mistä saa siivousapua?

neuvoa vailla

Kysyisn teiltä miten te hoidatte arkipäiväiset asiat kuten kodin siivoamisen?Saatteko te mistä siivousapua ja jos saatte niin mistä te saatte?Kysyn siksi tätä asiaa,koska olen itse invalidi nainen ja minä tarvitsen siivousapua kodin siivoamiseen ja haluaisin tietää mistä saa huokealla hinnalla siivousapua.Ammattilaissiivouspalvelut on niin kalliita ettei pienillä eläketuloilla pysty palkkaamaan siivooja,hyvä kun riittää eläkkeet ruokaan ja laskut pitää myös maksaa.

Olisi kiva kuulla neuvoa mistä saa siivousapua,miten te selviydytte kotitöistä arjessa?Olisin kiitollinen jos joku osaa neuvoa.

3

551

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tytteli

Muistaakseni kaupungin/kunnan kotipalvelusta saa siivousapua... Tai sitten jossakin kaupungeissa on vapaaehtoisystäväpalvelutoimintaa, josta vammaiset ja vanhukset voi pyytää kotiapua...
      Sosiaalitoimistostakin kannattaa kysyä.

• toivottavasti saat vastauksen

Kaupungin kotipalvelun kautta järjestyy siivousapua. Aika kallista tosin eli ensin kannattaa lähteä sosiaalitoimistolta kyselemään maksajaa palvelulle.
      myös erilaiset yhdistykset auttavat, esimerkiksi martoilla on siivouspalvelua, joka ainakin Turussa on noin kolme kertaa halvempaa tunnilta kuin kaupungin järjestämä. Eikä kaupungin kotipalvelu mielellään edes siivoa. Ennen kävivät kaupassakin, nyt sekin hoidetaan netikaupan kautta. Palvelut huononevat ja supistuvat, mutta maksut nousevat. Huonoon päin mennään.

• kerttu.

Voit palkata kenet tahansa, jolla on ennakkoperintänumero, siivoamaan ja tekemään muita kodin juttuja ja saat vähentää yli 100€:n (per vuosi) menevän osuuden verotuksessasi aina 1150€:een saakka. Myös puolisosi saa vähentää saman verran.
      Tässä linkki verohallinnon sivuille:

http://www.vero.fi/default.asp?path=5,40&article=2850&domain=VERO_MAIN&language=FIN&index=

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1692
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      214
      1359
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      83
      1298
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      55
      962
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      911
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      888
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      854
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      799
    Aihe