syistä joudun ostamaan ajoneuvon, jossa on normaalia korkeammalla istuin sekä automaatti vaihteet.
Ottaa päähän joo, luopua nykyisestä aivan kelpo ajokistani, mutta minkäs teet, et mitään.
Tähän voi myös kaikki kuolaurpot vastailla, ei haittaa, teihin törmää joka päivä teidän ihmettelyihin ja tuhinoihin, kun ei voi lähes juosta kassajonossa tai rullaportaissa.
Eli, onko kellään kokemusta edellä mainitusta autosta, nimenomaan auto laatikolla,
lähinnä tuo kulutus kiinnostaa.
Ja kyllä, kuulun niihin omituisiin ihmisiin, joille jostain kumman syystä merkkaa paljon kuluttaako auto 6l/100km, kuten nykyinen, vai 11/100km.
Oheisen linkinkään takaa ei löydy kuin muutama ajokki, ja yleensä noilla seurantasivuilla kirjaa pitää juuri kaikki tarkat tyypit, eli jos noita voi pitää suht minimikulutuksina, niin mitähän toi auto laatikollinen sitten vie pks-seudulla.
http://www.spritmonitor.de/en/overview/33-Nissan/942-Note.html?fueltype=2&power_s=81&power_e=81&minkm=1000&gearing=2
Ei toki onneksi joudu missään Helsingin keskustassa ajelemaan, mutta muuten pelkkää pks-ajoa, eli jatkuvia valoja ja max muutama kilometri pysähtymättä.
Jos noin 8.5/100km on matka-ajo lukemia, niin jää kyllä hankkimatta, silloin se on kymppi pks-ajossa.
Muuten vaan olisi sopiva auto tähän tarkoitukseeni, muuten paukkuu niin helposti budjetin yli.
Sopivia toki olisi muitakin, mutta käytettävissä on vain 10 000e, ja sillä lähtisi kuitenkin ihan ok ajettuja Noteja.
Mutta joo sellasta.
Saa ehdottaa toki muitakin kriteerit täyttäviä ajokkeja jos mieleen juolahtaa.
Skoda Roomster on out, automaatin kulutus varma tieto, noin kympin sadalla, Hyundai ix20 liian kallis.
Korkeampi istuin korkeus, automaatti laatikko, noin alle 12sek 0-100km/h kiihtyvyys ja pks-kulutus alle 8l/100km ja hinta alle 10 000. Hahahah.
Note 1.6l automaatti kulutus?
7
475
Vastaukset
- Evpnote
Ajelin 4 vuotta automaatti Notella. Moottori oli 1,6 litrainen. Kulutus kaupungissa 8 litraa ja moottoritieajossa vähän alle 7 litraa. Auto on kelpo kulkine, ei tarvitse korjaamokäyntiä muuta kun huoltoreissut. Suosittelen sellaiselle joka ei autoa tarvi ihan työkseen.
- Noteisti
Note 1.6 vm 2008 manuaalisena ja kirjanpitoni mukaan 5 vuoden keskikulutus on ollut 6,7 litraa. Suurin osa ajosta kaupunkiajoa, muttei kuitenkaan (onneksi) ihan Hesan keskustaa ruuhkineen ja valoineen.
Tuo Noten 1.6 moottori muuten vääntää mukisematta menemään viitosella 40 km/h alueellakin ja jopa kiihtyy siitä kaasua painamalla joten sillä ei juurikaan automaattilootaa kaipaa. Kolmosella voi halutesaan ajaa vaikka kaikki keskusta-ajot. - kävelenkai
Kiitos asiallisista vastauksista.
Kävin kinkaten koeajamassa tuota 1.6l automaattia, mielestäni vaikutti todella hyvältä.
Vaatimukseni 9000e auton suhteen eivät ole 60000e bmw n tasolla, joten oli kyllä tosi positiivinen yllätys.
Yllättävän hiljaiselta tuntu, ajettavuus oli hyvä ja moottorissa varmasti ihan tarpeeksi tehoa omaan ajotyyliini.
Kyllä sitä ei voi nykyään kuin typertyneenä ihmetellä kun aikuisten miesten pitää tehdä isoilla autoilla täysi kaasu vetoja jollain muutaman sadan metrin liittymissä moottoriteille.
Muistan toki itsekin kuin aikoinaan, yli 20 sitten piti ottaa Asconasta kaikki aina irti, mutta mulla se räppääminen jäi kyllä siihen muutamaan vuoteen ja nykyinen ajotyyli on rauhallinen ja ennakoiva.
Jotkut ei koskaan kasva ulos siitä kiihdyttämisen ja vauhdin ihanuudesta.
Ja nykyisten juuri kortin saaneiden autot vastaa 80-90-luvun täysverisiä katuautoja tehoiltaan.
Espoon Niittykummussa paikallinen nuoriso oli autoineen paikalla, ja satuin samaan pikaruokaravintolaan viereiseen pöytään. Eli kuulin poikien juttuja. Ja kyllä autoistakin pystyi päättelemään, että ei ne perheen ykkösautoja olleet. On komeet vehkeet pojilla on, ei siinä mitään, mäkin ostaisin lapselleni hyvän auton jos olisi rahaa.
Mutta en ikinä, en koskaan, ostaisi ensimmäiseksi autoksi autoa jossa on yli 150hv, parhaassa oli 240hv.
Mitä tollainen jolpero osaa noilla tehoilla tehdä, kun ne alkaa lapasesta lähtee, itseasiassa todella harva osaa.
Joo, taidan ostaa ton Noten, se oli ihan kiva.- Noteisti
Jos vanhempaa kuin vm 2010 Notea havittelet niin varmista, että autossa on ESP. Näitä vanhemmissa ei kaikissa välttämättä ole ja ilman sitä olevaa autoa ei kannata ostaa.
- Notenisti
Noteisti kirjoitti:
Jos vanhempaa kuin vm 2010 Notea havittelet niin varmista, että autossa on ESP. Näitä vanhemmissa ei kaikissa välttämättä ole ja ilman sitä olevaa autoa ei kannata ostaa.
Kyllä 2008 ja sen jälkeen tehdyissä bensalla käyvissä Noteissa on ESP, aikaisemmissa ei välttämättä
- Noteisti
Notenisti kirjoitti:
Kyllä 2008 ja sen jälkeen tehdyissä bensalla käyvissä Noteissa on ESP, aikaisemmissa ei välttämättä
Ei ole ESP:tä kaikissa 1.6 vm 2008 autoissa ja joissakin 1.4 Noteissa ei edes vm 2010. Tämän vanhemman mallin Noteissa on ESP vain jos kojelaudasta ratin vasemmalta puolelta löytyy "ESP Off" nappi (Nissanin EBD ei ole ajonvakautus eli ESP/ESC).
Ajonvakautus (ESP/ESC) on ilmastoinnin lisäksi ainoa (lisä)varuste, joka todella vaikuttaa jälleenmyyntiarvoon, tuon ikäisissä varmaan luokkaa 500-1.000 €. Note on tyypillisesti perheen kakkosauto, jolla kuskataan lapsia tarhaan, kouluun ja harrastuksiin. Olisi täysin anteeksiantamatonta, jos töissä käyvä perheenjäsen yksin ajaisi uudemmalla ESP/ESC autolla ja samaan aikaan lapsia kuskattaisiin autolla, jossa sitä ei ole!
- jäivaihtonyt
Moi, kiitos asiallisista vastauksista.
Tänään iski taas raaka todellisuus peliin ja liikunta kyky katosi lähes täysin.
Tämä autonvaihto ruljanssi on varmaan jokin ajanviete ja pientä pakoa tästä sairastamisesta.
Jää nyt tämän terveydentilan takia tällä haavaa tekemättä, ja kyllä se autoliikkeen tarjous omastani oli myös lähellä koomista.
Tottakai tauluun tulee, se on selvä.
Mutta tämä väliraha ruljanssi ja käsite on minulle aina ollut jollain tavalla outo.
Mikä siinä on vaikeaa? En tiedä.
Autoliike myy markkinahinnan ylärajalla autojaan, se on okei.
Minulle tarjotaan markkinahinnan alle noin -30% omastani.
Autoliike tekee siis molemmista autoista tälläisessa tapauksessa täyden katteen.
Tällä kaavalla ei jaksa autokauppaa tehdä, en kyllä autoliikkeestä olekaan montaa autoa ostanut. Nyt vaan ei omaa jaksa ns. meikkiin laittaa, eli tehdä täydellistä sisäpesua ja vahata jne. Tai siis en pysty tekemään.
Autoni nyt on muutenkin erittäin siisti, mutta noilla toimenpiteillä olen aina saanut hyvän hinnan myydessäni.
Näin olen myös välttänyt tämän höpö höpö väliraha ruljanssin, ja käteisellä saanut asiallisesti tingittyä autoliikkeen katto markkinahintaa hieman alemmaksi.
Mutta joo, nyt jää vaihtaminen sikseen, ainakin hetkeksi.
Kiitos tosiaan asiallisista vastauksista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255961Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei195948- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818